Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Polar schreef:Ik heb het idee dat dit een unpopular opinion is, maar ik vind dat het voor iedereen mogelijk zou moeten zijn om elk jaar een weekje op vakantie te gaan.
Al is het 'maar' naar de Waddenzee of één of andere stad.
En dat, als je bijvoorbeeld naar iets duurders of verder weg wil, dat je dan eventueel een jaar doorspaart.
Ik vind dat mensen met een minima-inkomen ook recht hebben om er even tussenuit te gaan.
Om even aan hun zorgen en stress te ontsnappen.
Ik vind het jammer dat er mensen zijn, niet gericht aan iemand hier overigens, die vinden dat mensen in de bijstand niks meer mogen, behalve op een houtje bijten.
Vind ik ook hoor, daar krijgen we natuurlijk ook vakantiegeld voor, dat krijg je zelfs als je een uitkering hebt.
Op Facebook is een leuke groep; Goedkope overnachtingen voor en door vrouwen, daar kun je voor max 25 euro bij iemand in huis overnachten als je er een of enkele dagen tussenuit wil.
MyWishMax schreef:Maar de tijd dat vakantiegeld ook gebruikt kon worden voor vakantie is wel achter ons hoor. In ieder geval bij een deel van de mensen. Hier wordt het gebruikt om een keer iets te kunnen kopen qua kleding, want anders is er geen budget (en dan nog de goedkope merken en 2rhands) of anders om rekeningen te betalen. En zo ken ik echt wel heel wat mensen.
MyWishMax schreef:Ik heb het zo slecht nog niet hoor,Polar! In zulke topics lijkt het altijd zo, maar heb echt nog fijn leven. Het is passen en meten,maar heb een huis, heb via de gemeente een schoonmaker en een rolstoel. Heb mijn oude hond nog waar mijn ouders voor betalen zodat hij niet afgemaakt hoeft te worden, want herplaatsen was geen optie na scheiding. Het is een hele aparte, maar wrl mijn grote vriend. Ik heb beide ouders nog, broer met zijn gezin.
Alleen uwv heeft geen zin. Tenzij er advocaten zijn die zaken gaan beginnen nu er naar boven is gekomen hoe slecht het uwv zaken behandeld heeft. Het is bij mij al tot rechtszaak gekomen en helaas volgde de rechter volledig uwv, omdat hun artsen er 'verstand' van hadden en werd de onafhankelijke arts waar ik een keuring heb gehad daarna genegeerd. Terwijl dat een oud uwv arts was.
Ja er is veel niet eerlijk en ja, het is best moeilijk. Maar ik heb echt nog wel veel mazzel en geluk hoor! Ik zou onbezorgder willen kunnen leven en ook me geen zorgen willen hoeven te maken over eventuele relatie ooit. Maar tegelijkertijd, ik heb zat dingen waar ik enorm dankbaar voor ben die andere mensen niet hebben. Gezondheid is gewoon ruk en door bijstand geen recht op bepaalde dingen hebben en geen hulp is lastig met ziekte, maar ik heb wel weer fijne begeleider vanuit gemeente en bijstand. Ook al mag ik geen vrijwilligerswerk doen en baal ik daar zat van, ik krijg alle ruimte om me te richten op medische afspraken en daarnaast leuke dingen als mijn energie het toelaat. Hij heeft liever dat ik dat kan, want vrijwilligerswerk ben ik ook te onbetrouwbaar voor en dat zou volgens hem een negatief effect op mijn gezondheid hebben doordat energie dan te weinig zou zijn voor medische afspraken weer. Of zelfs simpel al mijn dagelijkse verplichte oefeningen zodat ik niet vast in rolstoel beland.
Bo_Y schreef:purny schreef:Diepvriesgroente zijn vaak goedkoper dan gewone groente.
Je kan makkelijk onder de 5 euro per maaltijd uitkomen als je maar een beetje slim kookt en boodschappen doet.
Klopt, maar ik kook grote porties en vries het dan in. En dan kan niet diepvriesgroente.
Marije_jiplover schreef:Bo_Y schreef:Klopt, maar ik kook grote porties en vries het dan in. En dan kan niet diepvriesgroente.
Waarom zou dat niet kunnen?
Wanneer je een maaltijd bereid, neem ik aan dat je het door en door verhit.
En wanneer je het daarna af laat koelen, kan het gewoon opnieuw ingevroren worden.
Je moet niet iets laten ontdooien, er niks mee doen en dan terug invriezen, maar laten ontdooien, bereiden en invriezen kan prima.