tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 20:07

Hij zei spijt te hebben van het stiekeme appen, maar doordat hij het daarna omdraaide en de schuld bij mij legde ('als ik er niet achter was gekomen was er niks aan de hand geweest') kwam die spijt niet heel oprecht op me over. Had ik het idee dat ie meer spijt had dat ik het had ontdekt dan van wat hij had gedaan.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 21:31

Relaxed, als het voor jou goed voelt en nodig is om het rouwproces, gewoon doen. Niemand anders kan dat voor jou bepalen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 21:47

Zertab schreef:
Relaxed, als het voor jou goed voelt en nodig is om het rouwproces, gewoon doen. Niemand anders kan dat voor jou bepalen.

Het is ook geen bepalen maar men kan wel een ander licht er op werpen wat wellicht op langer termijn meer positieve effect op het rouwproces geeft.
Of niet. Maar dit topic is er toch ook om elkaar te helpen in mijn inziens. Het staat je vrij maar doe er je voordeel mee denk ik dan zo maar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 22:08

Eens. Als het helpend is, prima. Maar vaak word je in deze fase nog qua emoties alle kanten opgegooid en dan kan je er niet altijd even verstandig naar kijken wat nou helpend is en wat niet. Het kan troostend zijn om te vernemen dat hij spijt heeft en ook verdriet heeft. Maar tegelijk kan het ook belemmeren om afstand te nemen emotioneel gezien, waardoor het juist kan tegenwerken in je herstel.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 22:39

Maar moet je dan direct met verstand kijken naar een break up die net plaats heeft gevonden?

Verder zal ik maar weer onder mijn mee lees steen gaan. :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 23:01

Zertab schreef:
Maar moet je dan direct met verstand kijken naar een break up die net plaats heeft gevonden?

Nee dat kan niet. Maar dan kan je wel dingen doen die soms niet verstandig zijn.
Dingen die heel juist voelen op zo’n moment kunnen juist niet helpend zijn.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 23:58

Zertab schreef:

Dat zegt toch niemand? Ik doe ook nog steeds domme dingen en we zijn 11 weken verder...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 06:51

Ik heb 1.5 jaar later nog zelfs domme dingen gedaan :') Op dat moment is de behoefte zo sterk dat je wil weten waarom hij die keuzes heeft gemaakt en dat je wil vertellen hoe die ander je gekwetst heeft.

Maar in mijn geval zal er nooit een oprechte sorry komen. Dat heb ik altijd al geweten, maar ik heb er nu pas vrede mee. Mijn ex strooit enkel met sorry's als er voor hem iets te winnen valt. Het ene moment benoemd ie precies wat hij fout deed en als hij dan z'n zin niet krijgt doet ie daarna precies hetzelfde als waarvoor hij sorry zei :') Hij heeft me iig een heel waardevolle les geleerd. Geen woorden, maar daden. Mooie praatjes hebben geen waarde als je niet uit je gedrag laat merken dat je er iets van geleerd hebt.

Dus ik snap heel goed wat Suzanne bedoelt. Maar ik weet ook hoe sterk die behoefte is op zo'n moment. Tegen mij waren zulke dingen aan dovemansoren gericht

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 07:09

capopjekop schreef:
Ik heb 1.5 jaar later nog zelfs domme dingen gedaan :') Op dat moment is de behoefte zo sterk dat je wil weten waarom hij die keuzes heeft gemaakt en dat je wil vertellen hoe die ander je gekwetst heeft.

Maar in mijn geval zal er nooit een oprechte sorry komen. Dat heb ik altijd al geweten, maar ik heb er nu pas vrede mee. Mijn ex strooit enkel met sorry's als er voor hem iets te winnen valt. Het ene moment benoemd ie precies wat hij fout deed en als hij dan z'n zin niet krijgt doet ie daarna precies hetzelfde als waarvoor hij sorry zei :') Hij heeft me iig een heel waardevolle les geleerd. Geen woorden, maar daden. Mooie praatjes hebben geen waarde als je niet uit je gedrag laat merken dat je er iets van geleerd hebt.

Dus ik snap heel goed wat Suzanne bedoelt. Maar ik weet ook hoe sterk die behoefte is op zo'n moment. Tegen mij waren zulke dingen aan dovemansoren gericht

Ik had dit kunnen schrijven

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 07:48

Heel herkenbaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 08:54

Enorm herkenbaar..

Ik heb op advies van iemand ook 2 boeken gelezen, beide over hechting. (H)echt niet van Martin Apello (gaat heel erg over hechtingsproblemen en een stukje narcisme) en Liefdesbang van Hannah Cuppen (over bindings- en verlatingsangst)

En vooral die laatste, bij mij is er ook echt wel werk aan de winkel, want ik herken mezelf behoorlijk in de verlatingsangst. Ik heb zoveel van hem geaccepteerd, heb mezelf zo weggecijferd, hem gepleased.. Dat is ook niet goed geweest :n

MarocjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 09:08

capopjekop schreef:

Maar ergens misschien ook fijn om terug te denken dat mensen dit tegen je zeiden? Op dat moment ws niet, maar achteraf.. Al zal het ook heel erg van de manier waarop ed afhangen.

Zelf waardeer ik altijd de verschillende inzichten. Al kan ik er op dat moment nog niks mee. En soms is het juist te pijnlijk, alsof je nog een knal na krijgt. Díe reacties hoef ik ook zeker niet.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 09:29

Dat laatste ook heel herkenbaar Marocje!

En interessant Relaxed, ga ik eens naar kijken.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 10:31

Het lastige is dat je dingen pas later beter kan plaatsen, dat je denk whut waarom heb ik mezelf zo opgesteld? Ook al zeiden anderen er iets van, op dat moment ervaar je dat totaal anders. En na tig jaar kan je altijd nog 'domme dingen' doen, soms zijn die nodig om steeds een beetje dichter bij het eindpunt te komen denk ik.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 10:58

Oh herkenbaar allemaal!

Het is een proces. En dat kan kort of lang duren. De lengte ervan maakt eigenlijk niet uit, zolang je er zelf maar van leert en verder komt. Het is ook een ding van kennen en herkennen. Zodra je een patroon ziet is het aan jou wat je ermee doet.

En ik kan mij best voorstellen dat het troost biedt om naar de zender te luisteren. En het is nu allemaal heel vers. Over een tijdje is het rauwe randje er minder.

Elke breakup heeft ook een leerpunt die je mee kan nemen in de toekomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 16:47

Ik heb gisteravond zijn dochter nog een appje gestuurd, zij is dit weekend bij hem en hij zal dus verteld hebben we dat we uit elkaar zijn. Ik heb haar laten weten het erg jammer te vinden, haar te zullen gaan missen en dat ik het altijd erg leuk met dr vond. Vanmorgen stuurde ze terug dat ze mij ook miste. Superlief en ook heel moeilijk natuurlijk.. ;( :knuffel: Maar dit was voor mij wel een beetje de laatste afsluiter. Ik mis hem niet zozeer (als ik het lijstje met minpunten voor ogen houd) maar wel de relatie, de tijd samen, de appjes en ook zijn dochter.. Zoals een vriendin zei, het is vooral de leegte.. -O-

Verder ben ik nog steeds een wandelende gieter, maar het is ook nog maar 3 weken geleden dat ik achter zijn bedrog kwam.. Gisteren lekker bij vriendinnen geweest en goed erover kunnen praten en janken..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:59

Een dikke knuffel Relaxed, eigenlijk herkennen we het allemaal ook wel. Gisteravond las ik een inkijkexemplaar op bol.com bootcamp voor breakup ofzo. Daar kwam een stukje naar voren waarin werd uitgelegd dat je nu eigenlijk aan het afkicken bent van een zogenaamde verslaving. De verslaving aan de dopamine die je ervaarde door het verliefd zijn. Ik kon mij daar heel erg in vinden, het voelt ook inderdaad alsof ik aan het afkicken ben en het voelt ook alsof ik iets mis. Dat wordt godzijdank al heel erg veel minder, maar vooral de eerste weken had ik daar echt wel last van.

Daarnaast werd er ook omschreven dat je natuurlijk voor je zelf een soort beeld hebt geschetst hoe je de rest van je leven voor je zag, mét die persoon. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dat niet doen - maar ik ben er dus ook zo één, ik beeld me een toekomst in met degene. Wat ik allemaal graag zou doen en afvinken, dat is niet gek toch? Lijkt mij. Maar oké. Ook dat is iets waar je hoofd en je hele lijf aan moet gaan wennen als dat in duigen valt. Het geeft ook een stukje onzekerheid van goh komt dat beeld ooit terug.

Ergens is het een heel mooi iets. Ik hoop vooral dat mijn ex ook deze pijn doormaakt, maar zal dit wel lekker verdoven met alcohol en drugs (en blijkt zijn familie te vermijden). Zelfmedicatie zoals het inkijkexemplaar benoemde. Ik wals lekker dwars door de pijn heen en maak weer echt mooie stappen waar ik heel trots op ben.

You can do this :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 10:54

Ja het is denk ik wel echt rouw waar ik nu doorheen ga, maar ook dat heb ik nog nooit echt meegemaakt, net als liefdesverdriet dus. Mijn 1e ex was een broer/zus relatie geworden en ging sowieso minder diep, daar heb ik geen liefdesverdriet van gehad :n

En het toekomstplaatje herken ik idd ook wel, ook al moet ik ook toegeven dat ik steeds punten aan het plannen was. Ik was voor na de feestdagen bijvoorbeeld wel echt blanco, wist niet of we het zover wel gingen redden. Ik denk ook dat ik wel vooral nog bij hem was om zijn leven. Zijn sociale leven vond ik heel fijn en mooi (heb me overal altijd heel welkom gevoeld), met zijn dochter dingen doen vond ik leuk en hem helpen met al zijn bezigheden. Dus dat is voor mij wel een punt van aandacht, waarom bleef ik in zo'n relatie terwijl er eigenlijk dingen niet goed zaten :n Wat mis ik zelf waardoor ik dit accepteerde?

Mijn ex gaat niet door deze pijn denk ik, die gaat meteen door in de volgende relatie en/of vlucht in zijn werk. Dat deed hij voor mij immers ook, zat nog geen maand tussen zijn ex en mij.

Dat doet ook echt het meeste pijn, dat onze hele relatie op dat vlak een leugen was. Ik wist amper iets van deze ex, laat staan dat hij nog contact met haar had.. Dat hij daar altijd over heeft gelogen vind ik echt verschrikkelijk :r

xDenies, heb jij nog contact met je ex op wat voor manier dan ook? En door de pijn gaan is goed, dat lees ik overal, we komen hier sterker uit, daar vertrouw ik echt op :knuffel:

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 14:28

Relaxed schreef:
Ja het is denk ik wel echt rouw waar ik nu doorheen ga, maar ook dat heb ik nog nooit echt meegemaakt, net als liefdesverdriet dus. Mijn 1e ex was een broer/zus relatie geworden en ging sowieso minder diep, daar heb ik geen liefdesverdriet van gehad :n

En het toekomstplaatje herken ik idd ook wel, ook al moet ik ook toegeven dat ik steeds punten aan het plannen was. Ik was voor na de feestdagen bijvoorbeeld wel echt blanco, wist niet of we het zover wel gingen redden. Ik denk ook dat ik wel vooral nog bij hem was om zijn leven. Zijn sociale leven vond ik heel fijn en mooi (heb me overal altijd heel welkom gevoeld), met zijn dochter dingen doen vond ik leuk en hem helpen met al zijn bezigheden. Dus dat is voor mij wel een punt van aandacht, waarom bleef ik in zo'n relatie terwijl er eigenlijk dingen niet goed zaten :n Wat mis ik zelf waardoor ik dit accepteerde?

Mijn ex gaat niet door deze pijn denk ik, die gaat meteen door in de volgende relatie en/of vlucht in zijn werk. Dat deed hij voor mij immers ook, zat nog geen maand tussen zijn ex en mij.

Dat doet ook echt het meeste pijn, dat onze hele relatie op dat vlak een leugen was. Ik wist amper iets van deze ex, laat staan dat hij nog contact met haar had.. Dat hij daar altijd over heeft gelogen vind ik echt verschrikkelijk :r

xDenies, heb jij nog contact met je ex op wat voor manier dan ook? En door de pijn gaan is goed, dat lees ik overal, we komen hier sterker uit, daar vertrouw ik echt op :knuffel:

Nou ik gun het niemand hoor de pijn van liefdesverdriet of rouw van overlijden familie leden. Ik heb daar veelste jong al heel heftig van mogen proeven. Op mijn 9e is mijn opa overleden, daar kwamen wij héél veel van jongs af aan. Hij is aan asbest kanker overleden dus ook een lijdensweg geweest. In datzelfde jaar gingen mijn ouders scheiden. Ergens is dat goed geweest want mijn vader sloeg en schopte zowel mij als mijn moeder. Een jaar later heeft mijn moeder een nieuwe lieve man ontmoet maar die had ook een rugzak dus dat was niet koek & ei, hoewel hij heel erg zijn best deed. Wij hebben hem 6 jaar mogen kennen want hij is een maand voor mijn 16e verjaardag plots overleden.
Ik heb dus ook totaal geen goede hechtingsstijl etc, maar ben daar wel veel mee aan de gang gegaan. Niet dat het iets kan voorkomen hoor, maar toch.
Maar of je dat nu wel of niet hebt meegemaakt, iedere klap is er weer één. Dus op welke manier je het ook verwerkt, het maakt niet uit; het mag er gewoon zijn.

Je kan nu relativeren en dingen vanaf een ander perspectief zien. Dat is goed, heel goed zelfs. Het geeft je namelijk ruimte om te leren in de toekomst er anders mee om te gaan of sneller te schakelen. Uiteindelijk komen we hier sterker uit!

Wij denken ook standaard dat de ander deze pijn niet heeft en gelijk vlucht of een volgende relatie in duikt. Ik heb het ook de afgelopen weken regelmatig geroepen, maar ik denk dat dat niet hetzelfde is. Wel staan zij er vaak iets anders in omdat ze de keus hebben gemaakt en dus al veel verder zijn met de acceptatie. Denk ik. Ik snap wel dat het je verdriet doet, maar probeer daar anders naar te kijken en niet in te vullen, dat is zonde van de pijn die het je geeft :) :knuffel:

Ik heb geen contact met mijn ex, hij heeft mij geblokkeerd. Ik kan als ik wil wel contact zoeken maar ik hoef dat niet. Zowel ik als mijn moeder hebben wel nog contact met o.a zijn stiefmoeder, de rest van de nummers heb ik verwijdert dus kan ik ook niet meer terughalen. Daar horen we wel bepaalde dingen van en mijn ma deelt dat met mij. Het is frustrerend en ik kan er boos om worden hoe hij nu in het leven staat, maar het lost niets op. Het geeft mij wel het signaal dat het écht niet goed met hem gaat maar dat ie het mooi weet te verbloemen. Als dat zijn manier is, dikke prima. Dat hij vreselijk stil staat in zijn ontwikkeling is me meer dan duidelijk en ook niet wat ik zoek in een partner. Ik voel mij alleen maar sterker en sterker worden. Het had voor mij allemaal niet gehoeven maar uiteindelijk heeft ie mij wel een soort dienst bewezen en daar moet ik me maar aan vasthouden. :)

Het had niet gehoeven, wij hebben mooie dingen beleeft en ik denk dat hij veel van mij heeft geleerd op relatie gebied. Wat iemand allemaal voor je kan doen, hoeveel liefde en warmte iemand je kan geven. Dat heb ik ook echt wel een aantal keer ontvangen, maar als we kijken met 'hoe het hoort', heb ik héél veel geïnvesteerd en misschien een kwart terug ontvangen. Dat had niet erg geweest als het zich in de toekomst had aangevuld. Je moet ruimte hebben om te leren en te ontwikkelen. Maar doordat hij die deur heeft dichtgegooid blijf ik eigenlijk achter met die 'tekorten' en ook wat deuken in mijn vertrouwen op dat gebied. Dat is zonde en had niet gehoeven.

Sorry voor het hele verhaal :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 14:45

Ah zoveel herkenning! Lijkt me lastig om dan via via nog wel vanalles van/over hem te horen. Is zijn stiefmoeder belangrijk voor je?
Ik ben blij dat dat bij ons wel echt gescheiden is, heb zijn vrienden/kennissen ook overal verwijderd, wil er gewoon niet mee geconfronteerd worden. Verder had ik weinig direct contact, dat hield hij ook altijd wel af leek het wel. Ik kreeg niet zomaar telefoonnummers en groepsapps hield hij me ook liever uit.

En ook al heb ik er een punt achter gezet, zo voelt het niet. En ergens was zijn bedrog wel nodig om er nu 'al' en punt achter te zetten. En wat je schrijft over het stilstaan, hij staat al jaren stil en vlucht al jaren, hebben we samen ook veel gesprekken over gehad. Hij doet ook niks aan eigen ontwikkeling, blijft veel liever maximaal in de slachtofferrol zitten. Alles is hem altijd aangedaan en overkomen, mensen zijn verschrikkelijk, relaties zijn verschrikkelijk, het leven is verschrikkelijk. En ook nu, ik heb zijn hart gebroken.. 8)7 Die eeuwige negativiteit ga ik missen als kiespijn.

Hij heeft mij ook geblokkeerd op Whatsapp, verder weet ik niet, maar op mails reageerde hij vorige week ook niet meer. Nou stelde ik natuurlijk allemaal moeilijke vragen, dus dat snap ik ook wel, niet reageren is dan veel makkelijker :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 15:00

Relaxed schreef:
Ah zoveel herkenning! Lijkt me lastig om dan via via nog wel vanalles van/over hem te horen. Is zijn stiefmoeder belangrijk voor je?
Ik ben blij dat dat bij ons wel echt gescheiden is, heb zijn vrienden/kennissen ook overal verwijderd, wil er gewoon niet mee geconfronteerd worden. Verder had ik weinig direct contact, dat hield hij ook altijd wel af leek het wel. Ik kreeg niet zomaar telefoonnummers en groepsapps hield hij me ook liever uit.

En ook al heb ik er een punt achter gezet, zo voelt het niet. En ergens was zijn bedrog wel nodig om er nu 'al' en punt achter te zetten. En wat je schrijft over het stilstaan, hij staat al jaren stil en vlucht al jaren, hebben we samen ook veel gesprekken over gehad. Hij doet ook niks aan eigen ontwikkeling, blijft veel liever maximaal in de slachtofferrol zitten. Alles is hem altijd aangedaan en overkomen, mensen zijn verschrikkelijk, relaties zijn verschrikkelijk, het leven is verschrikkelijk. En ook nu, ik heb zijn hart gebroken.. 8)7 Die eeuwige negativiteit ga ik missen als kiespijn.

Hij heeft mij ook geblokkeerd op Whatsapp, verder weet ik niet, maar op mails reageerde hij vorige week ook niet meer. Nou stelde ik natuurlijk allemaal moeilijke vragen, dus dat snap ik ook wel, niet reageren is dan veel makkelijker :')

Ik ben heel erg in die familie opgenomen omdat ze het zo fijn vonden dat we weer terug bij elkaar waren na 8 jaar. Toentertijd brak hij er na 3 maanden mee maar waren we allebei jong en onzeker. Nu heb ik bewezen hoe goed we samen gingen maar te lang wat ten koste van mij is gegaan. In het begin gingen we echt heel goed. Onze relatie begon eind september 2022 en zeker tot aan eind april/begin mei 2023 gingen we goed. Toen begon, voor mijn gevoel, de kromme trekjes.

Ik heb niet iedere dag contact met ze maar sporadisch stuur ik een berichtje. Laatst toevallig om aan te geven dat de clinic met mijn paard niet door ging. Beetje sneu om ze 1,5 uur voor niets te laten rijden want ze wilde erg graag komen. En mijn ma appt puur vriendschappelijk maar ergens maken wij ons onbewust zorgen om hem, maar we kunnen niets. Dat kan ik loslaten. Wellicht helpt het me ergens in mijn eigen process ook wel om in te zien wat voor persoon het is zonder mijn roze bril?

Oh god zo herkenbaar, behalve dan dat ik zijn hart zou hebben gebroken. Dat heeft ie nooit gezegd maar de rest herken ik wel heel erg. Beetje tikkeltje narcistisch met wat andere problemen er door heen gemengd. Iedereen is altijd maar tegen hem zei die altijd, en vroeger dit, vroeger zus. Ja hee, kijk eens wat ik op mijn bordje heb gehad en ik hou nu toch ook met heel mijn hart voor jou?
Ze vonden het ook heel knap dat ik dingen organiseerde. Dat kon hij niet en zijn eigen moeder ook niet. Dat vonden ze heel knap en bijzonder. Ik vind dat vooral heel raar. En hij bleef zich daar achter verschuilen en dat begon mij wel te irriteren. Ik wil óók een keer verrast worden!

Ik heb de moeite niet meer genomen voor een email of een smsje of om te bellen. Ik vind het wel best. Ik heb ook niet meer de fut en puf om daar energie in te steken. Ik vroeg uit belangstelling waarom hij iets zei en blijkbaar was dat nodig om mij te blokkeren. Dat is niet fair. Zeker niet als je een andere stalkende meid niet kon blokkeren IN onze relatie. Ik ben er áltijd voor hem geweest. Ook als ik daar gehaast weer voor de deur stond omdat ie iets belooft had en hij de avond ervoor drugs had gedaan en dus als een zoutzak de deur opende en ik naar alles kon fluiten. Ik heb me zó vaak fcked up gevoeld en ben toch voor hem door het vuur gegaan.
Maar terug? Nee, te weinig en het werd steeds minder.

Mijn fout. Mee eens. Mijn leerproces, ook mee eens. Maar ik kan er nu beter naar kijken en een les uit halen. Die les is ook wel nodig maar ik heb wel onzekerheden ontwikkeld hierdoor. Ik sprak mijn gevoel uit - resulteerde in einde relatie. Ik kreeg een traumatrigger - resulteerde in einde relatie. Hij heeft negatieve opmerkingen over mijn reuma gemaakt, terwijl ik heel veel doe voor iemand met deze klachten. Hij heeft gezegd dat ik 'teveel voel', wat resulteert in dat ik nu twijfel aan mezelf. Daarnaast heeft hij ook dingen gezegd als 'dat ik niet persé knap ben', wat mij met een pest verleden erg raakte. Immers hoort je vriend niet zulke dingen te zeggen, hoe lomp en onbezonnen ook.
Maar hij heeft ook hele lieve dingen gezegt bijvoorbeeld dat ie wist wat hij had en mij echt niet zo belazeren, dat hij zich door mij in 17 jaar weer warm en geliefd voelde, en nog meer dingen in die trant. Heel mooi, heel lief. Maar als iemand nu zegt dat ie me knap vind dan denk ik, 'Ja is leuk dat je dat nu zegt .. maar is dat echt zo?'.

Wat ik al zeg. Mijn leerproces. Daar zit ik nu in, wellicht geeft het iemand uiteindelijk inzicht. Ik ben niet meer verdrietig, ik huil er ook niet meer om. Ik voel dat ik aan het afkicken ben en aan het ontwikkelen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 15:10

Ja dat is ook echt mijn leerproces om geen contact meer te zoeken. Vandaag ook alweer paar keer de neiging onderdrukt om een mail te tikken.. Moet mezelf voor ogen houden dat ik toch geen antwoorden krijg en de antwoorden die ik krijg zeggen me toch niks. Ik wéét dat, maar zo voelt het niet, je wil gewoon graag die antwoorden.
Met scharrels in het verleden die je dan ineens negeerden kon ik dat ook heel erg, moeilijk accepteren wat ze deden en waarom ze het deden. En die mannen betekenden, behalve aandacht, helemaal niks voor me.

Jouw ex heeft wel echt enorme k*topmerkingen gemaakt zeg, waar is dat toch voor nodig. Juist in een relatie wil je idd vertrouwen mee krijgen, dit is wel echt onder de gordel.. :n

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 15:18

Relaxed schreef:
Ja dat is ook echt mijn leerproces om geen contact meer te zoeken. Vandaag ook alweer paar keer de neiging onderdrukt om een mail te tikken.. Moet mezelf voor ogen houden dat ik toch geen antwoorden krijg en de antwoorden die ik krijg zeggen me toch niks. Ik wéét dat, maar zo voelt het niet, je wil gewoon graag die antwoorden.
Met scharrels in het verleden die je dan ineens negeerden kon ik dat ook heel erg, moeilijk accepteren wat ze deden en waarom ze het deden. En die mannen betekenden, behalve aandacht, helemaal niks voor me.

Jouw ex heeft wel echt enorme k*topmerkingen gemaakt zeg, waar is dat toch voor nodig. Juist in een relatie wil je idd vertrouwen mee krijgen, dit is wel echt onder de gordel.. :n

Ik herken dat wel. Vind dat ook heel moeilijk, ik zou dat zelf ook nooit doen en gewoon zeggen waar het op staat. Nog steeds niet leuk en pijnlijk, maar ja.

Is ook niet fair geweest en wellicht zijn manier om mij misschien boos te maken zodat ik harder de andere kant op weg ren? Maar nee, ik heb dat niet verdient nee. Wat betreft die reuma ging zo:

Hij had een weekendje weg met een goede vriend gepland (leuke note, ik vroeg of hij een weekend deze kant op kon komen en daar kon hij niets over zeggen, maar hij kon wel in hetzelfde tijdsbestek met die vriend wegplannen. Beetje gek heh?) en hij zat in geuren en kleuren te vertellen hoe ze drugs hadden gedaan. Ondanks dat hij nee had gezegd, goede vriend had hem gepusht en toch gedaan. Nou oké, applaus.
Daarna vertelde die dat ze het een soort van over mij hadden gehad en dat hij had gezegd dat ik reuma had. Toen heeft die goede vriend gezegd van 'nou kijk maar uit, vrouwen met reuma zitten voor hun 40ste in een rolstoel'. In plaats van dat ie zegt van doe even normaal over mijn vriendin, ze doet heel erg dr best bladiebla, kwam die het navragen aan mij als volgende: 'Wat doet jouw reuma met mijn toekomstgeluk? Want ja weet je .. als je in een rolstoel terecht komt .. ja dan uh..'.
|o |o |o |o

Zegt iemand die niet van de drugs af kan blijven en het normaal vind om minimaal 12 biertjes per avond op te zuipen, ongeacht weekend of niet. Wat doet dat met mijn toekomst geluk? :o?

Maarja. Het is poedersuiker, het is niet oké, ik heb het te lang door laten kwakkelen en de ruimte gegeven. Maar ik moet het er wel weer van 'herstellen' :Y) Iemand die zó dichtbij zit en je zó kleineert. Dat doet pijn.

Jij komt er wel. Zie dit als de meest rotte les, maar echt. We komen er wel. Hoe verdrietig en kl*te we ons nu voelen. Hoeveel littekens we hier ook weer aan overhouden. Wij komen er wel. **\O/**

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 16:59

Relaxed eigenlijk moet je die mail gewoon wel tikken, maar dan niet voor hem maar voor jezelf.

Ik heb tijdens de traumaverwerking heel veel moeten schrijven van m'n psych. Ik ben niet zo'n prater en moest van haar dus een rauwe brief aan m'n ex schrijven met alles wat ik kwijt wilde. Zonder filter. En dat is nog best lastig, want ik wens mensen nooit slechte dingen toe. Maar de eindversie heb ik de passende naam gegeven: politie dit is geen motief :') en ik moet zeggen dat dat echt oplucht. Ik heb in die tijd echt veel op papier gezet.

Ik herken echt zoveel van wat jullie schrijven. Mijn ex loog over alles en was nooit eerlijk als ik antwoorden wilde. Ik ben echt full fbi gegaan toen. Ik heb onder andere die chick gesproken waarmee hij vreemd is gegaan en daarmee veel puzzelstukjes kunnen plaatsen. We hebben hem samen geconfronteerd. Het gaf me zoveel rust toen ik ontdekte dat m'n onderbuik het wel goed had. Hij probeerde me het idee te geven dat ik gek was en spoken zag.

Die traumatherapie heeft me uiteindelijk echt heel veel gebracht. Daarvoor kon ik het niet loslaten, maar ik heb nu de meeste dingen een plekje kunnen geven. En ik heb het mezelf vergeven dat ik zo lang in een toxische relatie ben gebleven. Ik had me na de breuk al flink ingelezen in narcisme, dus ik had de verschillende patronen al door. Dat heeft ook geholpen om alles beter te begrijpen.

Jullie komen er allebei sterker uit, dat weet ik ook zeker. Dit doet pijn, maar je trekt er lering uit en de volgende keer laat je iemand zo ver niet gaan. What doesn't kill you makes you strenger.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:18

Mooi dat je dit deelt capopjekop! En ik geloof er absoluut in dat het schrijven helpt maar inderdaad niet per definitie bij hem hoeft te eindigen. Misschien typ ik daarom ook zo hele boekwerken in dit topic, sorry :')

Heel knap van je en ik ben het volledig met je eens! Jij bent er in ieder geval sterker van geworden zo te lezen! Een dikke knuffel, gewoon omdat het kan :)