Trouwen in 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eroslover

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:50

Ik heb wel een idee voor het kapsel, maar nog niet precies.

Schiet op voor jou nu. Ik denk niet dat we fooien geven, alles kost al zoveel.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:39

Mijn jurk moest nog op lengte gemaakt worden, dus die had ik laatst maar eens weggebracht. De achterkant was geen echte sleep, maar wel net iets langer dan de voorkant. Niets voor mij, want ik vergeet dat ik niet zomaar achteruit kan stampen en sta dan op de stof. Alles moest eraf! Nou heb ik gisteren de jurk weer opgehaald en ik ben misschien iets té enthousiast geweest met aangeven hoe kort het moest. :7 Het is in elk geval geen jurk meer tot de grond. Het loopt wel makkelijk, dat wel. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 22:51

Oh jeetje.. ben je nou wel tevreden of heb je spijt? Vervelend hé dat iets er makkelijk af kan, maar moeilijk weer aan kan..

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:01

_Lorette_ schreef:
Mijn jurk moest nog op lengte gemaakt worden, dus die had ik laatst maar eens weggebracht. De achterkant was geen echte sleep, maar wel net iets langer dan de voorkant. Niets voor mij, want ik vergeet dat ik niet zomaar achteruit kan stampen en sta dan op de stof. Alles moest eraf! Nou heb ik gisteren de jurk weer opgehaald en ik ben misschien iets té enthousiast geweest met aangeven hoe kort het moest. :7 Het is in elk geval geen jurk meer tot de grond. Het loopt wel makkelijk, dat wel. :+

Oepsie. Kunnen je hakken niet korter of heb je geen hakken aan?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:29

Haha oeps :D Kun je inderdaad niet eventueel andere schoenen erbij? Lastig! Maar komt vast goed.

Wij hebben het pak ook samen uitgezocht! Wilde wel echt weten wat hij koos hoor, en of het allemaal wel bij elkaar paste.

Klinkt als een mooi pak Kylan!

Laughterline :') Heb er vannacht weer een gehad hahaha, begint echt erg te worden deze dromen :')

Hier nu echt bijna alle details geregeld. Alle details besproken met alle leveranciers en zo, teruggehoord van de locatie en bijna iedereen nu betaald, alleen de locatie en visagist nog. Visagist is uiteindelijk stuk duurder dan ik dacht, zo alles bij elkaar :') Cadeautjes voor mijn ouders en bruidsmeisjes ook besteld. Mijn ouders komen dit weekend al dus kunnen mooi nog even helpen met de laatste dingetjes. Draaiboek klaar een doorgesproken met mijn bruidsmeisjes, de best men van mijn vriend en mijn ouders.
De dag voor de bruiloft gaan we lunchen met mijn Nederlandse vriendinnen en aanhang en de broers van mijn vriend. 14 mensen, was nog lastig om voor zoveel mensen plek te vinden :+ Dag na de bruiloft gaan we ontbijten met onze families, dat was ook lastig haha. Maar nu allemaal geregeld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:34

Klinkt als een heel erg tof vooruitzicht Eulogy!!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:54

Oeps Lorette dat is even schrikken dan! Hopelijk kan je het met lagere schoenen oplossen.

Wat leuk Eulogy! Klinkt alsof je alles goed onder controle hebt :) Spannend zo de laatste voorbereidingen!!

Morgen mijn jurk ophalen *\%/*

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 10:31

Lorette dates schrikken

Eulogy klinkt alsof het allemaal goed verloopt.

Hier heb ik einde van de middag mijn proefkapsel en make up.
Daarna maar even uiteten dan heb ik er ook nog wat aan vandaag.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 10:50

Ik denk dat ik dan op blote voeten moet. :P Maar ik vind het geen wereldramp, hoor.

Wij hadden morgen wat afspraken staan die niet doorgaan door coronabesmettingen/ziekte en we hebben de grootste moeite om deze te verzetten. De agenda's zijn al zo vol en we kunnen ook niet maar zo even vrij nemen van het werk zonder dat vooraf af te stemmen met collega's. *edit: kromme zin
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 05-04-22 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 11:09

Dat lijkt me super lastig! Daar ga ik straks ook tegenaan lopen wanneer ik in augustus de laatste dingen moet regelen. De herfstvakantie an sich vrij was al even een dingetje volgens mij :D .. die zijn eigenlijk alleen voor mensen met kinderen

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 11:27

Ah dat is inderdaad heel vervelend. Ik vind het sowieso al lastig dat alle voorbereidingen me zoveel vakantiedagen kosten :+ Maar goed ik mag niet klagen, volgende week heb ik na dinsdag vrij tot vrijdag de week erop. En in november 2,5 week voor onze huwelijksreis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 13:53

Ja, dat snap ik! Ik mag in mijn handen knijpen met hybride werken :) Maar die kleine dingen loop ik toch nu al tegen aan, hoe vervelend als je echt vaste werktijden hebt en lastig vrij kan krijgen!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 15:33

Veel plezier met je proef kapsel eroslover!

Lorette lastig als je afspraken moet gaan verzetten.... Is een digitaal overleg ook geen optie? Dat hebben wij wel een paar keer gedaan om de vaart er een beetje in te houden.

Wij hebben gelukkig allebei flexibele werktijden dus een afspraak op het eind van de middag is bijna altijd wel te plannen, dan beginnen we gewoon extra vroeg die dag. Lastig hoor als het zo veel vrije dagen kost, dat valt bij ons gelukkig mee.

Vandaag had ik dan wel vrij genomen om gezellig samen met mijn moeder mijn jurk te gaan ophalen <3 Zo bijzonder om hem weer aan te hebben, dit keer had ik ook de sieraden en haarspeld die ik wil gaan dragen er bij dus een aardig compleet plaatje. Heel erg blij mee! Ook nog even gekeken naar iets voor over de jurk voor het geval het heel slecht weer wordt, wel wat moois gezien maar niet volledig overtuigd. Dus maar even wachten op de weersvoorspelling en dan kan ik het indien nodig alsnog ophalen. Het was gezellig samen met mama op pad, de jurk hangt nu netjes bij mijn ouders te wachten op de grote dag.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 15:46

Ik kan inderdaad ook veel dingen tussendoor doen, ik werk wel op kantoor maar mijn tijden zijn vrij flexibel en mijn kantoor is bij onze locatie en de bloemist en zo om de hoek. Maar mijn vriend werkt dus in de zorg en ook niet heel erg in de buurt, dus die kan niet makkelijk van zijn vaste tijden afwijken.

Gezellig Kylan! Ik haal mijn jurk pas de dag van tevoren op, best een gek idee dat ik hem dan pas heb :+ Maar in de tussentijd kan hij eigenlijk ook nergens hangen, zeker omdat de onderkant uit moet hangen en ik nogal een lange sleep heb.
Heb wel een leuke dag die dag, eerst m'n jurk ophalen met m'n moeder en 2 bruidsmeisjes, daarna lunchen en dan bij m'n ouders in de Airbnb eten en dan lekker in bad daar (ik heb zelf geen bad) :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 09:42

Mag ik bij deze wed2b bruidsmeisjes jurken heel erg afraden :')
Er was een levertijd van maximaal 12 weken, dat werd krap maar was wel te doen (dat was gister). Anderhalve week geleden contact opgenomen, toen lagen ze blijkbaar in Duitsland, dus ze zouden die donderdag in de winkel aankomen. Donderdag gebeld: niks. Begin deze week weer gebeld: ze zouden er uiterlijk deze donderdag zijn, en dat was de 12 weken, dus binnen de afgesproken termijn. Nou ja oké, gek dat dat zo lang moet duren maar goed, prima. Gister, weer niks, dus weer gebeld. Nu zou het ineens volgende week woensdag worden, uiterlijk donderdag. Ehhhh nee?! Dat is een week later dan afgesproken, 1 of 2 dagen voor de bruiloft en mijn bruidsmeisjes vliegen op woensdag. En hoe kan het 2.5 week duren om 2 jurken van Keulen naar Arnhem te krijgen?!

Nou ja, ik heb dus gezegd dat dat voor mij geen acceptabele oplossing wordt en dat we ze dit weekend moeten hebben. Nu blijkt er ineens een fout gemaakt, 2 weken geleden lagen ze nog niet in Duitsland. Of zo. Nu kunnen ze maandag, uiterlijk dinsdag, in de winkel zijn. Weet niet echt of ik hier nu wel akkoord mee moet gaan, imo is het hun probleem en sturen ze maar gewoon een koerier of zo? Vermaken kan eventueel last minute nog wel in Bristol, maar toch

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 09:54

Oh neeeeee Eulogy wat een gedoe en stress! Hopelijk krijgen ze het opgelost binnen de afgesproken levertijd en anders moeten ze ze maar per koerier rechtstreeks naar Bristol sturen zou ik zeggen, in plaats van via de winkel. Kom nou, zo lang hoeft het toch niet te duren? Twaalf weken is al bizar lang, dit klinkt een beetje alsof ze gewoon 10 weken niks hebben gedaan en ze het nu niet rond krijgen...

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 10:03

Oh jeetje. Dat is echt niet netjes. Ik vind ook dat zij het moeten oplossen en maar spoed moeten versturen oid. Daar zou ik me wel hard voor maken.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 10:27

oh jeetje, wat ellendig zeg. slechte service!! ik hoop dat het nog goed komt. Hebben je bruidsmeisjes een planB-jurk? als het helemaal niet meer lukt??

Eroslover, hoe is het met je kapsel gelukt? tevreden?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 11:08

Balen zeg eulogy. Ja was tevreden. Ze flanste toen ik weg ging even met mijn haar omdat ik had gezegd uit eten te gaan met vriend. Maar die mocht het van haar n toen deed ze het snel wat anders, maar dat was eigenlijk ook heel leuk, dus daar ook foto’s van gemaakt. Make up was wel erg basic, maar heb normaal ook niet hele heftige make up en valt snel weg achter mijn bril. Maar daarover wel gezegd dat het ietsje meer mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 12:53

wooow dat kan echt niet! Wat een extra stress! Ik vind dat je in je recht staat, eigenlijk zelfs dat je best een korting mag afdingen, haha. Wauw zeg..
Eroslover: Oeh nu ben ik wel benieuwd. Doe je het hoog of laag? En goed idee van haar dat je het nog niet mag laten zien!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:03

Het wordt deels vast met mooie vlechten naar achteren vast gezet en rest van mijn haar los en in krul. En wil er echte bloemen in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:55

Leuk!! Klinkt goed ♡

Eulogy: 15-4-22
annepaardoes: 16-4-22
Kylan: 22-4-22

Hoever zijn jullie dames? Spannend? Leuk? Alles klaar? Hoe groot wordt jullie feest uiteindelijk?

Afbeelding

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 21:42

Hey dames, ik kom ook even binnen vallen. Wij trouwen 3-6-22 dus dat komt ook al korter bij.
Maar het voelt onwerkelijk, we hebben nog totaal geen stress. Ik heb dan wel weer het idee dat we vanalles vergeten haha, maar volgens mij valt dat wel mee.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 07:48

Eulogy: ooooh nee. Wat een gedoe. Hopelijk zijn de jurken er op tijd. Wat een flutbedrijf.

Yellowbird: Dat hadden wij precies zo. Tip: maak een lijstje wat je (of de ceremoniemeester) allemaal nog moet doen. Van cadeautjes halen tot een bruidsnoodpakketje. Scheelt stress op het eind.

Pimaude: de stress neemt hier aardig toe. Niet voor de dag zelf, maar voor wat er nog moet gebeuren (huis en tuin aan kant, laatste spulletjes kopen voor de bruiloft en huwelijksreis, nog even een welkomsbord maken enz.). Donderdag gaan we daarom ook lekker naar de sauna. Even ontspannen.
Ons feest wordt trouwens niet mega groot. Zo’n 70 man in totaal. Gewoon een leuk gezelschap.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 08:32

Welkom Yellowbird! Even een checklist opzoeken is misschien wel fijn zodat je kan zien dat je niks vergeet.

Hier gaat het goed, wij zijn er zo ongeveer wel klaar voor! Iedereen die we spreken vindt ons super georganiseerd, alle credits voor onze ceremoniemeester die het draaiboek in elkaar heeft gezet! Gisteren was de trouwambtenaar hier voor een kennismaking. Was een heel leuk gesprek dus ik denk dat we een leuke ceremonie krijgen :D Ze gaat ook onze getuigen nog bellen voor input.
De spanning begint wel een beetje te komen voor mij, mijn vriend is nog relaxed. Wij hebben uiteindelijk zo'n 75 gasten op onze borrel/receptie.

Lekker naar de sauna van tevoren is fijn annepaardoes, dat gaan wij ook de dinsdag voor onze bruiloft doen :)