slimmerik schreef:Mijn vader is in mijn armen gestorven. Niets meer en niets minder. Ik geloof dat als je zoiets geestelijk niet aankunt dat je dan idd allerlei waanbeelden krijgt.
Ik heb geen waanbeelden gezien toen, hoor...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
slimmerik schreef:Mijn vader is in mijn armen gestorven. Niets meer en niets minder. Ik geloof dat als je zoiets geestelijk niet aankunt dat je dan idd allerlei waanbeelden krijgt.

Ik kan ook gewoon uittreden enz maar ik blijf rustig op de plek waar mijn lichaam is.
Maar ik blijf ook altijd in de buurt van mijn lichaam.

Citaat:http://www.ikzoekgod.nl/index.php?optio ... &Itemid=55
Als hij weer komt, dan ga ik geloven.![]()
hang ik aan zijn voeten.
ik geloof in een leven na de dood, maar niet in god, god is een denkbeeldig vriendje voor volwassenen.... in elk geval zo denk ik erover...
Je haalt me de woorden uit mijn mond, zeg... mijn idee ook...
katiavl schreef:
russel schreef:Citaat:http://www.ikzoekgod.nl/index.php?optio ... &Itemid=55
Als hij weer komt, dan ga ik geloven.![]()
hang ik aan zijn voeten.
ik geloof in een leven na de dood, maar niet in god, god is een denkbeeldig vriendje voor volwassenen.... in elk geval zo denk ik erover...
Je haalt me de woorden uit mijn mond, zeg... mijn idee ook...
maar dit is christus en dat is voor mij anders dan god.

unicorn1980 schreef:Bah, 34 pagina's verder en nog niks! Geen bewijs,test,onderzoek,zal ook wel niet komen dan.
Jammer maar ik ben er nu zelfs minder in gaan geloven dan eerst, die onzin die sf af en toe verkondigd maakt het al helemaal niet beter op.. Mijn conclusie:iedereen heeft het in meer of mindere zin maar het heeft meer met gevoel en intuitie te maken dan wat anders.
unicorn1980 schreef:Bah, 34 pagina's verder en nog niks! Geen bewijs,test,onderzoek,zal ook wel niet komen dan.
Jammer maar ik ben er nu zelfs minder in gaan geloven dan eerst, die onzin die sf af en toe verkondigd maakt het al helemaal niet beter op.. Mijn conclusie:iedereen heeft het in meer of mindere zin maar het heeft meer met gevoel en intuitie te maken dan wat anders.
Debo schreef:ik heb ooit een gesprek gehad met een meisje van een jaar of 11, ik werkte samen met haar in het dierenassiel. Toen ik onze hond uit het assiel mee naar huis had genomen, wilde ze nog eens bij hem komen kijken. Nou prima gezellig, kom maar langs...
Ik heb me nog nooit zo opgelaten gevoelen! Wat was die meid gehersenspoeld!!! Niet te geloven!!! Ik kon niet wachten tot ze m'n huis weer verlaten had, ze probeerde mij ook over te halen in "god" te laten geloven. Ze vertelde verhalen dat dieren geen ziel hebben en het dus heel normaal is als papa een nestje kittens 'opruimt' ... maar steliriseren doen ze niet want nee je moet je wel kunnen voortplanten. Toen kwam het verhaal van de hemel en de hel, zelfs de grootste moordenaar die in god geloofd komt in de hemel terecht, maar de liefste mens die z'n hele leven goede dingen heeft gedaan en niet in god gelooft gaat naar de hel... enz enz... dat ging uuuuren door. Nou sorry hoor maar toen had ik t helemaal wel gezien....
runningkawa schreef:Bewijs genoeg, maar als je het niet wilt zien zul je het ook niet zien
Als je blokt of afkeer tegen iets hebt is dat gewoon zo met alles
Je weet niet wat je mist, maar gelukkig mag je dat zelf kiezen in deze wereld
Ik hoop voor je dat je het wel een keer ervaart, je leven word er werkelijk rijker door
Debo schreef:tja ieder zijn geloof, alles prima, ik bemoei me niet met het geloof van anderen (kan er soms ook wel om lachen hoor, maar doe dat niet in hun gezicht), en dring ook niemand mijn 'geloof' op.. maar vind het jammer dat er mensen zijn die zich wel met het geloof van anderen bemoeien, zoals hier in het toppic, geloof je niet in telepatie enzo dan niet. Je gaat op zondag ochtend toch ook niet bij de ingang van de kerk staan om de mensen te vertellen dat ze niet helemaal zuiver in de bovenkamer zijn omdat god niet bestaat, want dat is nooit bewezen dat die vent er wel of niet is...?
Debo schreef:tja ieder zijn geloof, alles prima, ik bemoei me niet met het geloof van anderen (kan er soms ook wel om lachen hoor, maar doe dat niet in hun gezicht), en dring ook niemand mijn 'geloof' op.. maar vind het jammer dat er mensen zijn die zich wel met het geloof van anderen bemoeien, zoals hier in het toppic, geloof je niet in telepatie enzo dan niet. Je gaat op zondag ochtend toch ook niet bij de ingang van de kerk staan om de mensen te vertellen dat ze niet helemaal zuiver in de bovenkamer zijn omdat god niet bestaat, want dat is nooit bewezen dat die vent er wel of niet is...?