Corona en vakantie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22357
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:39

dat wordt grappig, wij zijn van plan om in juni naar Baarle Nassau te gaan, dan loopt je met de ene voet in België en met de andere in Nederland, dat wordt een hoop papierwerk zie ik al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 08:17

Wij gaan volgende week naar Parijs.. alleen nu twijfel ik een beetje of onze vaccinatie goed is. Moet je nu 4 maanden na je 2e prik je booster hebben gehad of in de afgelopen 4 maanden vanaf 15 februari gezien een booster hebben gehad? Ik heb wat franse websites bekeken, maar de ene uitleg zegt het eerste en de andere uitleg het andere als het vertaald wordt naar Engels :')

baudyh

Berichten: 4321
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 08:40

idinn schreef:
Wij gaan volgende week naar Parijs.. alleen nu twijfel ik een beetje of onze vaccinatie goed is. Moet je nu 4 maanden na je 2e prik je booster hebben gehad of in de afgelopen 4 maanden vanaf 15 februari gezien een booster hebben gehad? Ik heb wat franse websites bekeken, maar de ene uitleg zegt het eerste en de andere uitleg het andere als het vertaald wordt naar Engels :')


Op de reis app van de overheid staat 4 maanden na je tweede vaccinatie.
Als je de booster heb gehad is er niks aan de hand
Geen booster en je tweede vaccinatie is langer dan 4 mnd geleden dan mag je met een negatieve test het land wel in maar krijg je niet die pass sanitaire

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 08:54

Ow dus als je 2e prik ouder is als 4 maanden, moet je een booster. Helder, de booster heb ik begin dit jaar gehad. Mijn tweede prik was van augustus.

purny

Berichten: 27666
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:42

Gevaccineerde reizigers die naar Nederland komen, hoeven dan ook geen PCR-test meer te doen. Ongevaccineerden nog wel, maar dat heeft te maken met Europese regels voor reizigers, net als de mondkapjes in vliegtuigen.

Nos.nl

Nathazzz

Berichten: 859
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Oude Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 23:44

purny schreef:
Gevaccineerde reizigers die naar Nederland komen, hoeven dan ook geen PCR-test meer te doen. Ongevaccineerden nog wel, maar dat heeft te maken met Europese regels voor reizigers, net als de mondkapjes in vliegtuigen.

Nos.nl


Ik moet eerlijk zeggen bij berichten over versoepelingen, is mijn 1e gedachte wel vaak, voor hoe lang. :o

Maar ik hoop van harte dat we nu goed zitten qua immuniteit en we echt weer terug gaan naar het oude normaal qua reizen etc.
Ik vind de spanning van zo'n PCR test vooraf echt wel de voorpret bederven, omdat je eigenlijk tot t laatste moment niet zeker weet of je kunt gaan.

Fitzroy

Berichten: 25233
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 00:17

Voor de mensen die Janssen hebben gekregen, vanaf woensdag kun je een afspraak maken voor een extra booster voor landen die moeilijk doen over Janssen.

Morrie

Berichten: 22357
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 12:02

Zouden ze nog wat bedenken voor landen waar je iedere 3 maanden een booster moet? Hier is dat alleen voor 70 + en mensen met verminderde weerstand e.d.
Bv mijn man is 80 en heeft de 2e booster al gehad, ik ben 64 en krijg hem niet (omdat ik niet meer onder behandeling ben bij een longarts). Dan kan hij gewoon Duitsland en Frankrijk in (om maar een paar landen te noemen) en ik zou iedere dag moeten testen.
Ik heb al bij campings zitten kijken op hun site en bij diverse campings in Duitsland staat dat je iedere dag een PCR test moet doen als je je vaccinaties en boosters niet op orde hebt. Maar hier in Nederland krijg je de volgende boosters gewoonweg niet.

(disclaimer: niet dat we onder de huidige omstandigheden met de oorlog in de Oekraïne overwegen om op vakantie te gaan hoor, maar ik vroeg het me gewoon af)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37460
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 12:07

Dat vraag ik me ook af, eind maart zit ik alweer aan drie maanden booster, en ik val onder de risicogroep maar de griepprikgroep valt niet onder het huidige boosterbeleid. Iedere dag testen met een zelftest zou nog te doen zijn. Iedere dag elders moeten testen onhaalbaar

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 12:12

Morrie schreef:
Zouden ze nog wat bedenken voor landen waar je iedere 3 maanden een booster moet? Hier is dat alleen voor 70 + en mensen met verminderde weerstand e.d.
Bv mijn man is 80 en heeft de 2e booster al gehad, ik ben 64 en krijg hem niet (omdat ik niet meer onder behandeling ben bij een longarts). Dan kan hij gewoon Duitsland en Frankrijk in (om maar een paar landen te noemen) en ik zou iedere dag moeten testen.
Ik heb al bij campings zitten kijken op hun site en bij diverse campings in Duitsland staat dat je iedere dag een PCR test moet doen als je je vaccinaties en boosters niet op orde hebt. Maar hier in Nederland krijg je de volgende boosters gewoonweg niet.

(disclaimer: niet dat we onder de huidige omstandigheden met de oorlog in de Oekraïne overwegen om op vakantie te gaan hoor, maar ik vroeg het me gewoon af)


Maar weet je dit zeker? Want ik kan alleen maar vinden dat je een geldig vaccinatiebewijs voor Duitsland hebt als je 2 x gevaccineerd bent en de tweede is niet ouder dan 9 maanden. Of wanneer je een booster hebt gehad. Zoals ik het lees is de booster voorlopig toch ook nog onbeperkt geldig? Ik kan nergens vinden dat je iedere 3 maanden een nieuwe booster zou moeten halen? Misschien kijk ik verkeerd hoor.

Poosje81
Berichten: 21234
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 12:13

Morrie schreef:
Zouden ze nog wat bedenken voor landen waar je iedere 3 maanden een booster moet? Hier is dat alleen voor 70 + en mensen met verminderde weerstand e.d.
Bv mijn man is 80 en heeft de 2e booster al gehad, ik ben 64 en krijg hem niet (omdat ik niet meer onder behandeling ben bij een longarts). Dan kan hij gewoon Duitsland en Frankrijk in (om maar een paar landen te noemen) en ik zou iedere dag moeten testen.
Ik heb al bij campings zitten kijken op hun site en bij diverse campings in Duitsland staat dat je iedere dag een PCR test moet doen als je je vaccinaties en boosters niet op orde hebt. Maar hier in Nederland krijg je de volgende boosters gewoonweg niet.

(disclaimer: niet dat we onder de huidige omstandigheden met de oorlog in de Oekraïne overwegen om op vakantie te gaan hoor, maar ik vroeg het me gewoon af)


Vanaf maandag vervalt hier de QR code voor Frankrijk, idem voor mondkapje, enkel nog in OV
https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer ... -frankrijk

ApplePapple

Berichten: 2749
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 11:22

Wat doen jullie qua boeken voor de zomervakantie? En dan specifiek buitenland (Duitsland etc.?)

Nog even afwachten of de regels later weer aangescherpt worden of toch gewoon boeken?

Wij willen graag naar Duitsland toe (met kinderen) maar twijfelen enorm of dit wijs is om te boeken nu...

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 11:26

Ik ga er vanuit dat deze zomer alles weer normaal is. Het lijkt me sterk dat Duitsland als enige land een beetje koppig gaat zitten zijn met de prikpas. Maar anders gewoon ergens boeken waar de maatregelen al opgeheven zijn?

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 11:50

Ik boek geen vliegreizen. Om meerdere redenen, haha. Maar andere dingen durf ik wel te boeken :)

purny

Berichten: 27666
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 11:53

Ik ga van 21 november tot en met 30 november weer naar de states. Eerst 2 dagen NY en dan naar oudtante

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 11:55

November is natuurlijk wel een risico. Als er weer een piek komt dan is het in Oktober/November.

Fitzroy

Berichten: 25233
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 12:15

Ik ga in september naar Griekenland. En heb er sinds corona alweer 3 vliegreizen opzitten. Prima te doen.

ApplePapple

Berichten: 2749
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 12:25

Ah, lekkere vooruitzichten!

Nee, ik verwacht ook niet dat Duitsland als enige koppig gaat zijn hoor maar meer dat dadelijk over een maand weer nieuwe maatregelen komen... Gekke tijden zijn het.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 12:57

Ik loop met mijn werk gewoon veel risico om besmet te worden. En vliegen is bovendien erg slecht voor het milieu dus twee vliegen in één klap :)

purny

Berichten: 27666
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 13:10

Sizzle schreef:
November is natuurlijk wel een risico. Als er weer een piek komt dan is het in Oktober/November.

Vorig jaar ook in een risico gezeten.
Als je gewoon de dingen in acht neemt kan er niets gebeuren.
Met mondkapje op vliegen en op het vliegveld enz.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 14:01

Ik bedoelde het risico dat je reis geannuleerd word, niet op het krijgen van covid.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 14:28

Ik zou niet bang zijn dat je reis geannuleerd wordt, alleen dat je misschien niet mee mag en je je geld kwijt bent.

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 14:37

Ik heb met een vriendin een reisje geboekt van een week naar Londen. We gaan met de auto en boot dus ik denk weinig risico.

In Engeland zijn weinig tot geen beperkingen dus goede hoop dat het doorgaat

purny

Berichten: 27666
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 14:49

Sheran schreef:
Ik zou niet bang zijn dat je reis geannuleerd wordt, alleen dat je misschien niet mee mag en je je geld kwijt bent.

Ik heb ook annuleringsverzekering afgesloten en speciaal gekeken naar covid gerelateerde kosten.
Zou het geannuleerd worden dan ga ik het schip niet in.
Hotel is annuleerbaar.
Vliegtickets zal wss omgeboekt worden

Aranel
Berichten: 20218
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 15:09

ApplePapple schreef:
Wat doen jullie qua boeken voor de zomervakantie? En dan specifiek buitenland (Duitsland etc.?)

Nog even afwachten of de regels later weer aangescherpt worden of toch gewoon boeken?

Wij willen graag naar Duitsland toe (met kinderen) maar twijfelen enorm of dit wijs is om te boeken nu...


Wij hebben vorige week een weekje Duitsland geboekt op een Landal park. Denk als je nog langer wacht dat alle plekken weg zijn.