Secret Santa: Boekeneditie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LWDaisy

Berichten: 4826
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 18:55

Ik heb nogal veel boeken :')
Als iemand details wilt qua genre/planken, dan hoor ik het wel :')

Afbeelding

Afbeelding

Adamootje

Berichten: 6220
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 05:58

LWdaisy, echt een minibieb!

Ik heb nog (steeds) geen boekenkast. Mijn boeken liggen echt overal en nergens.

Wat betreft het genre boeken ben ik vrij breed geïnteresseerd, maar magisch realisme is denk ik wel mijn meest favoriete genre. Historische romans vind ik over het algemeen ook leuk om te lezen. Ik hou van boeken waarbij de schrijver duidelijk heeft nagedacht over zijn taalgebruik (mooie zinnen, goede woordkeuze , mooie metaforen/analogieën, etc.) en die geen clichématig plot en einde bevatten. Een boek mag zeker ontroeren! Detectives, biografieën en horrorromans zijn niet zo mijn ding.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10516
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 06:42

Ik bedenk me in eens nog een afknapper.

Een boek moet voor mij ook historisch gezien kloppen voor de tijd waarin het zich afspeelt.

Ik kan me er aan ergeren als er dingen omschreven worden die helemaal niet kunnen kloppen.

Zo heb ik me er bij de Netflix serie over bridgerton aan gestoord dat ze veel gekleurde mensen in rollen gestopt hebben die in die tijd helemaal niet gekleurd zullen zijn geweest. (Even met de disclaimer dat ik totaal niet tegen gekleurde acteurs ben maar me er voor het verhaal toen echt wel overheen heb moeten zetten dat t dus historisch gezien niet klopt)

De boeken kloppen daarin veel beter.

Zertab

Berichten: 12471
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 08:28

Ik heb al mijn boeken niet zo mooi staan haha. Wat ik gelezen heb ligt ergens tot stof te vergaan en wat ik nog moet lezen ligt ook achter een kast. De boeken die ik snel ga lezen, die liggen op mijn nachtkastje.

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 08:35

Same hoor, ik heb een boekenkast op mijn kamer maar het grootste gedeelte ligt overal :=

Eef_Bam

Berichten: 4137
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 09:00

Ik ben dol op historische romans en een beetje avontuur. Vind het mooi als er nog wat gereis te paard bij komt maar het hoeft niet om de paarden te draaien (liever niet zelfs). Wat ik een afknapper vind is te veel fantasy/magie. Een klein beetje kan als dat als doel heeft om te verklaren waarom er door de tijd gereist heeft, maar als het te onrealistisch word kan ik daar slecht tegen.

LWDaisy

Berichten: 4826
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 12:47

Eef_Bam schreef:
Ik ben dol op historische romans en een beetje avontuur. Vind het mooi als er nog wat gereis te paard bij komt maar het hoeft niet om de paarden te draaien (liever niet zelfs). Wat ik een afknapper vind is te veel fantasy/magie. Een klein beetje kan als dat als doel heeft om te verklaren waarom er door de tijd gereist heeft, maar als het te onrealistisch word kan ik daar slecht tegen.


Oh, heb je De paardenjongen - Rupert Isaacson al gelezen? Die vond ik héél mooi!

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 13:23


M_D_H
Berichten: 17484
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:39

ynskek schreef:
Ik bedenk me in eens nog een afknapper.

Een boek moet voor mij ook historisch gezien kloppen voor de tijd waarin het zich afspeelt.

Ik kan me er aan ergeren als er dingen omschreven worden die helemaal niet kunnen kloppen.

Zo heb ik me er bij de Netflix serie over bridgerton aan gestoord dat ze veel gekleurde mensen in rollen gestopt hebben die in die tijd helemaal niet gekleurd zullen zijn geweest. (Even met de disclaimer dat ik totaal niet tegen gekleurde acteurs ben maar me er voor het verhaal toen echt wel overheen heb moeten zetten dat t dus historisch gezien niet klopt)

De boeken kloppen daarin veel beter.

Als je het hebt over Queen Charlotte... Zij was van Moorse afkomst, dus de actrice klopt bij haar wel :j

Suliko

Berichten: 4367
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:48

Dat er zwarte mensen zaten in die kringen is ook niet onvolledig. Waar de serie wel de mist in gaat is dat ze het overdreven neerzetten, alsof er toendertijd geen verschil was tussen zwart of wit zijn, dus eigenlijk een fictieve wereld. Ondertussen proberen ze wel alsnog het onderwerp racisme aan te stippen (wat de plank misslaat als je een onrealistische context neerzet) en geven ze veel ‘dislikeable’ eigenschappen aan zwarte personen in de serie.

Maar goed, compleet offtopic. Benadrukt wel hoe belangrijk ik het vind dat verhalen historisch accuraat en divers weergeven worden, met niet alleen de kant van de geschiedenis van de overwinnaars. Ik hoor liever de kleinere verhalen (niet klein in omvang, maar klein als in onderdrukt, weggestopt, besmet met schaamte), die nu pas meer ruimte krijgen.

M_D_H
Berichten: 17484
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:54

Oke, ik zal ook eens de vragen gaan beantwoorden.. Ik heb immers zelf voorgesteld om een wekelijkse vraag te gaan doen en vervolgens heb ik er nog geen 1 beantwoord :+

Ik moest even goed nadenken over het mooiste boek wat ik ooit gelezen heb, ik heb namelijk echt heel veel favorieten... Maar ik denk dat ik toch ga voor: P.S. I love you, Dat boek maakte mijn hart met elke woord een beetje meer kapot, ik heb oprecht een boel tranen gelaten bij het lezen van dit boek, zo mooi, zo liefdevol en zo heftig...

Dan was er volgens mij nog een vraag over welke onderdelen je graag terug ziet in een boek en welke niet, die vind ik dus echt heel erg lastig, want mijn lees smaak is heel erg breed.
Het boek moet mij in ieder geval vanaf het eerste moment meenemen in het verhaal en boeien.
Ik moet feitelijk in het verhaal gezogen worden en het gevoel hebben dat ik alles zelf mee maak.

Wat ik echt niet lees, is horror, ik heb wel wat boeken van Stephan King, waarvan de engste het meisje dat hield van Tom Gorden is. Maar het zijn niet mijn favorieten.
Misdaad vind ik wel lekker om te lezen, maar dan moet het wel echt boeiend zijn.
Ik ben nogal fan van de serie Bones, ik ben daarom ook nog wel geïnteresseerd in die boeken, ik heb die eigenlijk nog nooit gelezen.

Ik weet niet zo goed waar een boek voor mij uit moet bestaan om mij te boeien, ik hou enorm van de boeken van Sarah J. Maas, ik heb de glazen troon en het hof van echt verslonden, allemaal (en nog steeds) maar ik ben begonnen in de serie Huis van en ben nu bij het eerste deel, het huis van aarde en bloed en ik ben nog niet overtuigd. Misschien omdat ik het boek meteen na mijn reread van het hof van ben gaan lezen, ik weet het niet, maar ik vond het moeilijk om in te komen en ben vooralsnog op bladzijde 7 blijven hangen... En daar hang ik al nu al 4 weken...
Denk niet dat ik er nog verder mee ga komen :n

xoranlover

Berichten: 6686
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:28

Wat jullie favoriete plaats om te lezen?

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:29

Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10516
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:38

M_D_H schreef:
ynskek schreef:
Ik bedenk me in eens nog een afknapper.

Een boek moet voor mij ook historisch gezien kloppen voor de tijd waarin het zich afspeelt.

Ik kan me er aan ergeren als er dingen omschreven worden die helemaal niet kunnen kloppen.

Zo heb ik me er bij de Netflix serie over bridgerton aan gestoord dat ze veel gekleurde mensen in rollen gestopt hebben die in die tijd helemaal niet gekleurd zullen zijn geweest. (Even met de disclaimer dat ik totaal niet tegen gekleurde acteurs ben maar me er voor het verhaal toen echt wel overheen heb moeten zetten dat t dus historisch gezien niet klopt)

De boeken kloppen daarin veel beter.

Als je het hebt over Queen Charlotte... Zij was van Moorse afkomst, dus de actrice klopt bij haar wel :j


Nee over een deel van de lords en ladys

In t boek worden ze beschreven met blond haar en groene of blauwe ogen en in de serie zijn ze gekleurd of ineens afkomstig uit een Afrikaans of Aziatisch land.

xoranlover

Berichten: 6686
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:41

Urbanus schreef:
[ [url=m/BQSBXa.jpg]Afbeelding[/url] ]



-O- -O-

Oké nu ben ik dus gewoon jaloers….

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:44

Ik snap dat, ik ben ook een beetje jaloers op mezelf.

Hij staat op bol voor 100 euro nu!

Suliko

Berichten: 4367
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:45

Oh hangmat in de tuin is wel echt de ultieme leesplek! Helaas heb ik geen tuin. En geen hangmat. -O-

Buiten, in het zonnetje met een klein beetje bewolking, als het niet te heet is vind ik wel echt heerlijk. Dat gebeurt vaak onderweg, heb daarom altijd een boek/e-reader mee als ik wandel of fiets.

Op de bank, eindmiddag als het zonnetje erop schijnt of in de avond onder een dekentje met mijn voetjes op de poef met schapenwol erop. Met een grote mok thee en chips of koekjes. :D

En in bed als ik niet te moe ben en mijn ogen nog open kan houden. :')

Ik lees ook vaak in de trein of in wel eens in een café, maar heb dan wel meer last van ruis.

xoranlover

Berichten: 6686
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:54

Ik wil eigenlijk een lekkere stoel hebben waar ik in kan kruipen met de e-reader of een boek. Liefst nog 1 van de katten erbij. Maar goed eerst het huis klaar.

Lees wel elke dag voor ik ga slapen dag vind ik ook erg fijn.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10516
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 15:00

Hier is het vandaag helaas geen weer om buiten te zitten maar maandag is dat wel gelukt :j Beide kinderen in bed en ik lekker in de achtertuin in de zon <3 na ruim een uur toch maar weer naar binnen gegaan omdat ik begon te verbranden :x

Autumnn

Berichten: 8119
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 15:02

Mijn favoriete plekje. Helaas ook van de kat :') Afbeelding

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14534
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 17:38

Marjo schreef:
Iets anders wat ik ook ontzettend tof vind, zijn de Penguin/Puffin Clothbound Classics en de Disney Animated Classics. Ik heb inmiddels Black Beauty, A Christmas Carol, The Hound of Baskerville en The Lion King besteld.

De boeken die ik interessant vind heb ik in deze lijsten gezet:
Disney Animated Classics: https://www.amazon.nl/hz/wishlist/ls/23 ... _=wl_share
Eigenlijk alle boeken van Disney zijn leuk om te hebben <3

Clothbound Classics: https://www.amazon.nl/hz/wishlist/ls/32 ... _=wl_share


Jaaa me too <3 !! heb ik er ook een aantal van. Even een crop van mijn plankenkast in de woonkamer

Afbeelding

Edit: dit soort boeken vind ik ook geweldig:
https://www.amazon.nl/dp/184022780X/?co ... l_gv_dp_ii

xoranlover schreef:
Wat jullie favoriete plaats om te lezen?



Ohh hier ook jaloers op die hangmat zeg! Wat lijkt me dat heerlijk. Helaas geen mogelijkheid hier in de tuin..

Ik lees wel regelmatig op een gewone stoel in de tuin, of in de serre. Heb wel een hangstoel op zolder. Dat vind ik ook een fijn plekje om me terug te trekken en te lezen.

Afbeelding

Zertab

Berichten: 12471
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 19:14

Mijn favoriete plaats om te lezen is lekker in de tuin op een ligbedje in de zon :D
Ik lees eigenlijk in de winter ook te weinig om die reden. Al zou ik graag in de avonden in bed willen lezen, in plaats van op mijn telefoon te zitten...

Lughnassadh

Berichten: 1821
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 19:19

Ik heb geen favo plek. Het is maar net waar ik zin in heb.

Wij zijn vorig jaar verhuisd en al mijn boeken zitten nog in dozen. Ik moet nog steeds boekenkasten kopen.

Fem

Berichten: 12527
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 19:21

Ik heb meerdere favoriete leesplekjes.
De bank binnen, bed, de hottub en de bank onder de overkapping buiten.

Maar meestal lees ik vooral op de bank. Heerlijk onder een dekentje.

Moonlight91

Berichten: 275
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Venray

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 19:26

Nummer 1 favoriete leesplekje is in bed, maar op het ligbedje in de tuin ( als het tenminste warm genoeg is) is een mooie nummer 2.
Of lekker op vakantie :3