Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:58

LoveGlove schreef:
Joolien schreef:
Volgende week idd weersomslag en wat aardige stormkansen *\o/*
We overwegen een 500km+ chase te gaan doen richting Frankrijk of zuid Duitsland, dat zal dinsdag of woensdag zijn. Maar dinsdag in NL ook goede kansen *\o/*

NEEE!!! Komt er onweer, komt het op het verkeerde moment. Niet als ik op kamp ga aub! :')

Waar ga je op kamp?

sureido

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 23:02

Joolien ik vertrek volgende week naar Frankrijk op vakantie naar een camping/surfkamp en ik heb nog steeds een onweersangst dus dit klopt niet toch? :D

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 23:10

Het komt altijd voor iemand wel niet goed uit, ik zeg; laat maar komen! *\o/*

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 23:19

mvdende schreef:
15 augustus regen regen en nog eens regen. Ik vind een onweersbui echt wel tof, maar niet op de camping.

Ik heb echt ieder jaar verschrikkelijke pech met het vakantie weer. Het is altijd voor en na de vakantie goed weer, maar als ik weg ben, moet het altijd regen -:(-

15 augustus is nog zo ver weg. Niets is zo veranderlijk als het weer. Je kunt nog niks van dat weerbericht op aan.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 04:55

Geloof er niks van eerst zien en dan geloven. Ze hebben al vaker onweer belooft. :')

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 05:37

Laat het alsjeblieft weg blijven ik ga maandag op vakantie in eigen land met de tentAfbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 06:22

Zal wel los lopen hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 06:37

Onweer komt toch niet in Friesland :+

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 06:46

Rebecca schreef:
Onweer komt toch niet in Friesland :+

Hahaha misschien moet ik dan maar in Friesland blijven

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:33

Jolien, ik ga op kamp in Amerongen

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:53

Ik vindt het best als het nu gaat regen. Maar tussen 20 en 27 augustus graag zon. Regen en een camping gaat nl echt niet samen. En binnen zitten kan ik thuis ook. Hoef ik geen maand huur in een week voor kwijt te zijn -:(-

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:16

Tja jongens aan t weer kan je weinig veranderen.. met 35 graden in een tent zou ik ook niet blij zijn. Voor de natuur en voedselvoorziening zou het goed zijn als het eindelijk eens zou regenen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:20

Ik weet dat je niet veel kan veranderen aan het weer. Maar het is wel frustrerend dat het de hele zomer mooi weer is en precies vlak voor mijn vakantie het weer om slaat....

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:22

Jullie zijn echt typische Nederlanders, is het warm klagen mensen, is het koud klagen mensen :')
Vind het stiekem wel vermakelijk... :P

Regen is gewenst, zeker voor boeren. En we hebben toch een prima zomer gehad :)

Mooi Jolien, dinsdagmiddag ben ik vrij dus eens zien of er wat te chasen valt. Afgelopen week ook goed gelukt.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:37

mvdende schreef:
Ik weet dat je niet veel kan veranderen aan het weer. Maar het is wel frustrerend dat het de hele zomer mooi weer is en precies vlak voor mijn vakantie het weer om slaat....

Joh, laat gaan laat gaan :)
Je kunt er niks aan veranderen en op dit moment ben je jezelf alleen maar aan het opfokken

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:49

Joolien schreef:
Volgende week idd weersomslag en wat aardige stormkansen *\o/*
We overwegen een 500km+ chase te gaan doen richting Frankrijk of zuid Duitsland, dat zal dinsdag of woensdag zijn. Maar dinsdag in NL ook goede kansen *\o/*

Wanneer je die storm en regen maar onze kant op jaagt !!!!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:51

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:58

karuna schreef:
Ik zou paar dagen gaan kamperen in tent of bus. Maar besloten gewoon in huis te blijven, slapen geen last van heb meer last van overdag.

Maar zag beelden van tirol poe

https://nos.nl/artikel/2244265-hevige-m ... tirol.html

En laat ik nou net over een aantal dagen naar Tirol gaan. :')

Ik snap nooit zo goed waarom mensen zo ontzettend mopperen op het weer, misschien kun je je energie beter in positieve dingen steken. Het weer komt toch zoals het komt.

MeliaforeverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:08

Klagen lucht wel een beetje op vind ik. :')
Oké positief; ik zit nu in de airco op werk.
Negatief; moet vanmiddag wel naar huis rijden in de hitte. :')

Nu zal het bij ons hopelijk wel mee gaan vallen vergeleken met het zuiden/oosten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:13

Rienn ik over een paar weken, tenminste deels ook tirol daarna door naar venetie en of frankrijk. Tenzij weer anders beslist

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:17

Oei wij gaan volgende week ook nAar Duitsland met de sleurhut, liever dan ook geen noodweer.
Heb het al eens meegemaakt 8 jaar terug en dat is echt verschrikkelijk!
Onweer is leuk, maar zwaar noodweer op de camping? Waarna een ravage van kapotte caravans en tenten, gevelde bomen etc. Dat is niet leuk meer. Het was een drama.
Dan zit ik toch liever in huis.
We zien wel.
De vorige keer dat het gebeurde hebben we onze caravan aan zijn lot over gelaten en zijn we voor het noodweer gaan schuilen in een restaurant, waarna we amper terug konden komen op de camping door alle takken, dakplaten, bomen ed op straat. Hulpdiensten reden af en aan. En het werd roetdonker. Wat was dat heftig!
Maar uiteindelijk terug op de camping bleek onze caravan was als enige ongeschonden, omdat we de voortent eraf gehaald hadden voor de storm.
Want stormbanden hielpen echt niet meer hoor. Wat andere mensen met voortenten wel in gebruik hadden. Die tenten en caravans waren door al het geruk van de wind helemaal kapot. Einde vakantie voor sommigen.
De rest van de camping was een echt een ravage, het er nog wel ergens filmbeelden van.
Was trouwens gewoon in Nederland.

We houden de berichten wel in de gaten, als het te gek word dan gan we gewoon weer schuilen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:17

Karuna: zit jij wel in dat getroffen gebied of wat verder weg?
De weerkaart voor de aankomende dagen voor het gebied waar mijn vriend en ik heen gaan, geeft ook alleen maar regen en onweer op.

Mijn vriend zegt: Oostenrijk is echt een hele fijne bestemming, kunnen we heerlijk wandelen en van de zon genieten. Ik trap er dus niet meer in. _O- :')
Laatst bijgewerkt door Rienn op 03-08-18 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:18

Wij gaan vanaf volgende week donderdag bijna 3 weken camperen en trainen met de honden. Ik ben dolblij met die weersomslag en met regen ook. Het is zo nodig.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:29

Riemn geen idee weet alleen dat we paar dagen daar ergens zijn ivm een evenement, scheelt we hebben nik geboekt motor gaat in bus tentje mee en afhankelijk van hoe wat of waar slapen we in bus in tent of desnoods een hotel. 2,5 week de tijd geen planning in principe behalve dat evenement dus.

Noodweer en vakanties helaas ervaring mee. Eerste vakantie tent en volledige camping aan gort, al eens weggestroomd dat mijn luchtbed dobberde op het water. Zo veel onweer dat iedereen in zijn auto moest gaan zitten en de stroom uitviel. Vouwwagen die bijna wegstroomd en we accuut moesten verplaatsen ivm snel stijgende rivier. Twee dagen zware storm en een verwoeste tent en camping dat we de stoelen en voortenten voorbij zagen vliegen. Afgelopen nieuwjaar nog. Drie dagen in vloegende storm in camper geschuild. Was te erg om nog een meter te rijden. Daarna in skigebied geen last meer gehad.

Dus ja voldoende ervaringen met noodweer. Geen grapje

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:54

Vorig jaar in Slovenië. Heel erg onweer en mega regen. Lig je in een klein 1 persoon tent. Geen auto om in te schuilen en het wc hok een eindje lopen. Daar "schuilen" betekende dat ik net zo goed in een zwembad kon springen zo nat zou ik zijn. Dat is echt niet grappig meer als je zo in je eentje in een tentje ligt.