Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:07

sureido schreef:
[
Dan moet je thuis blijven :D er zijn genoeg mensen die wel willen denk ik zo!

Toch loopt het nog geen storm in/op de restaurants/terrassen als ik de berichtgeving mag geloven.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:11

elnienjo schreef:
sureido schreef:
[

Toch loopt het nog geen storm in/op de restaurants/terrassen als ik de berichtgeving mag geloven.

Daar zal het weer ook een rol in spelen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:21

sureido schreef:
elnienjo schreef:
Ze zullen er wellicht een bepaald publiek mee aantrekken. Maar anderzijds ook een ander publiek mee afstoten.
Mocht ik de komende tijd een keer naar een restaurantterras willen gaan zal ik alleen kiezen voor een gelegenheid die de 1,5 respecteert voor mijn veiligheid.

. "We laten niet alle regels los, maar bewegen mee met de tijd", zo zegt hij. "We zullen zeker de ruime opstelling van de terrassen waarborgen en de hygiëneregels naleven. Maar als blijkt dat de cijfers van het RIVM deze week niet significant zijn gestegen, is het tijd om conclusies te trekken.”
Heb je het artikel wel gelezen of alleen weer de kop gezien? Dat willen ze toch ook niet? Maar binnen mogen van mijn part best meer mensen dan 30 vind ik wanneer daar de ruimte voor is. Er zijn restaurants die 3 keer groter zijn dan het café om de hoek waar ook 30 binnen mogen.

En vind ook dat ze wel gelijk hebben over die cijfers. Als het dadelijk 3 maanden 0 is, blijven we dan aan de gang? Nu is het nog te vroeg maar dadelijk als de ic’s leeg zijn en de doden op 0 blijven?

Misschien wordt er door de regering iets verder vooruitgedacht dan door jou. Je kan nu misschien wel de teugels helemaal laten vieren, want zomer en laagseizoen voor virusinfecties. Maar straks komt de herfst er weer aan en gaan we weer naar het hoogseizoen en als nu de teugels volledig gevierd zijn, krijg je ze straks niet meer aangetrokken. Regeren gaat niet alleen over feiten, regeren gaat ook over groepspsychologie en zorgen dat je de bevolking meekrijgt en mee blijft krijgen. En sorry dat ik het zeg, maar ik snap echt niet dat een volwassen mens zo als een kleuter kan blijven zeuren dat ze haar leven van voor de coronacrisis weer terug wil en wel nu direct.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:32

Karl66 schreef:
[Misschien wordt er door de regering iets verder vooruitgedacht dan door jou.

Daar heb ik eigenlijk niet veel aanwijzingen voor kunnen vinden, jij wel?

Dat is het lastige. Ik zou graag een goed beleid tegen corona willen, maar heb niet het idee dat onze regering nou erg bezig is om zorgvuldig te handelen, goed vooruit te kijken en gedegen beleid te maken. Dat maakt het wel erg lastig om het uit te dragen.

Sheran

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:35

Niet? Ik vind dat ze het goed doen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:45

sureido schreef:
elnienjo schreef:

Ze zullen er wellicht een bepaald publiek mee aantrekken. Maar anderzijds ook een ander publiek mee afstoten.
Mocht ik de komende tijd een keer naar een restaurantterras willen gaan zal ik alleen kiezen voor een gelegenheid die de 1,5 respecteert voor mijn veiligheid.

. "We laten niet alle regels los, maar bewegen mee met de tijd", zo zegt hij. "We zullen zeker de ruime opstelling van de terrassen waarborgen en de hygiëneregels naleven. Maar als blijkt dat de cijfers van het RIVM deze week niet significant zijn gestegen, is het tijd om conclusies te trekken.”
Heb je het artikel wel gelezen of alleen weer de kop gezien? Dat willen ze toch ook niet? Maar binnen mogen van mijn part best meer mensen dan 30 vind ik wanneer daar de ruimte voor is. Er zijn restaurants die 3 keer groter zijn dan het café om de hoek waar ook 30 binnen mogen.

En vind ook dat ze wel gelijk hebben over die cijfers. Als het dadelijk 3 maanden 0 is, blijven we dan aan de gang? Nu is het nog te vroeg maar dadelijk als de ic’s leeg zijn en de doden op 0 blijven?

Over 3 maanden is het september, en dan komt het najaar er weer aan, en mogelijk vlamt dan de boel weer op. Dat gebeurt bij virussen vaker in het najaar. Ik denk dat ze eerst willen kijken hoe het dan gaat ipv nu al de hele boel weer los te gooien met het risico dat we daarna weer in de lockdown kunnen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:55

elnienjo schreef:
sureido schreef:
[

Ik heb dinsdag en woensdag op het terras gezeten en zat beide avonden vol. Ook zie ik zowel daar als in de supermarkt en op straat de anderhalve meter niet zo meer nageleefd worden. Al lang niet meer trouwens. :+ ook zie ik op Snapchat en Instagramfilmpjes en verder om mij heen ook tussen vrienden geen 1.5 meter meer, ook al wel een dikke maand.

O nee Karl66? Er is toch constant duidelijk gezegd dat het, wanneer het weer omhoog gaat, weer strenger wordt? Ik denk met de fb reacties meegenomen (al neem ik die niet super serieus) je een deel van de bevolking al een maand geleden kwijt bent geraakt met die anderhalve meter regel. Ik vind het prima dat iets versoepelt word en dan weer strenger word. Dat zou ik beter vinden dan nu heel strak en dadelijk in oktober: oh sorry ja we hadden in de zomer wel wat meer los kunnen laten maarja te laat.

Ik verlang namelijk wel echt weer naar mijn sociale leven van hiervoor, en dat kan jij als een ‘kleuter’ opvangen, prima, maar ik zit veel beter in mijn vel met drukte om mij heen, daar kan ik echt van genieten na een poedersuiker jeugd, en ben de eerste maand echt heel down geweest.

Verder was het 3 maanden geleden nog zo dat zomer niks uitmaakte voor t virus (want in warme landen was het even erg) en nu opeens weer wel. Nee, ik denk dat dit ligt aan gewoon thuis blijven als je ziek bent en zo de besmettingen klein houden.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:02

Hangt van je online en fysieke omgeving af, denk ik. Hier in het dorp lijkt afstand houden al een tweede natuur voor de meeste mensen. In mijn fb-bubbel hoor ik ook weinig gemopper.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:05

mysa schreef:
Hangt van je online en fysieke omgeving af, denk ik. Hier in het dorp lijkt afstand houden al een tweede natuur voor de meeste mensen. In mijn fb-bubbel hoor ik ook weinig gemopper.

Dat komt denk ik ook wel omdat mijn bubbel inderdaad vooral jeugd / studenten zijn. Ken genoeg disputen die weer samen gaan borrelen met andere disputen in hun kleine barren.

Maar op FB is het niet lastig te vinden, onder elk artikel wat over ook maar een beetje Corona gaat, reageren echt veel mensen dat het weer terug naar normaal moet. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:19

Mijn kleindochter vertelde gisteren dat steeds meer mensen leven als voor de crisis. Daar verbaasde zij zich over en ik ook.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:23

pien_2010 schreef:
Mijn kleindochter vertelde gisteren dat steeds meer mensen leven als voor de crisis. Daar verbaasde zij zich over en ik ook.

Woedende cafébazen gooien Stratumseind dicht, ‘coronaregels zijn niet te handhaven’

https://www.ed.nl/eindhoven/woedende-ca ... ~a34227ac/

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:26

Ik vind dat niet zo vreemd hoor. Wij zijn als mensen niet gemaakt om op 1,5 meter van elkaar te leven. Ik heb net gekeken naar hoe ze het in Zweden doen. Daar kun je heel veel van vinden. Maar ik vind het nog niet zo verkeerd. Voor de mensen die het vanavond niet gekeken hebben, programma is de moeite van het terug kijken waard.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:33

Twee van mijn drie zussen wonen alleen. Zij beginnen nu toch wel lasti te krijgen van een alleen zijn gevoel, een bepaald gevoel van eenzaamheid.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:40

SusanH schreef:
Ik vind dat niet zo vreemd hoor. Wij zijn als mensen niet gemaakt om op 1,5 meter van elkaar te leven. Ik heb net gekeken naar hoe ze het in Zweden doen. Daar kun je heel veel van vinden. Maar ik vind het nog niet zo verkeerd. Voor de mensen die het vanavond niet gekeken hebben, programma is de moeite van het terug kijken waard.

Maar in Zweden ging het toch verder qua besmettingen niet goed? Ik heb verder niet gekeken en verder vind ik oordelen over de maatregelen lastig.

Ik heb moeite met persé met zijn allen in de kroeg moeten zitten. Ook omdat ik heel mensen wel hun best zien doen en veel in overleg. Maar ik heb ook moeite met de kleine extreme regeltjes zoals niet met 3 in de auto.
Ook ik word wat verdrietig van de onzekerheid.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:41

SusanH schreef:

Maar je mag met iemand die niet tot je huishouden behoort gewoon aan één tafel. Wat is dan het probleem?

Jammer dat in Eindhoven blijkbaar geen maat gehouden wordt door de bezoekers waardoor ze de terrassen moeten sluiten. Een reserveersysteem zou beter zijn. Geen losse aanloop waar 't op stuk kan lopen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:42

lenaa_tje schreef:
SusanH schreef:

Maar in Zweden ging het toch verder qua besmettingen niet goed? Ik heb verder niet gekeken en verder vind ik oordelen over de maatregelen lastig.

Ik heb moeite met persé met zijn allen in de kroeg moeten zitten. Ook omdat ik heel mensen wel hun best zien doen en veel in overleg. Maar ik heb ook moeite met de kleine extreme regeltjes zoals niet met 3 in de auto.
Ook ik word wat verdrietig van de onzekerheid.

Dat programma van Zweden is volgens mij opgenomen vóór dat bericht waarin die viroloog toegaf het toch verkeerd ingeschat te hebben.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:47

elnienjo schreef:
SusanH schreef:

Maar je mag met iemand die niet tot je huishouden behoort gewoon aan één tafel. Wat is dan het probleem?

Jammer dat in Eindhoven blijkbaar geen maat gehouden wordt door de bezoekers waardoor ze de terrassen moeten sluiten. Een reserveersysteem zou beter zijn. Geen losse aanloop waar 't op stuk kan lopen.

Maar mijn vriend en ik mogen niet met mijn vader eten.
Dit raakt veel mensen die alleen zijn en vooral die normaal dat niet zijn. Ondanks dat ze alleen wonen. Dat is heel erg verdrietig.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:48

Wederom het artikel niet gelezen. Ook daar gaat het helemaal niet om elnienjo :) ken jij Stratumseind wel? Dat zijn 60 kroegen in een straat. Het gaat er om dat eenmaal binnen geen ruimte meer gehouden wordt, niet om de terrassen en dat de kroeg daarvoor opdraait. Ook heb ik hiervoor nog een artikel geplaatst waarbij bijna alle steden aan de bel trekken omdat die 1.5 meter niet lukt in de horeca, dus precies wat er gebeurt in Eindhoven. Dit gebeurt overal.

Ik ben even aan het nadenken of ik iemand ken die nog in thuis isolatie zit maar eigenlijk kan ik op niemand komen die geen bezoek ontvangt of nog heel hard zijn best doet om dan 1.5 meter te houden op elk moment als ik eerlijk ben. En nu denk ik ook aan ouders van huisgenoten/vriendinnen, aan huisgenoten, aan mijn familie, aan mijn collega’s ..

Ik lees dit eigenlijk oprecht alleen nog maar hier in dit topic op Bokt als ik eerlijk ben. Dus ik heb wel heel veel respect voor die mensen die dat wel gewoon nog heel goed doen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:51

Oh wij hebben echt niet dat we niemand zien. Maar juist de beperkingen op straat raken je wel. Juist doordat je bijv. (Er is meer te noemen) niet met 3 uit eten kan. Ondanks dat je ook een gezin bent.

Maar grote groepen etc. Dat soort dingen doen we hier nog niet hoor. Vrienden ook alleen in de tuin (op zoveel mogelijk 1,5 meter afstand) gaat wel is mis ...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:53

lenaa_tje schreef:
Oh wij hebben echt niet dat we niemand zien. Maar juist de beperkingen op straat raken je wel. Juist doordat je niet met 3 uit eten kan. Ondanks dat je ook een gezin bent.

Ik ga maandag met 3 vriendinnen uiteten, dat gaat toch wel? Die 1.5 meter valt best mee aan tafel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:54

lenaa_tje schreef:
Oh wij hebben echt niet dat we niemand zien. Maar juist de beperkingen op straat raken je wel. Juist doordat je bijv. (Er is meer te noemen) niet met 3 uit eten kan. Ondanks dat je ook een gezin bent.

Maar grote groepen etc. Dat soort dingen doen we hier nog niet hoor. Vrienden ook alleen in de tuin (op zoveel mogelijk 1,5 meter afstand) gaat wel is mis ...

Waarom kan je niet met 3 uit eten? Als je een gezin bent gaat dat prima :? Alweer paar keer gedaan. En met verschillende huishoudens gaat ook best met die 1,5m afstand. Behalve dat ik het idee heb dat je best hard moet praten om een gesprek te voeren :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:56

verootjoo schreef:
lenaa_tje schreef:

Waarom kan je niet met 3 uit eten? Als je een gezin bent gaat dat prima :? Alweer paar keer gedaan. En met verschillende huishoudens gaat ook best met die 1,5m afstand. Behalve dat ik het idee heb dat je best hard moet praten om een gesprek te voeren :+

Hier laten ze dat niet toe (op de plekken waar wij vaak heen gaan) dan zit dus 1 alleen ...
Met een bloembak er tussen :')
Ze hebben echt een soort afscheidingen gecreëerd op de 2/3 plekken waar wij uit eten gaan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:57

Wat raar zeg :+ Zelfs in Wuhan 2.0 aka Tilburg kan het :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:58

sureido schreef:
Wat raar zeg :+ Zelfs in Wuhan 2.0 aka Tilburg kan het :')

Stad kan het misschien wel. Ga het zaterdag eens zien. Ik wil toch echt een Hollandse nieuwe halen op de markt!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:59

Huh, wat raar. Maar je kan toch gewoon aan een 4 persoons-tafel? Of doen ze die dan 2 aan 2 indelen?
Ik heb dat nog helemaal niet gezien wat jij zegt. Hier zetten ze gewoon de tafels verder uit elkaar, en maken ze het terras groter.