fjordjes schreef:Financieel gezeik met m'n man. Mag niet eens iets van mijn zakgeld kopen. Wordt er echt schijtziek van. Nee ben niet arm en ik hoef al helemaal niet elk dubbeltje om te draaien maar als ik iets wil kopen dan moet ik me verantwoorden. Terwijl ik zelf alle financiën bij hou en ook flink geld opzij zet. Durf niet eens meer wat te kopen of doe het via een omweg maar dat voelt dan ook weer niet eerlijk. Ben er zo klaar mee, steeds weer die strijd. Ook met m'n garnalen, ik mag niks. Het geld wat ik daaraan verdien mag ik niets investeren in andere garnalen en als ik erover wil praten waarom niet dan is het de ene keer reden X en de andere keer reden Y. Wordt er verdrietig en wanhopig van.
Heb ook kadobonnen gekregen voor mijn verjaardag van de aquariumwinkel waar ik graag m'n spullen haal, nou ik durf er niet eens wat van te halen want dan wordt ie boos.
Heb je schulden?
Nee?
Dan heeft ie niet het recht om problemen te schoppen.
Waar wil hij hebben dat jij je eigen geld aan uit geeft?
Ik neem aan dat jullie financieel gelijkwaardig is?
Ken ook zon man, wiens vrouw meer verdiend dan hem. Maar toch is hij dominant over haar portemonnee. Dikke ruzies elke x.
Heel eerlijk? Nee, dat vind ik dus echt niet gezond en echt niet okey!
En als dat zo ongeveer ook bij jou gaat, wordt het tijd voor een flink gesprek.
Er zijn zat aan vrouwen (tevens ook mannen) die niet met geld om kunnen gaan. Die wekelijks of maandelijks boodschappen geld krijgen en af en toe extra. Maar die mensen zijn voorheen in de schulden beland. Dat vind ik ergens toch wat anders.
Met je zwart verdiende centjes van je garnalen kweek, heeft hij geen achterwerk mee nodig in mijn ogen.
Dat is jouw hobby, wat je ook nog eens geld oplevert.
Sorry voor de boze toon in dit bericht.
Maar ik word hier zo boos van vanbinnen..