Staking door scholieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hessel

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:19

bij ons op school hebben er gestaakt, maar dat ging echt nergens over, omdat er bij ons op school helemaal niets verandert (tenminste voor dit schooljaar). Dat kwam de coördinator speciaal zeggen overal, zodat niemand hoefde te staken en dan gaan ze dat alsnog doen Verward. Dus ik vond het een beetje overdreven

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:19

Ik vindt het niet erg om tot 5 uur op school te zitten maar het domme vind ik dan dat je daarna nog 2 uur aan je huiswerk kan. Ik heb geen zin om tot 's avonds laat met school bezig te zijn en wil graag ook nog een beetje ontspannen Knipoog

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:20

Jotee schreef:
Het heeft totaal geen nut om te staken. Ons is vanochtend verteld hoe het werkelijk in elkaar zit.

Je maakt jaarlijks al 1040 uren. Maar doordat er te veel les uitval is door bijvoorbeeld ziekte, of activiteiten moeten scholen die uren van die 1040 aftrekken. Daardoor komen ze veel lager uit en dat wou de overheid tegen gaan. De overheid wil dus bijvoorbeeld minder activiteiten om die uren te besparen. Afgelopen vrijdag is er al een besluit genomen dat dat niet door ging. Het LAKS heeft namelijk een voorstel gedaan; Zoveel uren verplicht maar dan toch bijvoorbeeld activiteiten behouden. De kamerleden hebben hier over aanstaande woensdag een vergadering over. Dan pas zullen we zien wat er uit komt.

Ik zie het nut er echt niet van in om te gaan staken!

misschien moeten de scholen ons dan ook wat beter inlichten Clown

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:21

Misschien wel zo'n verstandig idee om stakingen e.d te voorkomen.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:22

Miriam91 schreef:
Ik vindt het niet erg om tot 5 uur op school te zitten maar het domme vind ik dan dat je daarna nog 2 uur aan je huiswerk kan. Ik heb geen zin om tot 's avonds laat met school bezig te zijn en wil graag ook nog een beetje ontspannen Knipoog

Dat heeft een leraar ook gezecht dat ook een argument kan zijn om te staken, omdat als je die 1040 uur opschool zit je dan thuis toch nog HW moet maken, voor de 1e en 2e jaars zou het betekenen dat wij 1,5 uur per week er bij zou komen... en dat in de pw weer gewoon nog les gegeven gaat worden!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:28

MissJ schreef:
Dat is nou precies waar ik zo'n moeite mee heb. Dat de kwaliteit van het onderwijs al jaren achteruit holt is vreselijk, daar moet ook echt wat aan gedaan worden. Maar dat gemekker wat ik toch van een groot deel, ook hier, hoor over schooltijden? Hou toch op! Je gaat naar school om te werken aan je eigen ontwikkeling en je zo goed mogelijk voor te bereiden op eigen verantwoordelijkheid en het betreden van de arbeidsmarkt. Je komt thuis, maakt wat huiswerk en klaar. Je hoeft niet zelf boodschappen te doen of te koken, je huis wordt schoongemaakt, de was wordt gedaan, noem het maar op. Maar dan nog mekkeren en zeiken en zeuren, bah. En nee, ik scheer niet iedereen over 1 kam, gelukkig zijn er heel wat kinderen met verstand. Maar imo is een groot deel van de jongeren tegenwoordig iets te mondig en willen ze alleen maar leuke dingen doen. Zo werkt het leven nou eenmaal niet.

Juist! Ben ik het helemaal mee eens!
Ik vind al die stakingen vreselijk! Echt waar! Dit zijn geen stakingen meer, dit wordt als excuus gebruikt om gewoon even te kunnen relschoppen zonder al te grote kans om opgepakt te worden. Stakingen moeten niet gepaard gaan met vandalisme! Zonder rellen krijg je veel meer voor elkaar!
Als ik die reportages op de tv en in de krant zie lopen de rillingen over mijn lijf. Brrr ik kan er echt niet tegen. Ik vind het echt overkomen als erg verwende kinderen, wees blij dat je uberhaupt naar school kan! En diegene die met eieren gaan gooien die zijn toch ook niet goed bij hun hoofd? Die zouden juist nog 500 uur extra naar school moeten om eens flink wat normen en waarden aan te leren!
En het is echt geen nieuw probleem hoor. toen ik in 4 vwo zat ( 6 jaar geleden Nagelbijten / Gniffelen ) had ik op ma-di-wo van 8.30-17.05 les en op do en vrij van 8.30-16.15. Waren wij het daarmee eens? nee natuurlijk niet maar gingen wij hierdoor dingen slopen en rellen? nee dat ook niet! Het is nou eenmaal zo en ze proberen het zo goed mogelijk te doen hoor!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:32

horsefan08 schreef:
waarschijnlijk word het nu 40 uur minder in het jaar...

Wij hebben ook gestaakt,, (wij hadden tussenuur) dus gingen uit nieuwschierigheid kijken..was eerst nog wel grappig,, maar daarna vlogen de prullebakken om je oren, en de rotjes vlogen voor je voeten(ook gingen alle brandmelders af) het werd te gevaarlijk in school, en we mochten dus al om half 12 naar huis!

en hier is dus de hele buurt de dupe van
ik woon op ongeveer 100m van een (deze uit de quote) middelbare school vandaan

en wij hebben enkel overlast van de school
de vijvers liggen vol zwerfvuil, na het 100dagen feest zat de hele buurt onder de rode graffiti, de huizen en autoos onder de eieren, overal hangen groepjes leerlingen, vallen mensen lastig en laten vuil achter, geluidsoverlast van scooterraces en dan elke morgen fijn wat studenten op mijn mototrkap omdat ze voorrang denken te hebben en deze dus nemen (onterrecht)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:35

belachelijk!!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:36

Miriam91 schreef:

Dat huiswerk moet je dan dus op school doen en niet meer thuis, jullie krijgen meer studie-uren toch ook?
Zie het zo, kom je uit school, dan ben je ook echt vrij en hoef je bijna niks meer te doen eraan.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:44

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:47

ja maar sommige leerlingen staken niet om dat ze tegen die uren zijn maar als ze nu eens goed lezen komen er geheel geen uren bij !
ze staken omdat het stoer doen is omdat je er dan bij hoort .
heel goed die ontwikkeling ,
en kind wat heb je vandaag op school geleerd ?
nou mam : hoe je opgepakt word door de politie
hoe je eieren moet gooien
hoe je voorrang neemt en gewoon voor de auto springt .
hoe je een zooitje maakt .
hoe je de boel op stelten zet .
en dan vraagt mam ja maar wat is de gedachte hierachter ? ja geen idee mam maar kinderen staken die zijn stoer dus ik doe mee want dan ben ik ook stoer !!!!
toch maurreeen ??? zo zit het bij jou een beetje in elkaar .

want nederlands heb je niks van geleerd .
maatschappijleer ook niet
sociale vaardigheden al helemaal niet .
je hebt vandaag alleen je gym gehad !
hulde meis wat ben jij ongellofelijk stoer nu echt !
voor je medeleerlingen vast en zeker in onze ogen ben je gewoon erg sneu en heb je heel veel aandacht tekort

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:52

Vandaag ging oinze school ook staken, en ja ik gng mee. Nou er werd met eieren gegooid, maar waarvoor dat nut heeft.. Er werden rotjes afgestoken, ook weer zo iets raars. En volgends mij wist drie vierde niet eens waarom we gingen straken, maar eigelijk kon je het niet eens een staking noemen Clown

Ik ben benieuwd wat ze woensdag gaan besluiten.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:53

Er komen inderdaad geen uren bij. Men, sommige mensen moeten echt leren lezen. Ga anders aan je directeur of decaan vragen hoe het in elkaar zit. Of lees hier de nuttige posts door!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:53

Miriam91 schreef:

Tja meid, het leven bestaat nou eenmaal niet alleen uit dingen waar je zin in hebt Knipoog Hoe denk je dat al die mensen die jullie al die jaren voorgegaan zijn het hebben gedaan? Die hadden geen lange lesdagen? Die maakten geen huiswerk? Die hadden geen hobby's of bijbaantjes die met school gecobineerd werden? Mijn moeder moest zelfs op zaterdag naar school. Je weet niet half hoe goed je het hebt, dus hou eens op met klagen.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:54

Ik snap niet heel erg veel van je berichtje Sparky. Sorry.

Ik ben erg blij dat ik niet in de buurt van een middelbare school woon, maar dicht bij het bos. Werd alleen wel zopas gebeld door het ROC, of ik zeker weten wilde stoppen. (Lees: Ben daar al een halfjaar niet geweest. Dromen )

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:54

dat was bij ons ook het geval. Met gevolg voor ons. Onze halve klas is weg, en wij krijgen geen les. Wij hebben maar pech. Docent wilt geen uitleg geven aan een half lesje. En als de klas erbij is, doet hij het nog steeds niet, omdat ze het niet "verdiend" hebben. De toets gaat hij zwaarder rekenen voor degene die staken vandaag.

Sorry, dit is overdreven. Wij zijn de dupe van stakende *******

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:55

Ben het wel met je eens Marjoow, de leraren pikken het allemaal ook vrij 'simpel' op alsof het niks voor stelt. Voorlichting krijg je ook niet, over hoe het nou precies in elkaar zit. Maar dàt is het MBO; je moet alles zelf uitzoeken.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:56

Faelivrin schreef:
Ben het wel met je eens Marjoow, de leraren pikken het allemaal ook vrij 'simpel' op alsof het niks voor stelt. Voorlichting krijg je ook niet, over hoe het nou precies in elkaar zit. Maar dàt is het MBO; je moet alles zelf uitzoeken.

Ik doe 3Havo.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:56

Faelivrin schreef:
Ik snap niet heel erg veel van je berichtje Sparky. Sorry.

Ik ben erg blij dat ik niet in de buurt van een middelbare school woon, maar dicht bij het bos. Werd alleen wel zopas gebeld door het ROC, of ik zeker weten wilde stoppen. (Lees: Ben daar al een halfjaar niet geweest. Dromen )

wat snap je er niet van ?
ik geef een compilatie van een kind wat na school nou ja school na relschoppen thuis komt en dan vraagt mam aan betreffend kind wat ze zoal geleerd heeft vandaag .
momenteel komt dat neer op 3x helemaal niks dus

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:57

er zijn ook kinderen die alleen normaal staken. Die geen rellen hebben geschopt.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:58

hee Pling anders gaan jullie toch staken na schooltijd ???

och nee oliebol vergeten jullie hebben zoveel belangrijkere dingen te doen in je vrije tijd ,
dus dan maar ten koste van medeleerlingen even relletjes schoppen .
er zijn ook leerlingen die dus wel willen leren , maar er nu stomweg de kans niet voor krijgen
spijtig !

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:59

Marjoow schreef:
er zijn ook kinderen die alleen normaal staken. Die geen rellen hebben geschopt.

waar ?

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:00

Bij ons op school mochten we vandaag absoluut niet staken, als er vrijdag nog niks is veranderd krijgt de hele school vrij om te staken. Heb er nu al zin in! Haha!

Faelivrin

Sparky10 schreef:
wat snap je er niet van ?
ik geef een compilatie van een kind wat na school nou ja school na relschoppen thuis komt en dan vraagt mam aan betreffend kind wat ze zoal geleerd heeft vandaag .
momenteel komt dat neer op 3x helemaal niks dus

Na nog een keer lezen snap ik het inderdaad. Mis vooral de punten, komma's en hoofdletters en de manier van opbouw. Maar als je het goed leest snap je het wel. Lachen

Marjoow schreef:
Ik doe 3Havo.

HAVO/MBO/enz. Ik noem het 'standaard' MBO maar bedoel alle variaties ervan. Bloos

Marjo

Sparky10 schreef:
Marjoow schreef:

waar ?

Die zijn er genoeg. Van onze school bijvoorbeeld. Zijn er genoeg die niet hebben "gerelt" maar naar school zijn gegaan toen het erger werd.