Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:28

Ja musea zijn open. Tja persoonlijk is het wel, alles mag je natuurlijk zelf weten. Maar je zal niet de eerste zijn die aangerand/verkracht/beroofd of misschien nog erger wordt.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:34

Eerste date met mn vriend was samen wat gaan wandelen in de Loonse en Drunense duinen.
Scheelt wel dat het een blind date was welke was opgezet door een gezamelijke vriendin. Anders had ik dit ook niet zomaar gedurven hor

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:40

Hier gaat het heel goed! Morgen de derde date! Van mijn kant ben ik echt wel verliefd aan het worden en van zijn kant is dat ook het geval <3

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:47

MarlindeRooz schreef:
Ja musea zijn open. Tja persoonlijk is het wel, alles mag je natuurlijk zelf weten. Maar je zal niet de eerste zijn die aangerand/verkracht/beroofd of misschien nog erger wordt.
Hoe stom het ook klinkt, ik denk dat dit voor mannen minder snel het geval zal zijn. Al zou het in theorie kunnen ja, opletten is sowieso verstandig :j

Blub, wat leuk! Wat doen jullie tijdens dates, misschien kan ik er inspiratie uithalen :)

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:55

De eerste date hebben we een eerst een wandeling gemaakt in de stad om even af te tasten. Het voelde heel goed en daarna hebben we bij mij thuis nog wat gedronken omdat de horeca toen al dicht was. Het voelde zo vertrouwd dat ik de tweede date bij hem thuis ben geweest en toen hebben we gewoon lekker op de bank gezeten wat kletsen en later serie gekeken. :D
Morgen zal ongeveer hetzelfde zijn vermoed ik, maar dan bij mij thuis.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:00

Nou ja, ook al gaat het langzaam, er is dus iig herstel :(:)

Leuk blublabhoi! Na zoveel teleurstelling weer wat moois op je pad.

Tijdens de vorige horeca vrije periode ging ik vaak wandelen. 3 dates gehad in het park naast mijn werk: mensen zullen wel gedacht hebben :') Als ik weer zin en tijd heb wordt het de lichtjesroute in Amsterdam denk ik, tegen die tijd maar weer een date charteren. Ben nu wel leuk aan het babbelen met een Amerikaanse Viking dus wie weet!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:25

MarlindeRooz schreef:
Thuis uitnodigen is ronduit dom. Je zou niet de eerste zijn die wat aan gedaan wordt.

Je kan buiten wandelen, samen naar een museum, samen fietsen oid. Of eerst veel beeldbellen. :)

Wie ben jij in godsnaam om mij dom te noemen!
Lees je wel? Of pik je er alleen uit wat je wil lezen?

Ik ben nog liever thuis dan dat ik ergens ga wandelen (wat ik nog steeds niet kan, maar ja jij leest niet alles he)

Thuis hoef ik maar te gillen of de buren staan voor de deur

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:29

Ik noem jou niet dom. Ik vind mensen die je niet kent en alleen maar via een datingapp kent je adres geven dom. Wie zegt dat het diegene is. Misschien is het wel iemand die denkt, goh lekker handig kan ik mooi misbruik van maken. En je kan wel gillen en de buren zijn er, maar als iemand je iets aandoet kan je niet eens altijd gillen. :+

En "ik lees niet alles he", lekkere toon heb je! :) Ik lees prima dat je niet kan wandelen. Maar je kan ook andere dingen doen dan wandelen. Maar goed, spreek dan lekker thuis af, maar niet zeuren wanneer je spullen mist of je wat aangedaan wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:30

Nee Marlinde, je schreef dat het dom IS en niet dat jij het dom vindt, dat had al heel anders over gekomen..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:33

Als iemand iets doms doet dan is diegene niet dom. Als ik mijn fiets niet op slot zet en die dan gejat wordt dan is dat dom. Betekent niet dat ik dom ben. Maar goed, begrijpend lezen blijft natuurlijk lastig. Maar goed, ik snap gewoon niet dat mensen zichzelf moedwillig in een gevaarlijke positie brengen. Ken helaas te veel mensen die getraumatiseerd zijn door (seksueel) geweld en andere nare dingen die veroorzaakt zijn omdat ze dachten iemand te kunnen vertrouwen.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 15-10-20 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:34

Ik vind het wel een heftige stelling hoor die je aanneemt. Net alsof je erom vraagt dat je iets aangedaan wordt als je iemand thuis uitnodigt.
Zag laatst een heel topic over victim blaming. Daar vind ik dit op lijken. Dus als er iemand verkracht wordt in haar eigen huis... dan zeg jij: eigen schuld dan had je maar geen vreemde uit moeten nodigen thuis?
Iemand thuis uitnodigen is nog geen vrijbrief om iemand te verkrachten oid....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:38

Victam blaming is heel wat anders dan iets onverstandig en dom vinden. Ik vind het ook heel achterlijk dat mensen hun fiets niet op slot zetten. Of hun auto parkeren op een plek waarvan je weet dat er heel veel ingebroken wordt. Betekent niet dat het hun eigen schuld is wanneer er wel diefstal plaatsvindt. Helaas is de wereld zo dat je zelf moet nadenken, niet iedereen is te vertrouwen. Ik zou ook graag in een kroeg (uitgaan, wat is dat? :+ ) mijn drankje onbeheerd kunnen laten staan wanneer ik ga dansen/plassen. Maar ik weet dat het onverstandig is. Maakt niet dat het dan je eigen schuld is wanneer je toch GHB in je drankje krijgt omdat je drankje onbeheerd ergens stond.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:42

Ik snap nu precies wat je zegt Marlinde. Maar dat strookt niet met wat je eerder schreef en weggehaald hebt. Iets met dat als het dan toch gebeurt....

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:44

Onhandig geformuleerd, maar de terughoudendheid met thuis uitnodigen snap ik echter wel.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:44

Ja dat kwam meer omdat ze zo'n vervelende toon in haar post had. Mijn doel is niet om haar af te zeiken. Maar haar te waarschuwen. Maar als je vindt dat het onzin is, en je zo'n nare toon aanslaat. Dan moet je bij mij niet zeuren wanneer het je wel overkomt. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:46

Gaat gewoon om de manier waarop je het hier neerzet, heeft niks met begrijpend lezen te maken (ook zo makkelijk wijzen :roll: ) Je kunt ook even bij jezelf nagaan of de formulering handig was en anders had gekund.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:49

Ik heb ook wel eens eerste dates bij iemand of bij mij thuis gehad. Tot nu toe altijd mijn intuïtie ook gevolgd maar inderdaad, het kan altijd mis gaan.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:16

Wees gerust MarlindeRooz als mij iets gebeurt ben jij de laaaaaatste bij wie ik uit kom huilen.

En jouw toon is echt niet fijn.
En daar reageer ik op en het feit van niet begrijpend lezen doel ik op dat je precies de dingen opnoemt om te doen die ik vlak ervoor had gezegt nu niet te kunnen.

En er kan altijd wat gebeuren, ik heb meerdere erge dingen meegemaakt, maar altijd pas in de relatie en nog nooit tijdens een eerste date en ik heb flink wat gedate.

Maar weet je, bemoei je gewoon lekker niet met mij, zet mij maar op je foeilijst dan hoef je niets van mij te lezen en dan hoef je je ook niet zo te ergeren.

Lijkt mij een beter plan.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:36

Wat wordt er heftig op elkaar gereageerd. Vroeger toen ik 18 was ging ik wel naar iemands huis. Nu echt niet meer. Ben blij dat me toen niks is overkomen. :=

Ik heb Bumble inmiddels weer geïnstalleerd na maanden geen datingapp meer te hebben gebruikt. Vergeet elke keer dat ik de app heb en dan vind ik het weer banketstaaf om 4 dagen erna pas te antwoorden. Misschien nog niet de juiste timing. :+

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:44

ik denk dat ik me veiliger voel in mijn eigen huis dan met een wildvreemde ergens in een bos.....ik heb in mijn eigen huis voldoende middelen om mezelf te beschermen en ik hoop in de loop der jaren ook voldoende mensenkennis opgedaan om in te kunnen schatten of ik iemand bij me thuis uitnodig.

Maar dan geldt nog steeds, als iemand mij iets aandoet, waar dan ook en op welk moment ook, die schuld ligt nooit bij mij maar bij degene die iets doet wat niet hoort. Altijd en overal!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:11

Precies dat Daffodil

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:27

Als ik moet kiezen dan ga ik liever naar iemand toe, dan kan ik weg als het niks is.. Maar naar een vreemde man in een vreemd huis zou ik dus niet zo snel doen (en ik sta er versteld van hoeveel mannen dit echt doodnormaal vinden :n )
Bij mij thuis vind ik ook niks, straks is het niks en heb je hem in je huis zitten.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:30

Ik spreek liever in de stad of een mooi park af om te lopen. Vreemde in huis vind ik niet fijn want sommige snappen hints dat je er klaar mee bent niet en ik ben zo iemand die te lang wacht met direct zeggen dat ik wil dat iemand gaat. Dan ga ik liever zelf naar huis

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:32

Je kan nog zoveel mensenkennis hebben, maar als je de verkeerde tegenkomt die heel goed is in manipuleren dan helpt je dat echt niet. Ik vind het ook niet slim om thuis af te spreken, ken een paar verhalen die niet goed uitgepakt zijn. Maar heey iedereen moet het voor zich weten :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:42

De een vindt het wel een goed idee en de ander niet.
Prima toch.
Leef en laat leven, mensen.