Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Onze nieuwe Corona variant heet Centaurus. Hoe toepasselijk.
Ze verwachten dat Centaurus deze herfst/winter weer roet in het eten gaat gooien. Ik ben er zo klaar mee eigenlijk. Maakt me niet uit welke Pegasussen we nog gaan krijgen maar geen lockdowns en avondklokken meer….
MoniqueT schreef:loriene schreef:Nog meer om de boeren in een kwaad daglicht te stellen.
Welja joh, ga hier ook nog even de boeren in de slachtofferrol stoppen. Hou even op! De Q-koorts heeft enorm veel slachtoffers gemaakt. Het stifstofverhaal is niet zo zwart-wit als de boeren ons nu allemaal willen doen geloven met hun demonstraties.
En ja, ik ben melkveehoudster geweest, ik kom niet uit de klimaathoek of zo.
Het is helemaal niet zo vreemd dat luchtkwaliteit van invloed kan zijn. De eerste golf hield ook enorm huis in het gebied waar veel varkenshouderijen waren. En ja, daar werd carnaval gevierd, maar dat gebeurde in heel Brabant. Ik vind het een interessant onderzoek.
Suzanne F. schreef:Onze nieuwe Corona variant heet Centaurus. Hoe toepasselijk.
Ze verwachten dat Centaurus deze herfst/winter weer roet in het eten gaat gooien. Ik ben er zo klaar mee eigenlijk. Maakt me niet uit welke Pegasussen we nog gaan krijgen maar geen lockdowns en avondklokken meer….
dalena schreef:Ik wil geen nieuw topic aanmaken als ik mijn vraag hier kan stellen. Mocht dat niet gaan, zal ik zelf een topic maken.
Mijn vriend heeft op dit moment corona. Maar hoe lang blijft hij besmettelijk? Ik lees allemaal verschillende dingen op het internet. Van 5 dagen na de eerste klachten tot 2 weken. Ik heb even geen idee
Zebrastreep schreef:dalena schreef:Ik wil geen nieuw topic aanmaken als ik mijn vraag hier kan stellen. Mocht dat niet gaan, zal ik zelf een topic maken.
Mijn vriend heeft op dit moment corona. Maar hoe lang blijft hij besmettelijk? Ik lees allemaal verschillende dingen op het internet. Van 5 dagen na de eerste klachten tot 2 weken. Ik heb even geen idee
Dat ligt eraan wanneer de klachten zijn gestopt. Maar anders zeker 10 dagen als de klachten aanwezig blijven. Eerste 5 dagen is de kans wel hoger volgens mij.
Zebrastreep schreef:Ik zou nog even wachten met naar familie gaan opzich mag het volgens de regels want je hoeft niet in quarantaine meer bij contact. Maar zal je net zien dat je morgen klachten krijgt en positief test en familieleden aansteekt.
Het kan heel snel gaan maar dat is per individu ook dan weer verschillend.
dalena schreef:Zebrastreep schreef:Ik zou nog even wachten met naar familie gaan opzich mag het volgens de regels want je hoeft niet in quarantaine meer bij contact. Maar zal je net zien dat je morgen klachten krijgt en positief test en familieleden aansteekt.
Het kan heel snel gaan maar dat is per individu ook dan weer verschillend.
Dan wachten tot hij geen klachten meer heeft? Ik wil echt niemand aansteken thuis!
dalena schreef:Ik woon nog bij mijn moeder maar ben bij mijn vriend nu. Ik slaap nu op een luchtbed en zit onder de bulten... (vlooien?)
Het liefst wil ik in mijn eigen bed slapen maar ik woon met veel mensen thuis en wil niemand aansteken. Ik vind het ook geen probleem om mij af te zonderen op mijn kamer. Maar ik zal alsnog gebruik moeten maken van de badkamer en keuken.
friezenfan2 schreef:Ik lees op twitter nog meer positieve testen na het Harry Styles concert van zaterdag. Nu heb ik net corona gehad en heeft het dan nog nut om nu nog eens te testen? ( ik testte 28 juni positief) Ik heb geen zin om en onnodig een test te gebruiken.
friezenfan2 schreef:Ik lees op twitter nog meer positieve testen na het Harry Styles concert van zaterdag. Nu heb ik net corona gehad en heeft het dan nog nut om nu nog eens te testen? ( ik testte 28 juni positief) Ik heb geen zin om en onnodig een test te gebruiken.