Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:53

eilleen333 schreef:
Begrijp ik het verkeerd of had deze vrouw beter geen aangifte kunenn doen? http://www.nu.nl/buitenland/4276797/ned ... gezet.html

Hmm, weet niet zo goed hoe ik hier antwoord op moet geven. Ik vind dat ze er juist aan heeft gedaan om aangifte te doen, maar gezien de wetgeving van het land kan zij daarop bestraft worden (buitenechtelijke seks). Neemt niet weg dat verkrachting verkrachting is en dat de dader daar gewoon voor moet boeten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:57

Dat is wel erg kort door de bocht.. Er speelt nl. meer. Ze reisde met een vriendin die bijklust als prostituee, ze zat in Qatar zonder dat iemand dat ook maar wist. De omstandigheden van de verkrachting zijn niet helemaal duidelijk, hij beweert dat het vrijwillig was en volgens mij is vanuit dat licht besloten dat er (sowieso) seks is geweest buiten een huwelijk dan wel dat het nader onderzocht moet worden wat er nu gebeurd is = voorarrest.

Verder is ze nog benaderd door zijn familie dat ze nu moesten trouwen. Dus er speelt daar van alles en ik vermoed dat onder druk van de ambassade ze vrij is gelaten, maar om nog een soort van statement te maken richting hun bevolking met een straf.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 13-06-16 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:58

Sammie schreef:
Dat is wel erg kort door de bocht.. Er speelt nl. meer. Ze reisde met een vriendin die bijklust als prostituee, ze zat in Qatar zonder dat iemand dat ook maar wist. De omstandigheden van de verkrachting zijn niet helemaal duidelijk, hij beweert dat het vrijwillig was en volgens mij is vanuit dat licht besloten dat er (sowieso) seks is geweest buiten een huwelijk dan wel dat het nader onderzocht moet worden wat er nu gebeurt = voorarrest.

Dat klopt. Maar waarom speelt het een rol dat haar vriendin als prostituee werkt? Dat de omstandigheden niet duidelijk zijn betekent niet dat ze niet verkracht is. Ook sekswerkers kunnen verkracht worden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:01

Dat kan een rol spelen in het hele verhaal en blijkbaar doet dat het ook. Het is iig niet in háár voordeel dat die vriendin dat beroep uitoefent en dat je vervolgens in luxe zit in een land waarvan niemand wist dat je daar zat. En verder maak ik geen uitspraken over of ze nu wel of niet verkracht is. Het gaat om de totale omstandigheden die voor de overheid daar van toepassing zijn waarom dit nu zo is gegaan zoals het gegaan is.

Wij zitten in het verre Nederland en horen maar fragmentarisch bepaalde gebeurtenissen omtrent dit verhaal. Tot 2 weken terug wist niemand in NL iets van deze zaak!
Laatst bijgewerkt door Sammie op 13-06-16 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:02

Hier is een speciaal topic voor. :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:03

Ja dat heet 'Dingen die je je afvraagt', daar is nu (deels) antwoord op gegeven. :Y)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:46

MarlindeRooz schreef:

Over deze zaak? Had gezocht, maar kon het niet vinden, en ik vond het ook weer niet zon drama dat het een eigen topic nodig had.
Vind het wel onwijs bizar. Ga je op vakantie, wordt je verkracht (even er van uit gaande dat het echt verkrachting was) en dan moet je eerst in de Lonely Planet opzoeken of je beter wel of geen aangifte kan doen :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:53

Is ook pas sinds vandaag een topic over. :)

En je tweede puntje.. nog steeds te kort door de bocht. ;) De omstandigheden zijn vaag van de hele situatie waardoor ze gewoon is vast gezet. Al ergens in maart in de gevangenis en wij horen het in NL nu pas?? Het is dus helemaal niet zo gezegd dat als je verkracht wordt je geen aangifte moet doen. Plus.. extra tip mocht dat gebeuren.. Ga naar de ambassade van je land of neem eerst telefonisch contact op!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:09

eilleen333 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Over deze zaak? Had gezocht, maar kon het niet vinden, en ik vond het ook weer niet zon drama dat het een eigen topic nodig had.
Vind het wel onwijs bizar. Ga je op vakantie, wordt je verkracht (even er van uit gaande dat het echt verkrachting was) en dan moet je eerst in de Lonely Planet opzoeken of je beter wel of geen aangifte kan doen :+

Het is wellicht ook handig om onderzoek te doen naar het land waar je heen gaat. Qatar is nou eenmaal geen nederland.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:37

Waarom alle vliegen naar binnen komen als de deur open staat.
En heb echt al twee weken geen lijk meer onder mijn bank liggen. -O-

Why?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:42

Knert schreef:
Waarom alle vliegen naar binnen komen als de deur open staat.
En heb echt al twee weken geen lijk meer onder mijn bank liggen. -O-

Why?

Misschien liggen er nog restjes? Wel goed schoongemaakt toch?
:P

Ik heb een half jaar geleden mijn haar geverfd. Nou is het meeste er bijna uitgegroeid, maar ik irriteer me aan het laatste stuk. Dat haar is altijd super droog en stug.
Heb ooit eens gehoord dat je je haar kunt ontkleuren, is dat zo en is dat wel goed?
En las dat dat alleen kan als je je licht gekleurde haar donker hebt geverfd, maar ik heb dus mn donkere haar licht geverfd...

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 01:20

Alleen donker geverfd kan ontkleurd worden- andersom gaat niet. Je haar is gebleekt geworden om de lichtere kleur te laten pakken.

Het enige dat je krijgt is dat dat stuk nog lichter wordt, en vaak nog droger. Goed is het in ieder geval niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:35

Om er vanaf te zijn kan je het het beste uit laten knippen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 08:40

Waarom zijn de meeste Taxi's Geel?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:03

Misschien opvallende kleur?
Hoe is men erachter gekomen dat zoveel mensen op een veld kunnen. Vanavond speelt Bruce Springsteen op het Malieveld. Daar zijn over de 60.000 kaarten voor verkocht. Hoe weet men dat dat de juiste aantal is zodat je niet teveel gepropt op elkaar staat

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:13

Volgens mij meten de oppervlakte en dat delen door de m2 dat een mens nodig heeft om fatsoenlijk te kunnen bewegen. Alleen is het wel zo dat ze daarbij het hele veld pakken en de meeste mensen staan alsnog hutje mutje vooraan :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:15

gohya schreef:

Zodat je meteen kunt zien dat je niet in Londen bent?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:37

gohya schreef:

Meneer John Hertz (ja, die van het latere verhuurbedrijf) was de eigenaar van de Yellow Cab Company In Chicago. Hij liet wetenschappelijk onderzoeken welke kleur het meest opvallend was in het verkeer. Geel dus.

Naar het schijnt reden er overigens rond 1800 al gele koetsen rond in Parijs die als taxi dienst deden. Wellicht is de kleur dus gewoon vanuit Europa gejat en was meneer Hertz iets minder briljant dan zijn biograaf ons wil doen geloven.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:37

gohya schreef:

In nederland zijn de meeste taxi's niet geel. Je herkent ze aan de blauwe nummerplaten.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:41

purny schreef:
Misschien opvallende kleur?
Hoe is men erachter gekomen dat zoveel mensen op een veld kunnen. Vanavond speelt Bruce Springsteen op het Malieveld. Daar zijn over de 60.000 kaarten voor verkocht. Hoe weet men dat dat de juiste aantal is zodat je niet teveel gepropt op elkaar staat

Er word gekeken hoeveel mensen er op een bepaalde hoeveelheid m2 kunnen en naar de vluchtmogelijkheden.

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:35

Hoe heet wordt een tosti-ijzer ?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:49

Veulen84 schreef:
gohya schreef:

In nederland zijn de meeste taxi's niet geel. Je herkent ze aan de blauwe nummerplaten.

Aantal jaren geleden [jaren 90] reden in Eindhoven allemaal Gele taxi's.Er reden ook zwarte,dat waren de luxe taxi's.Ze waren echt bijna allemaal Geel.

Thnx. voor de uitleg Cowboy55.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:58

_Cassidy schreef:
Hoe heet wordt een tosti-ijzer ?

Die van ons is instelbaar tot 200 graden.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:30

gohya schreef:
Veulen84 schreef:

Aantal jaren geleden [jaren 90] reden in Eindhoven allemaal Gele taxi's.Er reden ook zwarte,dat waren de luxe taxi's.Ze waren echt bijna allemaal Geel.

Thnx. voor de uitleg Cowboy55.

Dat is al lang niet meer zo. Die auto's zijn al 3x afgeschreven. Het overgrote deel van de taxi's in nederland is gewoon zwart/blauw enz.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:40

Veulen84 schreef:
Dat is al lang niet meer zo. Die auto's zijn al 3x afgeschreven. Het overgrote deel van de taxi's in nederland is gewoon zwart/blauw enz.

Voor Nederland is dat zo. In de VS zal geel echter nog steeds de meest voorkomende kleur zijn. Net zoals in Duitsland de meeste taxi's gebroken wit/creme-achtig zijn van kleur.