Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 11:52

Ben benieuwd Mavantos!

Als ze gewoon een hele goede prijs bieden zou ik het risico waarschijnlijk wel nemen. Het gedoe van bezichtigingen etc kunnen besparen, is mij wel wat waard :Y)

Maar dat zeg ik ook omdat wij een hond met hangwangen hebben, en dat hele schoonmaak proces iedere keer (mogelijk, ooit) staat me nu al zo enorm gigantisch tegen _O-

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 12:02

Wat een naaistreek, Bielsje! Dat zou ik echt niet kunnen waarderen. En ja, ik was blij toen ik vanochtend mijn ogen opende en zag dat ik in mijn nieuwe woning wakker werd.

Helderder, heb je een aankoopmakelaar? Misschien daar eens mee sparren? Die kan als het goed is je meteen vertellen of je idd veel te veel hebt overboden.

Fitzroy

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 12:13

Haha, die huizen houden ons wel bezig.
Ik had gedroomd dat ik verschrikkelijk spijt had dat ik gisteren niet heb geboden. En dat ik nog rechtstreeks naar die mensen ging om te kijken of er nog wat mogelijk was. Mijn eigen appartement zag er in mijn dromen ook niet uit.
Gelukkig viel het ook allemaal mee toen ik wakker werd. :+

Bielsje, wat apart zeg. Wat hopen ze daarmee te bereiken?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 13:19

Bedankt voor al jullie lieve meelevende reacties! Het heeft me erg geholpen in het maken van een keuze. Gisteravond nog een paar rondjes door de buurt gemaakt, en daar voelde ik me neutraal in. Al het piekeren heeft er ook vooral voor gezorgd dat ik gewoon heel erg moe ben, niets anders voel dan die paniekstand en daardoor de beren zijn uitgegroeid tot gigantische monsters.

Ik vind het nog steeds heel spannend om te zeggen en blijf nog wat misselijk, maar ik heb besloten de koop door te laten gaan. De opmerking van; maar vind je voor dit geld weer een gelijkwaardige woning was volmondig nee. Misschien heb ik royaal overboden op de woonplaats, maar binnen het woongebied waar ik wens te wonen vergeleken is het denk ik een prima koop. Ik was ook heel blij totdat ik me ging verdiepen in de huizenprijzen voor de specifieke woonplaats en me daarmee gek ging maken. De getaxeerde waarde van de woning valt ook alweer een stukje hoger uit dan de vraagprijs dus dat verzacht het ook al iets. Toen iemand tegen me zei; 'ja als je er zo ziek van bent gaan we het nu ontbinden, dan stel je nu die mail op.' Toen merkte ik dat dat ook helemaal niet is wat ik wilde.
Daarbij was mijn +/- lijst even lang, maar is blijven zitten waar ik zit geen optie meer. Verbouwen geeft geen meerwaarde want de reden dat ik weg wil is gehorigheid en altijd alles de trap opzeulen bijvoorbeeld. Ondanks een verbouwing blijft dat bestaan. Hoe doodeng ik dit ook vind, dit traject opnieuw aan moeten gaan na al zovaak de spanning van bieden of dan toch maar besluiten te blijven zitten waar ik zit wil ik niet meer.
Het is een prachtig huis, het gevoel bij de bezichtiging was goed, mijn maandlasten worden prima te dragen, als de huizenprijzen zo doorstijgen heb ik over een paar jaar wonen het mogelijk 'teveel' betaald er ook wel uit.
Dus eigenlijk nu pas het voorzichtige besef, met een lach en een traan, ik heb een huis gekocht!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 13:27

Gefeliciteerd *\o/*

En het hele emotionele proces voorafgaand en tijdens is heel herkenbaar hoor, gaat vast goedkomen.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 13:33

Wat een emotionele rollercoaster Helderder. Klinkt alsof je een weloverwogen keuze met hart én hoofd hebt gemaakt. In dat geval: proficiat met je mooie nieuwe woning!!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 13:40

Gefeliciteerd Helderder! Ik hoop dat je heel gelukkig wordt in je nieuwe woning *D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 13:42

Gefeliciteerd Helderder, goed overwogen en nu genieten!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 13:43

Wij dus ook niet Fohadie, maar wat doe je eraan hè... :Y)

Nu maak je me wel nieuwsgierig Fitzroy, was er dan wel (in het echt) een huis waarvan je spijt kon hebben dat je niet hebt geboden of had je onderbewustzijn een heel nieuw huis gecreëerd? _O-
Ze willen meer geld, dat is duidelijk. Wat ons compleet onduidelijk is, is waarom ze dan niet met een tegenbod zijn gekomen op ons 1ste bod maar gewoon nee hebben gezegd. Het zou wel kunnen dat ze ons niet als buren willen want ze blijven ernaast wonen, maar zeg dat dan gewoon...

Nou, gefeliciteerd dan Helderder! Hopelijk kun je een beetje genieten van de rest de voorpret *\o/*

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 15:24

Wat goed Helderder. Ik had ook echt even error voor en direct na het tekenen hoor. Dat is heel normaal. Het gaat om zoveel geld en het is zo'n definitieve beslissing voor je gevoel. Helemaal in deze tijd dat je eigenlijk overal teveel voor betaald. Het is logisch dat je dat gaat overdenken.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 15:30

Aaah Helderder, wat een fijn nieuws. Dan toch van harte gefeliciteerd. Ik hoop dat je er heel fijn gaat wonen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 15:50

Fijn Helderder, gefeliciteerd met je nieuwe huis :D

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 16:01

Gefeliciteerd Helderder!

Heb je een linkje (evt per pb)? Ben heel benieuwd wat je gekocht hebt en je gaat er vast heel gelukkig worden.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 16:34

Gefeliciteerd Helderder. Koudwatervrees heb ik ook heel even gehad, maar echt super blij met mijn huisje. Na de overdracht even gekeken wat de andere biedingen waren, ja ik zat hoger dan de rest, maar nadat ik 2,5 jaar geleden mijn appartement heb gekocht, heb ik niets gelijkwaardigs meer gezien.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 19:09

Ik heb ook wel even geslikt toen we het koopcontract tekenden. En toen we de offerte tekenden. En toen we bij de notaris zaten :)) Het is toch best een hele stap.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 19:22

Ohh ik herken het deels wel idd van Helderder. Had eerst ook zoiets okay nou is het geaccepteerd en is dit het wel echt? Of... en dan duurt het maanden voordat we het huis weer zagen waar we even 30 minuten doorheen waren gelopen en hoe zat dit en dat ook alweer? En was dit het wel echt? Nou ja maar door en als niet bevalt kunnen we altijd weer verkopen, kost geld maar dat is dan niet anders. We wonen er nu een aantal maanden en weg willen we er echt niet meer, heerlijke plek. En dat laatste had ik wel toen we door het huis heen liepen bij kijken weet ik nog dat ik dacht dit voelt wel echt als een fijne plek, de twijfel kwam alleen daarna, je bent er maar zo kort door je moet bieden. "Vroeger" kon je tenminste nog eens vaker gaan kijken en langer afwegen.
Maar het ergste is waarschijnlijk dat je toch niet kan aarden en toch weer "moet" verkopen, maar dat komt altijd weer goed. Inmiddels sta ik met veel meer dingen er zo in, wat is het ergste wat kan gebeuren :)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 22:26

Wij zijn ook nog langsgereden nadat we te horen hadden gekregen dat het bod geaccepteerd was. Ik had mezelf wijsgemaakt dat een aantal ramen niet open zouden kunnen, dus we helemaal niet konden ventileren. Het stond/staat niet op Funda, dus we hadden maar een paar fotos. Gelukkig konden alle ramen gewoon open. De beren op de weg en zenuwen waren voor niks _O-

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 13:38

Hi allemaal! Ik zag dit topic via Google voorbijkomen toen ik voor de 100e keer aan het Googlen was wat nu écht helpt in de huidige, idiote huizenmarkt. :)

Heb heel wat pagina's teruggelezen hier en het lijkt me fijn/interessant om me bij jullie aan te sluiten, mee te lezen en tips tot me te nemen, als dat akkoord is :j

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 14:32

Ik kan me van mijn vorige koophuis ook herinneren dat ik ineens koudwatervrees kreeg na acceptatie van het bod. Is het het wel waard? Wil ik dit wel echt? Maar ik voelde naast die twijfels vooral dat het een goede beslissing was.

Welkom Venix! Ben je al lang op zoek?

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 14:38

Ehm ruim een halfjaar nu. Inmiddels zo'n 15 huizen gezien en op 10 huizen geboden maar iedere keer fors overboden. :)

En ook gefeliciteerd Helderder! *\o/* Lijkt me inderdaad ook een hele spannende tijd wanneer je bod geaccepteerd wordt, en wat er dan allemaal op je afkomt :j

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 14:46

Spaansepony schreef:
We hebben inderdaad besloten om
Een bod uit te brengen. De woningbouw heeft er ook een bied procedure van gemaakt die as vrijdag pas sluit. Dus dat zou precies gunstig uitkomen wat betreft maandag.

Voor maandag heb je dan toch geen voorlopig koopcontract dus kunnen we er altijd zonder moeite teveel onderuit.

Hoe is het allemaal afgelopen met het bod en de laatste bezichtiging Spaansepony??

Welkom Venix!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 21:40

Wat fijn dat je het wat helderder inziet, Helderder. :+ (sorry, kon het niet laten.)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:07

fohadie schreef:
Zag dat de rentes weer aan het stijgen zijn. Merken jullie daar iets van aan de huisenprijzen?

Ik hoorde van mijn hypotheekadviseur dat de rentes altijd stijgen in de zomervakantie, blijkbaar is dat een ding :') ze schijnen daarna weer te dalen, dat is nu even afwachten.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:12

x_spekkie_x schreef:
Ben ik de enige die juist kleiner wil gaan wonen? :D
Ik ben op zoek naar een tiny house <3 Ik denk dat ik op 20-30m2 kom dan. Maar wel het idee met veel buitenruimte en het liefst in een natuurrijke omgeving.

Mijn post uit 2022. Het is gelukt *\o/*

Ik ga in een tiny house wonen (wel 49m2!), met buitenruimte, uitzicht op bomen. Met zowel bos als water op een paar kilometer afstand. En in een community. Ik ben helemaal happy <3
Hypotheek is rond, nu nog overdracht bij de notaris en dan kan de bouw beginnen. Prognose is oplevering in april volgend jaar. Nu is het kijken naar een keuken en badkamer, wat een zoektocht :')
Maar jeetje. Na jaren zoeken kan ik nu toch zeggen dat ik een huis heb gekocht :$

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:30

Gefeliciteerd!! Dat is een lange zoektocht geweest