Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:01

Oh 'grappig', zebrastreep... bij mij kwam hetzelfde besef ook pas na een depressie. Dan word je zo teruggeworpen op jezelf... en daar kom je, als je geluk hebt, veel sterker uit.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:01

Yes, hier mag de georganiseerd paarden rit gewoon doorgaan. We straten in groepjes van max 4. Goed nieuws want op deze manier kunnen er nog veel paarden activiteiten doorgaan.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:03

Dat WA met een lijnvlucht terugkeerde vind ik zo raar
Het was geen handige actie van hem, maar ik had het niet heel storend gevonden als hij daar gebleven was. Aangenomen dat hij dan niet zich tussen de bevolking daar ging mengen.

Die memes zijn wel grappig haha

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:04

Blussem schreef:
Yes, hier mag de georganiseerd paarden rit gewoon doorgaan. We straten in groepjes van max 4. Goed nieuws want op deze manier kunnen er nog veel paarden activiteiten doorgaan.

Gewone paardenrit of jachtrit?

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:07

moonsparkle schreef:
Lees net dat het aantal zelf verminkingen en zelfmoordneigingen oploopt doordat de jeugd veel te lijden heeft door de gevolgen van de corona crisis.

Dat geloof ik zeker. Ik ben aan ene kant best boos of falende kabinet. Een hoop mensen komen door deze maatregel in een sociaal isolement.

In plaats van verbieden zou de kabinet ook geld en tijd in kunnen steken om speciale corona proef activiteiten te organiseren. Op die manier zorg je ook voor dat er minder iligale feesten worden georganiseerd.

En dat het koningshuis die ons miljarden kost. Van dat geld zou je prima heel wat extra ziekenhuizen neer kunnen zetten in Nederland.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:08

imaudy schreef:
Blussem schreef:

Jacht, maar dan in groepjes van max 4.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:08

Sheran schreef:
Oh 'grappig', zebrastreep... bij mij kwam hetzelfde besef ook pas na een depressie. Dan word je zo teruggeworpen op jezelf... en daar kom je, als je geluk hebt, veel sterker uit.

Een depressie is natuurlijk hartstikke vervelend en niet leuk en je voelt je zo eenzaam. Voordeel is dat ik mij nu totaal niet eenzaam voel omdat ik daar goed mee kan dealen. Nu heb ik ook niet een hele sterke behoefte om dagelijks 12 uur per dag bij mensen in de buurt te zijn. Ik zoek ook elke dag mijn eigen kamer op om daar een paar uurtjes lekker achter mijn laptop te gamen of filmpje te kijken. Ik ben die momenten ook echt wel nodig.

Nu moet ik ook wel doorgaan met alles , de studie en stage gaan immers gewoon door. Als ik kijk naar wat voor hoopje ellende ik 3 jaar geleden was daar moet ik nu echt niet meer aan denken. Nu heeft een andere opleiding doen mij ook wel heel erg geholpen. En ik werd 3 jaar terug ontzettend gemotiveerd door een vriendin van mij om alles weer op te pakken en hulp te zoeken ect. Nog steeds geen spijt van om mijzelf eens een schop onder de kont te geven. Hard work pays off zeggen ze wel eens en dat is ook echt zo.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:10

imaudy schreef:
Dat WA met een lijnvlucht terugkeerde vind ik zo raar
Het was geen handige actie van hem, maar ik had het niet heel storend gevonden als hij daar gebleven was. Aangenomen dat hij dan niet zich tussen de bevolking daar ging mengen.

Die memes zijn wel grappig haha

Ik vind het heel goed. Hoe wil je anders rest van Nederland motiveren om thuis te blijven?
Er gaat miljarden naar hun en dan kunnen ze voor dat geld nog eens niet het goede voorbeeld geven?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:11

Blussem schreef:
moonsparkle schreef:
Lees net dat het aantal zelf verminkingen en zelfmoordneigingen oploopt doordat de jeugd veel te lijden heeft door de gevolgen van de corona crisis.

Dat geloof ik zeker. Ik ben aan ene kant best boos of falende kabinet. Een hoop mensen komen door deze maatregel in een sociaal isolement.

In plaats van verbieden zou de kabinet ook geld en tijd in kunnen steken om speciale corona proef activiteiten te organiseren. Op die manier zorg je ook voor dat er minder iligale feesten worden georganiseerd.

En dat het koningshuis die ons miljarden kost. Van dat geld zou je prima heel wat extra ziekenhuizen neer kunnen zetten in Nederland.

Ik vindt persoonlijk dat je zelf heel wat creatieve oplossingen kunt bedenken om niet in isolement te komen. Daar ben je ook zelf wel verantwoordelijk voor en niet alleen de regering. Ik merk dat de jeugd gelijk depressief raakt als 1 ding tegen zit of de handdoek in de ring gooien. Het is juist wel eens goed om dat soort dingen te beleven in mijn ogen. Het levert later alleen maar meer op.

Je kan wel extra ziekenhuizen neerzetten , maar waar ga je dat personeel vandaag halen?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:18

Relaxed schreef:
moonsparkle schreef:

Iederéén heeft eronder te leiden.. Ik kan echt niks met dit soort verhalen. Ja het is erg, voor iedereen!

Natuurlijk is het erg voor iedereen maar hier moet je wel wat mee. Iemand die depressief is kan daar niet even mee stoppen omdat het voor iedereen heel erg is.
Ook onder ouderen was de eenzaamheid weer toegenomen.

@zebrastreep dat vind ik wel erg kort door de bocht. Diezelfde reacties kregen ouders van een kind wat zelfmoord had gepleegd. Ja het was inderdaad niet te begrijpen maar het is wel gebeurd. Voor buitenstaanders leek het of het alleen maar even zwaar was.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 18-10-20 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:19

Extra personeel is ook zo te regelen indien je de salarissen wat aantrekkelijke maakt. Helemaal in deze tijd, want wanneer je moet kiezen om hele dag in een corona pak te werken of thuis waarbij je ook nog 500 euro met verdient per maand dan is de keuze snel gemaakt. Vatbaar ook dat te kort.

Jeugd kun kun je makelijk praten, maar voor groep van 20 is bizar weinig doen en elk creativiteit van hun wordt had afgestraft.

Problemen waar deze groep aan loopt is onderwijs, stages, bij baantjes, niks te doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:21

Laurie schreef:
In principe heeft geen enkele staatsinstelling dwingend gezag over de koning, ‘genoeg druk’ uitoefenen lijkt me in dat kader dan ook bedenkelijk.

Dan moeten we de begroting maar weer eens narekenen. Dan doet het koningshuis vooral lekker helemaal z'n eigen ding, alleen ietsjes minder van ons geld. Daar hebben we namelijk wel invloed op.
Een koningshuis betalen omdat het een verbindende factor is in een land, ik ben niet helemaal tegen maar ook niet helemaal voor. Maar als hij zo weinig interesse heeft in z'n land en volk, prima, gaan wij met dat geld andere belangrijke dingen doen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:25

Blussem schreef:
imaudy schreef:

Jacht, maar dan in groepjes van max 4.

Ik rijd geen jacht hoor, maar leuk.
Hebben de paarden nou gripijzers of hoe doe je dat?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:26

Blussem schreef:
Extra personeel is ook zo te regelen indien je de salarissen wat aantrekkelijke maakt. Helemaal in deze tijd, want wanneer je moet kiezen om hele dag in een corona pak te werken of thuis waarbij je ook nog 500 euro met verdient per maand dan is de keuze snel gemaakt. Vatbaar ook dat te kort.

Jeugd kun kun je makelijk praten, maar voor groep van 20 is bizar weinig doen en elk creativiteit van hun wordt had afgestraft.

Problemen waar deze groep aan loopt is onderwijs, stages, bij baantjes, niks te doen.

Dan alsnog zijn er te weinig mensen die de zorg in willen. Het is zeker niet voor iedereen weg gelegd. Het werk wat ik doe moet je ook echt wel feeling voor hebben anders kun je het schudden , of wordt het heel lastig. Als je de zorg in wil , doe je dat om anderen te helpen. Bij een hoog salaris krijg je mensen zonder feeling voor het beroep en die het puur voor het geld doen. En geloof mij als patiënt zijnde is het zo veel prettiger als je iemand voor je hebt die zijn / haar beroep met passie uitvoert en anderen wil helpen. Een patiënt zal zich sneller beter gaan voelen of op zijn gemak als er iemand voor zicht staat die uitstraalt dat hij / zij het werk leuk vindt. Als er voor mijn neus een chagrijnige arts zou staan , zou ik zelf ook al sneller een negatief gevoel krijgen.
Ik val zelf ook nog wel aardig onder de jeugd en voel mij absoluut niet zo dat geen enkele activiteit meer mag. Komt volgend jaar wel weer , ik maak er dan een groot feestje van.
Onderwijs loopt inmiddels weer en stage ook. Ik loop gewoon nog meer als 16 uur per week stage. Stage is ook tevens een soort van bijbaantje voor mij.

Er is genoeg vrijwilligers werk te doen. Laat de jeugd maar helpen die dat graag willen in de zorg. Ook al is het maar koffie en thee rondbrengen bij het personeel in het ziekenhuis. De meeste willen toch niks en dat vindt ik dan toch weer eigen schuld als je je dan down voelt. Je kan zoveel doen om anderen te helpen en er wat van te maken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:29

@zebrastreep Blussem heeft toch wel een punt er zijn nauwelijks stageplekken te vinden. Veel bedrijven vinden het een risico. Iemand die stage loopt gaat ook naar school. En heeft vaak ook een bijbaantje.
Zelfde met vrijwilligerswerk wij doen als school ieder jaar projecten met verpleeghuizen en deze kunnen niet door gaan. Ook hebben we leerlingen die vanuit het project in klas 1 nog steeds vrijwilligers werk doen in een verpleeghuis maar ze zijn niet welkom. Te jong, te risicovol. Dus de mogelijkheden om wel wat voor anderen te doen vallen ook weg.

Onze vmbo 4 moet dit jaar ook weer op stage naar snuffelstages van 3 weken vinden bedrijven ook lastig. We hopen dat het door kan gaan maar anders zijn deze leerlingen niet op stage geweest. Vorig jaar kon het ook niet doorgaan. Dus van 6 week stage naar 0 .. terwijl dat juist helpt bij een vervolg opleiding kiezen.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 18-10-20 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:30

moonsparkle schreef:
Ik las ook dat het weer extreem druk was in natuur gebieden, maar ik zou dat nu als gezin ook het beste uitje vinden qua afstand houden, beweging, met het gezin samen, frisse lucht maar las dat een bos in volgens mij Breda nu ook was afgesloten.

Ik woon in het Natuur gebied. Utrechtse Heuvelrug/Leersumse veld. Net lekker gefietst. Was helemaal niet druk!
Gistermiddag in de AH...daar was het pas druk!!!
Snap daarom niet dat mensen zeuren over drukte in bossen en aan zee enz.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:35

Het moet niet gekker worden. Bij de reclame folders zat er ook een blaadje van "gezond verstand".
Lekker pijnlijk voor de overburen. -:(-
Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:40

lenaa_tje schreef:
@zebrastreep Blussem heeft toch wel een punt er zijn nauwelijks stageplekken te vinden. Veel bedrijven vinden het een risico. Iemand die stage loopt gaat ook naar school. En heeft vaak ook een bijbaantje.
Zelfde met vrijwilligerswerk wij doen als school ieder jaar projecten met verpleeghuizen en deze kunnen niet door gaan. Ook hebben we leerlingen die vanuit het project in klas 1 nog steeds vrijwilligers werk doen in een verpleeghuis maar ze zijn niet welkom. Te jong, te risicovol. Dus de mogelijkheden om wel wat voor anderen te doen vallen ook weg.

Onze vmbo 4 moet dit jaar ook weer op stage naar snuffelstages van 3 weken vinden bedrijven ook lastig. We hopen dat het door kan gaan maar anders zijn deze leerlingen niet op stage geweest. Vorig jaar kon het ook niet doorgaan. Dus van 6 week stage naar 0 .. terwijl dat juist helpt bij een vervolg opleiding kiezen.

Nu is het met het MBO ook wel een verschil. Ik heb een stageplek van 1,5 jaar ( ik kom al langer op deze plek). Dus ik zat er ook bij op het moment dat de ellende losbrak en ben als een van de weinige van mijn klas door gegaan met stage. Daarin tegen had ik ook mensen in mijn klas die misbruik maakten van de situatie en zelf naar stage waren gegaan om te zeggen dat ze geen stage meer hoefden te lopen door corona.
Bij ons werd ook het advies gegeven blijf op je stageplek en wissel zo min mogelijk. Bij ons is het ook zonder Corona al lastig om aan een stageplek te komen. Waar ik stage loop nemen ze gewoon nieuwe mensen aan maar wel met strengere regels. Vaker waarschuwen en vaker gesprekken aangaan waarom het belangrijk is je bubbel klein te houden.

Ik vindt de 3 weken stages nu achteraf ook nutteloos het is te kort om echt wat te leren. Ik vindt 6 maanden al kort om een bedrijf te leren kennen. Wat mij betreft is het op het VMBO ook gewoon weer een jaar dat heb ik ook gehad vroeger en nu achteraf ontzettend veel aan gehad.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:41

Neonlight schreef:
Het moet niet gekker worden. Bij de reclame folders zat er ook een blaadje van "gezond verstand".
[ [url=m/7li6EU.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://nos.nl/artikel/2352779-kritiek- ... preid.html lees dit maar even ze slaan steeds verder door wat dat betreft.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:41

Zebrastreep schreef:
Neonlight schreef:
[ [url=m/7li6EU.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://nos.nl/artikel/2352779-kritiek- ... preid.html lees dit maar even ze slaan steeds verder door wat dat betreft. Gaat over dat mensen steeds meer van dat soort folders aan huis krijgen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:43

Maar zebrastreep niet iedereen die nu in de problemen komt heeft er met de pet naar gegooid dat is wel belangrijk om te beseffen.
Volgens mij is het ook maar goed dat je op 14e/15e nog geen mbo richting een beroep kan volgen maar oriënteren blijft belangrijk. Natuurlijk draai je niet echt mee in het bedrijf. Daar zijn stages ook niet alleen voor bedoelt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:44

Stageplekken die moeilijk te vinden zijn was voor Corona ook een ding .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:46

lenaa_tje schreef:
Maar zebrastreep niet iedereen die nu in de problemen komt heeft er met de pet naar gegooid dat is wel belangrijk om te beseffen.
Volgens mij is het ook maar goed dat je op 14e/15e nog geen mbo richting een beroep kan volgen maar oriënteren blijft belangrijk. Natuurlijk draai je niet echt mee in het bedrijf. Daar zijn stages ook niet alleen voor bedoelt.

Dat klopt maar het valt mij ook wel op dat er steeds meer mensen ( ook bij mij in de klas) er zo min mogelijk voor willen doen maar wel een diploma willen halen.

@bigone
Klopt vriendin van mij heeft wel 16 bedrijven gebeld of er plek was. Dit was in eind 2018 begin 2019

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:47

bigone schreef:
Stageplekken die moeilijk te vinden zijn was voor Corona ook een ding .

Verergeren maakt het probleem dan ook nog veel groter.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:47

Zebrastreep schreef:
lenaa_tje schreef:

Dat klopt maar het valt mij ook wel op dat er steeds meer mensen ( ook bij mij in de klas) er zo min mogelijk voor willen doen maar wel een diploma willen halen.

@bigone
Klopt vriendin van mij heeft wel 16 bedrijven gebeld of er plek was. Dit was in eind 2018 begin 2019

En die lapzwansen ga je ook tegen komen als je klaar bent met school.