[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:07

Ik kwam vorige week nog een dame tegen met twee kinderen bij zich, die zei "mama moet even in deze winkel zijn".

Waarom over jezelf praten in de derde persoon, waarom niet gewoon "IK moet even in deze winkel zijn" ?1?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:17

prompter schreef:
Ik kwam vorige week nog een dame tegen met twee kinderen bij zich, die zei "mama moet even in deze winkel zijn".

Waarom over jezelf praten in de derde persoon, waarom niet gewoon "IK moet even in deze winkel zijn" ?1?
Hangt een beetje af van de leeftijd van de kinderen. Heel jonge kinderen hebben nog niet de cognitie om het concept van "ik" en "jij" te snappen. Je hoort jonge kinderen ook aan zichzelf refereren met hun naam; persoonlijk voornaamwoorden snapt het brein pas later.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 16:59

Mag ik hier een vraag stellen?
Mijn schoonzusje is vandaag bevallen en we "moeten" waarschijnlijk morgen op kraamvisite.
Maar we hebben voor morgen al afspraken staan (onze beste vrienden die aan de andere kant van Nederland wonen zijn op vakantie en komen hier nagenoeg langs en willen dus op visite komen) en we horen maar niet of we morgen wel of niet op kraamvisite moeten. Dus we weten niet waar we nu rekening mee moeten houden. Ik snap natuurlijk dat de kersverse ouders in de ban zijn van hun worm, maar wij willen ook eigenlijk wel weten wat we morgen moeten omdat onze vrienden daar ook van afhankelijk zijn in hun plannen. Manlief zegt dat we onze vrienden gewoon moeten laten komen want die afspraak stond al, maar ik merk dat ik daar een beetje zenuwachtig van ben geworden omdat ik niet weet of we kraamvisite voor moeten laten gaan := Ik wil ook geen ruzie in de familie maar ik merk ook dat ik wat recalcitrant ben en het niet fijn vind om onze plannen om te moeten gooien voor de baby van een ander. Ik hang dus een beetje in het midden.

Help? :')

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 17:02

Die baby is overmorgen toch nog net zo lelijk en schrompelig als morgen? Die vrienden zijn overmorgen weer weg. Lijkt me een makkelijke keuze. EN dan leert de schoonfamilie meteen dat hun wurm niet iedereens middelpunt van het leven is. :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 17:09

topsylover schreef:
Die baby is overmorgen toch nog net zo lelijk en schrompelig als morgen? Die vrienden zijn overmorgen weer weg. Lijkt me een makkelijke keuze. EN dan leert de schoonfamilie meteen dat hun wurm niet iedereens middelpunt van het leven is. :D

Dat is ons standpunt dus ook, maar ik ben een beetje bang voor de reactie van de schoonfamilie :=
Het is het eerste kleinkind en mijn man is als peetoom gevraagd etc etc :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 17:10

Welnee, gewoon aangeven "we vieren het graag met jullie maar komen na het weekend langs zodat jullie ook even de tijd hebben om op aarde te landen."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 17:30

Cayenne schreef:
topsylover schreef:

Dat is ons standpunt dus ook, maar ik ben een beetje bang voor de reactie van de schoonfamilie :=
Het is het eerste kleinkind en mijn man is als peetoom gevraagd etc etc :')
Dan zou ik juist meteen beginnen met het opvoeden van ouders en kind. :+ Ik zou inderdaad na het weekend gaan; jullie vrienden waren eerst, joe!

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 17:50

Roosch schreef:
Welnee, gewoon aangeven "we vieren het graag met jullie maar komen na het weekend langs zodat jullie ook even de tijd hebben om op aarde te landen."

Heeele goede dit!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 17:53

Mkango schreef:
prompter schreef:

Hangt een beetje af van de leeftijd van de kinderen. Heel jonge kinderen hebben nog niet de cognitie om het concept van "ik" en "jij" te snappen. Je hoort jonge kinderen ook aan zichzelf refereren met hun naam; persoonlijk voornaamwoorden snapt het brein pas later.

Ik schatte ze 8 en 10 jaar oud :\

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 17:57

Bedankt voor jullie advies! We gaan nu idd volgend weekeinde waarschijnlijk :j

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 18:01

Ik ben nog nooit direct de volgende dag gegaan. Jemig dat gaat ze vies tegenvallen denk ik. Volgens mij zijn die eerste dagen echt chaotisch met zo'n wezen in huis die je nog totaal niet begrijpt en dat nog los van de fysieke en mentale onderneming van het bevallen zelf. (Naar wat ik gehoord heb van kersverse ouders in mijn omgeving)

Groot gelijk dat je later gaat!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 18:14

Ik kom wanneer ik kan... en alleen bij mensen die echt heel dichtbij staan. Schoonzus enneen vriendin. Bij de rest zie iknze wel als ze 1 worden :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 18:18

Ze hadden in eerste instantie het idee dat wij en mijn schoonouders meteen dezelfde dag of de volgende dag nog langs kwamen, maar de bevalling is haar flink tegen gevallen geloof ik, dus ze is bekaf en ik denk dat ze het nu zelf ook geen goed idee vinden dat we morgen langs komen :+

c_alsemgeest: Dat is mijn idee ook. We zien ze eigenlijk alleen tijdens de kerst en ze komen hier ook nooit, dus dan lopen wij ook al minder hard voor ze.
Ik ben trouwens wel bij de babyshower geweest maar dat was meer voor vulling denk ik _O- Uiteraard wel met een berg cadeaus :j

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 18:20

Je kan ze alvast om een foto vragen :')
Afbeelding

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 18:21

Daar ging mijn thee _O-

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 20:32

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 22:27

prompter schreef:
Mkango schreef:

Ik schatte ze 8 en 10 jaar oud :
Dan zouden ze dat wel moeten snappen, ja. :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 09:38

Je hebt gewoon van die mensen die zichzelf en hun partner alleen nog mama en papa kunnen noemen zodra ze kinderen hebben, so cringy :')

Snap dat ouder zijn een onderdeel is van je persoonlijkheid :) maar ik gruwel toch zo erg van mensen die in het kader van zo'n standaard "vertel iets over jezelf" kantoorpraatje het alleen nog heel uitgebreid over hun kinderen hebben, want ja het doet er heel erg toe dat je jongste op de muziekles zit en de oudste op voetbal :=

Idem stalmoeders met WhatsApp gebruikersnaam "Mama van Vlinder" en een koter als profielfoto. Gadver hoe moet ik dan weten of ik nou die ene Gerda van Shadow te pakken heb, maak die foto van je koter dan tenminste met je paard erbij :')

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 09:44

Fly_high schreef:
Je hebt gewoon van die mensen die zichzelf en hun partner alleen nog mama en papa kunnen noemen zodra ze kinderen hebben, so cringy :')

Snap dat ouder zijn een onderdeel is van je persoonlijkheid :) maar ik gruwel toch zo erg van mensen die in het kader van zo'n standaard "vertel iets over jezelf" kantoorpraatje het alleen nog heel uitgebreid over hun kinderen hebben, want ja het doet er heel erg toe dat je jongste op de muziekles zit en de oudste op voetbal :=

Idem stalmoeders met WhatsApp gebruikersnaam "Mama van Vlinder" en een koter als profielfoto. Gadver hoe moet ik dan weten of ik nou die ene Gerda van Shadow te pakken heb, maak die foto van je koter dan tenminste met je paard erbij :')

Hahaha ja, zo staan mijn stalgenoten in mijn telefoon --> naam mens + naam paard :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 09:51

Bij iedereen hoor ;)

Ik heb op het moment nog maar 2 stalgenoten dus dat is geen issue :P maar toen het een groep was van 50 man ofzo vond ik al die kinderen in profielfoto's zo irritant.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:31

Fly_high schreef:

Hahaha wij zijn dat als grap gaan doen bij onze hond omdat mijn moeder om een kleinkind aan het zeuren was. Dus passen ze op hun harige kleinkind en mag Izzy regelmatig bij opa en oma logeren als papa en mama op vakantie gaan :') _O- .

Tot nu toe heb ik thank god vriendinnen die heel goed rekening houden met het feit dat ik minder fan ben van kinderen. Zo zegt mijn beste vriendin van de middelbare school altijd over de verjaardagen van haar kinderen: ik nodig je uit omdat ik het gezellig vindt dat je er bij bent, maar als je geen zin hebt in een kinderverjaardag dan hoef je niet te komen hoor *\%/* .
Als we afspreken zijn haar kinderen er ook vrijwel nooit bij, alleen gaan we net iets vaker naar hun toe 's avonds als de kinderen in bed liggen omdat dat wat praktischer is. Gewoon een beetje rekening met elkaar houden en gelukkig heeft ze ook wel makkelijke koters :Y) .

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 11:14

En staat er niet altijd in van die lijstjes voor moeders to be:
Spreid je bezoek etc?

Die vrouwen hebben vaak 6-8 weken verlof. Die tweede maand is volgens mij niet de meest gezellige. Heb je net een beetje een idee wat je kruisgespuis/vrucht van je lendenen :r wil, is het voor iedereen al weer 'normaal' dat je een +1 hebt.

Als cadeautje zou ik gewoon vragen waar ze zin in heeft / wat ze nog mist.
Ga je even naar de supermarkt voor ze. Is weer een onderneming minder.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 07:49

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 14:43

Briljant _O-

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 21:40

_O- te leuk