Prairy schreef:Lusitana, misschien zou je eens kunnen kijken naar het planten van bomen in de woestijn, daarmee wordt uiteindelijk de hele omgeving groener (greening the desert van Geoff Lawton bijv) en houdt het land meer water vast. Dat zou bij jou misschien ook kunnen werken.
Als het eenmaal heeft geregent heb ik gewoon gras. Maar het heeft de laatste paar jaar niet genoeg geregend. Er staan heeeeel veel bomen, want die zijn er voor de productie, kurkeiken en pijnbomen (op mijn land en de hele omgeving) en daarnaast nog struiken.
Maar het grondwater is gezakt (ook omdat er nu veel meer in mijn omgeving zijn zijn die een borehole hebben voor watervoorziening van hele toeristencomplexen), want ik had een landje naat het huis dat altijd drassing was, daar werd vroeger rijst verbouwd, maar nu is dat ook gewoon hard en droog. Maar dat was dus ideaal voor ze geweest.
Gefeliciteerd met de lammetjes, moestuin!
1 van mijn amandelbomen staat in de bloei, de andere is dood en wordt als waslijn paal gebruikt
ik had heel veel olijven dit jaar,. maar de sinaasappelbomen zijn uitgedroogd dus er zijn er een aantal omgezaagd en die nog staan hebben maar kleine sinaasappels gegeven en niet zoveel als anders.
Geen idee hoe het met de kweeperen staat, die groeien her en der, de paarden eten al het fruit, eigenlijk.
Vijgen komt veel later in het jaar pas weer. Daar zijn de paarden dol op. Ik heb er een paar die geplant zij en een paar die ontstaan zijn uit pitten. Ik heb 1 vijgenboom in de stal die al tig keer is omgezaagd en zelfs verbrand maar die blijft terugkomen en vorig jaar had hij zelfs vijgen. Nu laat ik hem maar staan (komt triomfantelijk boven het dak uit zelfs), maar ik haal wel de takken die over de grond gaan weg.
De boerderij had een wijngaard maar de ranken zijn weggehaald en er zijn pijnbomen voor in de plaats gekomen want de pijnboompitjes brengen meer op.