Cer schreef:Volgens mij is dat nu wat Van der Staaij gister ergens zei?
Citaat:Tegen politiek verslaggever Sophie van Leeuwen zei de SGP-fractievoorzitter dat we 'zo niet met elkaar om willen gaan'. Van der Staaij ziet veel meer in de eigen verantwoordelijkheid van de burger en het oprekken van de begroting: 'Haal veel meer uit de kast, we horen dat geneesmiddelen onvoldoende worden ingezet.' En tegen burgers zegt hij: 'Neem je eigen verantwoordelijkheid'. De overheid moet volgens hem kijken welke maatregelen verstandig zijn, die maatregelen moeten in zijn optiek meer aansluiten bij de 'wensen' en 'mogelijkheden' van mensen.
Ik denk wel dat van der Staaij er te makkelijk over denkt. 'Neem je eigen verantwoordelijkheid' werkt niet: men neemt deze niet anders zaten we nu niet in deze situatie. Qua onvoldoende inzet geneesmiddelen vraag ik me af wat hij bedoelt, want volgens mij worden de (werkzame) geneesmiddelen al heel veel ingezet? Zou hij doelen op ivermectine etc?
Klinkt een beetje gemakkelijk zo, om dit soort statements te maken (en waarschijnlijk het sentiment van zijn kiezers te echo'en). Want een specifieke oplossing noemt hij niet.
https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10 ... gevaarlijk
Ik ben wel benieuwd naar wat het kabinet dinsdag naar buiten brengt.
Verschil o.b.v. vaccinatiestatus zien mensen niet zitten, maar meer maatregelen waar ook gevaccineerden 'last' van hebben, zullen ook niet bepaald veel gevolgd worden omdat bij veel mensen toch het idee leeft dat het linksom of rechtsom toch enigszins de schuld is van de ongevaccineerden (zo zwart-wit is het niet, maar als puntje bij paaltje komt hadden we niet in deze situatie gezeten als de groep ongevaccineerden flink kleiner was). Lockdowns / avondklok: zullen mensen zich daar nog aan houden? Dan zal je flink wat handhaving in moeten zetten lijkt me?
En oproepen tot 'eigen verantwoordelijkheid' werkt ook niet, zoals we gezien hebben.