[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:30

Ja gewoon waar. Wij zijn een walgelijk ras.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:30

Dierentuinen zijn niet nodig die zijn er om mensen te vermaken. Als we echt de dieren wilden helpen deden we dat wel in parken waar we geen geld mee verdienen door ze te gebruiken als vermaak. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:33

Was het maar zo zwart wit :)

Als we dieren echt willen helpen, moeten we gewoon de mens castreren/steriliseren en uit laten sterven. Voor heel de planeet beter.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:43

Ik heb een maand als dierverzorger stage gelopen in een dierentuin, bij de kleine zoogdieren en reptielen. Ze doen echt ook heel goed werk. Zelf vind ik wel dat sommige dieren volledig ongeschikt zijn voor een dierentuin maar daar is intern ook echt wel discussie over :j .
Kinderen waren heel irritant idd... Ben je aan het werk, staat er zo'n wurm bij een poortje met een koetsjie koetsjie moeder die dan vind dat het kind op het knopje moet drukken. En die vond dat moeilijk := :=

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:44

Relaxed schreef:
Ik houd ook echt niet van dierentuinen :n

Ik ook niet, vind het ook altijd wel lastig indenken waarom mensen dat zo'n heerlijk dagje uit vinden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:51

Hier ook een haat-liefse verhouding met dierentuinen. Er zijn er bij die goede dingen doen, mooie verblijven, educatie etc. Maar het blijft gericht op amusement voor mensen/commerciële belang van de dierentuin.
Ik denk dat niet elk dier gelukkig wordt van zo’n leven. Leeuwen, tijgers, ijsberen, olifanten… allemaal van die voorbeelden waarvan ik denk.. moeten we dat nog wel doen.

Waar ik denk dat andere dieren prima te houden zijn en je nog voldoende in hun behoeften kunt voorzien. Maar dan zul je per dierentuin minder dieren kunnen houden qua soorten en aantallen. En dan gaan de commerciële belangen weer meespelen.
Lastig.

smurffieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:05

Ik vind het gemiddelde fokprogramma wel positief om uitsterven tegen te gaan. Maar die moeten wel kans op uitzetting hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:10

Moet eerst de halve mensheid het loodje leggen.. voor die stap in elk fokprogramma bereikt kan worden :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:17

Een deel van de motivatie om dierentuinen te houden is om mensen bewust te maken van de dieren die (ooit veelvuldig) op aarde leefden en zo een liefde te koesteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:29

F_Orumster schreef:
Een deel van de motivatie om dierentuinen te houden is om mensen bewust te maken van de dieren die (ooit veelvuldig) op aarde leefden en zo een liefde te koesteren.
Alleen jammer dat dat altijd een gevalletje "not in my backyard is." Zie: de kwestie wolf. "Wij" hebben net zo weinig zin in een wolf in onze achtertuin als de gemiddelde Keniaanse boer in olifanten in z'n gewassen of leeuwen tussen z'n vee.

Ik vind de educatieve waarde van een ijsbeer op een grasveldje ook een stuk kleiner dan de educatieve waarde van bijvoorbeeld een David Attenborough docu, waarin je het dier in zijn natuurlijke omgeving ziet en natuurlijk gedrag ziet vertonen. Want aan al die "verrijking" voor dieren in dierentuinen is ook weinig natuurlijks. En door het veelvuldige contact met mensen, zijn die dieren ook totaal ongeschikt om uitgezet te worden - dat is ook helemaal niet het doel van fokprogramma's in dierentuinen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 23:18

Wij (als in ik) heb anders weinig moeite met die roedel wolven in mijn achtertuin :+ Dat krijsgespuis daarentegen _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 23:24

:+ :+

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 08:13

Vind de dierentuinen in Nederland tegenvallen. Als ik naar een dierentuin ga dan is het naar pairi Daiza in België. Takke eind rijden maar zeer zeker de moeite waard. Beesten zitten in mooie verblijven en ze doen heel veel om bepaalde soorten weer terug te plaatsen in de natuur. En dan moet je echt op een doordeweekse dag gaan als het geen vakantie is anders wordt je gillend gek van alle drukte en gillende koters :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:10

Wat verwachten jullie als je door LinkedIn scrolt?
Updates van collega’s? Comments als “succes met je nieuwe uitdaging” of “power vrouw!!!”

Ik zag een fotoshoot van een 12 weken oude foetus. Het stel moest de zwangerschap vroegtijdig beëindigen en besloot de foto’s te delen. Heel poedersuiker. Mooi dat er een platform is en dat je je zo kwetsbaar op durft te stellen. Maar of dit platform LinkedIn is betwijfel ik.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:11

Oh wauw, das wel ongepast ja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:11

Danique_G schreef:
Wat verwachten jullie als je door LinkedIn scrolt?
Updates van collega’s? Comments als “succes met je nieuwe uitdaging” of “power vrouw!!!”

Ik zag een fotoshoot van een 12 weken oude foetus. Het stel moest de zwangerschap vroegtijdig beëindigen en besloot de foto’s te delen. Heel poedersuiker. Mooi dat er een platform is en dat je je zo kwetsbaar op durft te stellen. Maar of dit platform LinkedIn is betwijfel ik.

Die zag ik ook, heb het idee dat ik steeds meer persoonlijke dingen tegenkom :n hoort imo iig niet op LinkedIn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:12

LinkedIn wordt idd steeds meer een soort Facebook. :roll: Vreselijk.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:18

En mooi dat het steeds meer genormaliseerd is dat ook op de werkvloer je een mens bent. Ik vind het niet erg dat sommige Posts een persoonlijkere invalshoek krijgen. Mooi soms zelfs. Maar de hoofdreden waarom ik op LinkedIn zit is professioneel. Ik hoef echt niet je nageslacht te zien. Upload toch ook geen foto’s van mn paard? Ze wilden de stichting die het mogelijk heeft gemaakt in een goed daglicht zetten. Maar ontging me compleet in eerste instantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:25

Het verschil vind ik ook wel dat ik met mijn collega's op den duur toch een soort persoonlijke band heb. Daar hoort idd bij dat iedereen ook een mens is, maar van vreemden heb ik er echt totaal geen behoefte aan om op de hoogte gebracht te worden van hun hele hebben en houden. Je spreekt immers ook niet willekeurig iemand op straat aan om ze foto's van je pasgeboren kroost/nieuwe paard/verbouwde keuken onder hun neus te duwen, dus waarom zou je het wel op LinkedIn doen? :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:27

De reden waarom ik LinkedIn maar 2x per jaar open om wat mensen te accepteren en het verder lekker laat voor wat het is. Vind het zo'n "kijk mij eens even geweldig zijn" platform. :r

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:31

Ik heb niet eens LinkedIn :o

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:37

Qimm schreef:

Same here

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:37

Qimm schreef:

Dit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:39

Ik heb het als zzp-er wel echt nodig, maar je kunt vrij makkelijk mensen ontvolgen. Zoals oud collega's die op alle corona oliebol reageren, ontvolgen, ik zie hun dan niet meer, maar mijn oproepen zien ze wel wat dan nuttig kan zijn :+

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:35

Ik heb Linked-In nooit helemaal begrepen. Ik heb het, ik zorg dat het, relatief, goed wordt bijgehouden, maar het is een vergaarbak van mensen die professioneel iets met mij gemeen hebben. Ik ken deze mensen niet en hun persoonlijke verhaal interesseert mij derhalve niet zo heel veel. Ik heb genoeg aan de mensen die ik in het echt zie en dan een paar mensen die ik via socials ken en volg.

Ergens snap ik dat je zoiets wilt delen en wanneer zoiets op mijn werk zou spelen dan kan ik daar enorm in meeleven. Sterker nog, ik maak vol liefde foto's van een 38 weken zwangere vriendin/collega en we hebben de grootste lol. Ik snap haar keuze, maar verder leeft zij mijn grootste nachtmerrie.

Voor mij draait mijn grootste ergernis om de hysterie die sommige/de meeste mensen hebben wanneer het om kinderen gaat. De:

- 'wij zijn zwanger' - werkelijk, ik zie maar een zwangere.
- 'ons wondertje is geboren' - je hebt onbeschermde sex gehad, wat had je dan verwacht?
- genderreveal parties
- babyshowers
- eindeloze stroom aan onzinnige foto's waar niemand op zit te wachten
- papadagen - je hebt gewoon een dag vrij
- ik moet even aan mijn man vragen of hij op wil passen
- ik kan zondag toch niet mee want ik heb family duties

*driftbui over*