Helderzienden, geloof jij het of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Danae

Re: Helderzienden, geloof jij het of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:26

slimmerik schreef:
Mijn vader is in mijn armen gestorven. Niets meer en niets minder. Ik geloof dat als je zoiets geestelijk niet aankunt dat je dan idd allerlei waanbeelden krijgt.

Ik heb geen waanbeelden gezien toen, hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:26

katia
waar blijf jij dan in de tussentijd dat je dood bent, maar nog niet gereincarneerd bent?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:27

dat is mooi als je op zo'n manier kan afsluiten Danae... Lachen

katiavl; nee...als ik ver genoeg geraak ben ik wel 'minder aanwezig' zeg maar. Maar ik blijf wel gewoon op mijn eigen kamer. Lachen Ik kan ook gewoon uittreden enz maar ik blijf rustig op de plek waar mijn lichaam is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:31

Goeie vraag weet eigelijk niet of ik wel het goed antwoord kan geven, ik denk persoonlijk dat op het moment van sterfte de circel terug begint.
Wel is er een hel in het boeddhisme dus zal er ook een hiernamaals moeten zijn, hmm ga ik toch een meer over nadenken!

edit is mijn lievelingsverhaal

Phara: ik zie het gewoon als ik mijn ogen sluit na als ik al even aan het mediteren ben, zal wel voor iedereen anders zijn.
Uitreden heb ik nog niet gedaan, klinkt eigelijk freaky om mee te maken
Laatst bijgewerkt door lesilla op 09-07-07 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:31

jep me to, mijn lijf, daar blijf ik lekker in zitten, ben niet zo van weggegaan plaatsje vergaan Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:33

Debo ik ook niet altijd, maar af en toe is het fijn om even 'weg te zijn' zeg maar. Ik word altijd beschermt door mijn gids áls ik al uittreed...Dat risico neem ik niet Nagelbijten / Gniffelen Maar ik blijf ook altijd in de buurt van mijn lichaam.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:34

ga die link dadelijk lezen Lachen
Ik zie het voor me dat als je dood gaat je na een hiernamaals gaat, waar je terug kijkt over je leven(s)
En dat weet wat je nog allemaal moet leren. Als je dan vind dat daar de tijd voor is ga je naar je volgende leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:37

Citaat:
http://www.ikzoekgod.nl/index.php?optio ... &Itemid=55

Als hij weer komt, dan ga ik geloven. Ja Ja hang ik aan zijn voeten.

ik geloof in een leven na de dood, maar niet in god, god is een denkbeeldig vriendje voor volwassenen.... in elk geval zo denk ik erover...

Je haalt me de woorden uit mijn mond, zeg... mijn idee ook...

maar dit is christus en dat is voor mij anders dan god.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:38

katiavl; mooooi verhaal! Ik vroeg me overigens ook meteen af wat er met de geit gebeurt was Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:40

russel schreef:
Citaat:
http://www.ikzoekgod.nl/index.php?optio ... &Itemid=55

Als hij weer komt, dan ga ik geloven. Ja Ja hang ik aan zijn voeten.

ik geloof in een leven na de dood, maar niet in god, god is een denkbeeldig vriendje voor volwassenen.... in elk geval zo denk ik erover...

Je haalt me de woorden uit mijn mond, zeg... mijn idee ook...

maar dit is christus en dat is voor mij anders dan god.

christus komt uit het grote sprookjes boek voor volwassenen.... zelfde 'blabla' voor mij....

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:42

Bah, 34 pagina's verder en nog niks! Geen bewijs,test,onderzoek,zal ook wel niet komen dan.
Jammer maar ik ben er nu zelfs minder in gaan geloven dan eerst, die onzin die sf af en toe verkondigd maakt het al helemaal niet beter op.. Mijn conclusie:iedereen heeft het in meer of mindere zin maar het heeft meer met gevoel en intuitie te maken dan wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:45

Bewijs genoeg, maar als je het niet wilt zien zul je het ook niet zien Lachen
Als je blokt of afkeer tegen iets hebt is dat gewoon zo met alles

Je weet niet wat je mist, maar gelukkig mag je dat zelf kiezen in deze wereld Lachen
Ik hoop voor je dat je het wel een keer ervaart, je leven word er werkelijk rijker door Ja

slimmerik

unicorn1980 schreef:
Bah, 34 pagina's verder en nog niks! Geen bewijs,test,onderzoek,zal ook wel niet komen dan.
Jammer maar ik ben er nu zelfs minder in gaan geloven dan eerst, die onzin die sf af en toe verkondigd maakt het al helemaal niet beter op.. Mijn conclusie:iedereen heeft het in meer of mindere zin maar het heeft meer met gevoel en intuitie te maken dan wat anders.

Helemaal met je eens....geen enkel bewijs.....

Maar dat hoeft ook niet. Mij is het volkomen duidelijk. Moet toegeven dat ik wel eens getwijfeld heb eerder. Nu niet meer.

Danae

unicorn1980 schreef:

He, daar zeg je iets... iedereen heeft het in meer of mindere zin... en inderdaad, het heeft met gevoel en intuitie te maken... iets anders is toch nooit beweerd?? Het heeft alleen een naam, en dat heet helderziendheid, heldervoelendheid, helderhorend, helderruikend... en ja, dit zijn allemaal zintuigen van het lichaam... en dan zullen de minder gelovigen het waarschijnlijk in een wat mindere mate hebben, maar iedereen heeft het .... en iedereen maakt vroeg of laat onverklaarbare dingen mee...

Readings gaan inderdaad op deze manier...

Alle gebeurtenissen daar gelaten, ik kan deze ook niet verklaren, maar heb ze wel meegemaakt en meer mensen op deze aardbol...
Laatst bijgewerkt door Danae op 09-07-07 16:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

ik heb ooit een gesprek gehad met een meisje van een jaar of 11, ik werkte samen met haar in het dierenassiel. Toen ik onze hond uit het assiel mee naar huis had genomen, wilde ze nog eens bij hem komen kijken. Nou prima gezellig, kom maar langs...

Ik heb me nog nooit zo opgelaten gevoelen! Wat was die meid gehersenspoeld!!! Niet te geloven!!! Ik kon niet wachten tot ze m'n huis weer verlaten had, ze probeerde mij ook over te halen in "god" te laten geloven. Ze vertelde verhalen dat dieren geen ziel hebben en het dus heel normaal is als papa een nestje kittens 'opruimt' ... maar steliriseren doen ze niet want nee je moet je wel kunnen voortplanten. Toen kwam het verhaal van de hemel en de hel, zelfs de grootste moordenaar die in god geloofd komt in de hemel terecht, maar de liefste mens die z'n hele leven goede dingen heeft gedaan en niet in god gelooft gaat naar de hel... enz enz... dat ging uuuuren door. Nou sorry hoor maar toen had ik t helemaal wel gezien.... Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:47

unicorn1980 : wat voor bewijs wil je zien dan?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:49

Debo schreef:
ik heb ooit een gesprek gehad met een meisje van een jaar of 11, ik werkte samen met haar in het dierenassiel. Toen ik onze hond uit het assiel mee naar huis had genomen, wilde ze nog eens bij hem komen kijken. Nou prima gezellig, kom maar langs...

Ik heb me nog nooit zo opgelaten gevoelen! Wat was die meid gehersenspoeld!!! Niet te geloven!!! Ik kon niet wachten tot ze m'n huis weer verlaten had, ze probeerde mij ook over te halen in "god" te laten geloven. Ze vertelde verhalen dat dieren geen ziel hebben en het dus heel normaal is als papa een nestje kittens 'opruimt' ... maar steliriseren doen ze niet want nee je moet je wel kunnen voortplanten. Toen kwam het verhaal van de hemel en de hel, zelfs de grootste moordenaar die in god geloofd komt in de hemel terecht, maar de liefste mens die z'n hele leven goede dingen heeft gedaan en niet in god gelooft gaat naar de hel... enz enz... dat ging uuuuren door. Nou sorry hoor maar toen had ik t helemaal wel gezien.... Lips are sealed

Waar het hart van vol is, loopt de mond van over gevalletje.
Om mensen met de bovenstaande overtuiging moet ik soms een beetje lachen (no offence) Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:54

tja ieder zijn geloof, alles prima, ik bemoei me niet met het geloof van anderen (kan er soms ook wel om lachen hoor, maar doe dat niet in hun gezicht), en dring ook niemand mijn 'geloof' op.. maar vind het jammer dat er mensen zijn die zich wel met het geloof van anderen bemoeien, zoals hier in het toppic, geloof je niet in telepatie enzo dan niet. Je gaat op zondag ochtend toch ook niet bij de ingang van de kerk staan om de mensen te vertellen dat ze niet helemaal zuiver in de bovenkamer zijn omdat god niet bestaat, want dat is nooit bewezen dat die vent er wel of niet is...?

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:56

runningkawa schreef:
Bewijs genoeg, maar als je het niet wilt zien zul je het ook niet zien Lachen
Als je blokt of afkeer tegen iets hebt is dat gewoon zo met alles

Je weet niet wat je mist, maar gelukkig mag je dat zelf kiezen in deze wereld Lachen
Ik hoop voor je dat je het wel een keer ervaart, je leven word er werkelijk rijker door Ja

Ik heb eerder al aangegeven dat ik wel zoiets heb meegemaakt waardoor ik dus ook verder ben gaan zoeken. Ik kan nu niet anders concluderen dat dat ook gewoon toeval/inzicht van die persoon was, geen gave.
Bewijs is dus niet te vinden, ja meningen van mensen maar dus geen fatsoenlijk onderbouwd onderzoek ofzo. Zodra alle frutsels worden weggehaald blijft er dus steeds niks over. Ja, de conclusie dat iedereen het net zo goed kan (gokken,rationele opmerkingen aan de hand van de vraag). Ik vind niet dat er dan sprake is van een gave. Alleen het in meer of mindere mate aanvoelen van de dingen?

Bewijs wat ik wil zien: een onafhankelijk onderzoek onder gecontrolleerde omstandigheden. Het liefst dus niet met de conclusie dat een "normaal" mens het net zo goed doet als een "paranormaal" persoon.

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:57

Debo schreef:
tja ieder zijn geloof, alles prima, ik bemoei me niet met het geloof van anderen (kan er soms ook wel om lachen hoor, maar doe dat niet in hun gezicht), en dring ook niemand mijn 'geloof' op.. maar vind het jammer dat er mensen zijn die zich wel met het geloof van anderen bemoeien, zoals hier in het toppic, geloof je niet in telepatie enzo dan niet. Je gaat op zondag ochtend toch ook niet bij de ingang van de kerk staan om de mensen te vertellen dat ze niet helemaal zuiver in de bovenkamer zijn omdat god niet bestaat, want dat is nooit bewezen dat die vent er wel of niet is...?

Nou, de jehova's dringen zich wel op, hoor... hou ik niet zo van... niet mijn stijl...

En inderdaad, ieder zijn geloof...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:57

Debo schreef:

Ik geloof dat je nu een godsdienst met geloven in readers en helderzienden verwardt. En wel degelijk heb je God belachelijk gemaakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:58

tja dat kan ik je niet geven Tong uitsteken

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:58

@ Debo: Ik heb nog nooit anti-''overtuigers'' gezien, het is wel een idee zeg Tong uitsteken

Wat ik laatst wel zag in Rotterdam was zo'n Christelijk bandje. Een vrouw ging toen aan het winkelend publiek uitleggen, dat materialisme echt iets van deze wereld is en 'daarboven' niet beloond wordt Haha!
Ze zijn niet zo goed in hun doelgroep kiezen merkte ik toen.