Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:35

Faline schreef:
Nu weer zo een op MP.
Mijn ouders (snappen niet veel van computers ed) hadden interesse in een fietsje wat hier in de buurt te koop stond, voor kleinzoon. (mijn neefje)
Stond alleen geen telefoonnummer bij, dus ik voor mijn ouders gemaild en gevraagd of hij/zij mijn ouders kon bellen (nummer doorgegeven) of dat zij haar telefoonr door kon geven zodat ze wat af konden spreken.

Ja ze moesten maar via mail contact opnemen en afspraken maken... (best kortaf mailtje)

Wil je dan verkopen of niet?
Vroeg ook nog redelijk wat voor dat fietsje, imo en staat er ook alweer even op. Mijn ouders kunnen zo even langs komen en dan had zij dat fietsje inmiddels al verkocht...

Nou ja, heb dr maar gestuurd dat mijn ouders vandaag wel even tijd hebben, of dat haar uitkomt.

Ik heb ook nergens telefoonnummers bij staan... Pas wanneer iemand serieus is wil ik mijn telefoonnummer wel geven, daar niet van.
Maar ik zit er niet op te wachten om constant onder mijn werk gebeld te worden. Sowieso neem ik dan al niet op. :+

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:39

ik ben er ook niet happig op om maar meteen mijn telefoonnummer te geven eigenlijk. Handel dat soort dingen ook graag via mail af om te voorkomen dat malloten mijn nummer hebben

Ik kreeg vandaag een reactie op mijn adv van mijn kittens (nu 2,5 oud);

Ik wil er een die op schoot zit, heb je die??

ehm tja....ik heb geen glazen bol ;)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:38

Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook nooit mijn telefoonnummer geef, regel het via de mail of anders maar niet.....

Yom stuur een foto naar hem van een beeldje of een opgezette kat, die blijft wel op schoot zitten.... :D

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:36

Ja, ik snap dat mensen er niet happig op zijn om hun telefoonnr te geven. Daarom had ik ook meteen het nummer van mijn ouders aan haar doorgegeven, zodat zij hun kon bellen...

Fietsje moet toch opgehaald worden, dus snap het dan ook niet. (Dan moet je toch menselijk contact hebben en weten mensen ook waar je woont...) Woonde hier 10min vandaan, ook aangegeven, dat ze zo ff een afspraak konden maken, dan hadden ze vlot wat kunnen regelen.
Laatst bijgewerkt door Faline op 07-02-15 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

ElizeVdSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:40

Zooo ik ben weer helemaal bijgelezen. Tjemig wat gaan jullie hard!

Ik geef nooit mijn telefoonnummer af. Vroeger een keer gedaan omdat ik schoonmaakwerk zocht om wat extra's te hebben voor paardlief. Werd ik gebeld door een meneer of ik dan in mijn stringetje wilde schoonmaken!

In dat kader tijdens mijn studententijd ook advertentie gehad voor kinderoppas waarop je dan reactie krijgt of je op een volwassen vent in een luier wil passen. Hoe verzin je het!

Vjestagirl schreef:
Ik zou eens vragen om welke stichting het gaat.

Laatst kwam er bij mij een jochie van een jaar of 13 aan de deur met een doos met stroopkoeken erin, van stichting "kind doe een wens". Ook niets over terug te vinden op t internet...

Zoiets had ik laatst ook. Een hele drukke vrouw.
Of ik 6 euro wilde betalen voor een pak koek, was voor activiteiten met minder bedeelde kinderen in de regio.
Ze had een pasje en al (maar ja kan net zo goed haar werkpas geweest zijn) die ze zo snel liet zien dat ik helemaal NIETS kon lezen..

Ben er met mijn stomme kop nog in gestonken ook.

Maar back on topic: ik word vooral weer gek op mensen die bij mij een bod doen, niet reageren. Laatst eentje die vervolgens zichzelf ging overbieden ook nog!

En ook waar ik ergens op bied en geen reactie krijg, niets. Ik bied meestal op VP als die me bevalt, of tot max 1/3 er onder. Als je het niets vindt dan verwijder je toch ofwel het bod, of geef je dat even aan? Bij 1/3 lijkt me dat de moeite van onderhandelen nog waard.

Eilinora

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 23:01

ik had mijn hengstje te koop op marktplaats(is inmiddels vandaag verkocht)met prijs 300 euro en nu waren er steeds 2 ''verschillende'' bieders die 175 euro boden dus beide boden verwijderd zonder bericht te sturen.
volgende dag hetzelfde verhaal,weer 175 euro en weer heb ik ze verwijderd.
dag later weer allebei 175 euro en even later hebben ze het beiden verwijderd,weer een dag later boden ze beiden weer 175 euro en na 10 minuten hebben ze het zelf weer verwijderd.

werd er ff gestoord van maar ging er niet op in.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 09:57

Waarom zet je het dan niet op bieden vanaf?
Heb je die ergernis ook niet :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 10:51

Had ik al gedaan eerder maar dan kreeg ik een bod waarvan ik vervolgens niets meer hoorde als ik akkoord ging..
hij stond nu op 300 euro en bieden.

Maar hij is gisteren vertrokken naar een super huisje in de buurt waar ik hem nog kan opzoeken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:06

dat is het allerbelangrijkste :D

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 15:45

Ik heb een Lego duplo trein waar ik al tijden niks meer mee doe dus wil ik hem verkopen.
Wat zou een beetje redelijke prijs zijn?
Het gaat om een trein, locomotief met volgens mij 3 wagonnetjes waar een laadbak die kan kiepen en 2 "containers" opgezet kunnen worden. De trein werkt op batterijen, heeft 2 machinisten en een tankstation (maakt ook geluid als je gaat tanken).
Er zit ook een heel spoor bij inclusief wissels en bochten en er zitten ook een aantal plaatjes bij die je op het spoor kan leggen waardoor de trein stopt, achteruit rijdt en nog een paar acties uitvoert maar die ik 1 2 3 even niet meer weet. Hij is gebruikt maar ziet er uit als nieuw.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 17:26

2/3e tot 3/4e van de nieuwprijs zou je er best mee kunnen krijgen, maar verder heb ik er geen verstand van :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 17:31

Ik ben echt blij! Krijg biedingen binnen en verkoop dingen waarvan ik nooit had gedacht dat ik het kwijt zou raken. Pakje één staat klaar voor verzending en pakje twee moet nog even wachten tot het geld binnen is. Ideaal! Daardoor wel 'gratis' de goede lakkleur voor m'n auto kunnen kopen via marktplaats. Blij!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:14

Nou had ook weer antwoord op het fietsje, nadat ik gemaild had of het gister uitkwam om het te komen halen.

Weer kortaf mailtje terug; de fiets is begin maart op te halen.

Misschien ben ik dan gek, maar waarom dan nu al op MP zetten? :+

In ieder geval mag ze m fijn houden, was na het andere kortaf mailtje er ook al klaar mee eigenlijk. Staan hier nog meer van t zelfde modelletje in de buurt, dan daar maar eens achteraan. :j

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:20

DeEenhoorn schreef:
2/3e tot 3/4e van de nieuwprijs zou je er best mee kunnen krijgen, maar verder heb ik er geen verstand van :S

:j
Dat spul is zijn gewicht in goud waard vaak.

Yanick, kijk anders eens of je zo'n trein al op MP kunt vinden en wat die mensen er voor vragen of wat er op geboden wordt?

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:02

Ik zag iets te koop staan van 15 euro en heb er 10 op geboden. Krijg ik het volgende mailtje: "Bedankt voor uw bod, voor 15 euro mag u het komen ophalen" Euh, ja dat snapte ik :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:04

Ik word gek. Heb m'n keyboard te koop staan voor een hele reëele prijs. Nu zijn er twee mensen, die ik allebei al heb gemaild voor welk bedrag ze het keyboard mogen komen halen, die steeds tegen elkaar opbieden. Ik vind het best, straks tikken ze m'n vraagprijs aan, maar word er wel chagrijnig van... Krijg nu elke keer een mailtje dat Jantje 1 euro meer heeft geboden dan Pietje :')

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:06

Pearlx schreef:
Ik zag iets te koop staan van 15 euro en heb er 10 op geboden. Krijg ik het volgende mailtje: "Bedankt voor uw bod, voor 15 euro mag u het komen ophalen" Euh, ja dat snapte ik :+

Waarom dan toch lager bieden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:07

Wat is het nut anders van bieden, als je iedereen zomaar de vraagprijs geeft?

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:07

fohadie schreef:
Pearlx schreef:

Waarom dan toch lager bieden?

Omdat bieden open stond? Als het een vaste prijs is dan zet de verkoper bieden toch niet aan?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:23

Maar waarom vraagt men dan 15,00 als ze ook genoegen nemen met 10,00? Als ik 15,00 als prijs heb staan en bieden aan heb staan, bedoel ik dst er va 15,00 geboden mag worden, voor minder dus niet want dan had ik wel een lager bedrag neergezet.

Dus het nut van bieden zie ik eerder dat je hoger bied ipv lager.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:26

fohadie schreef:
Maar waarom vraagt men dan 15,00 als ze ook genoegen nemen met 10,00? Als ik 15,00 als prijs heb staan en bieden aan heb staan, bedoel ik dst er va 15,00 geboden mag worden, voor minder dus niet want dan had ik wel een lager bedrag neergezet.

Dan zet je hem op bieden vanaf 15,00...
En mensen willen altijd afdingen, dus je vraagprijs moet je hoger leggen dan wat je er eigenlijk voor wilt hebben. Kijk maar naar huizen, hoeveel daar uiteindelijk niet van de vraagprijs afgaat ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:29

fohadie schreef:

Doe ik ook altijd. Als ik de vraagprijs krijg is het leuk, maar ik ga vaak voor minimaal tweederde. Afhankelijk van het product. Onlangs een dakkoffer verkocht, vroeg 75 en dat heb ik ook gekregen.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:01

Ik heb mijn advertentie's ook op bieden staan maar ook duidelijk vermeld
in mijn advertentie bieden naar waarde!

IK krijg nu regelmatig biedingen van 3,50 of 5,00 op boeken die € 10,00
moeten op brengen.
Maar ik reageer op de bieders van 'helaas is uw bod te laag' en vermeld dan wat wij
er minimaal voor willen hebben.

Krijg daarna nooit meer een reactie :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:06

Al stel je een vaste prijs of bieden vanaf prijs, moet je eens kijken hoeveel er dan gaan mailen met een lager bod. Al staat er duidelijk in de advertentie dat lager bieden geen zin heeft.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:06

Na de soap van het kopen van een auto ben ik nu mijn "oude" auto aan het verkopen...
Wat een raar volk komt daar op af. Was akkoord met een bod van iemand, zegt ie toch af omdat het toch wat duur werd. Moest met de trein hiernaartoe en het overschrijven koste ook nog wat.. (zou in totaal zo'n 35/40 euro zijn.) Tsja, want na aankoop kost een auto natuurlijk niets meer..