Happy Postcrossing!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 20:54

Mooie kaartjes zeg!

Ik had er vandaag 1 uit Duitsland binnen. De kaart zelf heeft hij gekocht op Maui IJsland. Heel mooie vind ik! En een leuk volgeschreven kaart <3

Afbeelding

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 07:47

Die met de paarden en het strand zijn inderdaad ook heel erg mooi! :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 09:31

Deze kaartjes heb ik vorige week gestuurd. De vintage schiphol kaart voor iemand die in de luchtvaart heeft gewerkt, pikachu voor iemand die het hele jaar wel kerstkaarten wilt, en het varken voor iemand die vroeg om 'crazy, silly cards'.

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 19:24

Tancreda
Dat is ook zeker weten een hele mooie kaart. Zulke mooie landschappen kan ik ook wel erg waarderen. Wat een leuke kaartjes heb je zelf weer de deur uit gedaan. Die van Schiphol is wel echt heel tof zeg, daar zal de ontvanger ook vast erg blij mee gaan zijn gok ik zo.

Ik kreeg vandaag opeens nog een kaartje binnen uit St. Petersburg, Rusland. Er staat alleen geen ID op, dus ik ga via postcrossing maar even vragen of ze me kunnen helpen. Vind ‘m wel echt fantastisch! Voor mij als lezer zijnde, en ook iemand wie graag fantasy leest, sluit dit wel echt heel erg aan haha. Hopelijk kunnen ze achterhalen van wie hij afkomstig is zodat ik haar kan bedanken <3

Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:29

Wat een gave kaart <3

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:49

Gave kaart idd

Ik kreeg vandaag een hele leuke uit Japan. Schijnt van een Japanse illustrator te zijn

Afbeelding

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 22:13

cursebreaker schreef:
Tancreda
Dat is ook zeker weten een hele mooie kaart. Zulke mooie landschappen kan ik ook wel erg waarderen. Wat een leuke kaartjes heb je zelf weer de deur uit gedaan. Die van Schiphol is wel echt heel tof zeg, daar zal de ontvanger ook vast erg blij mee gaan zijn gok ik zo.

Ik kreeg vandaag opeens nog een kaartje binnen uit St. Petersburg, Rusland. Er staat alleen geen ID op, dus ik ga via postcrossing maar even vragen of ze me kunnen helpen. Vind ‘m wel echt fantastisch! Voor mij als lezer zijnde, en ook iemand wie graag fantasy leest, sluit dit wel echt heel erg aan haha. Hopelijk kunnen ze achterhalen van wie hij afkomstig is zodat ik haar kan bedanken <3

[ Afbeelding ]

Die is echt heel gaaf zeg!!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 12:41

Ik heb ook weer lekker kaartjes geschreven. Voor de verandering eens niet naar Duitsland of Rusland haha. Deze keer mogen ze naar USA, Kazachstan, Frankrijk en Portugal. Ik heb washi en kaarten gebruikt uit de Adventkalender, helemaal blij mee nog steeds

Afbeelding

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 11:24

Er is zowaar een kaartje naar Rusland aangekomen en diegene was er super blij mee. Ze gaf aan dat ze gek is op dolfijnen en walvissen, dus ik heb deze naar haar gestuurd:

Afbeelding

Er zijn er nog 8 naar Rusland onderweg, waarvan eentje al 37 dagen. Fingers crossed! :D

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 11:31

Ik heb eigenlijk nooit echt problemen met Rusland
Klopt af

Wel een leuke kaart zeg!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 11:00

Dat kwam door de opmerking van Tancreda op de vorige pagina, die schreef dat kaarten naar Rusland nooit aankomen. Ik heb het in het verleden ook niet aan de hand gehad, maar het duurde dit keer wel aanzienlijk langer. Gisteravond, later op de avond, kreeg ik nog een berichtje van een kaart die in Rusland aangekomen was. Mensje was helemaal gelukkig en had de kaart zelfs in de klas laten zien. Dat vind ik mooi.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 20:07

Wat goed om te horen en ook met een mooi verhaal erbij van dat in de klas laten zien <3

Even teruggekeken. Maar 1 expired naar Rusland dus valt dus mee.... maar m'n gevoel dat ze nooit aankomen. Van de 17 die ik heb verstuurd was er 1 met 2 weken (2019). Rest iig een maand en 3 2 maanden (of meer)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 23:31

Je gevoel snap ik, hoor! :j Ik heb er eentje die al 41 dagen onderweg is, dus ik krijg al het gevoel dat die met 19 dagen verlopen raakt. Degene waar ik vandaag een reactie van kreeg had een kaart die 37 dagen onderweg was voor bijna 3.000 kilometer.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 01:45

ik heb bijna altijd expired naar Rusland, uiteindelijk komen ze vaak wel aan, soms pas na 100 dagen of iets.

Nouja goed, je doet er weinig aan maar ik doe dus niet mijn hele mooie ernaartoe.

Grappige is wel dat ik laatst vanuit Oostenrijk, wintersport een kaart naar Belarus en Rusland heb verstuurd, maar die waren serieus binnen een week binnen :o Dan vraag ik me toch af waar dan precies het probleem ligt?

Heb nu ook een leuke gevarieerde lijst, namelijk naar Japan, Servie, Engeland, en Amerika. :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 23:42

Woei, m'n kaart naar Rusland is eindelijk aangekomen, na 39 dagen!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 19:53

Ik kreeg vandaag 2 heel bijzondere kaartjes, beide toevallig uit Rusland

Afbeelding

Afbeelding
De eerste bevatte weinig tekst, en wat er oo stond was in het Russisch dus kon ik niks mee. Zelfs de naam kon ik niet ontdekken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De 2e was een envelopje gevuld met 2 kaarten en 2 kleine kalendertjes, een van dit jaar en een van vorig jaar. Heel leuk. Van een echtpaar uit Rusland dus

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 13:26

Gaaf, Siers83! Erg mooie kaarten en postzegels.
Gisteren heb ik voor het eerst sinds 2021(!) kaarten uit Rusland ontvangen. Twee stuks zowaar. Hopelijk komen er weer meer kaarten vanuit daar deze kant op. Eentje kwam uit bijna midden Rusland, waar het op dat moment -18 graden was. :brr:

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 14:55

Ik heb weer heerlijk zitten freubelen aan mijn nieuwe bureau. Zo blij met mijn eigen plekje
Heb er 2 geschreven, een naar België en een naar China

Afbeelding

Afbeelding

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 19:19

Vandaag een kaart uit Rusland en eentje uit Tsjechië gekregen. PostNL heeft alleen over de hele mooie postzegel van Tsjechië zo'n sticker geplakt, waardoor de postzegel nu kapot is... Sukkels.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 22:20

Ah balen. Kon je m niet voorzichtig eraf peuteren?
Ik kon ze er tot nu toe altijd zo aftrekken

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 12:32

Er zijn twee soort, die ene die heel makkelijk gaat en de moeilijke. Die laatste heeft ook een QR-code.
Ik pak tegenwoordig de föhn...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 18:18

Siers83 schreef:
Ah balen. Kon je m niet voorzichtig eraf peuteren?
Ik kon ze er tot nu toe altijd zo aftrekken

Nee, wel geprobeerd. Normaal krijg ik ze er heel makkelijk af, zonder 'kleerscheuren'. Nu inmiddels twee kaarten waar het niet bij gelukt is. Ik durf het niet meer te proberen, dus laat ze maar zitten.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 18:18

KarenQ schreef:
Er zijn twee soort, die ene die heel makkelijk gaat en de moeilijke. Die laatste heeft ook een QR-code.
Ik pak tegenwoordig de föhn...

Oh, die heb ik ook nog wel ergens liggen. Ga ik eens proberen.

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 18:55

Afbeelding

Mijn eerste kaartjes zijn klaar om verstuurd te worden! De kaart gaat naar Duitsland: ze hield van lokaal en kaarten op de kaart. De otter gaat naar China, die graag lokale natuur op de zijne wilde :)

Ben heel erg benieuwd wat ze ervan vinden!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 19:05

Die otter is leuk zeg!