Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
AyDeeDee schreef:Puur uit nieuwsgierigheid, vanwaar kokhalzen? De smaak van paracetamol of het door slikken überhaupt? Ik heb zelf altijd al moeite gehad met medicijnen door slikken haha, kan alleen hele kleine pilletjes andere kosten me echt moeite. Met paracetamol doe ik het net even anders.
Telpeva schreef:Siggislief schreef:Dat ik tegenwoordig bij iedere pil die ik wil/moet slikken al zit te kokhalzen, zo net ook bij een paracetamol.
Heb je deze al eens gezien? Ik heb ze altijd in mijn tas, handig voor onderweg omdat je ze ook zonder water in kan nemen. Maar ze smelten vrij snel in je mond, dan hoef je geen pil door te slikken die mogelijk verkeerd valt ofzo.
https://www.roter.nl/product/roter-smel ... ol-500-mg/
Zebrastreep schreef:Dan moeten jullie maar niet zien hoeveel pillen en soms ook hele grote mijn cliënten slikken zonder ook maar een kik te geven alsof het niks is.
Paracetemol vindt ik vervelend maar ik kantel ze zo achterover. Niet teveel over nadenken al moet ik bij de tweede vaak ook even een paar keer ademhalen voordat ik kan slikken.
AyDeeDee schreef:Siggislief schreef:Ik ga al over mijn nek heen als mijn vader op een paracetamol staat te kauwen..![]()
![]()
Oh gatver, nee dat zou ik ook niet trekken denk ik
Bullebeest schreef:Liquid paracetamol. Ideaal!
Siggislief schreef:Ik ga al over mijn nek heen als mijn vader op een paracetamol staat te kauwen..![]()
![]()
Shenavallie schreef:Siggislief schreef:Ik ga al over mijn nek heen als mijn vader op een paracetamol staat te kauwen..![]()
![]()
Ik kauw - ALS ik als zoiets neem - ook op een paracetamol. Krijg het anders echt niet weg. Heb nu tussen mijn medicatie een tablet zitten die echt idioot groot is, maar die breek ik in stukjes.
Tip: slik niet met je hoofd achterover, dan sluit je je keel af en maakt het moeilijker met slikken. Je hoofd recht houden, zoals bij eten, gaat meestal makkelijker.