Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:09

rien10 schreef:
pmarena schreef:
Snap ik Rien :j Maar rechtop is toch ook al een mijlpaal :j

Nou en of! Hij gaat goed!!

Ben jij al bij hem op bezoek geweest?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:17

nynke55 schreef:
Ik zit dit nu een poosje te volgen, maar ik begrijp echt niet waarom Halsema nou overal de schuld van krijgt. Goed, echt handig was ze niet, maar mensen zijn toch zelf verantwoordelijk? Geen haar op mijn hoofd die er over zou denken om nu te gaan demonstreren, hutjemutje op een pleintje. Demonstreren kan op heel veel andere manieren.

Halsema was al niet populair bij de oppositie, met name niet bij Annabel van FvD.
Zij gebruiken dit gewoon als excuus om een motie van wantrouwen in te dienen. ;)

rien10

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:28

Nee, nog niet bij hem op bezoek geweest. Tot nu toe wilde hij alleen zijn vrouw en (1 x) mijn man. Nu wil hij wel meer bezoek ontvangen. Maar door de week vind hij het te vermoeiend om bezoek te ontvangen, gezien zijn revalidatie. Dus hij ontvangt alleen bezoek in t weekend. En dan laat ik graag de plek vrij voor zijn kinderen en kleinkinderen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:24

rien10 schreef:
Nee, nog niet bij hem op bezoek geweest. Tot nu toe wilde hij alleen zijn vrouw en (1 x) mijn man. Nu wil hij wel meer bezoek ontvangen. Maar door de week vind hij het te vermoeiend om bezoek te ontvangen, gezien zijn revalidatie. Dus hij ontvangt alleen bezoek in t weekend. En dan laat ik graag de plek vrij voor zijn kinderen en kleinkinderen.

Kan ik me voorstellen, jullie hadden ook bij zijn graf kunnen staan dus alles wat hij nu nog terugkrijgt is meegenomen. Hij zat echt op en bijna over het randje.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:45

Pfff praat me er niet van. Weken lang met de telefoon op volume 10 op m’n nachtkastje geslapen.

Mijn bezoek komt nog wel n keer. Laat hem maar lekker van z’n eigen clubje genieten.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:17

rien10 schreef:
Pfff praat me er niet van. Weken lang met de telefoon op volume 10 op m’n nachtkastje geslapen.

Mijn bezoek komt nog wel n keer. Laat hem maar lekker van z’n eigen clubje genieten.

Dat is ook zo!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:37

pfoe , ik vind het heftig van je zwager.
Ik wens hem en zijn naaste het beste!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:16

Revalidatie van corona is echt heel erg heftig, dat horen wij van onze vriend ook die gelukkig wel al verder is als jouw zwager Rien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:48

CharleyT schreef:
Tuurlijk mag je een mening over Halsema hebben. wie houd je tegen? Een Amsterdammer zal misschien denken: gutte gut, waar bemoeid die zich mee, onze burgemeester toch. Nou en, alletwee mogelijk en toegestaan.

Dit ja :')

Iedereen mag overal iets van vinden, het is een vrij land. En anderen mogen dan vervolgens weer vinden dat je je met je eigen zaken moet bemoeien.

imaudy verspreidde echter ook nog eens onwaarheden, ze suggereerde nl dat Halsema de coronaregels in het algemeen niet wilde handhaven, wat gewoon niet waar is. Dat mag dan weer niet vind ik, dat is stemmingmakerij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:49

rien10 schreef:

Sterkte met je zwager :(:) , wat een ellende dat herstel zo lang duurt.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:44

Sterkte Rien
Heftige tijd allemaal
Hoop dat het herstel voorspoedig verloopt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:17

Marie_Anne schreef:
CharleyT schreef:
Tuurlijk mag je een mening over Halsema hebben. wie houd je tegen? Een Amsterdammer zal misschien denken: gutte gut, waar bemoeid die zich mee, onze burgemeester toch. Nou en, alletwee mogelijk en toegestaan.

Dit ja :')

Iedereen mag overal iets van vinden, het is een vrij land. En anderen mogen dan vervolgens weer vinden dat je je met je eigen zaken moet bemoeien.

imaudy verspreidde echter ook nog eens onwaarheden, ze suggereerde nl dat Halsema de coronaregels in het algemeen niet wilde handhaven, wat gewoon niet waar is. Dat mag dan weer niet vind ik, dat is stemmingmakerij.

Ik heb op deze post getemd!

Kun je trouwens de post van mij even laten zien waarin ik zeg dat Femke Halsema de coronaregels in het algemeen niet wilde handhaven?

Dit soort dingen veranderen om he verdeel te halen is niet correct.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:30

Marie-Anne, ik zou het dan wel plezierig vinden als jij je woorden terugneemt. Je discussieert verre van netjes!

Ik reageer verder niet meer op jou en als jij niet meer op mij reageert, héél graag!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:45

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:50

sureido schreef:

Ze zullen er wellicht een bepaald publiek mee aantrekken. Maar anderzijds ook een ander publiek mee afstoten.
Mocht ik de komende tijd een keer naar een restaurantterras willen gaan zal ik alleen kiezen voor een gelegenheid die de 1,5 respecteert voor mijn veiligheid.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:55

elnienjo schreef:
sureido schreef:

Ze zullen er wellicht een bepaald publiek mee aantrekken. Maar anderzijds ook een ander publiek mee afstoten.
Mocht ik de komende tijd een keer naar een restaurantterras willen gaan zal ik alleen kiezen voor een gelegenheid die de 1,5 respecteert voor mijn veiligheid.

Ja, ik ook inderdaad.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:57

Ik was gisteren op een terras. Tussen de tafels was meer dan genoeg ruimte om afstand te houden, maar het was aan jezelf overgelaten met hoeveel mensen je een tafel wil delen. Zo kun je beide groepen faciliteren :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 20:01

Dat vind ik netjes idd :j ik zat vanmiddag ergens waar meer dan de helft van de plekken afgeplakt is met grote kruizen. Staat niet echt gezellig.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 20:05

SusanH schreef:
Dat vind ik netjes idd :j ik zat vanmiddag ergens waar meer dan de helft van de plekken afgeplakt is met grote kruizen. Staat niet echt gezellig.

Hier hebben ze gewoon tafels laten staan zonder stoelen. Stoelen zitten vast aan de tafel. Werkt ook prima.
Net binnen ergens gegeten. Niet gereserveerd maar gevraagd of er plek is en dat mag dus ook. Ze noteren dan wel je naam (dat is buiten niet)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 20:08

elnienjo schreef:
sureido schreef:

. "We laten niet alle regels los, maar bewegen mee met de tijd", zo zegt hij. "We zullen zeker de ruime opstelling van de terrassen waarborgen en de hygiëneregels naleven. Maar als blijkt dat de cijfers van het RIVM deze week niet significant zijn gestegen, is het tijd om conclusies te trekken.”
Heb je het artikel wel gelezen of alleen weer de kop gezien? Dat willen ze toch ook niet? Maar binnen mogen van mijn part best meer mensen dan 30 vind ik wanneer daar de ruimte voor is. Er zijn restaurants die 3 keer groter zijn dan het café om de hoek waar ook 30 binnen mogen.

En vind ook dat ze wel gelijk hebben over die cijfers. Als het dadelijk 3 maanden 0 is, blijven we dan aan de gang? Nu is het nog te vroeg maar dadelijk als de ic’s leeg zijn en de doden op 0 blijven?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 20:09

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 20:10

sureido schreef:
. "We laten niet alle regels los, maar bewegen mee met de tijd", zo zegt hij. "We zullen zeker de ruime opstelling van de terrassen waarborgen en de hygiëneregels naleven. Maar als blijkt dat de cijfers van het RIVM deze week niet significant zijn gestegen, is het tijd om conclusies te trekken.”
Heb je het artikel wel gelezen of alleen weer de kop gezien? Dat willen ze toch ook niet? Maar binnen mogen van mijn part best meer mensen dan 30 vind ik wanneer daar de ruimte voor is. Er zijn restaurants die 3 keer groter zijn dan het café om de hoek waar ook 30 binnen mogen.

En vind ook dat ze wel gelijk hebben over die cijfers. Als het dadelijk 3 maanden 0 is, blijven we dan aan de gang? Nu is het nog te vroeg maar dadelijk als de ic’s leeg zijn en de doden op 0 blijven?

Dat mogen ze vinden, maar ik voel me er niet veilig bij om met meer dan 30 personen in één ruimte te gaan zitten. Ook tot 30 niet trouwens, maar op terras zou ik het wel overwegen. Wel een restaurantterras, niet zo'n stadsterras waar veel meer gehopt wordt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 20:30

SusanH schreef:
Was bij de manege van dochter op het terras, die hebben picknick tafeltjes. Daar kun je geen stoelen weg halen.

Vanavond op tv: https://www.tvgids.nl/uitgelicht/de-zwe ... ona-aanpak ik ga kijken zo meteen.

Ohja dat hebben ze hier ook! Maar hier hebben ze daar bloemen op uitgestald :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 20:54

elnienjo schreef:
sureido schreef:

Dat mogen ze vinden, maar ik voel me er niet veilig bij om met meer dan 30 personen in één ruimte te gaan zitten. Ook tot 30 niet trouwens, maar op terras zou ik het wel overwegen. Wel een restaurantterras, niet zo'n stadsterras waar veel meer gehopt wordt.

Dan moet je thuis blijven :D er zijn genoeg mensen die wel willen denk ik zo!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 20:54