Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jotee schreef:Het heeft totaal geen nut om te staken. Ons is vanochtend verteld hoe het werkelijk in elkaar zit.
Je maakt jaarlijks al 1040 uren. Maar doordat er te veel les uitval is door bijvoorbeeld ziekte, of activiteiten moeten scholen die uren van die 1040 aftrekken. Daardoor komen ze veel lager uit en dat wou de overheid tegen gaan. De overheid wil dus bijvoorbeeld minder activiteiten om die uren te besparen. Afgelopen vrijdag is er al een besluit genomen dat dat niet door ging. Het LAKS heeft namelijk een voorstel gedaan; Zoveel uren verplicht maar dan toch bijvoorbeeld activiteiten behouden. De kamerleden hebben hier over aanstaande woensdag een vergadering over. Dan pas zullen we zien wat er uit komt.
Ik zie het nut er echt niet van in om te gaan staken!
Miriam91 schreef:Ik vindt het niet erg om tot 5 uur op school te zitten maar het domme vind ik dan dat je daarna nog 2 uur aan je huiswerk kan. Ik heb geen zin om tot 's avonds laat met school bezig te zijn en wil graag ook nog een beetje ontspannen
MissJ schreef:Dat is nou precies waar ik zo'n moeite mee heb. Dat de kwaliteit van het onderwijs al jaren achteruit holt is vreselijk, daar moet ook echt wat aan gedaan worden. Maar dat gemekker wat ik toch van een groot deel, ook hier, hoor over schooltijden? Hou toch op! Je gaat naar school om te werken aan je eigen ontwikkeling en je zo goed mogelijk voor te bereiden op eigen verantwoordelijkheid en het betreden van de arbeidsmarkt. Je komt thuis, maakt wat huiswerk en klaar. Je hoeft niet zelf boodschappen te doen of te koken, je huis wordt schoongemaakt, de was wordt gedaan, noem het maar op. Maar dan nog mekkeren en zeiken en zeuren, bah. En nee, ik scheer niet iedereen over 1 kam, gelukkig zijn er heel wat kinderen met verstand. Maar imo is een groot deel van de jongeren tegenwoordig iets te mondig en willen ze alleen maar leuke dingen doen. Zo werkt het leven nou eenmaal niet.
horsefan08 schreef:waarschijnlijk word het nu 40 uur minder in het jaar...
Wij hebben ook gestaakt,, (wij hadden tussenuur) dus gingen uit nieuwschierigheid kijken..was eerst nog wel grappig,, maar daarna vlogen de prullebakken om je oren, en de rotjes vlogen voor je voeten(ook gingen alle brandmelders af) het werd te gevaarlijk in school, en we mochten dus al om half 12 naar huis!
Miriam91 schreef:Ik vindt het niet erg om tot 5 uur op school te zitten maar het domme vind ik dan dat je daarna nog 2 uur aan je huiswerk kan. Ik heb geen zin om tot 's avonds laat met school bezig te zijn en wil graag ook nog een beetje ontspannen
Faelivrin schreef:Ben het wel met je eens Marjoow, de leraren pikken het allemaal ook vrij 'simpel' op alsof het niks voor stelt. Voorlichting krijg je ook niet, over hoe het nou precies in elkaar zit. Maar dàt is het MBO; je moet alles zelf uitzoeken.
Faelivrin schreef:Ik snap niet heel erg veel van je berichtje Sparky. Sorry.
Ik ben erg blij dat ik niet in de buurt van een middelbare school woon, maar dicht bij het bos. Werd alleen wel zopas gebeld door het ROC, of ik zeker weten wilde stoppen. (Lees: Ben daar al een halfjaar niet geweest.)
Marjoow schreef:er zijn ook kinderen die alleen normaal staken. Die geen rellen hebben geschopt.
Sparky10 schreef:wat snap je er niet van ?
ik geef een compilatie van een kind wat na school nou ja school na relschoppen thuis komt en dan vraagt mam aan betreffend kind wat ze zoal geleerd heeft vandaag .
momenteel komt dat neer op 3x helemaal niks dus
Marjoow schreef:Ik doe 3Havo.
Sparky10 schreef:Marjoow schreef:er zijn ook kinderen die alleen normaal staken. Die geen rellen hebben geschopt.
waar ?