Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 13:02

Dan is het idd aso als hij door de week ook kan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 13:03

Suzanne F. schreef:
fjordjes schreef:
Buurman is aan het klussen, komt een dakkapel op het huis. Maar waarom moet je dan op zondag klussen, pokkeherrie. En nee hij werkt niet dus hij heeft tijd zat om dat de rest van de week te doen

Dat zou hij hier in de buurt niet moeten doen. Heel kerkelijk hier en klussen (vooral geluidsoverlast) wordt niet gewaardeerd op zondag. Best een voordeel van een kerkelijk dorp trouwens, het is heerlijk rustig op zondag.

Ik het begin vond ik dat echt vervelend, maar nu ik eraan gewend ben wil ik niet meer anders.

mavantos

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 13:16

Iemand mag toch zeker wel zelf uitmaken wanneer die klust. Zondag is gewoon een dag waarop dat kan. Hij klust toch niet midden in de nacht?

Ik vind het heel bijzonder dat mensen dat al asociaal vinden... Je mag straks niks meer _O-

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 13:20

Moet zo wat afgeven bij iemand in het dorp. "Kom maar achterom" met een cryptische omschrijving van waar de poort zit etc.
Jongens ik ben hier te socially awkward voor. Laat mij gewoon aanbellen ipv zo je tuin in lopen

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 13:32

School is nog maar net 2 weken begonnen, het is alweer een grote bron van stress, zowel op school als thuis. Mijn ouders snappen niet dat pushen/hun mening opdringen me meer stress geeft en ik er dan helemaal niks mee kan :x

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 13:40

Nyaleti schreef:
Moet zo wat afgeven bij iemand in het dorp. "Kom maar achterom" met een cryptische omschrijving van waar de poort zit etc.
Jongens ik ben hier te socially awkward voor. Laat mij gewoon aanbellen ipv zo je tuin in lopen

Ooooh hier heb ik ook zo'n hekel aan

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 13:43

Ik erger me aan mezelf. Morgen komt de makelaar voor een verkennend praatje. Wij hebben een huis gezien maar weten niet of het buiten budget is. Morgen komt dus de makelaar eens praten over ons huis. Dan willen we wel dat ons huis een beetje netjes is natuurlijk, maar ik kan me nergens toe zetten. Het schiet echt niet op, moet nog flink was wegvouwen maar zo geen zin erin. Moet ook nog wat opruimen maar ook daar geen zin in. En morgen heb ik er geen tijd voor want ga een dagje weg met mijn moeder.
Aaaaaahhhhh waarom ben ik zo |o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 13:44

mavantos schreef:
Iemand mag toch zeker wel zelf uitmaken wanneer die klust. Zondag is gewoon een dag waarop dat kan. Hij klust toch niet midden in de nacht?

Ik vind het heel bijzonder dat mensen dat al asociaal vinden... Je mag straks niks meer _O-

Nah, als jij de hele week tijd hebt om te klussen is het op zich niet zo raar om iig 1 dag in het weekend rustiger aan te doen?

Ik snap de ergernis wel. Door de week is er al zoveel herrie.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 13:58

Memuska schreef:
Britta31 schreef:
Aan paardenlui die een pensionplek zoeken met weidegang en alle verzorging,maar ze willen er niet voor betalen,het moet half voor niets.Ik verdien er al niets mee.

Ow ja, dat.

Wij hebben sinds het boerenpaard gestorven is een stal leeg. Heb ook al enkele keren de vraag gekregen of X of Y geen paard mag brengen, want "dan geraakt je gras op hé".
Net of ze doen mij er een dienst mee?

Ben gewoon verbaast dat mensen het durven te vragen of het ook voor 50 euro kan,duidelijk paardenlui die geen verstand van paarden hebben.Nou ja,er komt wel een pensionpony op mijn pad waarvoor de eigenaar wel wil betalen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 14:17

mavantos schreef:

Ik heb denk ik liever dat ze zondag (na 10 wel aub) klussen want dan ben ik de hort op, dan door de week als ik thuiswerk en in de herrie zit.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 14:20

Ja, dat is zo beroerd, je kunt niet met iedereen rekening houden :=

Ik vind het heerlijk als buren op mijn vrije dagen klussen. Ik kan echt zo fijn chillen op het geluid van anderen die aan het werk zijn _O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 14:22

mavantos schreef:

Dat vond ik vroeger ook. Maar ik zie nu dat het dus ook anders kan. Het klussen gebeurt hier op de zaterdagen voornamelijk. Zondag is echt rust en stil. Ik vind het heerlijk nu. Je kan nu echt tot rust komen op zondag. Buiten in de tuin zitten zonder herrie en kettingzagen en getimmer. Gewoon stil. Ik denk dat je dat pas kan waarderen als je wat ouder bent ofzo. Zegt de oude muts.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 14:33

Hier is het op zondag ook rustig.
Stille klussen worden zeker gedaan want is hier geen bijbelse rustdag of zo.
En dingen die moeten gebeuren zoals hooien of dit jaar het land bewerken met dat extreem natte dan word er niet naar dagen gekeken.
Maar als het enigszins mogelijk is is het hier stil.
Op zaterdag daarintegen niet.
Dan word er van alles geklust en gemaaid enz

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 14:35

Dat ik vandaag mijn lease-auto moet gaan stofzuigen en schoonmaken van binnen omdat ik die dinsdag in moet leveren. Is in vier jaar 2 x gedaan of zo. En het is net een paardenstal qua hoeveelheid zand en hooi die er in liggen. Zo geen zin in.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 15:03

Ik vind het ook vervelend hoor als ik na een hele week werken lekker op zondagmiddag in de tuin wil chillen mijn gepensioneerde buurman besluit om met hogedruk zijn oprit schoon te spuiten. Elke dag van de week heeft hij tijd en altijd in het weekend gaat hij dit soort klussen doen :+

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 15:12

Telpeva schreef:
Wil het lukken Polarize? Is er anders niet een eettafel, camping tafel, of grote salontafel waar je het op zou kunnen leggen. Ik deed ze onderweg /on the go ook nog wel eens maken met een tekenkoffer op schoot als onderlegger. Dan kan je ook in de trein eraan werken, thuis op de bank, ergens in het zonnetje buiten.

Zo'n ding je weet wel.
https://www.artsandcrafts.nl/winkel/mh- ... DWWQLcS_av

Oh dit soort linkjes moet je niet delen hoor Telpeva, nu moet ik mijn hand op de knip gaan houden :')

Ik vind het heerlijk, geluid van anderen die aan het klussen zijn. Teken van goed weer :D
Hogedrukreiniger is anders, dat is gewoon takkeherrie

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 16:24

Eigen gepaneerde kip aan het maken. Alleen mijn poten en rug zijn in staking. :=

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 17:27

Marktplaats lui die niet op komen dagen :roll:

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 17:36

Mando wat fijn dat het goed gaat met je vader.
Nog een fijne vakantie.

Ik heb het koud.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 17:42

Toch ergens een beetje verdrietig dat mijn vakantie voorbij is. Ik merkte wel dat nu ik meer afstand had van alles ook van vrienden even ( terwijl ik echt gek ben op die mensen) maar dat ik toch meer rust krijg in mijn hoofd en de negatieve gedachtes minder heb.

En dat ik nog steeds een beetje na zit te denken of ik niet richting de Veluwe wil gaan verhuizen. Ik voel mij daar echt meer gelukkig.

Maar ja de paarden gaan voor. En dan zou ik mijn jongste moeten verkopen, en of ik daar dan wel mee kan leven weet ik ook niet. Mijn oudje zou hier kunnen blijven.

En dan nog hoe duur huur en koop daar is...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 18:01

Ik vind het ook prima als mensen op zondag klussen, dan werk ik meestal toch. Mijn vrije dagen zijn al jaren ma en di en dan beginnen de klussers bij de buren om 6.30. Maar ja zo is het nou eenmaal. Het is allang geen ma-vr wereld meer

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 18:15

Kom allemaal maar naar het christelijke dorp waar ik nu woon haha. Doodstil op zondag. :))

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 18:39

Volgens mij heeft een paar huizen verder een kinderfeestje,
alleen ze hebben een toeter gevonden dus staan heerlijk buiten op dat ding te blazen.. Pleur op! :x |o

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 18:44

Ik loop nog steeds knap beroerd door de gescheurde enkelbanden,
En nu net moet vl de hele week naar Terschelling..
Normaal kan ik me dan prima redden met beide kinderen maar zie er nu wel erg tegenop

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 20:25

Mensen die een kitten vinden en die willen redden voor een feel good happy ending verhaal ofzo.
Binnen 2 weken als een crowdfunding want beestje is doodziek.

Breng hem gewoon naar een stichting of asiel. Nu zit er een zieke kitten van 6 weken helemaal alleen, zonder leeftijdgenootjes of soortgenoten. Beestje ook weer fiets voor het leven maar mevrouw wil graag de heldin zijn ofzo. 8)7