Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 00:11

Puur uit nieuwsgierigheid, vanwaar kokhalzen? De smaak van paracetamol of het door slikken überhaupt? Ik heb zelf altijd al moeite gehad met medicijnen door slikken haha, kan alleen hele kleine pilletjes andere kosten me echt moeite. Met paracetamol doe ik het net even anders.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 00:12

Dat mijn werk soms denkt dat ik geen leven buiten werk om heb. Echt overleg even als je mij extra in wil plannen op deze manier motiveert dat mij ook niet plus ik wil gewoon graag ook afspraken in kunnen plannen en ook ver vooruit zonder na te denken over oh straks plannen ze mij in.

Ik ga er nu echt even over mailen ze vinden het teveel werk om je daarover in te lichten maar hoeveel kost een appje of mailtje nou is gewoon onderdeel van je baan.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 00:18

AyDeeDee schreef:
Puur uit nieuwsgierigheid, vanwaar kokhalzen? De smaak van paracetamol of het door slikken überhaupt? Ik heb zelf altijd al moeite gehad met medicijnen door slikken haha, kan alleen hele kleine pilletjes andere kosten me echt moeite. Met paracetamol doe ik het net even anders.

Maakt dus helemaal niets uit wat voor pil het is, een kleintje of een hele grote ik ga geheid kokhalzen.
Ik begin nu al bij het lezen/typen bijna te kokhalzen. Denk echt dat het tussen mijn oren zit.

Van de week ook al bij het uit de strip halen/duwen ging ik kokhalzen :roll:

Telpeva schreef:
Siggislief schreef:
Dat ik tegenwoordig bij iedere pil die ik wil/moet slikken al zit te kokhalzen, zo net ook bij een paracetamol. %)

Heb je deze al eens gezien? Ik heb ze altijd in mijn tas, handig voor onderweg omdat je ze ook zonder water in kan nemen. Maar ze smelten vrij snel in je mond, dan hoef je geen pil door te slikken die mogelijk verkeerd valt ofzo.
https://www.roter.nl/product/roter-smel ... ol-500-mg/

Oh die heb ik nog nooit gezien, toch maar eens gaan kijken.
Ik heb nu van de Etos Paracetamol Liquid Caps, maar die dingen zijn groooot.. :r

*Link

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 00:23

Dan moeten jullie maar niet zien hoeveel pillen en soms ook hele grote mijn cliënten slikken zonder ook maar een kik te geven alsof het niks is.

Paracetemol vindt ik vervelend maar ik kantel ze zo achterover. Niet teveel over nadenken al moet ik bij de tweede vaak ook even een paar keer ademhalen voordat ik kan slikken.

Jessica_1998

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 00:26

Wat bij mij hielp was de ovale paracetamol en die dan door de helft breken.. tegenwoordig slik ik ze ook heel door. Maar ronde krijg ik echt niet weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 00:27

Zebrastreep schreef:
Dan moeten jullie maar niet zien hoeveel pillen en soms ook hele grote mijn cliënten slikken zonder ook maar een kik te geven alsof het niks is.

Paracetemol vindt ik vervelend maar ik kantel ze zo achterover. Niet teveel over nadenken al moet ik bij de tweede vaak ook even een paar keer ademhalen voordat ik kan slikken.

Persoonlijk kan ik het prima zien hoor, ookal kan ik het zelf niet ik heb er geen problemen mee als ik bij m'n ouders eet dat die na het eten elk een aantal medicijnen in nemen. Het lukt mij alleen niet, ik weet dan ook niet beter dus ben daar oké mee maar als ik medicatie moet slikken dan baal ik daar vaak wel net iets meer van dan iemand die dat probleem niet heeft denk ik zo. Maar goed ik heb een paar jaar reuma medicatie moeten nemen, eerst door middel van injectie en doordat ik daar uiteindelijk echt niet meer tegen kon (daar werd ik echt hondsberoerd van al een uur voor ik het moest hebben) naar pilletjes gegaan, dus dan toch liever pillen :')

(Ik heb overigens ook vaak genoeg gezien dat mensen zo 3 tabletten tegelijk door slikken, dat vind ik gewoon knap :+ )

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 00:28

Ik ga al over mijn nek heen als mijn vader op een paracetamol staat te kauwen.. 8)7 %) :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 00:31

Siggislief schreef:
Ik ga al over mijn nek heen als mijn vader op een paracetamol staat te kauwen.. 8)7 %) :r

Oh gatver, nee dat zou ik ook niet trekken denk ik :x

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 00:32

AyDeeDee schreef:
Siggislief schreef:

Oh gatver, nee dat zou ik ook niet trekken denk ik :x

Ik wil het niet zien en zelfs niet horen, dus ik loop vaak weg..
Maar heb het vaak genoeg gezien en gehoord...en zei vaak hou daar mee op slik gewoon door. :x

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 00:32

Liquid paracetamol. Ideaal!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 00:34

Ik wordt dan weer onpasselijk van een injectie en of vaccinatie := dan slik ik liever een paar pillen.

Maar bruikbare tips neem ik wel mee voor mijn huisgenoot. Hij sterft nog liever dan dat hij pillen moet slikken of een operatie krijgt. Maar dat ik soms denk beetje overdreven _O- en dan ben ik al een watje.

Ik heb wel cliënten die er zo 5 stuks tegelijk innemen als je niet oplet ik verdeeld ze dan en stiekem met wat appelmoes ~~}>

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 00:36

Siggislief schreef:

Oh dat doe ik ook :') 2 achter elkaar, ik vind de smaak niet erg meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 00:36

Nouja als iemand die al van jongs af aan een gruwelijke hekel heeft aan medicijnen door slikken een injectie niet trekt en dan kiest voor pillen zegt dat genoeg over wat ik vind van injecties denk ik :+ dat was echt het ergste ooit. Dan dus nog liever 6 (hele kleine) pilletjes in één keer innemen (maar wel 1 voor 1 hoor).

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 00:41

Ik krijg al iets van 17 jaar een injectie iedere 4 weken, en dat heb ik liever dan iedere dag een pil. :')

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 00:44

Bah de gedachte aan paracetamol smaak alleen al :r

Ik heb per toeval een keer de caplet variant gekocht, die bevallen stuk beter, ook wel die vieze smaak maar 'smelten' niet zo direct in je mond en blijven niet 'plakken', slikken daardoor veel makkelijker door.

https://www.plein.nl/healthypharm-parac ... -tabletten
Had nu van deze

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 00:45

Oh ik kan echt niks met medicijnen, zelfs geen hoest drankjes oid :')
Het zit volkomen tussen mijn oren hoor, maar ik kan het gewoon niet. Dus ik zou liever elke dag een injectie hebben dan een pil, want een pil gaat mij sws niet lukken

Oh en vitamines kan ik dus ook niet slikken, echt super stom :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 01:40

Doe mij ook maar elke dag een injectie met iets of bloedprikken ofzo. Naalden boeien me niks maar de smaak van paracetamol is echt goor! Het zijn ook van die droge onhandige dingen om ff in te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 01:57

Uier- en vulvafoto's van hoogdrachtige dieren. Zo zinloos om dat met de rest van de wereld te delen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 03:35

Ik wil slapen

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 07:33

Bullebeest schreef:
Liquid paracetamol. Ideaal!

Die heb ik ook ja, nemen heel prettig in. Zijn wel een stuk duurder, maar dat maakt mij niet uit. Ik heb geen moeite met pillen innemen, gelukkig. Maar heb eens gehoord dat die liquid tabs sneller/beter zouden werken.

Mkango: ik vind dat ook complete waanzin. Alleen erover vertellen vind ik soms al ver gaan wat betreft details, maar ernaar zitten loeren.... Brrrrr

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 07:55

De bushalte staat tegenover de bakker in mijn dorp.
En soms staat de wind precies goed en waait de geur van al dat vers gebakken brood en andere heerlijkheden over de weg..
Ik heb echt staan watertanden zonet en heb spontaan honger gekregen.. :~

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 08:39

Ik slik met gemak 4x 400mg ibuprofen en daarbij nog een langere ovale morfine pil in één keer weg. Maar met paracetemol hoef je bij mij ook niet aan te komen. :') Voor mijn gevoel blijven die dingen altijd in je keel hangen. :r

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 08:40

Paracetamol kan ik ook niks mee. De gewone tabletten, that is. De ovale liquid caps gaan prima, die vorm is ook normaal en afgerond.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 08:42

Siggislief schreef:

Ik kauw - ALS ik als zoiets neem - ook op een paracetamol. Krijg het anders echt niet weg. Heb nu tussen mijn medicatie een tablet zitten die echt idioot groot is, maar die breek ik in stukjes.
Tip: slik niet met je hoofd achterover, dan sluit je je keel af en maakt het moeilijker met slikken. Je hoofd recht houden, zoals bij eten, gaat meestal makkelijker.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 08:44

Shenavallie schreef:
Siggislief schreef:

Ik kauw - ALS ik als zoiets neem - ook op een paracetamol. Krijg het anders echt niet weg. Heb nu tussen mijn medicatie een tablet zitten die echt idioot groot is, maar die breek ik in stukjes.
Tip: slik niet met je hoofd achterover, dan sluit je je keel af en maakt het moeilijker met slikken. Je hoofd recht houden, zoals bij eten, gaat meestal makkelijker.

Met het idee dat ik er op moet gaan kauwen word ik nu al misselijk.. :')

Ik moet ze nog gaan slikken 2 pilletjes, dus hopelijk komt het goed. :D

Vandaag Zorgboerderij, maar ergens heb ik geen zin..
En heb ook niet geweldig veel geslapen vannacht.