Tussen de mazen van het net..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 18:43

darkangel23 schreef:
Ik heb het haar voorgeschoten, dus komt goed. Waarom zou cash niet kunnen?

Wat onwijs lief!

Ik had het met een vraag teken geschreven, dacht kan zomaar zijn dat het niet meer kan.

Als ik Google op paspoort cash betalen Terneuzen staat er het volgende:
Betaal bij voorkeur met uw pinpas. Bij contante betaling, graag gepast betalen.

Dus het kan gelukkig wel. Misschien fijn om voor de zekerheid te zorg dat het helemaal gepast is. Voordat wisselgeld een probleem is.

darkangel23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 19:05

nano schreef:
darkangel23 schreef:
Ik heb het haar voorgeschoten, dus komt goed. Waarom zou cash niet kunnen?

Mag ik even zeggen wat een topper ik jou vind!
Lift voor haar zoon en dan ook nog financieel helpen! Wat een kerst!

Ik ben vooral blij voor ts dat er eindelijk een gemeente/instantie is die haar wil helpen uit het cirkeltje te komen, waardoor ze weer wat kan gaan opbouwen. Als ik daarvoor een middag moet opofferen om heen en weer te rijden en wat geld moet voorschieten, doe ik dat met liefde. Het scheelt wel dat haar vriendin enigzins bij mij in de buurt woont en ik niet heel België hoefde door te rijden.

luuntje

Re: Tussen de mazen van het net..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 19:59

Darkangel je doet je naam eer aan.
Je ben een engel om ts zo te helpen.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-24 20:49

Ik ben Darkangel echt ontzettend dankbaar. Zowel zij als haar man zijn echt schatten van mensen. Niet alleen om wat ze voor mij doen, maar ook gewoon aangenaam gezelschap.

darkangel23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 21:04

poetser schreef:
Ik ben Darkangel echt ontzettend dankbaar. Zowel zij als haar man zijn echt schatten van mensen. Niet alleen om wat ze voor mij doen, maar ook gewoon aangenaam gezelschap.

Lief dat je dat zegt <3 . Het is graag gedaan.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 10:29

Hopelijk heb je een fijne kerst poetser!!

Weet niet of het mag als je een uitkering gaat krijgen, maar kan je misschien een go fund me opzetten? Ik wil met alle liefde wat doneren om je straks weer op weg te kunnen helpen :knuffel:

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-24 23:53

Wat lief <3

Ik ben momenteel weer op van de stress. Mijn id komt goed, maar mijn uitkering is lang zo zeker niet meer.

Vandaag hadden we een heerlijk kerstdiner in de opvang. Gisteren een Kerstbrunch. Ze doen echt moeite om ons toch fijne feestdagen te geven. Dat is wel een heel mooi gebaar. Met oud en nieuw krijgen we oliebollen en appelflappen en gaan we er een gezellige avond van maken.

Verder lig ik heel slecht in de groep. Sommige nemen het voor mij op, andere vertonen echt pestgedrag. Ze weten niet wat ze met mij moeten aanvangen en vinden mij maar een rare, terwijl ik echt moeite doe, maar belemmert word door mijn autisme. Het is een heel dubbel gevoel.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 00:01

Dat is natuurlijk niet fijn, maar allicht zit iedereen daar met veel stress en problemen, waardoor het soms moeilijk zal zijn voor iedereen om positief ingesteld, sociaal en vriendelijk te zijn.
Probeer het te zien zoals het is: iets tijdelijk. Even proberen vol te houden. Je hebt al zo veel doorstaan, nu de kracht nog even opbrengen.

Wat is het probleem met de uitkering?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 11:30

Eens met Tieneke. Iedereen heeft stress en wil een eigen huisje.
Probeer volte houden.
Eerst ID. En hopelijk vanaf daar weer verder.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 17:18

Ik probeer het zeker vol te houden, maar het moraal is momenteel heel erg laag. Zij weten niet wat ze met mij aan moeten, ook de begeleiding heeft er moeite mee en ik kan weet ook niet hoe ik daar dan weer mee om moet gaan.

Het probleem met de uitkering is dat gemeente Terneuzen heel streng schijnt te zijn. Ook mogen ze tot 8 weken doen over het nemen van de beslissing en ik heb bepaalde papieren nodig die ik niet kan krijgen door mijn verblijf in België en het intrekken van mijn verblijfstatuut. Dus dat is nog een heel groot vraagteken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 17:21

Stap voor stap.
Eerst je id in orde.
En dan zijn er vast weer meer oplossingen.

Betreft je verblijf.
Sterkte.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 17:23

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 17:37

Ik heb nu weer een officieel adres in Nederland. Dat is in orde. Ik ben ingeschreven op het adres van het leger des heils. Dus dat stukje is in orde gelukkig.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 17:38

Dat is al super fijn TS! Hopelijk komt het ook goed met je uitkering!

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 17:52

Ik begrijp dat je inkomsten nodig hebt, maar je wilt je volgens mij ook niet definitief in NL vestigingen? En normaliter heb je met een uitkering sollicitatie plicht. Hoe ga je daar dan mee om?

Wat kun je met je NL ID als je terug in België bent?

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 19:08

Het probleem in België was geloof ik dat ze het NL paspoort niet kon voorleggen bij het vernieuwen van het Belgische ID en ze dus niet kon aantonen dat ze is wie ze beweert te zijn.

Ik begrijp dat het heel vervelend is dat de andere cliënten en de begeleiding niet weten hoe om te gaan met jouw autisme. De begeleiding heeft wellicht expertise opgebouwd met andere zaken dan autisme. En verblijf in een opvang is jammer genoeg altijd een moeilijk iets. Niemand zit er voor zijn plezier en ieder heeft zijn eigen rugzakje met negatieve ervaringen, zorgen en problemen. Dat veroorzaakt bij zowat irdereen inderdaad stress die men op de een of andere manier probeert kwijt te raken. En als persoon met een beperking (eender welke) ben je gemakkelijker slachtoffer van bv pesterijen. Heb je iemand met wie je daarover kan praten? Heb je in het verleden met iemand een soort van persoonlijk “paspoort” gemaakt met wat autisme bij jou inhoudt en wat voor jou helpend is? Als je dat nog hebt (of kent), kan je dat misschien bespreken met de begeleiding. Op die manier hebben zij wat meer in handen wat voor jou helpend is en wat hen minder onzeker maakt in het begeleiden van jou (en evt de groep waar je deel van uitmaakt).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 19:14

poetser schreef:
Ik probeer het zeker vol te houden, maar het moraal is momenteel heel erg laag. Zij weten niet wat ze met mij aan moeten, ook de begeleiding heeft er moeite mee en ik kan weet ook niet hoe ik daar dan weer mee om moet gaan.

Waar loopt jouw begeleiding tegenaan bij jou?
En waar loop jij vervolgens dan weer tegenaan?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 19:50

Mijn persoonlijke begeleidster klikt het gelukkig wel mee. Zij kent mijn problemen en helpt mij daar zoveel mogelijk mee. Maar zij is er maar een paar keer per week.

Ze hebben vooral moeite met mijn afwachtende houding en de moeite die het mij kost om de andere begeleiders aan te spreken. Zeker met de vrouwen, die vrij autoritair overkomen, heb ik moeite en die zijn er het meeste. Ik kom vooral goed overeen met 1 van de nachtwakers. Daar kan ik echt mee praten en die staat ook altijd klaar om mij te helpen. Van de week bleef hij zelfs langer omdat ik een moeilijke ochtend had.

In de groep zelf is er eentje waar ik vrij goed mee overeen kom, maar die ook ineens kan omslaan en echt gemeen kan zijn dan. Verder is er eentje die het wel voor mij opneemt omdat hij bekend is met autisme en de rest van de groep vinden mij een asociaal geval omdat contact leggen of een gesprek gaande houden moeilijk is voor mij. Maar ik probeer er maar het beste van te maken, maar het is wel heel moeilijk.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 20:53

Makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik heus wel, maar: wat een ander van jou denkt, is de ander zijn probleem en niet het jouwe, jij moet je niets aantrekken van wat een ander over jou denkt.
Doe waar jij je goed bij voelt, wees jezelf. Je moet daar ook niet voortdurend met Jan en alleman in gesprek gaan.
Dat omslaan van gedrag, kan bijzonder vervelend zijn. Bedenk echter dat dat iets is dat die persoon (op dit moment) typeert. Iedereen heeft daar zijn eigen issues. Stel wel duidelijk je grenzen en geef aan wat niet ok is voor jou, laat niet over je heen lopen,

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 11:56

poetser schreef:
Mijn persoonlijke begeleidster klikt het gelukkig wel mee. Zij kent mijn problemen en helpt mij daar zoveel mogelijk mee. Maar zij is er maar een paar keer per week.

Ze hebben vooral moeite met mijn afwachtende houding en de moeite die het mij kost om de andere begeleiders aan te spreken. Zeker met de vrouwen, die vrij autoritair overkomen, heb ik moeite en die zijn er het meeste. Ik kom vooral goed overeen met 1 van de nachtwakers. Daar kan ik echt mee praten en die staat ook altijd klaar om mij te helpen. Van de week bleef hij zelfs langer omdat ik een moeilijke ochtend had.

In de groep zelf is er eentje waar ik vrij goed mee overeen kom, maar die ook ineens kan omslaan en echt gemeen kan zijn dan. Verder is er eentje die het wel voor mij opneemt omdat hij bekend is met autisme en de rest van de groep vinden mij een asociaal geval omdat contact leggen of een gesprek gaande houden moeilijk is voor mij. Maar ik probeer er maar het beste van te maken, maar het is wel heel moeilijk.

Ik vind dat je jezelf uitstekend “ op papier “ kunt verwoorden. Ik herken hierin geen beperking. Waar gaat het dan mis?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 12:24

Pareltjes schreef:
poetser schreef:

Ik vind dat je jezelf uitstekend “ op papier “ kunt verwoorden. Ik herken hierin geen beperking. Waar gaat het dan mis?

Op papier waar je na kan denken over je zinnen en woordkeuze en waar je niet ineens overvallen wordt door een vraag waarop je het antwoord niet uit je mouw schudt is nogal een stuk makkelijker dan face to face waar meer haast is, vragen gesteld worden en meer druk is.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-24 12:41

Goof verwoord het goed. Geschreven kan ik ook wachten tot ik mij er goed bij voel om te reageren. Face to face is juist weer een moeilijke daarin en telefonisch is het nog lastiger omdat je gelijk moet reageren, maar geen emoties of lichaamstaal kan zien. Praten is gewoon moeilijk voor mij en bij sommige mensen heb ik geen problemen, terwijl ik tegen andere zelfs moeite heb om gewoon simpel te groeten.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-24 06:11

Ik moet om half 12 bij het gemeentehuis zijn en daarna trek ik mij een paar dagen terug. Waarheen weet ik nog niet, maar hier word ik echt gek. Ik ga niet openbaar in detail treden, maar ik mag 3 nachten weg en die neem ik ook. Jammer dat ik niet naar mijn zoon kan gaan, maar dat is dan maar zo.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 09:27

Och, toch teveel daar? Sterkte en in duim voor je dat het straks positief uitpakt bij de gemeente!

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 09:51

Hopelijk geven die paar nachten / dagen weg je wat meer rust.
Het is ook absoluut niet evident; je moet samenwonen/-leven met anderen die je niet kiest, in omstandigheden waar je ook weinig vat op hebt.