Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:13

Hier ook ervaring met een pony die je niet aan kon raken en daarna heel eenkennig bleef.

Vreemde mensen op buitenrit hem koekjes laten geven hielp. _O-

"Mooie pony hoor"
"Wil je hem een snoepje geven, dan leert hij"

Note: deze shet was extreem beleefd en schooierde niet. Zou nooit zelf naar mensen toe gaan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:15

Haha, ja dat zal vast werken :D

Mijn ene paard is totaal niet eenkennig.
De andere is wat terughoudend. Andere kunnen haar wel pakken maar je ziet in de blik van haar ogen een soort van help, wat moet ik daarmee. Maar ze is te lief om daar tegenin te gaan, terwijl je ziet dat ze dat liever zou doen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:18

Amber_anne schreef:
Je dier heeft hiervoor toch ook een eigenaar gehad? Konden die hem ook niet pakken?
Of stel je overlijdt opeens, wat dan?

Ik zeg niet dat jij je dier bewust zo afhankelijk houdt maar het is gewoon heel onpraktisch en in mijn ogen echt iets waar je dan mee moet trainen.

Hij heeft 3 jaar op een stuk land in Spanje gestaan, en daarna een paar weken op stal waar hij geen kant op kon dus ja, toen konden ze hem pakken. :+

Ik vind het ook onpraktisch, want ik kan soms naar stal moeten voor iets dat ik denk 'rotbok laat je nou gewoon eens vangen'.

Ik heb alleen oprecht geen idee hoe ik dat moet veranderen?

Koekjes geven door vreemden heeft geen zin, pakt hij niet aan. Al vaak geprobeerd. :+

Ik laat nu het halster om, dan lukt het ze wel als ze hem eerst in de paddock zetten. Maar als hij z'n halster af heeft gekregen mag ik echt weer opdraven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:23

Mijn Beagle dame op leeftijd is een vrij eenkennige hond; maar ze mag de dierenarts niet bijten bijvoorbeeld, of een oppas die incidenteel eens voor de hond(en) zorgt. Natuurlijk moet je kijken naar de behoeftes van het individuele dier, maar er zijn wel grenzen wat mij betreft. En paarden waar zogenaamd niks mee aan te vangen is door een ander dan de eigenaar. tja ik denk dan echt: wat doe je er zelf aan om dat beter te maken? Dat het ene paard de een beter ligt dan de ander, is logisch, maar zo'n dier moet toch ook naar de hoefsmid en dierenarts? Of wat als je eraf valt en niet in staat bent om op te staan? Kan een ander zo'n dier dan niet vangen of op stal zetten?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:24

Hij laat zich prima behandelen door de hoefsmid gelukkig! Ook als ik er niet ben, want deze komt altijd onder werktijd. En de dierenarts ook, zodra je hem eenmaal hebt kun je alles doen. Alleen je zult hem niet gelukkig zien kijken. :+
Laatst bijgewerkt door Captain op 11-03-22 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:24

Ja het shetlanderbloed was wel zo sterk dat hij wel snoepjes aan nam. Je mocht hem daarna niet aanraken.

Uiteindelijk na wat jaren (rond zijn 7e) werd hij minder introvert. Zo ging hij met zwemmen altijd even neuzen in een kano. _O-

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:26

Waarom moet iedereen dan aan mijn hond of paard zitten?
Onze bouvier deed geen vlieg kwaad maar een vreemde moest niet rechtstreeks naar ons of de kinderen toelopen dan ging hij er voor staan, hij lag ook altijd bij de kinderen in de buurt als we buiten waren en ik vond dat een fijn gevoel.
Een hond of paard is zoals hij is, natuurlijk kan je daar wel wat in sturen maar het gaat er om dat je er zelf tevreden mee bent en wat een vreemd er van vindt, jammer dan.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:27

Amber_anne schreef:
Je dier heeft hiervoor toch ook een eigenaar gehad? Konden die hem ook niet pakken?
Of stel je overlijdt opeens, wat dan?

Ik zeg niet dat jij je dier bewust zo afhankelijk houdt maar het is gewoon heel onpraktisch en in mijn ogen echt iets waar je dan mee moet trainen.

Mijn schoonouders hebben veel getraind met hun appenzeller, maar rond haar tweede veranderde ze toch echt dat niemand haar meer kon aanraken. Behalve het gezin. Veel getraind, maar toch kwam het raseigenschap omhoog.

En zo ken ik meer appenzellers.

En heb hier ook een opvangmechel zitten, waar niemand op wil passen ivm haar gecompliceerde gedrag :+ Terwijl vriend en ik alles mee kunnen. En zolang we erbij zijn, is ze super sociaal naar mensen.
Maar zodra we weg zijn, is er niks meer mee te bereiken.

Trots op? Nee, vind het gigantisch irritant. Want kunnen zo nergens meer heen.

Bij da dragen hier alle honden standaard een muilkorfje. Ook al doen ze niks.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:28

Ik paste laatst op een eenkennige bordercollie. Na 2 dagen lag ze bij me in bed en ging ze me verdedigen als ik andere honden aaide (mocht ze niet). Maar dat is gewoon een corona hondje haha.

Maar eenkennige dieren kunnen best gevaarlijk zijn ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:40

Ik vind de opmerking: waarom moet iedereen mijn hond maar gaan aaien, totaal het tegenovergestelde van wat ik persoonlijk bedoel: nee uiteraard moet niet iedereen ongevraagd aan je dieren gaan zitten, dat is voor mij heel logisch. Alleen: in bepaalde situaties kan het voorkomen dat je dier door een ander aangeraakt moet kunnen worden... neem de dierenarts bijvoorbeeld. En in geval van paard nogmaals: wat als je per ongeluk van je paard stuitert en niemand is in staat om zo'n dier te handelen, want eenkennig en gevaarlijk... Heel eerlijk denk ik dat er in sommige gevallen een beetje overdreven wordt wb het karakter van zo'n paard omdat het stoer lijkt of zo. Zo niet, dan is dat toch een beetje gevaarlijk voor anderen als je dier echt asociaal is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:50

Captain schreef:
Hij heeft 3 jaar op een stuk land in Spanje gestaan, en daarna een paar weken op stal waar hij geen kant op kon dus ja, toen konden ze hem pakken. :+

Ik vind het ook onpraktisch, want ik kan soms naar stal moeten voor iets dat ik denk 'rotbok laat je nou gewoon eens vangen'.

Ik heb alleen oprecht geen idee hoe ik dat moet veranderen?

Koekjes geven door vreemden heeft geen zin, pakt hij niet aan. Al vaak geprobeerd. :+

Ik laat nu het halster om, dan lukt het ze wel als ze hem eerst in de paddock zetten. Maar als hij z'n halster af heeft gekregen mag ik echt weer opdraven.

Ik vind dit nog wel guitig hoor, zo was mijn pony ook en uiteindelijk is hij er overheen gegroeid.

In het algemeen:

Ik vind dat een hond niet door iedereen geaaid hoeft te worden, maar honden die happen bij het passeren of zo mijn kinderwagen in duiken heb ik echt een schijthekel aan.

Gelukkig kom ik eigenlijk alleen maar leuke honden tegen, we wandelen dagelijks wel maar ik heb maar 3 keer een aanvaring gehad met een eigenaar in de afgelopen 2/3 jaar.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:02

Amber_anne schreef:
Mensen willen geen sociale dieren, mensen willen dieren die alleen op hen gericht zijn omdat ze zich dan speciaal voelen

In sommige gevallen wel ja. Sommigen vinden het wel heel ‘interessant’ volgens mij dat alleen zij iets met een bepaald dier kunnen.

Zo had ik eens een bijrijdpaardje, hij stond op de paddock en ik wilde net op pad gaan om hem op te halen. Stalmedewerkster liep langs en vroeg ‘oh als jij X gaat halen zou jij dan Pony Y mee willen nemen en buiten zetten? Het is de pony in de tweede box rechts’.
Ja hoor, ik klik touwtje aan pony, zet t beestje buiten, neem bijrijdpaard mee terug. Komt stalmedewerkster weer langs ‘oh zegt ze ik heb het verkeerd gezegd het moest de tweede box links zijn!’
Geeft niks, ik moest toch nog terug lopen omdat mijn bijrijdpaard gemest had en ik dat op ging ruimen dus touwtje aan de goede pony, beestje mee en de ‘verkeerde’ mee terug.

Hoor ik een week later ofzo iemand met grooote verhalen ‘jaaa niemand hoeft bij X in de box te komen hoor, hij trapt iedereen eruit en is echt niet te vertrouwen met vreemden!!! Hij loopt ook echt niet mee’ en ja hoor dat bleek dus over die ‘verkeerde’ pony te gaan die ik de week ervoor buiten had gezet :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:03

Mijn hond heeft regelmatig eten uit kinderhandjes gejat. _O-

Echt walgelijk maar ze is zo snel. Maar gemener dan dat werd ze nooit.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:06

Haha mars herkenbaar.
Ik haalde op een stal waar ik net stond de paarden mee naar binnen.
Zo ook een merrie die een singel van de deken los had hangen.
Uiteraard let ik bij een vreemd dier wel op hoe ik onder haar door pak, maar ze deed geen rare dingen, dus singel vast.
Krijg ik daarna ook te horen dat het dier mensen de stal uit zou slaan en niemand die singel vast zou maken maar dat de eigenaresse dat maar moet doen..
Paar dagen later hetzelfde, ik dacht vorig keer ging het ook, dus waarom nu niet? Ging ook gewoon.
Maar later heb ik dan wel weer gezien dat ze echt heel boos deed naar andere mensen in stal...dus dier zal je wel uitkiezen denk ik dan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:01

Mensen die janken over de politiek maar niet willen gaan stemmen bij de gemeenteraad want "het is toch niks" moeten de rest van de tijd niet klagen dan.

Niet gaan stemmen = dom en zonde van je kostbare stemrecht.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:06

een string kan niet lekker zitten en 't ziet er niet uit, ook als je een mooie kont hebt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:25

Kinke schreef:
een string kan niet lekker zitten en 't ziet er niet uit, ook als je een mooie kont hebt :)
Maar ik loop dan over het algemeen ook niet rond in alleen m'n string, daar zit nog een broek overheen, dus niemand die ziet wat ik aanheb. :))

Wat betreft eenkennige dieren: er zijn idd mensen zoals Captain die een eenkennig paard hebben en die daar gewoon nuchter in zijn en ook onderkennen dat het niet heel praktisch is. Maar inderdaad, wat wil je eraan doen? Dier dan maar de rest van z'n leven binnen houden?

Tegelijkertijd zijn er natuurlijk ook zat mensen die het wel interessant vinden, zo'n dier waar "alleen zij" mee kunnen omgaan, maar dat zijn meestal de gevallen waarbij die eenkennigheid in de praktijk wel meevalt en meer wordt veroorzaakt door een eigenaar die het dier afschermt van anderen, dan dat het dier écht zo eenkennig is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-03-22 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:26

Dat vind ik dus van normale onderbroeken, je ziet altijd lijntjes en je krijg er soms een rare kontvorm van. _O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:28

MarlindeRooz schreef:
Hier ook ervaring met een pony die je niet aan kon raken en daarna heel eenkennig bleef.

Vreemde mensen op buitenrit hem koekjes laten geven hielp. _O-

"Mooie pony hoor"
"Wil je hem een snoepje geven, dan leert hij"

Note: deze shet was extreem beleefd en schooierde niet. Zou nooit zelf naar mensen toe gaan.

Precies.

Op de manege was ooit ook zo'n paard. Slechte ervaring met mensen, daar eenkennig van geworden. Het heeft een paar kilo wortels gekost maar ik was ook aardig, vond ze :D

Ik ben er ook van overtuigd dat vrijwel elk paard in de basis niet eenkennig maar dat geworden is door ervaringen.

Captain: zeker weten dat ik jouw paard ook te pakken krijg en ermee kan werken. Hoeveel tijd en snoep dat kost, is een ander verhaal......

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:41

Ik heb mijn paarden altijd vanaf veulen. En soms worden ze vrij eenkennig daardoor, en soms helemaal niet. Moeder en zoon (de laatste zelf gefokt) hadden niet zoveel op met andere mensen, de huidige is een allemansvriend en vindt iedereen leuk. Toch een karakterdingetje, wij doen er niets bewust anders mee.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:52

Kinke schreef:

Ik vind het juist lekker zitten, en mooier ook
Je ziet de lijntjes niet als je bijvoorbeeld een flare broek aan hebt :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:28

ikke schreef:
Captain: zeker weten dat ik jouw paard ook te pakken krijg en ermee kan werken. Hoeveel tijd en snoep dat kost, is een ander verhaal......

Je bent van harte welkom. :D

Mijn vriend noem ik altijd de wandelende wortelautomaat, dus ik dacht dat het hem ook wel zou lukken.
Niet dus. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:35

Captain schreef:
ikke schreef:

Je bent van harte welkom. :D

Mijn vriend noem ik altijd de wandelende wortelautomaat, dus ik dacht dat het hem ook wel zou lukken.
Niet dus. :')

Ik moest zo lachen om dat filmpje :)).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:40

Ja nou moest ik zoeken...
maar, gevonden! :') geniaal.!!
maar toch wel super onhandig.... ben je er verder nog wel mee bezig? (ik kan me nl niet voorstellen van niet, gezien wat je wel allemaal met m doet)

maar, ik denk dat als je vriend m een maand doet, dat het ineens anders kan zijn... :j wie weet..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:56

fotolijstje schreef:
Ik vind het juist lekker zitten, en mooier ook
Je ziet de lijntjes niet als je bijvoorbeeld een flare broek aan hebt :j

bedoel je met flare broek zo'n elastische cameltoe broek?
Die zijn ook verschrikkelijk lelijk :D