Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prompter schreef:Hangt een beetje af van de leeftijd van de kinderen. Heel jonge kinderen hebben nog niet de cognitie om het concept van "ik" en "jij" te snappen. Je hoort jonge kinderen ook aan zichzelf refereren met hun naam; persoonlijk voornaamwoorden snapt het brein pas later.Ik kwam vorige week nog een dame tegen met twee kinderen bij zich, die zei "mama moet even in deze winkel zijn".
Waarom over jezelf praten in de derde persoon, waarom niet gewoon "IK moet even in deze winkel zijn" ?1?
topsylover schreef:Die baby is overmorgen toch nog net zo lelijk en schrompelig als morgen? Die vrienden zijn overmorgen weer weg. Lijkt me een makkelijke keuze. EN dan leert de schoonfamilie meteen dat hun wurm niet iedereens middelpunt van het leven is.
Cayenne schreef:Dan zou ik juist meteen beginnen met het opvoeden van ouders en kind.topsylover schreef:Die baby is overmorgen toch nog net zo lelijk en schrompelig als morgen? Die vrienden zijn overmorgen weer weg. Lijkt me een makkelijke keuze. EN dan leert de schoonfamilie meteen dat hun wurm niet iedereens middelpunt van het leven is.
Dat is ons standpunt dus ook, maar ik ben een beetje bang voor de reactie van de schoonfamilie
Het is het eerste kleinkind en mijn man is als peetoom gevraagd etc etc
Mkango schreef:prompter schreef:Hangt een beetje af van de leeftijd van de kinderen. Heel jonge kinderen hebben nog niet de cognitie om het concept van "ik" en "jij" te snappen. Je hoort jonge kinderen ook aan zichzelf refereren met hun naam; persoonlijk voornaamwoorden snapt het brein pas later.Ik kwam vorige week nog een dame tegen met twee kinderen bij zich, die zei "mama moet even in deze winkel zijn".
Waarom over jezelf praten in de derde persoon, waarom niet gewoon "IK moet even in deze winkel zijn" ?1?
prompter schreef:Dan zouden ze dat wel moeten snappen, ja.Mkango schreef:Hangt een beetje af van de leeftijd van de kinderen. Heel jonge kinderen hebben nog niet de cognitie om het concept van "ik" en "jij" te snappen. Je hoort jonge kinderen ook aan zichzelf refereren met hun naam; persoonlijk voornaamwoorden snapt het brein pas later.
Ik schatte ze 8 en 10 jaar oud
Fly_high schreef:Je hebt gewoon van die mensen die zichzelf en hun partner alleen nog mama en papa kunnen noemen zodra ze kinderen hebben, so cringy![]()
Snap dat ouder zijn een onderdeel is van je persoonlijkheidmaar ik gruwel toch zo erg van mensen die in het kader van zo'n standaard "vertel iets over jezelf" kantoorpraatje het alleen nog heel uitgebreid over hun kinderen hebben, want ja het doet er heel erg toe dat je jongste op de muziekles zit en de oudste op voetbal
![]()
Idem stalmoeders met WhatsApp gebruikersnaam "Mama van Vlinder" en een koter als profielfoto. Gadver hoe moet ik dan weten of ik nou die ene Gerda van Shadow te pakken heb, maak die foto van je koter dan tenminste met je paard erbij
Fly_high schreef:Je hebt gewoon van die mensen die zichzelf en hun partner alleen nog mama en papa kunnen noemen zodra ze kinderen hebben, so cringy![]()
Snap dat ouder zijn een onderdeel is van je persoonlijkheidmaar ik gruwel toch zo erg van mensen die in het kader van zo'n standaard "vertel iets over jezelf" kantoorpraatje het alleen nog heel uitgebreid over hun kinderen hebben, want ja het doet er heel erg toe dat je jongste op de muziekles zit en de oudste op voetbal
![]()
Idem stalmoeders met WhatsApp gebruikersnaam "Mama van Vlinder" en een koter als profielfoto. Gadver hoe moet ik dan weten of ik nou die ene Gerda van Shadow te pakken heb, maak die foto van je koter dan tenminste met je paard erbij