wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marrke

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:55

MISTRAL94 schreef:
Afgod Grappig niet rokers worden asociaal bevonden terwijl wij al jaren mee mogen genieten van die smerige gewoonte. En je kiest er zelf voor om te gaan roken, of hebben ze een mes op je keel gezet Chann?

Precies, we vragen er echt niet om om in die rook van een ander te zitten. Ik vind gewoon dat je in openbare gelegenheden niet moet roken om te voorkomen dat een ander last heeft van jou gewoonte.

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:16

Ik, als horeca medewerkster, heb ook recht op een rookvrije werkomgeving. Wel zo prettig, als niet roker.
Weliswaar besef ik me ook maar al te goed dat het best eens zou kunnen zijn dat mijn werkgever me wellicht minder nodig zal hebben als een groot deel van onze gasten weg blijft. Zeker 95% van onze gasten rookt... Ik ben heel erg benieuwd in hoeverre we dit gaan merken. Eten moet gebeuren, dus daar voor zullen ze wel blijven komen.. Maar of ze dan nog even gezellig blijven hangen met een koffie of een biertje , zonder peuk ? Ik vraag het me af.

Heb me er trouwens niet in verdiept maar weet iemand of het tijdens concerten / optredens ook verboden gaat worden ?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:31

Volgens mij wel neem aan dat die gebouwen dan behoren tot een openbare ruimte? Of niet?

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:39

MISTRAL94 schreef:
Nadya schreef:
Chann, ik heb in restaurants nog nooit meegemaakt dat mensen stoppen met roken, hoor. Nog nooit!!! Misschien wel aan je eigen tafel, maar de tafels om je heen paffen rustig verder. Clown
Hoezo sociaal??? Verward

Afgod Grappig niet rokers worden asociaal bevonden terwijl wij al jaren mee mogen genieten van die smerige gewoonte. En je kiest er zelf voor om te gaan roken, of hebben ze een mes op je keel gezet Chann?
Wie hoor je nou weer zeggen dat niet-rokers asociaal worden bevonden? Verward Verward
En tuurlijk hebben ze me een mes op mijn keel gezet en ben ik gedwongen om te gaan roken en dat te blijven doen, net als alle andere rokers, wat denk je anders. Vork

Overigens, ik maak het zelf niet erg vaak mee dat er in mijn buurt in een restaurant gerookt wordt. Werd dat wel gedaan, dan werd de sigaret uitgedaan als het gevraagd werd. Vaak hebben restaurants trouwens aparte rookgedeeltes, en daarbuiten wordt dan ook niet gerookt.
(Nu niet meteen denken dat ik bedoel dat dat overal zo is en dat alle rokers zo sociaal zijn, want dat is absoluut niet zo. Maar om mij nou hier 'aan te vallen' terwijl ik rekening hou met anderen en echt niet in een restaurant ga roken/op het station alleen bij rookpalen, dat is een beetje overdreven Huilen van het lachen)

((En nu ook niet denken dat ik me echt aangevallen voel of dat ik mezelf echt verdedig, ik reageer alleen op jullie reacties en dit absoluut niet boos of iets dergelijks Clown))

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:56

je bedoeld neem ik aan afgesloten rookgedeeltes?
anders heeft t totaal geen zin

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:59

Snoevie schreef:
je bedoeld neem ik aan afgesloten rookgedeeltes?
anders heeft t totaal geen zin
Meestal wel ja. Zoals ik ook al zei, lang niet overal en als het er niet is, zijn lang niet alle rokers sociaal wat dat betreft. Daarom vind ik het ook goed dat er een rookverbod komt Lachen

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:58

Wanneer gaat het ook alweer in? Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:50

Chann schreef:
Overigens, ik maak het zelf niet erg vaak mee dat er in mijn buurt in een restaurant gerookt wordt. Werd dat wel gedaan, dan werd de sigaret uitgedaan als het gevraagd werd. Vaak hebben restaurants trouwens aparte rookgedeeltes, en daarbuiten wordt dan ook niet gerookt.

Chann, ben blij te lezen dat jij wel rekening houdt met andere mensen. Dat is heel fijn Lachen ! Weet je, laatst was ik uit lunchen met mijn gezin, mijn dochter was toen bijna 3 jaar, en alle zakenmannetjes om ons heen zaten gewoon te paffen. Er hing daar nergens een bord dat roken niet mocht en had ik dat maar eerder gezien, dan was ik er niet gaan zitten. Toen we binnen kwamen was het er nog rustig en voor ik het wist zaten we in de smerige rook. Zit je daar met je kleine dochter, in een vrij luxe uitziende tent ergens in het dorp Eemnes. Nou, fijn hoor. We zaten echt te balen en niemand, NIEMAND dacht even bij zichzelf 'goh, daar zitten mensen met een kindje en we houden ons even in'. Ik vond dat echt asociaal. Aan mijn gezicht kun je niet zien of ik wel of niet rook, aan mijn vriend's gezicht ook niet, maar bij een peuter, kun je toch een beetje nadenken???? Verward

Tuurlijk wordt er in restaurants niet gerookt in de niet-rookgedeeltes, daar wordt wel op gelet is mijn ervaring, maar hoe dan ook krijg je alsnog wat van het rokersgedeelte mee. Vraag maar aan de mensen die astma e.d. hebben. En ik ruik het wel aan mijn haar, mijn kleding en voel het aan mijn ogen. Maar het ergste vind ik dat ik die rook niet in wil ademen, als ik aan het eten ben. Maar ja, zie er maar aan te ontkomen. Na 1 juli kan het eindelijk!!!

Overigens zie ik in jouw profiel dat je 16 bent. Ik ben 37, ben jarenlang heel veel uitgegaan en uit eten geweest Knipoog . En heb dus altijd en eeuwig in die smerige rook moeten zitten, omdat het al die jaren gewoon niet anders was. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen er klaar mee zijn. Ja

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:02

Kijk, dat vind ik dus ook absoluut niet kunnen. In zo'n geval zou ik buiten gaan staan roken, of gewoon niet. Komt helaas toch voor dat er inderdaad nog asociale rokers zijn die gewoon binnen blijven zitten.

En wat dat laatste betreft, ik begrijp maar al te goed hoeveel mensen er blij zijn met het rookverbod, vooral mensen met astma en anderen die niet echt tegen rook kunnen. Hoewel het voor mij zelf wat nadelig is ivm het in de kou roken in de winter bijvoorbeeld, vind ik het alleen maar goed en ben ik er zelf dan ook voor. Ja

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:10

Je kan toch niet aan heel het cafe vragen of ze even niet willen roken, omdat je graag ook eens een gezellig avondje wilt

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:12

katiavl schreef:
Je kan toch niet aan heel het cafe vragen of ze even niet willen roken, omdat je graag ook eens een gezellig avondje wilt

Jawel. Al die keren dat de niet-rokers een avondje uit willen moeten zij zich aanpassen aan de rest. Nu is het een keer andersom! En ik ben er blij mee Lachen

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:19

En nogmaals rokers....Jullie gunnen horecamedewerkers toch ook een rookvrije omgeving ? Of is het van.......... Dat hoort bij het werk ?!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:19

ik vind t roken niet eens erg meer...
vroeger nog wel maar nu echt niet meer...
alles en iedereen om me heen rookt...en in discotheken vind ik t niet eens erg...

en ben idd heel erg benieuwd hoe snel de horeca ze deuren kan gaan sluiten door deze wet

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:21

Les_Fjal schreef:
En nogmaals rokers....Jullie gunnen horecamedewerkers toch ook een rookvrije omgeving ? Of is het van.......... Dat hoort bij het werk ?!

Die bestaan niet als je het hier moet geloven, of zeer zeer zelden

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:14

Les_Fjal schreef:
Alsof alle rokers tegen het rookverbod zijn? Verward
Volgens mij vinden de meesten het niet eens echt een probleem. Maar dat weet ik niet, heb eigenlijk niet veel gesproken erover met anderen die ook roken. Ik ben er zelf iig wel voor. Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:31

Het merendeel is er wel tegen, zijn maar enkelingen die het geen probleem vinden.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:46

Weet je, wij als niet-rokers en niet willen meeroken mensen moeten gewoon allemaal massaal op 1 juli uit eten gaan om het rookvrije zeer uitbundig te gaan vieren. Zijn de ondernemers ook weer blij.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:48

Vasthi schreef:
Weet je, wij als niet-rokers en niet willen meeroken mensen moeten gewoon allemaal massaal op 1 juli uit eten gaan om het rookvrije zeer uitbundig te gaan vieren. Zijn de ondernemers ook weer blij.

Eigenlijk wel een goed idee Haha!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:05

Ik vins het helemaal prima zoals ze dat bij een discotheek bij mij in de buurt geregeld hebben: Er zijn twee ruimtes waar gerookt mag worden, voor de rest niet...

Rookverbod vind ik een goede zaak, ik hoef niet te 'genieten' van de kwalm van iemand anders zijn longenbroodje....Nee dank je...

Dat rokers degene waren die zich ooit zouden moeten schikken had iedereen kunnen nagaan, vind zelfs dat de realisatie hiervan erg laat op gang is gekomen...Maar goed, beter laat dan nooit Lachen

(Mijn broertje mag van nu af aan ook niet meer in de garage roken vind ik, onze hond heeft ook recht op een rookvrije ruimte Haha! )

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:13

Ik werk zelf in de horeca en ben erg blij met het rookverbod. Ik rook zelf niet, en krijg het altijd vreselijk benauwd van die lucht. Natuurlijk kies ik er zelf voor om in de horeca te werken, maar ben blij dat er nu verandering in komt. Wij hebben vooral bruiloften, feesten en partijen. En een heleboel ruimtes die voldoen aan de nieuwe regels. Dus bij ons kunnen mensen altijd nog even snel een sigaretje opsteken. Gelukkig niet meer waar ik sta!

Enne, wat ik ook een pluspuntje vind. Na het stappen geen rookkleding en haar meer!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:16

LindaV schreef:
Ik werk zelf in de horeca en ben erg blij met het rookverbod. Ik rook zelf niet, en krijg het altijd vreselijk benauwd van die lucht. Natuurlijk kies ik er zelf voor om in de horeca te werken, maar ben blij dat er nu verandering in komt. Wij hebben vooral bruiloften, feesten en partijen. En een heleboel ruimtes die voldoen aan de nieuwe regels. Dus bij ons kunnen mensen altijd nog even snel een sigaretje opsteken. Gelukkig niet meer waar ik sta!

Enne, wat ik ook een pluspuntje vind. Na het stappen geen rookkleding en haar meer!

Ja! Daar hadden mijn vriend en ik het laatst ook over! We waren helemaal niet bij de rokerszaal geweest omdat niemand von onze vrienden de behoeft voelde en toen ik thuis kwam was ik verwonderd dat ik ineens niet meer die drang had om vol walging onder de douche te springen...!

Heerlijk Haha!

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 20:14

nou ik vind het verbod nogsteeds ronduit belachelijk Clown
en ik denk dat de horeca ook verlies gaat draaien met dat verbod

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:15

Zal wel even wennen zijn voor velen. Ikzelf rook niet maar krijg het er altijd wel knap benaud van, maar of nu iedereen even buiten gaat staan roken...

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:19

Go jij! Go jij! Super Go jij! Go jij!
Van mij had het veel eerder mogen komen.
Eindelijk een beetje frissen lucht als je uit eten gaat.
Dat vond ik altijd het ergste.
Ben lekker aan het eten zitten van die roker met hun stink sigarreten je eten te verpesten.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:32

*Voor*

Eindelijk af van dat smerige spul.... Nu nog een rookvrije leefomgeving in ons huis Scheve mond