Het Weertopic #31

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:17

Wat er nu ligt is inderdaad rommel. Dit is geen sneeuw. Dit is niet waar ik van houd... :n

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:19

Hier ligt nog af en toe zo een opgevroren plukje waarop je als je even niet oplet mooi mee plat op je bakkes kan gaan :')
Mijn man is het gelukt gisteravond _O-

Shirley

Re: Het Weertopic #31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:20

Heb je gefilmd????

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:21

Helaas shirley -O- .....het was wel een filmpje waard geweest :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:23

Sjippies -O-

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:23

Nee, het was ijsjes :+

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:36

Het dooit en regent hier. De sneeuw is troep en de straat is een dikke ijsbaan.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:37

ik kan er niet bij dat ze de waarschuwingen voor gladheid in hebben getrokken. in Bennekom lag de sneeuw er nog gewoon en nu op weg naar het noorden is het nog steeds hartstikke wit. op de wegen waar wat minder verkeer rijdt ligt dus nog sneeuw of nou nu 1 plakkaat ijs. ook op parkeertereinen is het schaatsen ( en ja ik zou letterlijk daar met mijn schaatsten over durven! ) dat is het waardeloze aan dooi het wordt pap en dan bevriest het weer. op de minder platgelopen stukken ligt nu heel mooie sneeuw :D

o en paardjes die lopen gewoon lekker buiten die vinden het heerlijk om te rollen en de sneeuw heb ik liever, die dempt de harde grond wat. nu kan ik ook weer galoperen tijdens het rijden :D dat doe ik namelijk op de bevroren grond niet maar met een laagje sneeuw wel

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:42

Hier is het ook nog behoorlijk wit en op sommige wegen spiegelglad.Vooral nu de regen op dat ijs valt,word het nóg gladder.
Het regent nog steeds hier.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:59

Op het moment droog, maar heeft wel geregend en volgens mij absoluut niet koud.

Geef mij toch maar de hooikoorts, want nu heb ik iedere keer dat mijn bijholtes blijven rommelen. Met hooikoorts ook, maar dat is dan toch beter te verdragen en minder risico.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 13:13

Alle sneeuw hier was gistermiddag al weg. Vanaf donderdag krijgen we de temperaturen van afgelopen dagen weer terug zag ik net.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 13:21

Agossie schreef:
De lente nog even niet alsjeblieft!! Ellendige hooikoorts. Maar liever de lente dan de zomer. Aan de zomer heb ik een hekel (als het een warme zomer is).

Duurt nog goed 2 maanden. En het echte hooikoorts weer duurt nog wel 3 maanden.

Glad hier vanmorgen.....
Einde van de week weer koud.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:11

tis hier echt 3 graden dooi nu. maar sneeuw zelf wil nog niet hard weg

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:14

Toch valpartijen hopelijk zonder schade. Paardjes al 24 uur binnen, is er geen mogelijkheid ze er uit te halen even. Dadelijk komt er meer en staan ze misschien nog langer op stal, kan niet gezond zijn. Edit was een reactie op hierboven. Die van ons staan gewoon buiten.

Hier niet zo koud, 1,5 graden diep donker grijs en er ligt nog best wat sneeuw. De weg hiervoor is een ijsbaan, de doogaande weg was goed. Op stal spekjesglad. Jonge tinker liep iets te blij mee de bestrating op en maakte een schuiver met zijn been. Zijn eerste ijs denk ik. Terug kwam er iets vaags naar beneden. Geen regen maar ook geen ijzel. Ben maar heel zachtjes teruggereden voor het geval het toch ijzel is.

De komende dagen gaat het lijkt het wel warm water regenen en daarna weer een beetje winter. Vreemd is wel dat beide mannen opeens in de rui zijn. Kan alleen niet uitvinden of dit de korte of juist de lange vacht is die eruit komt. Wel is het haar van onze oude man flink langer geworden afgelopen weken.
Laatst bijgewerkt door karuna op 25-01-15 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:18

Karuna, daarom staat mijn paard op "sneeuwbeslag". Ik kan met sneeuw, vorst, ijzel gewoon met haar lopen, ze glijdt niet uit en krijgt geen klompjes. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:21

Van de week krijgen we weer sneeuw e nmogelijk een langere vorstperiode. :D

Gisteren ging ik lesgeven in de sneeuw maar ondat ze voorspelt hadden dat het 6 tot 8 graden was had ik me niet extra aangekleed... Had ik dat maar wel gedaan. Er lag sneeuw in de bak en daardoor was het kooouuuud!! Ik voelde mn voeten niet meer na 2 uur :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:22

Agossie schreef:
Karuna, daarom staat mijn paard op "sneeuwbeslag". Ik kan met sneeuw, vorst, ijzel gewoon met haar lopen, ze glijdt niet uit en krijgt geen klompjes. :j

Even mijn post geedit. Was een reactie op hierboven dat er paardjes al 24 uur binnen staan.

Die van ons staan altijd buiten, gaan alleen even op stal voor de nodige hap en borstelen. Daarna hup weer naar buiten de sneeuw, vorst regen of kou in. :D

Onze oude merrie had eggbars maar met een goede klodder vaseline ging zij gewoon naar buiten als er sneeuw lag. Kwestie van s avonds de boel even loshakken met naar binnen halen.

Joolien au dat is niet handig, was best frisjes gister. Ik loop al weken met thermo laarzen. Ik haat koude voeten namelijk. Maar lange vorst periode. Dat zou het verharen wel verklaren, dat ze nog een extra vachtje kweken. Al is dat bij ons jonge mannetje niet nodig, die heeft nu al ruim 15 cm haar of meer.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:30

Het is hier 2 graden.Echt dooien doet het nog niet.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:43

Grijs en af en toe valt er iets ondefinieerbare troep uit de lucht.
Bak is gelukkig te rijden

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:51

Hier dooit het gelukkig wel maar het voelt echt waterkoud :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:52

karuna schreef:
Agossie schreef:

Even mijn post geedit. Was een reactie op hierboven dat er paardjes al 24 uur binnen staan.

Die van ons staan altijd buiten, gaan alleen even op stal voor de nodige hap en borstelen. Daarna hup weer naar buiten de sneeuw, vorst regen of kou in. :D

Onze oude merrie had eggbars maar met een goede klodder vaseline ging zij gewoon naar buiten als er sneeuw lag. Kwestie van s avonds de boel even loshakken met naar binnen halen.

Joolien au dat is niet handig, was best frisjes gister. Ik loop al weken met thermo laarzen. Ik haat koude voeten namelijk. Maar lange vorst periode. Dat zou het verharen wel verklaren, dat ze nog een extra vachtje kweken. Al is dat bij ons jonge mannetje niet nodig, die heeft nu al ruim 15 cm haar of meer.

Ik liep gewoon met mn Ariatjes, slecht plan :')

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:55

Dat is wel cool Joolien :D

ArmaWhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 16:16

Joolien schreef:
Van de week krijgen we weer sneeuw e nmogelijk een langere vorstperiode. :D

Neeee liever niet zeg

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 17:21

Voorgaande jaren stond mijn paard ook op sneeuwbeslag, maar dit jaar niet laten doen. Tja dan moet hij nu dus helaas echt op stal staan. Is net herstellend van peesblessure, kan er echt niet nog meer ellende bij hebben. Ga zo naar de binnenbak, kan hij toch even bewegen. Ze staan hier ook 24/7 buiten, komen alleen op stal als er getraind wordt (dat is dan wel iedere dag). Maar er ligt hier nog steeds sneeuw en dat is spekglad. De ponys staan wel gewoon buiten, die lopen op blote voeten (wat bij mijn paard helaas niet kan)

DIE SNEEUW MAG NU ECHT GAAN WEGDOOIEN!!!! BEN HET ZAT

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:20

Waar zie je dat van die lange vorstperiode joolien. Ik zie het namelijk niet. Wel paar dagen temperaturen rond de 0 graden.