Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Spenk schreef:Eigenlijk staat het wel heel duidelijk op buitenlandse zaken...
Als u van Nederland naar Duitsland reist moet u zich vóór vertrek registreren en uw coronabewijs op de registratiewebsite uploaden. Neem de (digitale) registratiebevestiging mee op reis. Deze bevestiging en uw (digitaal) coronabewijs moet u mogelijk voor vertrek of tijdens uw reis tonen. Als u geen (digitaal) vaccinatie- of herstelbewijs heeft of deze niet heeft geupload op de registratiewebsite, moet u bij aankomst in Duitsland onmiddellijk in quarantaine
En de vliegvelden gelden als inreizen in Duitsland. Dus als je geen herstel of vaccinatie bewijs hebt moet je in quarantaine.
Heb je nu niks meer aan maar dat had je beter vooraf kunnen uitzoeken vrees ik als je nu niet meer kan annuleren of omboeken.
Destination schreef:Maar Marlies is slechts op doorreis en verlaat Duitsland op de snelst mogelijke manier. Dan is wel een test nodig, maar geen quarantaine, voor zover ik weet. Maar ik denk dat het het handigste is wanneer Marlies met de vliegmaatschappij of met de Duitse corona hotline belt. Dit is wel een heel specifieke vraag.