Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:47

Cer schreef:
Elnienjo... zo hee.... gaat t ? "op de blaren zitten" :n

Ik denk dat het supergaaf wordt in het buitengebied als de helft van de stadsmensen daar heen wil... wel een beetje meer huizen daar planten dan, wordt het leuk verdeelt :j

Laat die stadsmensen maar lekker opgehokt blijven in de randstad, het wordt sowieso al steeds drukker in 't buitengebied. Helpt ook niet mee dat ze hier ook bedrijven blijven vestigen en woningen blijven bouwen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:47

Cer, JIJ vind het onhandige oplossingen.
Blijkbaar ken je de ANWB routes niet.
Dan kom je door de mooiste plekjes van Nederland.
Ook langs diverse stops, zal er vast ook 1 bij zitten die minder druk is, kun je daar een stuk lopen.

Je route vooraf plannen met een googlemaps of een app, wat is daar zo raar aan?
Als ik met het paard (nu niet ivm corona) naar een vreemd bos ga doe ik dat ook.
Kan toch ook voor het wandelen in het buitengebied maar buiten een natuurpark om.
Dan weet je dat het niet druk is.

Net wat Brainless aangeeft, de paden zijn smal dus afstand is NIET mogelijk.
En na herhaaldelijk verzoek niet met zijn alle massaal daar te komen word het toch gedaan.

Maar zijn mijn oplossingen ineens onhandig.
Maar ik probeer nog een oplossing te bedenken, ipv als domme dodo aan te sluiten.
Dat ze maar gaan handhaven, ik vind het prima, ik ontvang de prent niet.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 25-02-21 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:49

Kortom: het zou goed zijn als de terrassen, bouwmarkten en tuincentra weer open zouden gaan. Dan krijg je toch weer meer spreiding van de drukte.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:53

Echt, als stadsmens zou ik niet eens naar het buitengebied willen verhuizen :j dus dat scheelt al..

en IK snap dat mensen naar het buitengebied willen, of een bos of park.. Dat dat dan Domme Dodo's etc zijn vind ik gewoon onaardige benamingen.
De mensen in het Vondelpark, dat vind ik niet handig..

Toen ik laatst hier in de Horsten aan het wandelen was, was de gemiddelde leeftijd wat hoger dan mensen die handig zijn met een GPS / google maps etc.. Maar prima..

Ik denk dat mensen altijd denken 'ik pas er nog wel bij'.. Ik zit hier op de route naar scheveningen.. dat heeft een paar dagen afgelopen zomer HE LE MAAL vast gestaan.. mensen (voornamelijk Duitsers) hebben echt uren in een file gestaan :') je moet t maar leuk vinden.. Blijkbaar is dat iets wat sommige mensen doen.. geen idee waarom.. Je moet op een mooie zonnige dag niet eens willen proberen om naar een strand te gaan vind ik :') maar ja, het gebeurt wel..

Ik ken alleen de ANWB wandelroutes.. maar wat ik net zei, als ik ga googlen op Utrechtse Heuvelrug vind ik, denk ik, ook alleen drukke parkeerplaatsen?
En ik ken de rijroutes niet, want ik doe dat inderdaad niet... Ik blijf lekker in mijn stad :j Prima te doen hier gelukkig..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:54

elnienjo schreef:
Cer schreef:
Elnienjo... zo hee.... gaat t ? "op de blaren zitten" :n

Ik denk dat het supergaaf wordt in het buitengebied als de helft van de stadsmensen daar heen wil... wel een beetje meer huizen daar planten dan, wordt het leuk verdeelt :j

Laat die stadsmensen maar lekker opgehokt blijven in de randstad, het wordt sowieso al steeds drukker in 't buitengebied. Helpt ook niet mee dat ze hier ook bedrijven blijven vestigen en woningen blijven bouwen.
ik ben echt verbaasd over de mega egoistische reacties van sommigen hier. Wat een samenleving zeg. Bah, bah, bah

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:54

elnienjo schreef:
Kortom: het zou goed zijn als de terrassen, bouwmarkten en tuincentra weer open zouden gaan. Dan krijg je toch weer meer spreiding van de drukte.

Nou, dat denk ik ook... :j

Maar ja, dat is ook weer niet een goed idee... (geen idee waarom niet, maar swah)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:55

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:59

Cer schreef:
Dat is niet wat ik zeg Brainless.. maar je kunt mensen ook moeilijk verbieden om op een mooie dag buiten te gaan genieten? Of is dat alleen voorbehouden aan de happy few die landelijk wonen?

Ik vind het prima dat hier mensen lopen, ik ontwijk die tijden nu.
Maar nu met corona is het soms echt mega druk, veel drukker dan de afgelopen jaren.

En ja wij hebben juist gekozen hier te wonen omdat het wat rustiger (en goedkoper wonen) is.

Zo ook parkeren bij bv het Kuinrebos, normaal werd ik wel eens vastgezet door een auto, nu met deze drukte parkeren ze je gewoon dubbel vast. Ook op de parkeerplaats die speciaal voor combinaties is.
Want ja waar 1 auto staat (en je toch al niet weg kan) kan er nog wel een ander staan.

Kreeg al naar mijn hoofd.. jij houdt gewoon 3 plekken bezet .. Yep daarvoor zijn deze plekken gewoon aangelegd.
En als je aan de weg parkeert (moet je wel een paard hebben die echt heel makkelijk laadt) dan zetten ze er alsnog een auto achter. Heerlijk.

Het is dus alles bij elkaar wat dan gaat irriteren.
Als mensen gewoon met elkaar rekening houden dan is er niets aan de hand,
Stel ik kom daar met de hond en er is geen (normale) plek meer, dan ga ik weer naar huis (of rij eerst een stukje verder om te kijken of daar plek is).
Mensen van verder weg willen en moeten wandelen en pleuren dan maar hun auto overal neer.
Ook voor mensen hun uitrit en zelfs op privé parkeerplaatsen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:59

Cer schreef:
Ik ken alleen de ANWB wandelroutes.. maar wat ik net zei, als ik ga googlen op Utrechtse Heuvelrug vind ik, denk ik, ook alleen drukke parkeerplaatsen?
En ik ken de rijroutes niet, want ik doe dat inderdaad niet... Ik blijf lekker in mijn stad :j Prima te doen hier gelukkig..

Ja, maar zoals je ziet is de Heuvelrug uitgestrekt, heeft meerdere bossen in meerdere dorpen. Er lopen meerdere straten tot aan het bos, woonwijken liggen naast het bos etc. Als je met de auto naar een hoofdingang rijd passeer je kilometers bos. Als je dan bij de hoofdingang komt en ziet dat het super druk is zou je kunnen bedenken een stukje terug of verder te rijden. Het is echt niet zo ingewikkeld. (ik kom hier vandaan maar doe dit bijvoorbeeld ook op de veluwe)

Maar als je geen drukte wil vermijden dan sluit je gewoon aan natuurlijk. Ik vind het allemaal best. Ik denk dat mensen dat ook juist gezellig vinden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:01

Cer ik snap ook dat mensen naar buiten willen, dat zijn ook geen domme dodo's.
Wel die als het zo enorm druk is gewoon aansluiten, ondanks de waarschuwingen in de media dat niet te doen. Net als in het vondelpark, ja ik vind dat domme dodo's als ze dat doen.
dat is gewoon dom je ding doen zonder erbij na te denken.

En tegenwoordig hebben we de technologie als apps dat anders te plannen dan dat drukke natuurgebied.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:02

Ik heb echt 0 richtingsgevoel dus ik durf niet zo goed ergens zomaar te wandelen. Dus pak dan altijd maar de trein naar Ommen. Daar ken ik het en weet ik de plekjes waar je letterlijk niemand tegen komt. _O-

Daarbij heb je in Zwolle niet echt bos, alleen van die lelijke aangelegde parken. :+
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 25-02-21 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:02

Volgens mij heeft iedereen evenveel ‘recht’ om in het buitengebied cq natuur te wandelen. We betalen allemaal belasting waarmee de natuurgebieden onderhouden worden. Persoonlijk zou ik dan zeggen, laat de mensen die er dichtbij wonen parkeren op onbekende plekken of met de fiets gaan. Dan kunnen de stedelingen op de grote parkeerplaatsen staan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:03

DuoPenotti schreef:
Cer ik snap ook dat mensen naar buiten willen, dat zijn ook geen domme dodo's.
Wel die als het zo enorm druk is gewoon aansluiten, ondanks de waarschuwingen in de media dat niet te doen. Net als in het vondelpark, ja ik vind dat domme dodo's als ze dat doen.
dat is gewoon dom je ding doen zonder erbij na te denken.

En tegenwoordig hebben we de technologie als apps dat anders te plannen dan dat drukke natuurgebied.

In het vondelpark vind ik ook wat anders dan wandelaar of fietsers. Althans de beelden van gisteren. Zelf bij een drukke ingang van een natuurgebied is er doorstroom, in het vondelpark bleven mensen plakken in te grote groepen, weinig afstand en geen mondkapje.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:03

elnienjo schreef:
Je wil toch uberhaupt je eigen onafhankelijkheid en niet alleen maar ergens naartoe kunnen als je man thuis is én de auto niet zelf nodig heeft?

Ehhh geen werk geen auto.
Daarnaast werkt mijn man nu thuis en kan ik zijn auto gebruiken.
En ja wij hebben ook tijden gehad dat wij maar 1 auto konden betalen en ik overdag geen auto had.
Dat is een schande?

Er zijn echt veel gezinnen die maar 1 auto ter beschikking hebben.
Ik weet hier meerdere uit de buurt en ken zelfs mensen zonder auto omdat ze dat niet kunnen betalen.

Ik ben blij dat ik een andere heb kunnen kopen ondanks dat ik nu geen werk (=inkomen) heb.
Dat is alleen omdat wij de hypotheek konden oversluiten en zo de maandlasten flink konden verlagen.
Maar dit houdt wel in dat ik ergens eind de zomer wel weer werk moet hebben.
Anders moeten wij het vakantiegeld wegleggen om de auto voorlopig te kunnen betalen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:04

Fitzroy, mij zie je er nu ook echt niet.
bedankt zeg, hutje mutje lopen op de smalle paden.

Maar tussen recht hebben en domme acties doen zit nog wel een stukje zou ik zeggen :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:06

Fitzroy schreef:
Volgens mij heeft iedereen evenveel ‘recht’ om in het buitengebied cq natuur te wandelen. We betalen allemaal belasting waarmee de natuurgebieden onderhouden worden. Persoonlijk zou ik dan zeggen, laat de mensen die er dichtbij wonen parkeren op onbekende plekken of met de fiets gaan. Dan kunnen de stedelingen op de grote parkeerplaatsen staan.

Ik vind ook prima dat er mensen zijn (liever niet maar ja :+ :D ), maar zorg dan wel dat het behapbaar blijft.
Parkeer gewoon waar het kan en laat geen troep achter.
Ik merk dat mensen die in hun "eigen" gebied lopen netter zijn dan bepaalde mensen van buitenaf.
Mijn moeder neemt nu al automatisch een plastic zak mee om tijdens haar wandeling achtergelaten vuilnis mee te nemen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:09

DuoPenotti schreef:
Fitzroy, mij zie je er nu ook echt niet.
bedankt zeg, hutje mutje lopen op de smalle paden.

Maar tussen recht hebben en domme acties doen zit nog wel een stukje zou ik zeggen :D

Ik kom er zelf ook al lang niet meer. En de meeste mensen die hier wonen vermijden die plekken sowieso in de weekenden. Ik bedoelde het ook meer als tips voor mensen van buitenaf. Het gebied is groot genoeg en veel mooier dan die paar routes alleen.

Maar goed, je zal zien dat net als vorig jaar de boel weer wordt afgezet omdat het simpelweg te druk wordt. Dat zou jammer zijn toch?! Daarbij gaan de bossen ook heringericht worden om meer stilte gebieden te creëren omdat mensen de natuur te veel verstoren.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:11

Brainless schreef:
Ik vind ook prima dat er mensen zijn (liever niet maar ja :+ :D ), maar zorg dan wel dat het behapbaar blijft.
Parkeer gewoon waar het kan en laat geen troep achter.
Ik merk dat mensen die in hun "eigen" gebied lopen netter zijn dan bepaalde mensen van buitenaf.
Mijn moeder neemt nu al automatisch een plastic zak mee om tijdens haar wandeling achtergelaten vuilnis mee te nemen.

Nou dit... Ja ik zit er ook niet op te wachten om 10 meter voor mij mensen te hebben lopen. Maar ja, dat is niet anders. Nederland is gewoon vol.

Maar ruim verdorie wel gewoon de zooi op die je meeneemt. Zo lastig is dat écht niet.

En over het bijbouwen van huizen... Ik hoor ontzettend scheef en wil graag een huisje kopen. Maarja die is niet beschikbaar of weer een appartement. En dat wil ik absoluut niet meer

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:15

MarlindeRooz schreef:
Ik heb echt 0 richtingsgevoel dus ik durf niet zo goed ergens zomaar te wandelen.

Zet de app 'runkeeper' op je telefoon, daarmee kun je altijd je beginplek weer terugvinden ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:16

elnienjo schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik heb echt 0 richtingsgevoel dus ik durf niet zo goed ergens zomaar te wandelen.

Zet de app 'runkeeper' op je telefoon, daarmee kun je altijd je beginplek weer terugvinden ;)

Geloof me... zelfs met navigatie aan waar ik als eens eerder ben geweest verdwaal ik. Godzijdank kan mijn vriend het wel. _O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:20

Cer schreef:
Is het voor mensen die niet uit de omgeving komen, dan altijd makkelijk om een 'niet ontdekt' plekje te vinden?
Ik was laatst bij mij in de buurt ook nog een "oh bestaat dit ook" plekje tegengekomen (een superleuk fietspad, heerlijk rustig).. wist ik niet, en ik woon hier toch al een poosje..

Als je niet bekend bent, dan volg je, denk ik, makkelijker de meute?

Mensen kijken in boekjes of websites waar leuke wandelroutes zijn. En gaan aan de hand daarvan bepalen waar ze heen gaan. Volgen dan ter plekke de geijkte wandelroutes. Mijn moeder was van de week ook al aan het mopperen op "mensen uit het westen" die de etiquette niet kennen en stug dicht achter je aan blijven lopen op het wandelpad. Hier in de omgeving is het vrij gebruikelijk om, als je met de hond loopt in het losloopgebied, elkaar snel te passeren of bewust een ander pad te kiezen als er al iemand loopt. Maar sommige mensen vinden het blijkbaar fijn om achter een ander aan te lopen.

Cer

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:23

Dat zijn volgens mij dezelfde mensen die ook geen afstand houden in een rij, of bij een evenement ook in je nek gaan staan hijgen.. Ik snap dat gedrag ook niet hoor ..

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:27

Wat een gedoe hier... zullen we elkaar gewoon niet zo veroordelen? Zeker niet gezien we niet weten in hoeverre het virus overdraagbaar is in de buitenlucht?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:28

Het einde begint toch wel langzaam in zicht te komen..

Mijn oma in het woonzorgcentrum is voor de tweede keer gevaccineerd dus mochten de regels versoepeld worden. Van 1 vaste bezoeker naar 2, en ze mag met drie personen gaan wandelen buiten!

Dus voor het eerst sinds deze zomer is ze weer buiten geweest, 10 minuutjes met mij en mijn vader in het zonnetje gewandeld.
Het was de tweede keer dat ze me zag sinds deze zomer. De laatste keer was ze heel dement en herkende ze mij totaal niet meer, maar ze is op wonderbaarlijke wijze verbeterd (ook heeft ze corona overleefd, die hele periode is ze wel kwijt). Ze herkende mij, en kwam zelfs op de naam van mijn vriend *\o/* *\o/*

Dus hier voelt het toch wel als een grote vooruitgang, op alle vlakken :D .

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:53

Brainless schreef:
elnienjo schreef:
Je wil toch uberhaupt je eigen onafhankelijkheid en niet alleen maar ergens naartoe kunnen als je man thuis is én de auto niet zelf nodig heeft?

Ehhh geen werk geen auto.
Daarnaast werkt mijn man nu thuis en kan ik zijn auto gebruiken.
En ja wij hebben ook tijden gehad dat wij maar 1 auto konden betalen en ik overdag geen auto had.
Dat is een schande?

Er zijn echt veel gezinnen die maar 1 auto ter beschikking hebben.
Ik weet hier meerdere uit de buurt en ken zelfs mensen zonder auto omdat ze dat niet kunnen betalen.

Ik ben blij dat ik een andere heb kunnen kopen ondanks dat ik nu geen werk (=inkomen) heb.
Dat is alleen omdat wij de hypotheek konden oversluiten en zo de maandlasten flink konden verlagen.
Maar dit houdt wel in dat ik ergens eind de zomer wel weer werk moet hebben.
Anders moeten wij het vakantiegeld wegleggen om de auto voorlopig te kunnen betalen.

Jij hoeft je hier toch niet voor te verantwoorden
Al wil je afhankelijk zijn jouw keuze..
Sorry Elnienjo je hakt constant meteen botte bijl beetje mededogen zou je sieren