sureido schreef:[
Dan moet je thuis blijvener zijn genoeg mensen die wel willen denk ik zo!
Toch loopt het nog geen storm in/op de restaurants/terrassen als ik de berichtgeving mag geloven.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sureido schreef:elnienjo schreef:Ze zullen er wellicht een bepaald publiek mee aantrekken. Maar anderzijds ook een ander publiek mee afstoten.
Mocht ik de komende tijd een keer naar een restaurantterras willen gaan zal ik alleen kiezen voor een gelegenheid die de 1,5 respecteert voor mijn veiligheid.
. "We laten niet alle regels los, maar bewegen mee met de tijd", zo zegt hij. "We zullen zeker de ruime opstelling van de terrassen waarborgen en de hygiëneregels naleven. Maar als blijkt dat de cijfers van het RIVM deze week niet significant zijn gestegen, is het tijd om conclusies te trekken.”
Heb je het artikel wel gelezen of alleen weer de kop gezien? Dat willen ze toch ook niet? Maar binnen mogen van mijn part best meer mensen dan 30 vind ik wanneer daar de ruimte voor is. Er zijn restaurants die 3 keer groter zijn dan het café om de hoek waar ook 30 binnen mogen.
En vind ook dat ze wel gelijk hebben over die cijfers. Als het dadelijk 3 maanden 0 is, blijven we dan aan de gang? Nu is het nog te vroeg maar dadelijk als de ic’s leeg zijn en de doden op 0 blijven?
Karl66 schreef:[Misschien wordt er door de regering iets verder vooruitgedacht dan door jou.
sureido schreef:elnienjo schreef:
Ze zullen er wellicht een bepaald publiek mee aantrekken. Maar anderzijds ook een ander publiek mee afstoten.
Mocht ik de komende tijd een keer naar een restaurantterras willen gaan zal ik alleen kiezen voor een gelegenheid die de 1,5 respecteert voor mijn veiligheid.
. "We laten niet alle regels los, maar bewegen mee met de tijd", zo zegt hij. "We zullen zeker de ruime opstelling van de terrassen waarborgen en de hygiëneregels naleven. Maar als blijkt dat de cijfers van het RIVM deze week niet significant zijn gestegen, is het tijd om conclusies te trekken.”
Heb je het artikel wel gelezen of alleen weer de kop gezien? Dat willen ze toch ook niet? Maar binnen mogen van mijn part best meer mensen dan 30 vind ik wanneer daar de ruimte voor is. Er zijn restaurants die 3 keer groter zijn dan het café om de hoek waar ook 30 binnen mogen.
En vind ook dat ze wel gelijk hebben over die cijfers. Als het dadelijk 3 maanden 0 is, blijven we dan aan de gang? Nu is het nog te vroeg maar dadelijk als de ic’s leeg zijn en de doden op 0 blijven?
elnienjo schreef:sureido schreef:[
Dan moet je thuis blijvener zijn genoeg mensen die wel willen denk ik zo!
Toch loopt het nog geen storm in/op de restaurants/terrassen als ik de berichtgeving mag geloven.
mysa schreef:Hangt van je online en fysieke omgeving af, denk ik. Hier in het dorp lijkt afstand houden al een tweede natuur voor de meeste mensen. In mijn fb-bubbel hoor ik ook weinig gemopper.
pien_2010 schreef:Mijn kleindochter vertelde gisteren dat steeds meer mensen leven als voor de crisis. Daar verbaasde zij zich over en ik ook.
SusanH schreef:Ik vind dat niet zo vreemd hoor. Wij zijn als mensen niet gemaakt om op 1,5 meter van elkaar te leven. Ik heb net gekeken naar hoe ze het in Zweden doen. Daar kun je heel veel van vinden. Maar ik vind het nog niet zo verkeerd. Voor de mensen die het vanavond niet gekeken hebben, programma is de moeite van het terug kijken waard.
SusanH schreef:Ik vind dat niet zo vreemd hoor. Wij zijn als mensen niet gemaakt om op 1,5 meter van elkaar te leven. Ik heb net gekeken naar hoe ze het in Zweden doen. Daar kun je heel veel van vinden. Maar ik vind het nog niet zo verkeerd. Voor de mensen die het vanavond niet gekeken hebben, programma is de moeite van het terug kijken waard.
lenaa_tje schreef:SusanH schreef:Ik vind dat niet zo vreemd hoor. Wij zijn als mensen niet gemaakt om op 1,5 meter van elkaar te leven. Ik heb net gekeken naar hoe ze het in Zweden doen. Daar kun je heel veel van vinden. Maar ik vind het nog niet zo verkeerd. Voor de mensen die het vanavond niet gekeken hebben, programma is de moeite van het terug kijken waard.
Maar in Zweden ging het toch verder qua besmettingen niet goed? Ik heb verder niet gekeken en verder vind ik oordelen over de maatregelen lastig.
Ik heb moeite met persé met zijn allen in de kroeg moeten zitten. Ook omdat ik heel mensen wel hun best zien doen en veel in overleg. Maar ik heb ook moeite met de kleine extreme regeltjes zoals niet met 3 in de auto.
Ook ik word wat verdrietig van de onzekerheid.
elnienjo schreef:SusanH schreef:Ik vind dat niet zo vreemd hoor. Wij zijn als mensen niet gemaakt om op 1,5 meter van elkaar te leven. Ik heb net gekeken naar hoe ze het in Zweden doen. Daar kun je heel veel van vinden. Maar ik vind het nog niet zo verkeerd. Voor de mensen die het vanavond niet gekeken hebben, programma is de moeite van het terug kijken waard.
Maar je mag met iemand die niet tot je huishouden behoort gewoon aan één tafel. Wat is dan het probleem?
Jammer dat in Eindhoven blijkbaar geen maat gehouden wordt door de bezoekers waardoor ze de terrassen moeten sluiten. Een reserveersysteem zou beter zijn. Geen losse aanloop waar 't op stuk kan lopen.
lenaa_tje schreef:Oh wij hebben echt niet dat we niemand zien. Maar juist de beperkingen op straat raken je wel. Juist doordat je bijv. (Er is meer te noemen) niet met 3 uit eten kan. Ondanks dat je ook een gezin bent.
Maar grote groepen etc. Dat soort dingen doen we hier nog niet hoor. Vrienden ook alleen in de tuin (op zoveel mogelijk 1,5 meter afstand) gaat wel is mis ...
verootjoo schreef:lenaa_tje schreef:Oh wij hebben echt niet dat we niemand zien. Maar juist de beperkingen op straat raken je wel. Juist doordat je bijv. (Er is meer te noemen) niet met 3 uit eten kan. Ondanks dat je ook een gezin bent.
Maar grote groepen etc. Dat soort dingen doen we hier nog niet hoor. Vrienden ook alleen in de tuin (op zoveel mogelijk 1,5 meter afstand) gaat wel is mis ...
Waarom kan je niet met 3 uit eten? Als je een gezin bent gaat dat primaAlweer paar keer gedaan. En met verschillende huishoudens gaat ook best met die 1,5m afstand. Behalve dat ik het idee heb dat je best hard moet praten om een gesprek te voeren