Uitspraken van kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mango_

Re: Uitspraken van kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 22:19

Zusje van 9, van een vriend van me had een stukje over een konijn dat overgoten met frituurvet was, uitgeknipt(2 maanden lang werd dit aan het ontbijt voor gelezen Huilen van het lachen, zo ook de keer dat ik daar logeerde).

'Het konijn was gesaumasiseerd', getraumatiseerd was het ABSOLUUT NIET. Dan werd ze kwaad, gesaumasiseerd.
'Dokter wee-ha-oo', terwijl er eigenlijk doctor who stond.

én ze had uit Amerika een crusli beerknuffel meegenomen. Ja - Grizzlybeer dus.

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 00:47

Wij waren in de dierentuin en mijn zoon (toen een jaar of 2) zag zo mooie minemant (olifant)
Tijdje terug wilde we shoarma bestellen dus ik vraag aan de kids wat willen jullie, een broodje shoarma of liever spareribs, zeg mijn dochter van 7 dood leuk ik wil een broodje sperma Clown ze wilde dus spareribs, maar omdat broer lief broodje shoarma riep versprak ze zich Haha!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 01:15

Tijdens mijn opleiding werkte ik in een gezinsvervangend tehuis voor verstandelijk gehandicapte kinderen. Een van de jongens was een jaar of 14, maar hij zat kwa verstand op een niveau van heel wat jaren terug. Een van zijn huisgenoten was het gras aan het maaien. Omdat hij dit eng vond, ben ik samen met hem gaan kijken bij het grasmaaien. We waren erover aan het praten en hij vond het toch wel boeiend. Op een gegeven moment zei ik tegen hem: "Moet je ruiken! Pas gemaaid gras!" Hij rook en hij vond het heerlijk. Een aantal uur daarna begeleidde ik hem tijdens het badderen. Ik sopte zn haar in met shampoo en hij spoelde het zelf weer uit. Toen vroeg hij me aan zijn haar te ruiken. En ik zei: "Hmmmm, dat ruikt lekker!" "Ja," zei hij, "pas gemaaid gras!"

Mn moeder verteld nog wel eens over vroeger. Ik heb op een christelijke basisschool gezeten, waar de kerst dan ook in teken stond van de bijbel. Op een dag kwam ik thuis en ik vroeg mn moeder of ik er nog een broertje bij mocht. "Hoezo?" vroeg ze me. "Nou, dan kunnen we het Jezus noemen!"

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:59

zusje van mn vriend (9) gaat een spreekbeurt houden over paarden. had ze alles opgeschreven, over borstellen, de rassen en het rijden en aan het einde stond; zo alles is eruit
Haha!

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:32

Vandaag had mijn neefje van 6 mijn pake (die overleden is) zijn oude horloge gevonden.
Het eerste wat hij zei was: 'Is pake om half 12 overleden?' Stond het horloge stil op half 12.. Vork

Justnon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 01:18

Zo heb ik er ook nog wel eentje Pling

Ik was met mijn vriend een tijd geleden op de camping bij mijn oom en tante.
Het was erg mooi weer en mijn nichtje, neefje en nog 3 kindjes waren aan het spelen in de grote zandbak.
Ze waren kuiltjes aan het graven en dan een voor een elkaar ingraven.
Ik zat mooi op het randje in het zonnetje toen mijn neefje ineens ernstig opkeek en vroeg "wil jij ook meespelen" waarop hij zegt " dan graven we gewoon een heel groot gat zodat jij er ook in past"

En bedankt Koe Haha!

ElzA_NT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:10

zat in de trein, en voor mij zat een meisje van een jaar of negen met haar opa, die de krant aan het lezen was.
zegt dat meisje; Opa, waarom staat daar nou weer metro op, we zitten toch in de trein?
Ik vond um toch best goed gevonden Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:47

Een paar avonden geleden was mijn oudste (bijna vier) weer aan het klieren met naar bed gaan... Voor de zoveelste keer moest ze naar de WC, maar ze schoot maar niet op... Mijn man zat haar een paar keer achter de vodden met een 'schiet op Rockie1, schiet nou eens op!'

Toen ze eindelijk op de wc zat, hoorde ik haar mopperen: "Ik ga al, ik ga al! Jeetje, ik ben dat gezeur zó zat!!"

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:07

Mijn broertje die zei een keer tegen mijn vader, papa je moet de druiven in de koelkast leggen.
Dus mijn vader dat gedaan, kwam mijn moeder thuis en die vroeg waarom de druiven in de koelkast lagen.
Ja dat moest van Boet, zegt mijn moeder ik bedoelde de spruiten niet de druiven *LOL*

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:14

Rock schreef:
Toen ze eindelijk op de wc zat, hoorde ik haar mopperen: "Ik ga al, ik ga al! Jeetje, ik ben dat gezeur zó zat!!"

hahaha dat is zo grappig!

ik at pas bij mijn zus en zwager mee en hun kids zijn nogal het type wat je moet aansporen om te eten voordat het koud is... rondkijken en praten is veel leuker Clown dus mijn zwager mopperde en aantal keer en maakte daarna een opmerking tegen mijn zus dat het zo echt niet opschoot... zegt de oudste van 6 opeens. ik wil vrede op aarde, ik wil geen oorlog en ik wil helemaal geen ruzie!!! onze monden vielen open van verbazing Clown

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:19

hahaha, leuk topic!

Ik werk op een basisschool en laatst kwam er een kindje naar me toe.. juffrouw, ik wil vandaag vis leren schrijven.. zal ik het voordoen op het bord?? Clown

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:27

heb er 2..

mijn zus zei vroeger heel enthousiast tegen onze kat Misty;
MISSY MISSY jette oma wees! ( misty misty, mariette is bij oma geweest! )

oppaskindje (4) tege mama die normaal in paardrijkleren loopt, als ze van de trap af komt in der nette kleren:
Waaaaauw mama wat zie jij er gaaf uit!
komt papa naar beneden in 'normale' kleren ( hij is altij dnetjes haha)
Nou pap, jij ziet er ook niet uit!

wijsneus. Pling

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:29

De eigenaren van mij verzorgpony hebben 2 kinderen, de oudste is 2 en hij heet teun. Erg schattig jongetje die mijn naam niet kan uitspreken (Simone). Ik bleef laatst een keer bij hun eten en ze vragen steeds voor de grap: hoe heeft zij? Dan weet hij dus nooit wat ie moet zeggen, maar laatst zei hij ineens ''Vita!'' Pling Dat grapje houdt hij heel sterk vol. Laats had ik het met hem over zijn oma. en hij zei dat hij oma erg lief vond, en toen zei die: ''jij ook lief''. Ik dacht aaah wat schattig, maar toen begon hij met ''Oma Vita'' ROFL Dus nu heet ik daar oma vita Tong uitsteken

Ook als ik op wedstrijd ga, staan ze vaak uit te zwaaien, en mijn vader rijd dan altijd met de trailer een rondje in de bak om naar de uitgang te gaan. Die is nogal smal dus moet ik van achter kijken of het allemaal goed gaat. En elke keer als mijn vader dan 'wegrijdt' is teun helemaal verschrikt:
(op mij wijzend) ''Die moet ook mee!!! Die ook mee!!! ajex stop! Die ook mee!'' (alex, mijn vader)
echt heel schattig! *LOL*

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:13

Laatst was bij So you think you can dance een gozer die euhhh, iets gelekt had in zn broek tijdens het dansen...

vandaag was er een herhaling waar dat dus weer voorbij kwam.
Zegt mn buurmeisje (zat even bij de buren) kijk mama!
zo raar is het niet dat victor (12) in zn broek heeft geplast vandaag.
Die meneer is veel ouder en deed het ook!

Victor is boos naar boven gestormt, en mama zei: esmee, wat zei ik nou? dat zou je tegen niemand zeggen.
Ik zeg toch ook niet dat jij in je broek hebt gepoept eergister!

Esmee vond het niet zo leuk dat mama dat zei, en gilde: jij bent zo gemeen mama! stomme mama! je zou het tegen niemand zeggen en nu doe je het toch! ik haat jou mama.

Na even een babbeltje gemaakt te hebben met haar snapte ze toch wel dat ze net precies het zelfde had gedaan bij haar broer... zeer verlegen is ze schuifelend naar dr broer zn kamer gegaan om excuses aan te bieden.

Om haar daad minder erg te maken heeft ze verteld dat zij in haar broek had gepoept... zo lief!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:48

Haha weer allemaal hele leuke verhalen.
Ik heb er ook eentje, op mijn groep woonde er een autistisch jongetje, die werd eens naar zijn kamer gestuurd omdat hij heel erg boos was en hij even moest nadenken. (o.i.d)
Groepsleider gaat naar boven en hoort hem met zichzelf overleggen.. Hij zegt: "Ja ik had gelijk, Wendy is gek, ja zij is helemaal gek.. Ik zat goed maar toch ehm nee ik heb iets stouts gedaan.. Maar toch Wendy is gek gek gek..
Ja toch maar nu doen wat ik moest doen. Toch is wendy gewoon gek.. "

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:02

Vandaag stond er een meisje van een jaar of 5 bij ons in de zaak, zegt ze ik word later brandweermanvrouw Haha! Dus ik zeg ohh dus jij wil brandweervrouw worden? En zij echt zo *zucht* neehee brandweerjongen Haha! Ik moest echt heel hard lache, trok ze echt zo'n verontwaardigt gezicht haha Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:27

Goeiemorgen... Nagelbijten / Gniffelen
Nou ja... Goed... Nagelbijten / Gniffelen
Om tien voor zeven hoorde ik de meiden. Mij te vroeg... Rockie1 komt altijd na een kwartiertje of zo naar me toe, en dan haal ik ook Rockie2 uit bed.

Nu hoorde ik op een gegeven moment geroep, en kijk op de wekker. Half negen Nors opkijken

Ik had onraad moeten ruiken...

Rustig kwam ik m'n bed uit, nam m'n medicijnen in, en toen hoorde ik wat ze riepen: "Wij zijn twee kleine clowntjessssss!!"

Ik vroeg me lichtelijk af waar ze dan make-up vandaan hadden moeten halen, maar kon niks verzinnen dus dacht 'ze spelen iets'...

Ik had onraad moeten ruiken...

Ik liep naar hun kamertje, probeerde de deur open te maken (wat nauwelijks ging door allerlei blokjes die ervoor waren gelegd.

Ze hadden dus de boel verbouwd!

Ik had onraad moeten ruiken.

Helaas was het geen onraad wat ik rook toen ik na verwoede pogingen eindelijk de deur openkreeg, maar de geur van de verse pot Sudocrem die op hun commode had gestaan.

Langzaam ging mijn blik omhoog van de blokjes op de vloer, naar Rockie2 haar ledikant...
.
.
.
.
.
Waar twee besudocremde koppies me aankeken. Rockie1 leek op een indiaan op oorlogspad. Wat witte strepen in haar haar, wat witte strepen op haar gezicht...

Rockie2 zag eruit als Heath Ledger's versie van [url=http://www.batman-movie-buzz.com/uploads/uploadForumPhotos/medium_Batman%20-%20The%20Joker-d3xjfbwm.jpg]The Joker[url]

Haar hele gezicht was wit 'geschminckt' en haar haren plakten met wilde witte strepen tegen haar hoofd.

Ook de knuffels waren omgetoverd tot clowns.

Ik kon m'n lachen (zéér pedagogisch onverantwoord) níet bedwingen, en ben zelfs (nóg pedagogisch onverantwoorder) als een bezetene opzoek gegaan naar mijn fototoestel (niet gevonden No Cheer )

Maar mijn gód, wát een bengels!! Ik heb ze onder de douche gezet, drie keer hun haren gewassen, heb ze onder handen genomen met make-up remover, en nu zijn ze weer schoon.

De penetrante geur van sudocrem zit nog steeds in mijn neus, en zal de komende tijd niet meer verdwijnen ben ik bang Huilen van het lachen

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:30

Hahaha, jammer dat je er geen foto van hebt Huilen van het lachen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:37

Gisteren vertelden mensen bij ons op stal het volgende:

Ze waren (een aantal jaartjes geleden) uit eten geweest met vrienden in een chique restaurant. Hun tweeling was ook mee. Jaron, toen nog 7, moest even naar de WC...

Een paar minuten later stond Jaron gillend bij de deur van de WC (wat het hele restaurant dus kon horen...): "Papa! Mama! Ik heb net een drol gemaakt en die heeft de vorm van een dino! Kom snel kijken, ik heb hem extra nog niet doorgespoeld...!" Haha!

OMG wat erg Clown

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:47

Dan mag je nog blij zijn dat het sudocreme was en niet iets wat helemaal niet uit te wassen is Haha!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 10:41

Grinn, ik heb helaas wel een foto van mezelf waarop ik mezelf HELEMAAL in had gesmeerd met 1 of ander creme.. (ik was 4 jaar ofzo en heel erg boooos Tong uitsteken )

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:37

Ik heb een keer mn broertjes haar afgeknipt. Nagelbijten / Gniffelen En toen ook dat van mezelf.

Haha die met die dinodrol is ook leuk. Huilen van het lachen

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 14:03

Toen mijn vriend voor het eerst mee was naar mijn verzorgpony, moest ik rijden en een ander meisje van 8 jaar ook. Haar moeder was nog binnen en ik was dat meisje aan het helpen met haar pony zadelen. Onder het werk geef ik mijn vriend even een kus, kijkt het meisje van 8 ons heel raar aan en rent vervolgens naar binnen.
Binnen zei ze tegen haar moeder, mama er staat een meneer buiten die Aline zomaar een kus geeft!!!! Oh zei die moeder dat is Aline haar vriend. Dat is heel normaal. Meisje: doe ik dat later ook? Huilen van het lachen

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:29

Van het weekend was ik vrijwilliger op Cinekid filmfestival, een héleboel kinderen en dus ook een heleboel leuke uitspraken ROFL

De mooiste ;

2 kleuters rennen 'heel hard' naar de houten auto's om in te spelen.. voorste kleutertje valt op de grond, degene die er vlak achter rent keek de andere kant op en rent rustig verder tot *boem* ook hij viel,

Hij staat op, klapt in zn handjes, zet zn handjes in zn zij en zegt heel beledigd "Waarom ga je nou weer precies dáár liggen Nors opkijken "

Ik kwam niet meer bij.. Huilen van het lachen

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:54

haha, geweldig! Dat is ook echt iets dat alleen uit de mond van een kind kan komen, heeerlijk!