Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 09:09

Tancreda4 schreef:
Ja snap ik niet. En als een bod wordt geaccepteerd? Ik had gisteren 2x een bod geaccepteerd en direct erachter aan gezet 'wil je even laten weten of je er mee door wilt gaan'. Daar werd gelukkig snel op gereageerd (helaas beiden er van af gezien).

Dit was m'n 1 keer zoveel biedingen. Gewild product blijkbaar

Ja precies. Dus je accepteert de biedingen en dan zien ze er vanaf. Ik vind dat persoonlijk erg raar. Ik bied alleen als ik het ook graag wil.

Alja

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 09:18

Maar als je nou 5 biedingen doet op 5 dezelfde artikelen bij 5 verschillende verkopers?
Ik koop dan ook de goedkoopste en voel me ook niet genoodzaakt om de anderen te laten weten dat ik het niet neem.
Dat vind ik ook echt het relaxte van vinted :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 09:25

Alja schreef:
Maar als je nou 5 biedingen doet op 5 dezelfde artikelen bij 5 verschillende verkopers?
Ik koop dan ook de goedkoopste en voel me ook niet genoodzaakt om de anderen te laten weten dat ik het niet neem.

Oh zo. Ja dat doe ik meestal niet. Ik bekijk meestal de staat, de prijs en de verzendkosten en dan kijk ik waar ik voor ga. Soms doe ik dan nog een bod om te proberen. Maar alleen als ik het toch echt wel wil hebben.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 10:06

Alja schreef:

Ja dat doe ik ook wel eens idd, maar meestal reageer ik nog wel als iemand anders nog reageert dat ik inmiddels voorzien ben.
Maar had laatst ook dat iemand na een maand mijn bod had geaccepteerd en ik al lang iets anders had, die werd boos dat ik niet reageerde, na een maand voelde ik die noodzaak niet echt nee :')

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 10:49

Ik doe wel alleen een bod als ik echt serieus overweeg om het artikel te kopen, maar soms bedenk ik me dan toch als het geaccepteerd is. Persoonlijk vind ik Vinted juist fijn omdat communicatie tussen koper/verkoper vrijwel niet nodig is, ik laat dus niks weten als ik het toch niet koop en verwacht dat ook niet van potentiële kopers.

Ik had laatst een bod gedaan op een blazer, met de intentie om het (waarschijnlijk) te kopen als mijn eigen verkopen uitbetaald waren. Kreeg ik een dag later een berichtje van de verkoper, dus uitgelegd en wel erbij gezet dat ik het wel nu wilde kopen als ze nog verder omlaag ging :+ wilde ze op dat moment niet, maar 3 dagen later stuurde ze me alsnog een bericht :') ik wilde dat item wel graag maar eigenlijk vind ik dat berichten sturen een beetje opdringerig en irritant. Ze stuurde ook gewoon 'hoi, hoe gaat het?' in plaats van ronduit vragen of ik het nog wilde kopen. En ja, je kan ook wachten met een bod doen tot je het daadwerkelijk gaat kopen, maar ik vond de vraagprijs te hoog en als mijn bod afgewezen was, dan was ik intussen verder gaan zoeken naar een vergelijkbaar item.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 10:59

Alja schreef:

Ik ook, eerst zet ik bij meerdere interessante artikelen een hartje, daarna terug om biedingen te doen.

Er wordt ook zo vaak op mij niet gereageerd als ik als verkoper een aanbod naar iemand doe. Maakt mij ook niet uit.
Ik wacht wel tot er een ander komt.
Vaak genoeg gehad dat iemand niet reageert op mijn aanbod en vervolgens iemand anders het voor de vraagprijs koopt.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 18:47

Kan dat, verwijderen en weer opnieuw plaatsen? Ik durfde dat niet aan, bang dat Vinted je dan ook blokkeert. Maar als het blijkt te kunnen ga ik ook een nieuwe ronde plaatsen.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 19:15

Floko schreef:
Kan dat, verwijderen en weer opnieuw plaatsen? Ik durfde dat niet aan, bang dat Vinted je dan ook blokkeert. Maar als het blijkt te kunnen ga ik ook een nieuwe ronde plaatsen.

Met nieuwe foto's kan dat. Als je dezelfde gebruikt werkt het niet.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 20:22

Ik heb een dikke wintertuin gekocht. Ik kreeg net de vraag van de verkoper “is hij goed aangekomen en doe je hem cadeau?” Dus ik zeg dat ik hem zelf hou.

Krijg ik de reactie “Geweldig, ik ben benieuwd. Stuur me foto’s!!”

Ligt het aan mij of is dat raar? Het is blijkbaar een mannelijke verkoper aan de profielfoto te zien.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 20:23

beert schreef:
Ik heb een dikke wintertuin gekocht. Ik kreeg net de vraag van de verkoper “is hij goed aangekomen en doe je hem cadeau?” Dus ik zeg dat ik hem zelf hou.

Ligt het aan mij of is dat raar? Het is blijkbaar een mannelijke verkoper aan de profielfoto te zien.

Ja dat is raar. Geen foto sturen dus.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 20:35

beert schreef:

Eeeh nou dat is wat raar inderdaad. Sowieso bij een wintertrui een rare vraag. Bij een stringbikini verwacht je het eerder. Als is het dan nog een steeds een rare vraag natuurlijk. :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 23:21

Ik heb de enorme doos met Barbies die terug is gekomen, voor een hoger bedrag wederom verkocht vandaag. Ik heb de oude foto’s opnieuw geplaatst.

Dan krijg ik ineens een bieding die 40% lager ligt dan de vraagprijs. Zag de reviews, daar had ik dus geen interesse in om aan te verkopen. Heb haar voor de zekerheid maar geblokt. 12 reviews en gemiddeld 3 sterren. Meh.

Toen kreeg ik een vraag om te reserveren. Daar begin ik niet meer aan. Ik ga van het weekeind een weekje weg, ik wil alles voor vrijdag versturen. Reserveren voor 5 dagen is dan niet handig. En 9 van de 10 keer, hoor en zie ik niks meer. Helaas dus..

En toen kreeg ik een bod van 2 euro onder de vraagprijs. Strik erom en veel plezier ermee! :D Morgen plak ik er een nieuw label op en kan het de deur uit. :)) Doos staat enorm in de weg :))

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 23:28

Oh super! Dat is een fijne verkoop dan! Ik heb er ook nog spulletjes op staan en ik ga ook vanaf volgende zaterdag weekje weg. Dus ik heb het ook graag voor tijd weg, maar ik heb wel een hoop mensen die het bij favorieten zetten en niemand die reageert. Wat is dan handig, maar weer van vinted halen? Of vakantiemodus aan zetten en na tijd er weer op zetten? Maakt vakantiemodus nog wat uit voor de zichtbaarheid van de advertenties als je weer terug bent?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 23:29

Suzanne F. schreef:
beert schreef:

Eeeh nou dat is wat raar inderdaad. Sowieso bij een wintertrui een rare vraag. Bij een stringbikini verwacht je het eerder. Als is het dan nog een steeds een rare vraag natuurlijk. :')

Hij stuurde erna nog
Citaat:
Wanneer je wilt, ik heb geen foto's met de trui, hij is erg schattig maar ik heb hem heel weinig gedragen

Vertaald door Vinted, maar dan nog. Ik ga ook zeker geen foto sturen. Maar dit maakt het niet veel duidelijker, alsof je een herinnering aan een trui wilt door er een foto van te krijgen?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 23:33

Texas02 schreef:
Oh super! Dat is een fijne verkoop dan! Ik heb er ook nog spulletjes op staan en ik ga ook vanaf volgende zaterdag weekje weg. Dus ik heb het ook graag voor tijd weg, maar ik heb wel een hoop mensen die het bij favorieten zetten en niemand die reageert. Wat is dan handig, maar weer van vinted halen? Of vakantiemodus aan zetten en na tijd er weer op zetten? Maakt vakantiemodus nog wat uit voor de zichtbaarheid van de advertenties als je weer terug bent?

Ik ga mijn account vanaf vrijdagmorgen op vakantiemodus zetten. Dan zijn mijn advertenties tijdelijk niet te zien. Anders moet ik alles weer uploaden, geen zin in. :)

En ik zet het de vrijdag erop weer open. :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 23:34

Beert, wat een rare snijboon joh! :=

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 00:38

Denk dat ik dat ook maar ga doen met de vakantiemodus, ik heb inderdaad ook weinig zin in alles er weer opnieuw op zetten _O-

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 10:03

Floko schreef:

Kan perfect als je eerst verwijdert en dan opnieuw plaatst met oude foto' s. Je kan echter niet opnieuw plaatsen met dezelfde foto' s als je oude advertentie als die nog online staat, want dan detecteert het systeem dat en wordt je nieuwe advertentie geweigerd. Je kan dus wel je oude foto' s hergebruiken.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 10:07

Tancreda, succes met die deal, ik zie dat wel goed komen. Waarschijnlijk nieuwe gebruiker die nog niet door heeft dat je wel kan handelen haha, zo heb ik er ook al gehad.

Marjo, wat hiervoor al gezegd is: nieuwe artikelen met veel aandacht en likes hoef je niet te reserveren (ik doe het overigens zelden). Die vliegen dan vanzelf weg aan de vraagprijs is mijn ervaring.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 12:45

Alja schreef:

Dit doe ik ook heel vaak. Zoek ik bijvoorbeeld spijkerbroekjes voor de koters en bied ik op rustig 10/15 broekjes. Die koop ik niet allemaal. :') vaak wacht ik wel even tot meerdere bod geaccepteerd of verwijderd hebben voor ik keuze maak.
En soms heb ik geboden op eentje en wordt die niet geaccepteerd, maar wil ik die toch liever dan een andere.
Dat is wel echt het hele fijn van Vinted vind ik. Je hebt heel veel keuze. Je kan bieden zonder direct ergens aan vast te zitten.
En mijn ervaring is dat meeste mensen zo doen. Want als ik zelf iets verkoop wordt er zelden gekocht nadat ik een bod heb geaccepteerd en ik kan daar ook niet van wakker liggen.
Wel irritant vind ik mensen die ver onder de vraagprijs bieden. Die ik weiger en dan €2 meer bieden ofzo.
Of laatst iemand die een leren jasje over wilde nemen. Ik vroeg €90. Zij bood €50. Later €52, 55, etc. Heb gezegd €70 is minimum.
Nou als ze dan €65 mocht bieden dan kocht ze hem direct!
Geaccepteerd. Ze kocht hem niet. :roll:
Dan denk ik wat ben je een apart stuk vreten. Tijd genoeg gehad om er over na te denken of je echt graag wil.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 13:15

Siers83 schreef:
Ik heb nu wat raars. Iets verzonden met DPD, is donderdag afgegeven op het pakketpunt. Gisterochtend een mail dat het klaar lag en de koopster het kon afhalen. Krijg ik bericht van haar dat het raar was want ze moest het ergens anders afhalen, bij mij in de buurt. Maar dat zag ik dus nergens. Dus gevraagd om af te wachten. Krijg ik vanmorgen bericht van Vinted dat het klaar ligt om af te halen bij het punt waar ik het verstuurd heb. En dat zegt de tracking van DPD nu ook. Snap er niks van want het etiket dat ik gedownload heb staat echt duidelijk een ander punt als ontvanger. Ik kan vandaag er niet naartoe om te vragen helaas. Iemand dit al eens gehad?

Even terug komend op dit. Vanmorgen bij het punt geweest waar ik het had afgegeven. Ik was de zoveelste al die dit had. Er schijnt iets van een storing bij DPD geweest te zijn. Pakketjes zijn allemaal mee gegaan met de bezorger en die zijn dus onderweg. Dus advies was afwachten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 14:07

Het door mij met DPD verzonden pakketje staat ook al bijna een week vast op ontvangen door DPD. Ik hoop voor de koper dat zij wel doorkrijgt dat het af te halen is. Kies je een snellere, duurdere bezorgpartij en dan heb je dit, best wel vervelend voor haar.
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 06-10-25 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 14:13

Tip van Flip: als je oude foto's iets bijsnijdt herkent het Vinted systeem het niet als oude foto's dus dan plaatst 'ie je nieuwe advertentie met "oude" foto's dus gewoon. :))

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 14:15

:')

Zo leer je nog eens wat :D

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 14:34

upendo schreef:
Tip van Flip: als je oude foto's iets bijsnijdt herkent het Vinted systeem het niet als oude foto's dus dan plaatst 'ie je nieuwe advertentie met "oude" foto's dus gewoon. :))

Dat doe ik ook om iets in 2 categoriën tegelijk te kunnen posten. Wel niet meteen na elkaar, maar een week tussen laten doet het prima.