Askja schreef:Pien, kappers en hun klanten moeten hier sinds gisteren ook weer een mondkapje op.
Vorige week op pijnlijke wijze ervaren hoe verschillend (onder de toenmalige regels) het coronabeleid soms wordt ingevuld.
Naar de kapper geweest, geen enkele beperking, alleen stonden de kappersstoelen op 1,5 m afstand. Het was niet druk, maar ook niet leeg, er waren ca 8 mensen incl. kappers in de zaak.
Later die dag moesten wij helaas onze hoogbejaarde kat, die ineens heel slecht was, laten inslapen. Niemand in de praktijk, behalve de dienstdoende DA en wij tweeën.
Toch mocht maar 1 van ons bij het inslapen aanwezig zijn. De ander moest maar in de wachtkamer gaan zitten.
Daar heb ik dan weer geen enkel begrip voor, dan sla je m.i. echt door met je regels - geen afscheid mogen nemen van je geliefde huisdier, terwijl er meer dan zat ruimte was in de behandelkamer om 1,5 m afstand te houden, en we droegen (verplicht) mondkapjes.
Echt ...
Weet iemand of dat de standaard procedure is bij alle DA praktijken?
Officieel moeten wij van de keten inderdaad de Max van 1 eigenaar in de behandelkamer hanteren. Ik vertik het. Al wil je met 20 man afscheid nemen, het is allemaal al verdrietig genoeg. Van mij mag iedereen erbij zijn die dat wil (mits het dier het ook okay vindt
).
Maar ik heb vaak genoeg ouders met volwassen kinderen die afscheid willen nemen van het dier waarmee ze zijn opgegroeid. Dat ga ik iemand echt niet afnemen, dan ontslaan ze me maar, helemaal prima.
Ik krijg regelmatig een tik op de vingers “er mag er echt maar 1 mee hoor!!!” Maar ik nodig ze gewoon allemaal uit. Dikke doei, ik zou er zelf ook willen zijn voor mijn dier op dat laatste moment.
Er zijn ook wel praktijken die 1 persoon toelaten, maar bij euthanasie 2. Ik hou me zoveel mogelijk aan 1 persoon, en bij lastige besluiten oid (dus iets anders dan een enting), loop ik vaak even naar buiten om met alle eigenaren te overleggen. Het onderzoek doe ik dan met 1 eigenaar waarbij ik een stagiair heb die het dier vasthoud om toch zoveel mogelijk contact met verschillende mensen te voorkomen.
Heel lastige of gestresste dieren laat ik de eigenaar zelf weer vasthouden als ze dat fijner vinden. De beestjes snappen het niet, dus dan is het voor mij niet anders. Maar veel dieren zijn bij de stagiair meer op hun gemak dan bij een baasje die helemaal gestresst is omdat ze niet tegen naalden kan
Net zoals huisvisites. Die doe ik ook gewoon hoor.