No-Buy-January

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 12:12

Ik trap dit topic weer omhoog omdat ik heb gemerkt dat ik de afgelopen 2 weken weer aan het afglijden ben naar oude gewoontes.
Dus ik wil het de kop indrukken alvorens het echt "fout" gaat.
Komt waarschijnlijk door de vakantie met de kinderen, dan verandert je gehele patroon en is even online shoppen zo gedaan. Daarnaast zijn binnen 1 maand mijn tweeling jarig, dat nodigt ook uit om te shoppen.

Hoe dan ook, ik wat echt aandacht nodig om te voorkomen dat er nog meer onnodige uitgaven gedaan worden.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 22:33

Grappig, ik dacht gisteren nog aan dit topic, en hoe het met iedereen zou zijn.
Hier idd ervaring met afglijden. Nieuwe eetkamer gekocht... we hikten er al een tijd tegenaan, stonden in de meubelzaak en hebben gewoon gekozen wat we leuk vonden, maar dat prijskaartje...

Gewoon niet online shoppen cobiie, zo doe ik het. Als ik wat wil, moet ik van mijn luie krent afkomen. En als kind iets nodig heeft, wordt er hoogstens online gekeken of winkel in de buurt het effectief heeft.

Polar

Re: No-Buy-January

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 22:46

Stille meelezer sinds het begin, geloof ik niet eerder gepost.

Wat ik merk dat hier goed werkt is bookmark-mapjes maken voor de komende maanden.
Bijvoorbeeld een map Augustus waarin ik linkjes bookmark met dingen die ik denk nodig te hebben.
Map September en Oktober zijn voor dingen die ik denk iets later nodig te hebben.
Tegen de tijd dat het dan augustus is, kijk ik of ik die dingen echt (die maand) nodig heb en zo niet, dan schuif ik ze door naar de map September.
Op die manier koop ik bepaalde dingen wel, maar wel pas als het écht nodig is, i.p.v maar 'voor alvast'.

Het enige wat hier nog wel een flinke uitgave is, zijn de boodschappen.
Ik woon in Zweden en de boodschappen zijn hier behoorlijk duur, plus er spelen intoleranties mee.
Dus dingen als TGTG en outlets zijn helaas geen optie.