Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 16:31

Yes klopt , ik ga nu zo naar huis om mijn moeder op te halen en dan gaan we die kant op :j

Daarna door naar Ikea , daar hadden we wel even zin in.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 16:48

Bellatrix schreef:
Ga jij met je kinderen om de zoveel dagen van de één naar de ander? Dat lijkt mij mega zwaar!`

1 van de adressen is bij mijn ex, hij is dan op het schip, daar blijf ik 3 dagen. Zo is er gelijk opvang voor de hond en ben ik bij de oudste, 21 jaar.
Daarna ga ik 2 dagen naar mijn moeder en dan gaat de jongste, 13 jaar, mee. Na die 2 dagen gaat zij weer lekker terug naar huis en papa en ga ik door naar de volgende :+

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 16:52

maitestar23 schreef:
Bellatrix schreef:
Ga jij met je kinderen om de zoveel dagen van de één naar de ander? Dat lijkt mij mega zwaar!`

1 van de adressen is bij mijn ex, hij is dan op het schip, daar blijf ik 3 dagen. Zo is er gelijk opvang voor de hond en ben ik bij de oudste, 21 jaar.
Daarna ga ik 2 dagen naar mijn moeder en dan gaat de jongste, 13 jaar, mee. Na die 2 dagen gaat zij weer lekker terug naar huis en papa en ga ik door naar de volgende :+

wat een gedoe zeg, veel succes!! ik zal voor je duimen dat je gauw een stabiel plekje vindt voor jou en de kinderen. Hopelijk kom je voor urgentie in aanmerking.

Zebrastreep, veel succes!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 16:56

Crisis, wat een gedoe!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 17:37

Wat een rot situatie maitestar! Hopelijk komt er snel iets met meer stabiliteit.

Hier schiet het nog niks op, zelfde type huis waar ik de vorige keer net naast greep sta ik nu 22e
Ander huisje in een dorp net buiten Apeldoorn maar voor mij eigenlijk aan de verkeerde kant 17e . Wel dicht bij mijn zoon, maar paard zou moeten verhuizen op den duur. Niet makkelijk en wil ik liever niet. Waarschijnlijk gaat die zorg aan mij voorbij.

Zebrastreep, ik ben heel benieuwd

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 20:40

Even een korte update maar ik ben heeeel enthousiast *\o/* straks stuur ik wel even een uitgebreid verslagje.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 20:41

Oh dat klinkt veelbelovend :j

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 22:30

Goed vandaag was het eindelijk zo ver haha, keek er de hele week wel naar uit.

Het voelde echt als een fijne plek! Groter dan wat ik had gedacht en de tuin is echt heel veel groter als wat ik had verwacht! Keuken was nog aardig nieuw en ook in mijn smaak. Slaapkamer ook groot en de badkamer prima! Douche was ook groot voor zo'n kleine woning.
In ieder geval wel even schoonmaken en leuk kleurtje op de muur maar ik zie het helemaal zitten en ben zeer enthousiast.

Buurt eromheen voelde ook goed , rustig maar gebeurd wel veel. Er zit letterlijk een supermarkt bijna naast het huis en een sporthal. Ook een zandpad waardoor je zo op een landweg staat en in de natuur. Dicht bij een mountainbike route waar ik graag kom dus veel pluspunten. Parkeren kan voor de deur , maar als het vol is heb ik aan de achterzijde ook nog een eigen plek.

Ik ben in ieder geval erg erover te spreken en ook mijn moeder is enthousiast. Blijken ook rustige buren te wonen en veel mensen die alleen wonen. Wel eens een enkele keer muziek maar ook dat nooit midden in de nacht.
Waar vooral de overlast vooral van was de afgelopen tijd was de bouw van een school achter het huis. Wordt nog wel een sporthal geplaatst naar goed dat is tijdelijk lawaai daar kan ik mee leven.

En de andere kandidaten zijn helemaal niet wezen kijken achteraf. Dus daarover druk gemaakt om niks.

Nou bij Ikea geweest en daar zeker wat leuke meubels gezien. Maar goed maandag hang ik aan de telefoon om door te geven dat ik het graag wil gaan huren! En dan horen we wel verder hoe het gaat.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 22:34

Wat fijn Zebrastreep. Alvast voorzichtig gefeliciteerd!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 22:38

Gefeliciteerd!! Krijgen we foto's te zien?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 22:40

Wat leuk Zebrastreep!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 22:53

Foto's wil ik wel delen, maar de huidige huurder zit er nog in en alle spullen staan er nog. Zodra ik het heb en alles leeg is ga ik uitgebreid Foto's maken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 22:54

Begrijp ik!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 22:57

Zebrastreep schreef:
Foto's wil ik wel delen, maar de huidige huurder zit er nog in en alle spullen staan er nog. Zodra ik het heb en alles leeg is ga ik uitgebreid Foto's maken.

Snap ik hoor! Ik deel de fotoś van mijn nieuwe huis ook niet, mede doordat het de spullen van een ander is en dat er nog niet getekend is :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 23:16

En het was ook een beetje een rotzooi :') nu zijn we thuis wel wat gewend en was ook prima doorheen te kijken.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 02:08

Onderschat niet wat een school vlak bij je huis, kan betekenen qua overlast en lawaaihinder... Is het een kleuter/basisschool?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 03:09

In de winter valt school mee (uitzondering op die regel als er storm is). _O-

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 05:29

@zebrastreep,
Wat fijn! Dat klinkt als een prettige woning.

Ik zit inmiddels al een tijd in mijn fijne, knusse huisje. Helaas gisteren te horen gekregen dat de kans 99% aanwezig is dat de huur op 17 april wordt opgezegd en ik er dus 17 juli uit moet zijn.. Ze gaan renoveren en doordat ik een tijdelijke huur overeenkomst heb zijn ze niet verplicht een andere woning te vinden voor mij.

Ja en dan.. via de woonstichting kom ik echt nergens tussen en particulier is niet te betalen. Er is hier nu wel een nieuw woonproject, daar maak ik nog enig kans dmv een loting. 24m2 studio’tje, of we daar nou zo blij van worden :( gezamelijke wasruimte want je wasmachine past er niet in, slaapbank want een bed en bank past niet en je kledingkast naast je tv. En goedkoop? Nee, maar nog wel te betalen.

Het is of dat, of van de zomer terug naar het ouderlijk huis.. Ik merk dat ik het even niet positief kan bekijken allemaal.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-25 07:58

Little_Gift schreef:
Onderschat niet wat een school vlak bij je huis, kan betekenen qua overlast en lawaaihinder... Is het een kleuter/basisschool?

Ik denk een basisschool. Maar ik woon nu ook dicht bij een basisschool en natuurlijk is er op sommige momenten wel eens gegil. Maar na 26 jaar ben ik daar ook al wel aan gewend dat ik het niet eens meer zo hoor.
En dan zijn er nog genoeg dagen dat ik de deur al uit ben voordat de school open gaat vanwege werk.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 08:29

Klinkt positief qua woning, wel een maar...
Ik heb ook achter een school en naast een sporthal (tegelijk) gewoond.
Ik heb een hekel aan gillende koters en werd er gek van.
Buitenspelen op het schoolplein voor en na school en in de pauzes.
Gymen in de sporthal en 3x per dag een krijsende groep koters (heen en terug)langs het huis.
Kortom; alleen in vakanties en savonds rust (behalve dan nogmijn kl*te buren daar)
Ik ben blij dat ik daar weg ben.
Ik zou even goed gaan kijken en luisteren meerdere momenten per dag.
Als het voor jou geen probleem is en het huis voelt goed, dan gewoon lekker doen natuurlijk.
Wilde het wel even meegeven ter overweging.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 09:01

Ik woon recht tegenover een basisschool en ervaar daar helemaal geen overlast van :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 11:26

wat fijn zebrastreep! klinkt echt als een ideale woning! wanneer zou je er in kunnen? succes met plannen maken.

Amado, dat is wel heel erg balen. Ik hoop dat je snel iets kunt vinden voor die tijd. ik duim voor je!

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 14:16

Dat klinkt fijn en goed Zebrastreep, vooral dat het ook goed voelde.

Jeetje Amado, dat is niet fijn en dat zal ook behoorlijk onzeker en onrustig voelen gok ik zo. Hopelijk vind je gauw wat anders.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 14:23

Dacht ergens anders begrepen dat tijdelijke contracten niet mocht.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 15:37

Volgens mij is dat ergens juli 2024 ingegaan, dat tijdelijke contracten niet meer mogen(?) Voor die tijd mocht het nog wel.