Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonsparkle schreef:Lees net dat het aantal zelf verminkingen en zelfmoordneigingen oploopt doordat de jeugd veel te lijden heeft door de gevolgen van de corona crisis.
Sheran schreef:Oh 'grappig', zebrastreep... bij mij kwam hetzelfde besef ook pas na een depressie. Dan word je zo teruggeworpen op jezelf... en daar kom je, als je geluk hebt, veel sterker uit.
imaudy schreef:Dat WA met een lijnvlucht terugkeerde vind ik zo raar
Het was geen handige actie van hem, maar ik had het niet heel storend gevonden als hij daar gebleven was. Aangenomen dat hij dan niet zich tussen de bevolking daar ging mengen.
Die memes zijn wel grappig haha
Blussem schreef:moonsparkle schreef:Lees net dat het aantal zelf verminkingen en zelfmoordneigingen oploopt doordat de jeugd veel te lijden heeft door de gevolgen van de corona crisis.
Dat geloof ik zeker. Ik ben aan ene kant best boos of falende kabinet. Een hoop mensen komen door deze maatregel in een sociaal isolement.
In plaats van verbieden zou de kabinet ook geld en tijd in kunnen steken om speciale corona proef activiteiten te organiseren. Op die manier zorg je ook voor dat er minder iligale feesten worden georganiseerd.
En dat het koningshuis die ons miljarden kost. Van dat geld zou je prima heel wat extra ziekenhuizen neer kunnen zetten in Nederland.
Relaxed schreef:moonsparkle schreef:Lees net dat het aantal zelf verminkingen en zelfmoordneigingen oploopt doordat de jeugd veel te lijden heeft door de gevolgen van de corona crisis.
Iederéén heeft eronder te leiden.. Ik kan echt niks met dit soort verhalen. Ja het is erg, voor iedereen!
Laurie schreef:In principe heeft geen enkele staatsinstelling dwingend gezag over de koning, ‘genoeg druk’ uitoefenen lijkt me in dat kader dan ook bedenkelijk.
Blussem schreef:Extra personeel is ook zo te regelen indien je de salarissen wat aantrekkelijke maakt. Helemaal in deze tijd, want wanneer je moet kiezen om hele dag in een corona pak te werken of thuis waarbij je ook nog 500 euro met verdient per maand dan is de keuze snel gemaakt. Vatbaar ook dat te kort.
Jeugd kun kun je makelijk praten, maar voor groep van 20 is bizar weinig doen en elk creativiteit van hun wordt had afgestraft.
Problemen waar deze groep aan loopt is onderwijs, stages, bij baantjes, niks te doen.
moonsparkle schreef:Ik las ook dat het weer extreem druk was in natuur gebieden, maar ik zou dat nu als gezin ook het beste uitje vinden qua afstand houden, beweging, met het gezin samen, frisse lucht maar las dat een bos in volgens mij Breda nu ook was afgesloten.
lenaa_tje schreef:@zebrastreep Blussem heeft toch wel een punt er zijn nauwelijks stageplekken te vinden. Veel bedrijven vinden het een risico. Iemand die stage loopt gaat ook naar school. En heeft vaak ook een bijbaantje.
Zelfde met vrijwilligerswerk wij doen als school ieder jaar projecten met verpleeghuizen en deze kunnen niet door gaan. Ook hebben we leerlingen die vanuit het project in klas 1 nog steeds vrijwilligers werk doen in een verpleeghuis maar ze zijn niet welkom. Te jong, te risicovol. Dus de mogelijkheden om wel wat voor anderen te doen vallen ook weg.
Onze vmbo 4 moet dit jaar ook weer op stage naar snuffelstages van 3 weken vinden bedrijven ook lastig. We hopen dat het door kan gaan maar anders zijn deze leerlingen niet op stage geweest. Vorig jaar kon het ook niet doorgaan. Dus van 6 week stage naar 0 .. terwijl dat juist helpt bij een vervolg opleiding kiezen.
Neonlight schreef:Het moet niet gekker worden. Bij de reclame folders zat er ook een blaadje van "gezond verstand".
Lekker pijnlijk voor de overburen.![]()
[ [url=m/7li6EU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zebrastreep schreef:Neonlight schreef:Het moet niet gekker worden. Bij de reclame folders zat er ook een blaadje van "gezond verstand".
Lekker pijnlijk voor de overburen.![]()
[ [url=m/7li6EU.jpg]Afbeelding[/url] ]
https://nos.nl/artikel/2352779-kritiek- ... preid.html lees dit maar even ze slaan steeds verder door wat dat betreft. Gaat over dat mensen steeds meer van dat soort folders aan huis krijgen
lenaa_tje schreef:Maar zebrastreep niet iedereen die nu in de problemen komt heeft er met de pet naar gegooid dat is wel belangrijk om te beseffen.
Volgens mij is het ook maar goed dat je op 14e/15e nog geen mbo richting een beroep kan volgen maar oriënteren blijft belangrijk. Natuurlijk draai je niet echt mee in het bedrijf. Daar zijn stages ook niet alleen voor bedoelt.
Zebrastreep schreef:lenaa_tje schreef:Maar zebrastreep niet iedereen die nu in de problemen komt heeft er met de pet naar gegooid dat is wel belangrijk om te beseffen.
Volgens mij is het ook maar goed dat je op 14e/15e nog geen mbo richting een beroep kan volgen maar oriënteren blijft belangrijk. Natuurlijk draai je niet echt mee in het bedrijf. Daar zijn stages ook niet alleen voor bedoelt.
Dat klopt maar het valt mij ook wel op dat er steeds meer mensen ( ook bij mij in de klas) er zo min mogelijk voor willen doen maar wel een diploma willen halen.
@bigone
Klopt vriendin van mij heeft wel 16 bedrijven gebeld of er plek was. Dit was in eind 2018 begin 2019