Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-22 10:44

Onze nieuwe Corona variant heet Centaurus. Hoe toepasselijk.
Ze verwachten dat Centaurus deze herfst/winter weer roet in het eten gaat gooien. Ik ben er zo klaar mee eigenlijk. Maakt me niet uit welke Pegasussen we nog gaan krijgen maar geen lockdowns en avondklokken meer….

lorieneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 12:42

Suzanne F. schreef:
Ze verwachten dat Centaurus deze herfst/winter weer roet in het eten gaat gooien. Ik ben er zo klaar mee eigenlijk. Maakt me niet uit welke Pegasussen we nog gaan krijgen maar geen lockdowns en avondklokken meer….

Had je wat anders verwacht dan?
Die flauwekul gaat straks weer beginnen.

lorieneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 12:43

MoniqueT schreef:
loriene schreef:
Nog meer om de boeren in een kwaad daglicht te stellen.

Welja joh, ga hier ook nog even de boeren in de slachtofferrol stoppen. Hou even op! De Q-koorts heeft enorm veel slachtoffers gemaakt. Het stifstofverhaal is niet zo zwart-wit als de boeren ons nu allemaal willen doen geloven met hun demonstraties.

En ja, ik ben melkveehoudster geweest, ik kom niet uit de klimaathoek of zo.

Het is helemaal niet zo vreemd dat luchtkwaliteit van invloed kan zijn. De eerste golf hield ook enorm huis in het gebied waar veel varkenshouderijen waren. En ja, daar werd carnaval gevierd, maar dat gebeurde in heel Brabant. Ik vind het een interessant onderzoek.

Die onzin ga je toch niet geloven?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 12:59

Suzanne F. schreef:

Ze willen dat het roet in het eten gaat gooien lijkt wel!

We zijn nu net over de piek van een (zomer) golf heen en dat zonder maatregels!

Men moet eens wat minder paniek zaaien. Alles wat ze aandacht geven groeit.

Gewoon niet aan denken en lekker je ding doen.

MoniqueT

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 15:39

@Loriene: jij hebt sowieso allang moeite met dingen geloven of serieus nemen. Jouw probleem.

lorieneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 22:33

MoniqueT schreef:
@Loriene: jij hebt sowieso allang moeite met dingen geloven of serieus nemen. Jouw probleem.

Ik geloof veel maar dat nieuws slaat gewoon alles :D :D
Zulks ga je toch niet serieus nemen.
Ik heb helemaal nergens moeite mee,zeg alleen hoe ik er over denk.
Fakenieuws noem ik zulks.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 02:47

Goede argumenten ook.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 07:44

Ik wil geen nieuw topic aanmaken als ik mijn vraag hier kan stellen. Mocht dat niet gaan, zal ik zelf een topic maken.

Mijn vriend heeft op dit moment corona. Maar hoe lang blijft hij besmettelijk? Ik lees allemaal verschillende dingen op het internet. Van 5 dagen na de eerste klachten tot 2 weken. Ik heb even geen idee :o

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 07:46

dalena schreef:
Ik wil geen nieuw topic aanmaken als ik mijn vraag hier kan stellen. Mocht dat niet gaan, zal ik zelf een topic maken.

Mijn vriend heeft op dit moment corona. Maar hoe lang blijft hij besmettelijk? Ik lees allemaal verschillende dingen op het internet. Van 5 dagen na de eerste klachten tot 2 weken. Ik heb even geen idee :o

Dat ligt eraan wanneer de klachten zijn gestopt. Maar anders zeker 10 dagen als de klachten aanwezig blijven. Eerste 5 dagen is de kans wel hoger volgens mij.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 07:53

Zebrastreep schreef:
dalena schreef:

Dat ligt eraan wanneer de klachten zijn gestopt. Maar anders zeker 10 dagen als de klachten aanwezig blijven. Eerste 5 dagen is de kans wel hoger volgens mij.

Hij had zelf niet door dat hij ziek was, ik vond hem erg warm. Dus temperatuur opmeten 39,3. Ik heb daarna gelijk 2 testen gehaald. Hij positief, ik negatief.
Daarna gelijk apart geleefd. Eigen wc, eigen slaapkamer etc. Omdat ik niemand wil aansteken ben ik niet naar mijn huis gegaan. Mijn zusje was ook nog eens jarig dus dat vond ik wel heel jammer.

Wanneer zou ik wel weer naar huis kunnen? Straks nog een test halen en als die negatief is, kan ik naar huis?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 08:07

Ik zou nog even wachten met naar familie gaan opzich mag het volgens de regels want je hoeft niet in quarantaine meer bij contact. Maar zal je net zien dat je morgen klachten krijgt en positief test en familieleden aansteekt.

Het kan heel snel gaan maar dat is per individu ook dan weer verschillend.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 08:16

Zebrastreep schreef:
Ik zou nog even wachten met naar familie gaan opzich mag het volgens de regels want je hoeft niet in quarantaine meer bij contact. Maar zal je net zien dat je morgen klachten krijgt en positief test en familieleden aansteekt.

Dan wachten tot hij geen klachten meer heeft? Ik wil echt niemand aansteken thuis!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 08:41

dalena schreef:
Zebrastreep schreef:

Dan wachten tot hij geen klachten meer heeft? Ik wil echt niemand aansteken thuis!

Als je echt niemand wilt aansteken, nee dan moet je niet op bezoek gaan maar thuis blijven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 08:57

Niemand kan je dat zeggen. Gemiddeld is het 10 dagen tot je weer negatief test, maar om tot een gemiddelde te komen heb je ook uitersten nodig.
Hoe lang je besmettelijk bent valt ook weinig over te zeggen. Er is steeds meer aanwijzing dat de grootste drijver van de pandemie de niet-symptomatische superspreaders zijn. Echter houdt men nu 2 dagen symptoomvrij aan.
Bij ons thuis zat ruim 2 weken tussen onze besmetting zonder apart geleeft te hebben.
Zolang je zelf negatief test zou ik jezef geen grote beperkingen opleggen. Immers kan je net zo goed omgekeerd door je familie aangestoken worden.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 09:02

Als je echt niemand wilt aansteken, nee dan moet je niet op bezoek gaan maar thuis blijven.[/quote]

Ik woon nog bij mijn moeder maar ben bij mijn vriend nu. Ik slaap nu op een luchtbed en zit onder de bulten... (vlooien? :x )
Het liefst wil ik in mijn eigen bed slapen maar ik woon met veel mensen thuis en wil niemand aansteken. Ik vind het ook geen probleem om mij af te zonderen op mijn kamer. Maar ik zal alsnog gebruik moeten maken van de badkamer en keuken.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 09:17

dalena schreef:
Ik woon nog bij mijn moeder maar ben bij mijn vriend nu. Ik slaap nu op een luchtbed en zit onder de bulten... (vlooien? :x )
Het liefst wil ik in mijn eigen bed slapen maar ik woon met veel mensen thuis en wil niemand aansteken. Ik vind het ook geen probleem om mij af te zonderen op mijn kamer. Maar ik zal alsnog gebruik moeten maken van de badkamer en keuken.

Is dat in overleg niet op te lossen?
Badkamer na gebruik goed schoonmaken en vooral goed ventileren. Toilet doorspoelen met de klep dicht en daarna chloor erdoor.
En dat je huisgenoten je een week van eten voorzien? Klaarzetten voor jouw deur. Geef ze even tijd om weer weg te lopen of dat ze een seintje geven dat je het kan pakken?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 11:50

Toen mijn ouders het hadden bleef ik maar gewoon bij ze in huis ik ontkwam er toch niet aan meer op dat moment.

Ik zat wat meer boven maar voor de rest hebben we niet veel meer gedaan. Ik ging dan in de eetkamer alleen zitten te eten wat meer op afstand. Of ik ging daar zitten en vanaf daar tv kijken.

Duurde bij mij ook dik 1,5 week voordat ik pas klachten kreeg.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 16:53

Raad eens wie er nu opeens een positieve test heeft :')

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 18:15

dalena schreef:
Raad eens wie er nu opeens een positieve test heeft :')

Balen maar was wel te verwachten nu je vriend corona heeft
Sterkte

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 18:32

Nu hoef je tenminste niet meer op dat luchtbed

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:03

Ik lees op twitter nog meer positieve testen na het Harry Styles concert van zaterdag. Nu heb ik net corona gehad en heeft het dan nog nut om nu nog eens te testen? ( ik testte 28 juni positief) Ik heb geen zin om en onnodig een test te gebruiken.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:08

friezenfan2 schreef:
Ik lees op twitter nog meer positieve testen na het Harry Styles concert van zaterdag. Nu heb ik net corona gehad en heeft het dan nog nut om nu nog eens te testen? ( ik testte 28 juni positief) Ik heb geen zin om en onnodig een test te gebruiken.

Nee zo snel krijg je het niet weer. Je moet je er niet zo druk om maken hoor!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:49

friezenfan2 schreef:

Waarom zou je testen als je geen klachten hebt?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:44

Nee binnen 2 weken na een corona besmetting testen is echt nutteloos. Helemaal als je geen klachten hebt is het echt onnodig.

Ik test hier alleen als ik echt denk dat het corona kan zijn en ik dus klachten heb. Ik ga niet voor iedere poep of scheet testen. We hebben een voorraadje van school, maar alsnog zonde van de testen. Ik ga er zelf ook geen geld aan uitgeven om nog testen te kopen als deze op zijn, dus we zijn er zuinig mee.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:53

Een zelfstest is snel weer negatief
Anders als de pcr
Dus testen heeft wel zin
Na twee weken kun je opnieuw Corona hebben helaas was pas in t nieuws