tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 20:12

Relaxed schreef:
Na nog even wat contact met de ex weet ik nu ook dat hij daadwerkelijk is vreemdgegaan.. ze zei het niet met zoveel woorden, maar ontkende het ook niet :n dus 1 en 1 lijkt me dat wel duidelijk. Echt :r

Hè bah -O-

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 21:07

Ach jeetje Relaxed wat poedersuiker. Ik kan erover meepraten (mijn ex ging ook lange tijd met iemand vreemd).

Die gozer ben je echt beter kwijt dan rijk. Knuffel :(:)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 21:13

Bah.. walgelijk. Nogmaals veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 11:39

Ik heb gisteren een heel fijn gesprek gehad met de dame waar ik momenteel een NLP opleiding volg, zij is tevens een goede kennis van mijn ex. Ze gaf vooral aan dat iemand die niet geholpen wil worden ook niet geholpen kan worden en dat dat sowieso niet aan mij is. Iedereen heeft zijn eigen lot, ook zijn dochter (vind het voor haar het allerergst..) en ik moet zijn minpunten opschrijven en ook opschrijven wat ik nu weer kan doen wat met hem niet kon of gebeurde.. oftewel, focus vooruit en op het positieve.

Heb mijn eerste vakantie alweer geboekt *\o/*

Van hem krijg ik enkel ontkenning, hij is nooit vreemdgegaan.. maar als de betreffende ex dat tot 2x toe niet ontkent geloof ik dat toch eerder.

MarocjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 11:48

Het vertrouwen is beschadigd. Of ie daadwerkelijk fysiek is vreemdgegaan maakt dan niet eens uit.

Goede tip om je te focussen op het positieve en de toekomst :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 12:02

Precies. Vreemdgaan zelf is maar een handeling. Wat ik zelf veel erger vond is het stiekeme gedoe en het erover liegen. Daardoor kun je iemand niet meer vertrouwen. En er is sowieso contact geweest met die ex.

Mss kun je ook eens je oude topics terug lezen. Daar kwamen toch ook wel wat rode vlaggen voorbij. Ik ben echt blij voor jou dat je nu deze beslissing hebt kunnen nemen. Niet dat ik je deze pijn gun, want loskomen van iemand waar je gek op bent zuigt apenballen. Maar je kunt nu straks weer lekker focussen op positieve dingen en je hebt weer wat geleerd.

Je kunt een ander niet helpen idd. Dat heb ik ook wel geleerd van mijn relatie met m'n ex. Ik had meer last van zijn problemen dan hijzelf. En ik ben van nature iemand die de mensen die me dierbaar zijn wil helpen. Maar ondertussen verloor ik mezelf. Dat kost tijd om weer op te krabbelen maar het heeft me ook veel kracht gegeven. Ik prik nu zoveel sneller door bullshit heen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 12:10

Relaxed schreef:
Ja het komt ook vanuit zijn eigen onzekerheid en slechte zelfbeeld, daar hadden we juist dat goede gesprek over. Hij denkt dat ik op hem neerkijk, vind zichzelf helemaal niks waard, vind dat ik beter kan krijgen en verdien (dat laatste ben ik nu wel met hem eens, maar heb ik zelf nooit zo ervaren, hij was mijn ware..) Ondertussen door die onzekerheid en slechte zelfbeeld zelf zo jaloers als het maar kan, wat ik dan wel weer begreep omdat hij bang was dat ik een ander zou tegenkomen die beter was dan hij. En daardoor aandacht zoeken bij iemand anders.. Nergens voor nodig want hij kreeg al mijn aandacht, ik deed alles voor hem, was zo vaak bij hem en we appten de hele dag door.. |o

Dus eigenlijk legt hij de schuld gewoon bij jou neer.. Enorm laf en jij kunt zeker beter krijgen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 12:25

capopjekop schreef:
Precies. Vreemdgaan zelf is maar een handeling. Wat ik zelf veel erger vond is het stiekeme gedoe en het erover liegen. Daardoor kun je iemand niet meer vertrouwen. En er is sowieso contact geweest met die ex.

Mss kun je ook eens je oude topics terug lezen. Daar kwamen toch ook wel wat rode vlaggen voorbij. Ik ben echt blij voor jou dat je nu deze beslissing hebt kunnen nemen. Niet dat ik je deze pijn gun, want loskomen van iemand waar je gek op bent zuigt apenballen. Maar je kunt nu straks weer lekker focussen op positieve dingen en je hebt weer wat geleerd.

Eens. Ik vind het rot voor je, maar ik denk dat dit beter is zo. Soms zie je pas achteraf in dat je nooit gelukkig had kunnen worden met iemand. Dat hoopte je wel natuurlijk maar pas als je er met iets meer afstand naar kan kijken zie je dat iemand jou niet gelukkig had kunnen maken en niet kon geven wat je nodig had.

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 15:55

Ik begin het ook wel al te zien hoor, al schrijvende komt er steeds meer bij.. en daar zitten ook wel rode vlaggen bij :n
Na 3 maanden was er best wel een verandering, ik denk dat hij haar toen heeft gezegd dat we uit elkaar waren. We kregen meer irritaties, hij trok een muur op. Ik wijtte het aan een klus waar hij heel druk mee was, maar achteraf...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 10:55

Hoe lang duurt het voor je zonder tranen over je breakup kunt vertellen? Allemachtig, nog nooit zoveel gejankt om een man :n

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 11:02

Knuffel :(:)

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 12:08

Die tijd komt. Echt. Gun jezelf wat tijd :(:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 14:24

Relaxed schreef:
Hoe lang duurt het voor je zonder tranen over je breakup kunt vertellen? Allemachtig, nog nooit zoveel gejankt om een man :n

Knuf! Kan heel lang duren. Geef het de tijd. Geef jezelf die tijd. Dit is een soort rouwproces en gaat met ups en downs. Kan zomaar zijn dat je over een hele tijd ineens nog een dip hebt als je iets ziet, hoort of meemaakt. Er staat geen tijd voor en ieder gaat dit door op zijn eigen manier.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 14:29

Ik heb met bepaalde exen nog wel ooit dat ik het van binnen voel. Mijn grootste maatje is door een vriendin weggekaapt dat is al lang geleden. Ik kwam zijn ex vriendin tegen in het dorp en toen we de situatie terug haalden merkte ik dat ik het er toch even lastig mee had. Niet omdat ik hem terug wil, zeker niet maar gewoon dat oud zeer.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 14:54

Zonnetje81 schreef:
Ik heb met bepaalde exen nog wel ooit dat ik het van binnen voel. Mijn grootste maatje is door een vriendin weggekaapt dat is al lang geleden. Ik kwam zijn ex vriendin tegen in het dorp en toen we de situatie terug haalden merkte ik dat ik het er toch even lastig mee had. Niet omdat ik hem terug wil, zeker niet maar gewoon dat oud zeer.

Ja gevoelens zijn stomme dingen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 15:07

Als iemand je echt goed geraakt heeft kan dat best een nasleep hebben. En dat is niet erg. Het verdriet mag er ook gewoon zijn. Hoe lang iets 'mag' duren is eigenlijk geen vraag. Het is meer de vraag hoe lang jijzelf nodig hebt. En een goede jankbui hoort daar ook gewoon bij.

Want Zonnetje ook zegt: bij bepaalde mensen heb ik dat gevoel nog steeds. Ook niet omdat ik die persoon terug wil (hell no), maar meer om wat er allemaal is voorgevallen.

(en als je er uiteindelijk helemaal niet uit lijkt te komen is er altijd nog een optie voor professionele hulp. Dat is niet erg. En kan soms écht helpen spreek ik uit ervaring)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 15:23

Zonnetje81 schreef:

Dat kan ik me zo goed voorstellen, gewoon dubbel genaaid.. :n

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 17:25

Volgens mij staat daar geen tijd voor en loopt het voor iedereen anders en is voor iedereen de situatie ook anders. Wees niet te hard voor jezelf en laat het gewoon gaan. Het continu zeggen dat je het maar moet vergeten en alles gaat ook niet helpen. De pijn en het verdriet mogen er gewoon zijn en de beste manier om er mee om te gaan is door het gewoon te accepteren :)

Klote is het toch wel.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 18:53

Relaxed schreef:

Ik ben een stiekeme meelezer en kom je even een knuffel geven :knuffel:

En uit eigen ervaring, het duurt lang. En soms kom je er nooit 100% overheen maar leer je er mee omgaan. Althans dat laatste hoop ik dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:56

Mijn ex is dus van de geheime zender en regelmatig draait hij een avond op een online zender.. Ik ging dus een poosje meeluisteren.. Allemaal liedjes over sorry, spijt, eenzaamheid, liefdesverdriet, houden van.. Het gaf me op de een of andere manier wel een soort troost, dat ik iig weet dat hij zich ook wel ergens rot voelt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:57

Relaxed schreef:
Mijn ex is dus van de geheime zender en regelmatig draait hij een avond op een online zender.. Ik ging dus een poosje meeluisteren.. Allemaal liedjes over sorry, spijt, eenzaamheid, liefdesverdriet, houden van.. Het gaf me op de een of andere manier wel een soort troost, dat ik iig weet dat hij zich ook wel ergens rot voelt.

Ik denk dat je jezelf onnodig pijn doet. Ik zou lekker een andere zender opzetten. Geen dingen opzoeken letterlijk en figuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 09:43

Ik zeg letterlijk dat het me troost gaf :') Hij kon met muziek altijd heel goed zeggen wat ie bedoelde, stuurde me vaak ook liedjes ed. Verder is er geen contact en ik zoek dat ook niet :n

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 14:48

Maar de vraag is of het voor jou bedoelt is of dat jij het zo interpreteert. Denk dat dat Suzanne bedoelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 14:59

Geen idee, maar het was wel zijn muziek en als hij spijt voelt vind ik dat fijn om dat te horen in zijn muziek. Ik heb namelijk niet echt een oprechte sorry of spijt van hem gehoord.. En maakt het dan uit of het wel of niet voor mij is bedoeld? Als het voor mij goed voelt?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:18

Relaxed schreef:
Geen idee, maar het was wel zijn muziek en als hij spijt voelt vind ik dat fijn om dat te horen in zijn muziek. Ik heb namelijk niet echt een oprechte sorry of spijt van hem gehoord.. En maakt het dan uit of het wel of niet voor mij is bedoeld? Als het voor mij goed voelt?

Tuurlijk, dat ben ik volledig met je eens. Ik wil ook nog steeds een oprechte sorry of spijt, ondanks dat er niet vreemd is gegaan (naar mijn weten dan), maar wel hele gemene dingen gezegd. Maar ergens zou het me wel hoop geven als ze spijt hebben. Maar goed, als dat niet voor jou geldt, helemaal prima! :)