Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 18:59

Hij heeft het afgekapt.

Ik snap er niks van. We zitten zo enorm op een lijn met alles qua wensen, ideeën, behoeftes. Maar hij zegt dat hij gevoel mist (terwijl hij stom zit te grinniken naar me tijdens onze dates, me dan een tijd aan kan kijken en dan nog steviger vast pakken om daarna zo'n tevreden zucht te slaken, enz enz), maar hij doorvoelt zijn eigen gevoel niet en geeft mij daar de schuld van dat ik niet voldoende interesse in hem toon.

Vervolgens zitten we hier ook nog 2.5 uur op de bank te praten voordat het woord er uit komt, maar tijdens dat hele gesprek gaf hij mij het gevoel dat de munt naar een relatie zou kantelen. En dan zegt hij dat hij had gehoopt dat zijn gevoel tijdens dit gesprek zou veranderen. Dat hij er open in ging.

Hoe kan je dat nou zeggen en verwachten dat 1 gesprek, met iets wat hem blijkbaar al langer niet lekker zit, alles anders is. Hij is de gene die zich dan oprecht moet openen. Het lef moet hebben om te zeggen we doen dit. We zien waar dit naartoe gaat en we geven dit een echte kans.

Ik ben verdrietig, boos, gefrustreerd...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 19:01

Pfff dat is echt k peelie. Soms zo frustrerend dat je anderen niet kan sturen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 19:02

Wat sneu Peelie. Maar ik lees sowieso al wat rode vlaggen. En dat hij jou de schuld geeft dat je niet genoeg interesse in hem toont is er zeker eentje. En dat hij had gehoopt dat zijn gevoel tijdens het gesprek zou veranderen is er ook eentje.
Ik snap dat je verdrietig bent maar echt, dit klinkt gewoon niet goed.
En bij iemand die zegt dat hij gevoel mist: :evaw: joh doei, graag of helemaal niet hoor. Je wilt iemand die helemaal voor je gaat en niet iemand die twijfelt of hij het wel voelt en dan nog jou de schuld geeft ook. Dikke doei.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 13-09-24 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 19:03

Verdrietig Peelie!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 19:05

Is gechargeerd natuurlijk.

Maar dat hij had gehoopt dat zijn gevoel zou veranderen tijdens dit gesprek vind ik wel echt heel kwalijk. Daat is niks gechargeerd aan.

Aan het gebrek aan openen nam hij uiteindelijk ook wel zijn aandeel in. Maar hij deed eerst alsof ik het nooit benoemd had, terwijl ik het in de afgelopen tijd 3 en nu dus 4x heb benoemd.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 19:15

Sterkte Peelie :knuffel:

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 19:20

Sterkte Peelie! Je verdient iemand die 100% voor jou gaat.
Herkenbaar iig :knuffel:

Sanne1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 19:30

Veel sterkte Peelie!! Het voelt nu niet zo, maar je verdient iemand die het 100% voelt en 100% voor je gaat. Uiteindelijk slijt dit klote gevoel en ben je blij dat je er vanaf bent ( zegt degene die steeds maar weer in de praatjes van mijn rode vlag trapt)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 19:45

Ik ben het helemaal met jullie eens toch gaf hij mijn het gevoel er voor te willen gaan. Tot de laatste weken. Ik merkte gewoon wat afstand en tegelijkertijd in het werkelijke face to face contact juist niet. Daarom werd het ook tijd voor duidelijkheid.

Zelfs in ons gesprek merkte in nog de twijfel bij hem, als in er voor willen gaan en dan toch opeens niet... het voelt zo oneerlijk. Hoe kan je iemand zo valse hoop geven.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 19:58

Ahw shucks Peelie, dat is zuur. :(:)

Sanne1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 20:21

Peelie schreef:
Ik ben het helemaal met jullie eens toch gaf hij mijn het gevoel er voor te willen gaan. Tot de laatste weken. Ik merkte gewoon wat afstand en tegelijkertijd in het werkelijke face to face contact juist niet. Daarom werd het ook tijd voor duidelijkheid.

Zelfs in ons gesprek merkte in nog de twijfel bij hem, als in er voor willen gaan en dan toch opeens niet... het voelt zo oneerlijk. Hoe kan je iemand zo valse hoop geven.

Ik denk dat hij er niet voor 100% voor kan gaan maar ook niet niks voelt en daarom zo wispelturig doet. Maar ondertussen speelt hij wel met jouw gevoel.

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 20:31

Heel naar inderdaad.. Wees iig blij dat je er nu achter gekomen bent dan dat iemand later in een relatie opeens twijfelt over z'n gevoelens. Maar doet natuurlijk nu ook erg pijn. :knuffel: Mijn ex kwam er pas na bijna een jaar samen zijn achter dat ie toch niet verliefd op me was / gevoelens niet (sterk genoeg) aanwezig waren. Tenminste toen had ie de moed gevonden het me te vertellen I guess. Zonder een heel how can i make this about me tekst te schrijven, ik snap je gevoel denk ik wel goed.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 20:35

Peelie schreef:
Hij heeft het afgekapt.

Ik snap er niks van. We zitten zo enorm op een lijn met alles qua wensen, ideeën, behoeftes. Maar hij zegt dat hij gevoel mist (terwijl hij stom zit te grinniken naar me tijdens onze dates, me dan een tijd aan kan kijken en dan nog steviger vast pakken om daarna zo'n tevreden zucht te slaken, enz enz), maar hij doorvoelt zijn eigen gevoel niet en geeft mij daar de schuld van dat ik niet voldoende interesse in hem toon.

Vervolgens zitten we hier ook nog 2.5 uur op de bank te praten voordat het woord er uit komt, maar tijdens dat hele gesprek gaf hij mij het gevoel dat de munt naar een relatie zou kantelen. En dan zegt hij dat hij had gehoopt dat zijn gevoel tijdens dit gesprek zou veranderen. Dat hij er open in ging.

Hoe kan je dat nou zeggen en verwachten dat 1 gesprek, met iets wat hem blijkbaar al langer niet lekker zit, alles anders is. Hij is de gene die zich dan oprecht moet openen. Het lef moet hebben om te zeggen we doen dit. We zien waar dit naartoe gaat en we geven dit een echte kans.

Jemig... ik was er al een beetje bang voor, klonk een beetje als mijn verhaal.
Het lijkt wel een beetje een epidemie onder mannen :+

En het is belachelijk poedersuiker, en moeilijk en noem het allemaal maar op... Ik zag het ook allemaal, de sterretjes in zijn ogen, dat gelukzalige gezucht... En dan ineens zijn er zoooo veel twijfels.

Ik wens je heel veel sterkte, deze zijn zooo pijnlijk :\

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 20:54

Sanne1977 schreef:
Peelie schreef:

Ik denk dat hij er niet voor 100% voor kan gaan maar ook niet niks voelt en daarom zo wispelturig doet. Maar ondertussen speelt hij wel met jouw gevoel.

Dan kan je de keuze maken om het toch te doen, maar dan wel met volle overtuiging. Als het dan toch niks word, zekerheid heb je nooit 100%, maar dan heb je het wel echt een kans gegeven. Hij heeft zichzelf vooral heel erg geremd, dat blijkt in heel veel dingen, waarvan ik er maar een paar benoemd heb hier.

Een maand geleden hadden we het hier ook al over gehad, toen voelde ik ook al wat twijfel bij hem en in de eerste maand was het ook al ter spraken gekomen, dus waarom hij het zo lang aangehouden heeft is me echt een raadsel. Ik heb hem best wel wat kansen en mogelijkheden gegeven om zich te uiten. Dus was jij ook zegt daarin heeft hij echt met mijn gevoel gespeeld. En dat is niet integer en als ik ergens een hekel aan heb...

robinxfellow schreef:
Heel naar inderdaad.. Wees iig blij dat je er nu achter gekomen bent dan dat iemand later in een relatie opeens twijfelt over z'n gevoelens. Maar doet natuurlijk nu ook erg pijn. :knuffel: Mijn ex kwam er pas na bijna een jaar samen zijn achter dat ie toch niet verliefd op me was / gevoelens niet (sterk genoeg) aanwezig waren. Tenminste toen had ie de moed gevonden het me te vertellen I guess. Zonder een heel how can i make this about me tekst te schrijven, ik snap je gevoel denk ik wel goed.

Jeetje.. dat is ook wel echt heel zuur zeg. Wat noet jij je genaaid gevoeld hebben.

Janine1990 schreef:
Peelie schreef:
Hij heeft het afgekapt.

Jemig... ik was er al een beetje bang voor, klonk een beetje als mijn verhaal.
Het lijkt wel een beetje een epidemie onder mannen :+

En het is belachelijk poedersuiker, en moeilijk en noem het allemaal maar op... Ik zag het ook allemaal, de sterretjes in zijn ogen, dat gelukzalige gezucht... En dan ineens zijn er zoooo veel twijfels.

Ik wens je heel veel sterkte, deze zijn zooo pijnlijk :

Hij bleef maar volhouden dat hij klaar is voor een relatie, maar alles wijst er op dat hij dat niet is en dat hij überhaupt nog nooit echt liefde gehad heeft.

Niet om mijzelf de hemel in te prijzen of beter voor te doen, maar ik heb dat wel gehad. Ik weet hoe het is om 10 jaar samen te zijn, van die jaren de meeste tijd liefde gehad te hebben. Een team zijn. Samen groeien enz.

Als iets in dit contact mij geleerd heeft, dan is het wel dat ik echt oprecht kan zeggen dat ik weer klaar ben voor een relatie. Dat ik daar open in durf te gaan, hoe spannend ik dat ook vind en dat ik bij mijn gevoel kan blijven.

Dat maakt dit niet minder zuur. Begrijp me niet verkeerd, ik ben fiets woest. Maar vooral omdat ik me aan het lijntje gehouden voel en omdat hij gewoon niet open is geweest over zijn gevoel en mij daarmee langer aan heeft gehouden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 21:03

Peelie je hebt het goed gedaan. Hij is niet ok en heeft je aan het lijntje gehouden. Dat is heel verdrietig maar jij bent ok. Sterkte ik vind het rot voor je!

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 22:43

Naar Peelie. En oh zo belangrijk om dit soort gesprekken echt te voeren blijkt maar weer hè :(:)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 08:10

Sterkte Peelie echt rot. Liever slecht nieuws maar duidelijk meteen dan dit geneuzel. Maar wel rot want klinkt wel alsof je dit even een plekje moet geven!

Gisteren was een heerlijk feestje. 70% vrouw. Lekker mee dansen en zingen. Mijn zus was er ook toevallig. Wel een heel klein zaaltje en vooral met het eigen kringetje gestaan maar helemaal prima!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 09:35

Kennen jullie deze al
https://www.facebook.com/share/r/JH2ERmjzZ5j7wMQK/

Zij is wel leuk om te volgen, heeft soms wel gelijk als het gaat om daten en de daadwerkelijke interesse die er is....

Ik denk nog steeds dat iets er is, of niet is.
Zeker als mensen via Tinder in je leven komen. Ik denk als je iemand in het, noem het maar even echte leven, in je leven komt... Je naar elkaar toe kunt groeien en liefde, aantrekkingskracht etc later kan ontstaan. En dat, omdat dit vaak mensen zijn die je niet leert kennen met het doel relatie.

Via Tinder hangt er toch een randje aan (als je op zoek bent naar een relatie dan)... En daardoor denk ik ook dat het regelmatig niks wordt. Ze willen het echt wel een kans geven. Op papier kan iemand namelijk je ideale match zijn.
Maar als je het niet voelt, komt dat vaak ook niet.
Ik denk niet dat dat altijd te maken heeft met iemand aan het lijntje houden, maar soms ook met hopen op iets dat groeit.
En via Tinder gebeurt dat gewoon minder snel denk ik. Dan is het of een ja, en bij twijfel vaak een nee.
Juist een beetje door de intentie die er achter zit.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 11:00

Ben ik het mee eens.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 11:45

Zit zeker wat in!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 12:20

Sky_As schreef:
Kennen jullie deze al
https://www.facebook.com/share/r/JH2ERmjzZ5j7wMQK/

Zij is wel leuk om te volgen, heeft soms wel gelijk als het gaat om daten en de daadwerkelijke interesse die er is....

Ik denk nog steeds dat iets er is, of niet is.
Zeker als mensen via Tinder in je leven komen. Ik denk als je iemand in het, noem het maar even echte leven, in je leven komt... Je naar elkaar toe kunt groeien en liefde, aantrekkingskracht etc later kan ontstaan. En dat, omdat dit vaak mensen zijn die je niet leert kennen met het doel relatie.

Via Tinder hangt er toch een randje aan (als je op zoek bent naar een relatie dan)... En daardoor denk ik ook dat het regelmatig niks wordt. Ze willen het echt wel een kans geven. Op papier kan iemand namelijk je ideale match zijn.
Maar als je het niet voelt, komt dat vaak ook niet.
Ik denk niet dat dat altijd te maken heeft met iemand aan het lijntje houden, maar soms ook met hopen op iets dat groeit.
En via Tinder gebeurt dat gewoon minder snel denk ik. Dan is het of een ja, en bij twijfel vaak een nee.
Juist een beetje door de intentie die er achter zit.

Zij is leuk idd! Maar voor wat meer psychologische achtergrond en het vinden van patronen vind ik Matthijs Dingjan van Mannenbrein wel leuk, die is heel erg gericht op zelfliefde en wat dat voor je relaties (niet alleen liefdesrelaties) kan betekenen.

Ben het overigens met je eens, ik denk dat er via Tinder minder kans van slagen is omdat je niet echt iemand rustig kan observeren. Je ziet een foto, hebt een gericht Facetime gesprek, maar er ligt wel een bepaalde druk op. Dat geldt voor twee kanten en dat kan best benauwend werken.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 13:45

Dat is juist een van de redenen dat ik het de tijd heb gegeven tussen mij en mijn date. Ook voor mijzelf om te kijken/voelen of er meer kan zijn.

En eerlijk, aantrekkingskracht is er of is er niet. En als het er een beetje is, kan het zeker wel meer worden door iemand beter te leren kennen. Maar wat er niet is, is er niet. Ook niet als je iemand buiten de apps om leert kennen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 14:52

Daarom wil ik ook niet op datingsites. Mocht ik ooit iemand tegenkomen waar ik meer voor voel, dan zie ik dat dan wel. Maar datingsites is zo’n vleeskeuring. En ik ben daarin gewoon heel raar. Ik vind het niet fijn als mannen me op mijn foto een lekker wijf vinden, dat voelt niet goed. Maar zelf knap ik wel enorm af op foto’s/uiterlijk. Dus eigenlijk gewoon heel unfair. Daarom doe ik het ook niet. Ik laat het lot beslissen of ik ooit nog iemand tegenkom. En anders maar niet.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 07:36

Mij lijkt daten 40 jaar terug veel relaxter. Maar ja, dat is helaas nu gewoon niet het geval en moeten we er maar het beste van maken.

Vanmiddag eerste date! Ben helaas lek gestoken door een mug vannacht dus heb overal muggenbulten op mijn gezicht. Beetje jammer weer :+
We gaan eerst lunchen in de stad en daarna naar de open Monumentendag. Ben benieuwd hoe het is, we hebben na het videobellen niet super veel gechat, maar wel net genoeg. Ik hoefde bijvoorbeeld niet te twijfelen aan of het nog door ging. So far so good.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 08:52

Veel plezier Biks. Het daten 40 jaar geleden, dus in mijn tijd, ging via feestjes, elkaar ontmoeten in de kroeg, op het werk, school etc. We namen ook veel meer de tijd voor elkaar. En vaak vanuit vriendschap probeerden we dingen. Zo weet ik nog dat ik ooit met een goede vriend geslapen heb, geknuffeld en het daarbij gelaten want het ronde zachte lichaam van hem werkte niet voor mij als sex partner. Daarna waren we gewoon weer goede vrienden en dit is over en weer niet eens benoemd. Het was goed zo voor ons beiden en we hadden lekker geslapen.
Tegenwoordig lijkt het wel alsof veel gelijk duidelijk moet zijn en dat vind ik een grote druk.
Ooit was ik verliefd en na de eerste kus wist ik gelijk dat het hem niet ging worden. Gewoon leuke vrienden gebleven en is ook nooit een afwijzing geweest. Dus ja het gaat wel anders via tinder. Het is lastiger als je elkaar niet kent.
Ik ken echter ook een vriendin die op een feestje met een jongen uitsprak dat ze een man zocht voor huisje boompje beestje. Die twee zijn nog bijelkaar. Zij is kostwinner en hij klust als fotograaf wat bij. Die waren echt niet verliefd hoor want was meer iets zakelijks in het begin. Dus tja alles is mogelijk.