Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 10:52

Het is wel grappig, items met weinig favorieten verkopen vlotjes terwijl de items met veel favorieten juist blijven staan. Alsof iedereen wacht totdat een ander wat doet. Net weer 4 pakketjes weggebracht. Ruimt mooi op en een mooie trui voor mijn dochter opgehaald.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 11:23

Hier loopt het ook nog lekker door, en heb nu ook 2 items gekocht, kijken of
het wat is :D

Wat ik alleen niet snap is dat er standaard Homer bij mij staat als ik wat
koop of is dit altijd?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 11:31

Altijd, vinted heeft het onmogelijk gemaakt om Homer uit te kunnen zetten jammer genoeg.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 11:36

BloemBloem schreef:
Hier loopt het ook nog lekker door, en heb nu ook 2 items gekocht, kijken of
het wat is :D

Wat ik alleen niet snap is dat er standaard Homer bij mij staat als ik wat
koop of is dit altijd?

Maar je kunt het wel wijzigen, potloodje achter je naam :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 11:37

Dat zijn twee tegenstrijdige berichten :D

Waar vind ik dat potloodje dan Alja?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 11:47

Homerr is toch niet meer uit te zetten omdat t onderdeel is van Vinted?

Overigens heb ik nooit problemen met Homerr dus ook geen reden om het uit te zetten.
Wel eens problemen gehad met Dpd en Relay, maar dat was te overzien.
Homerr is volgens mij ook altijd wel een van de goedkoopste opties.

Er staan echt dure dingen op Vinted.. Een armband van Gucci van €340? Dat ga je toch niet online kopen via zo’n platform? :+ kan me moeilijk voorstellen dat zoiets verkoopt.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 11:59

Ik denk dat de designer items juist prima verkopen op vinted. Of omdat het item niet meer nieuw verkrijgbaar is of omdat je een dergelijk artikel voor minder dan de nieuwprijs wil kopen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 12:08

Juist via Vinted kan het veiliger zijn om iets van designer te kopen. Ze hebben tenslotte ook die echtheidsservice

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 12:12

_Nancy schreef:

Overigens heb ik nooit problemen met Homerr dus ook geen reden om het uit te zetten.

Er staan echt dure dingen op Vinted.. Een armband van Gucci van €340? Dat ga je toch niet online kopen via zo’n platform? :+ kan me moeilijk voorstellen dat zoiets verkoopt.

Gaat prima hoor, ik koop en verkoop ook dure items.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 12:22

Ik heb de laatste tijd echt bizar veel verkopers die niet versturen? En dan of ook niet online komen, dus niks zien, maar sommige die elke dag online zijn, geen bericht sturen maar gewoon niet versturen. Tot verkopers met allemaal smoesjes en uiteindelijk alsnog koop geannuleerd, omdat ze te laat zijn.
Echt niet normaal hoe veel, ik denk in anderhalf/2 maanden wel bijna 10 keer? En zoveel koop ik juist niet :+ Het is wel enorm frustrerend als dat de enige is die je kan vinden.

Ik dacht trouwens slim te zijn zoals sommige andere hier deden. Vragen of ik iets misschien kon ophalen, omdat het in dorp hiernaast was. Gewoon geen bericht terug, wel online geweest. Ik kan helemaal begrijpen dat je dat niet wil,maar hoe moeilijk is dat om dat te zeggen. Ik had het ook gewoon willen kopen, alleen zou het en tijd schelen maar ook wegbrengen want de punten zitten niet in dat dorp. :+ Allemaal in andere dorpen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 12:36

BloemBloem schreef:
Dat zijn twee tegenstrijdige berichten :D

Waar vind ik dat potloodje dan Alja?

Je kunt Homer niet uitzetten als verzendservice dat klopt.
Maar ik dacht jou bericht te lezen dat jij alleen Homer kon selecteren als verzendende partij maar dat kun je dus wijzigen naar wat anders als je dat zou willen met dat potloodje dus.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 12:56

_Nancy schreef:

Dat verklaart waarom Homer niet uit te zetten is als verkoper. Vroeger kon dat wel, maar jammer genoeg niet meer.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:28

Vinted heeft Homerr inderdaad opgekocht. Het pakketpunt hier zag meteen waanzinnig effect, die mochten 10 volle zakken per keer meegeven!

Hier ook merktas izgs voor 15 euro erop gezet vanmorgen, 70 views, 35 likes, niemand koopt. Schiet mij maar lek.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:35

Wat is izgs voor merk? :')

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:47

In zeer goede staat
Merk is Nobody

Zgan wil zeggen zo goed als nieuw

Nu 133 views en 72 favorieten...

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 15:44

foxy80 schreef:
In zeer goede staat
Merk is Nobody

Zgan wil zeggen zo goed als nieuw

Nu 133 views en 72 favorieten...

Hahaha oh nee ik voel me zo ongelofelijk dom nu. _O-
Ik las izgs alsof dat het merk was, en daar had ik nog nooit van gehoord dus vandaar de vraag.

Maar als die er pas sinds vanmorgen opstaat, en al zoveel likes, dan is die tas toch in no time verkocht?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 16:28

Hier vraag ik me al een hele tijd af waarom niemand met een alternatief komt voor vinted. Het is zooo populair en ze verdienen er volgens mij enorm veel geld mee…
Vind het zo straf dat niemand een soortgelijk platform start dan.
(En zou goed zijn, nu zijn ze de enige, ze kunnen doen en laten wat ze willen)

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 16:58

Het maximum aantal biedingen is omhoog. Was altijd maximaal 5 en nu 25. Ben ik stiekem wel blij mee.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 17:09

Appeltje00 schreef:
Het maximum aantal biedingen is omhoog. Was altijd maximaal 5 en nu 25. Ben ik stiekem wel blij mee.

Dit had je niet moeten zeggen :')

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 17:17

Appeltje00 schreef:

Goed om weten.

En er proberen alternatieven zich de markt in te boxen, zoals Madchenflohmarkt, maar die hebben gewoon niet zo een actief terugbetaalbeleid als vinted. Vinted koopt nl voor jou het verzendlabel aan (vandaar de lage prijs) en zorgt voor de schadeafhandeling met koeriersdienst. Dat doet geen enkel onlineplatform. Marktplaats ook niet. En nu heeft vinted homerr gekocht, ze worden zowat de amazon van tweedehands.

Ondertussen zit ik aan 195 views en 98 likes en niemand koopt. Dit geloof je toch niet? Zo krijgt die tas een uitlachstatus. Morgen er maar weer af denk ik.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 17:33

tengeltje11 schreef:
Hier vraag ik me al een hele tijd af waarom niemand met een alternatief komt voor vinted. Het is zooo populair en ze verdienen er volgens mij enorm veel geld mee…

Er zijn wel meerdere verkoopsite hoor, maar vaak alleen Nederland of dure merken. Voorheen zat ik bij United wardrobe, maar dat is dus ook door Vinted overgenomen.

Hebben jullie het ook dat jullie deze week alle mailtjes in het Frans krijgen? Mijn taal staat toch echt op Nederlands ingesteld. Zo irritant.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 18:08

Siers83 schreef:
Juist via Vinted kan het veiliger zijn om iets van designer te kopen. Ze hebben tenslotte ook die echtheidsservice

Deze service zal ik nooit aan iemand aanraden. Ik zit in designergroepen op facebook, daar worden zat topics geopend over het feit dat vinted dus niet goed deze producten beoordeeld. Authentieke producten als fake beoordelen en vice versa.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 18:23

Esther_ schreef:
tengeltje11 schreef:

Er zijn wel meerdere verkoopsite hoor, maar vaak alleen Nederland of dure merken. Voorheen zat ik bij United wardrobe, maar dat is dus ook door Vinted overgenomen.

Hebben jullie het ook dat jullie deze week alle mailtjes in het Frans krijgen? Mijn taal staat toch echt op Nederlands ingesteld. Zo irritant.

Alleen als de verkoper Frans is := tenminste, ik kreeg mails dat ik geld terug krijg vanwege koop die geannuleerd is. De Franse verkopers kreeg ik de mail on het Frans bij :+

Ik vind het helemaal niet gek dat iets wat er vanochtend opgezet is nog niet verkocht is. Weet je hoeveel mensen even na willen denken? Of even snel schollen s ochtends en dan 's avonds kopen oid. Ik vond het wat overdreven om meteen te denken dat het een uitlachstatus wordt en je het eraf moet halen.

Ik kijk überhaupt niet echt naar hoeveel iets favoriet staat, alleen hoe lang iets erop staat om te kijken of ik bied of niet. En of ik meerdere van hetzelfde artikel kan vinden om te vergelijken, favoriet is hier gewoon om snel terug te vinden

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 18:30

Als ik een artikel zie met 200 likes aan een lage prijs wat nog niet verkocht is, dan denk ik dat er iets mis mee is. Zoals een vuitton van 200 euro die dan op de tweede foto zware schade heeft of zo.

Vond dit echt raar gaan, ook al omdat het geen modern/hip merk is (wel kwalitatief).

Maar opeens dus voor vraagprijs verkocht. Weer minder meuk. Ben nu mijn oude speelgoed aan het uitzoeken, barbietime!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 18:51

Esther_ schreef:
tengeltje11 schreef:

Dat had ik gister ook met twee Franse kopers.

Nu staan alle opties weer uit behalve Homer kennelijk. Even kijken of het artikel er morgenochtend nog is, koop ik het dan meteen.