Vreemde mensen op buitenrit hem koekjes laten geven hielp.

"Mooie pony hoor"
"Wil je hem een snoepje geven, dan leert hij"
Note: deze shet was extreem beleefd en schooierde niet. Zou nooit zelf naar mensen toe gaan.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amber_anne schreef:Je dier heeft hiervoor toch ook een eigenaar gehad? Konden die hem ook niet pakken?
Of stel je overlijdt opeens, wat dan?
Ik zeg niet dat jij je dier bewust zo afhankelijk houdt maar het is gewoon heel onpraktisch en in mijn ogen echt iets waar je dan mee moet trainen.
Amber_anne schreef:Je dier heeft hiervoor toch ook een eigenaar gehad? Konden die hem ook niet pakken?
Of stel je overlijdt opeens, wat dan?
Ik zeg niet dat jij je dier bewust zo afhankelijk houdt maar het is gewoon heel onpraktisch en in mijn ogen echt iets waar je dan mee moet trainen.
Captain schreef:Hij heeft 3 jaar op een stuk land in Spanje gestaan, en daarna een paar weken op stal waar hij geen kant op kon dus ja, toen konden ze hem pakken.![]()
Ik vind het ook onpraktisch, want ik kan soms naar stal moeten voor iets dat ik denk 'rotbok laat je nou gewoon eens vangen'.
Ik heb alleen oprecht geen idee hoe ik dat moet veranderen?
Koekjes geven door vreemden heeft geen zin, pakt hij niet aan. Al vaak geprobeerd.![]()
Ik laat nu het halster om, dan lukt het ze wel als ze hem eerst in de paddock zetten. Maar als hij z'n halster af heeft gekregen mag ik echt weer opdraven.
Amber_anne schreef:Mensen willen geen sociale dieren, mensen willen dieren die alleen op hen gericht zijn omdat ze zich dan speciaal voelen
Kinke schreef:Maar ik loop dan over het algemeen ook niet rond in alleen m'n string, daar zit nog een broek overheen, dus niemand die ziet wat ik aanheb.een string kan niet lekker zitten en 't ziet er niet uit, ook als je een mooie kont hebt
MarlindeRooz schreef:Hier ook ervaring met een pony die je niet aan kon raken en daarna heel eenkennig bleef.
Vreemde mensen op buitenrit hem koekjes laten geven hielp.
"Mooie pony hoor"
"Wil je hem een snoepje geven, dan leert hij"
Note: deze shet was extreem beleefd en schooierde niet. Zou nooit zelf naar mensen toe gaan.
Captain schreef:ikke schreef:Captain: zeker weten dat ik jouw paard ook te pakken krijg en ermee kan werken. Hoeveel tijd en snoep dat kost, is een ander verhaal......
Je bent van harte welkom.![]()
Mijn vriend noem ik altijd de wandelende wortelautomaat, dus ik dacht dat het hem ook wel zou lukken.
Niet dus.