We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:59

verootjoo schreef:
Maar dat is toch altijd dat sneeuw gaat aanvriezen als het niet gelijk weg is :? Volgens mij is dat echt niks nieuws. Meestal gaan ze dan de hele nacht sneeuw ruimen en strooien en is het in de ochtend weer aardig te doen. Wel opletten natuurlijk.
Maar goed, zal morgen wel zien, dan moet ik naar mijn werk.

Ja maar er rijden nu geen auto's ivm zondag iedereen is vrij en de avondklok dus dat zout word niet in de weg gereden waardoor het zout dus niet z'n werk doet. Nu zou het morgen sowieso beter zijn op de weg omdat iedereen morgen weer moet werken en het zout dan beter ingereden word.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 07-02-21 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:01

Om strooien effectief te laten zijn moet het zout wat gestrooid wordt uitgereden worden. Nu met de lockdown is er haast geen verkeer op de weg (iig savonds met de avondklok) en zijn de wegen gewoon heel slecht. Wij komen ook echt de wijk niet uit. Er ligt sowieso al 20/30cm en dan ook nog duinen elke paar meter die wel 50/60cm hoog zijn

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:02

verootjoo schreef:
Maar dat is toch altijd dat sneeuw gaat aanvriezen als het niet gelijk weg is :? Volgens mij is dat echt niks nieuws. Meestal gaan ze dan de hele nacht sneeuw ruimen en strooien en is het in de ochtend weer aardig te doen. Wel opletten natuurlijk.
Maar goed, zal morgen wel zien, dan moet ik naar mijn werk.

Dat gaat nu dus niet. Er rijden te weinig auto's en t zout werkt niet. Rijkswaterstaat zegt ook dat de wegen niet goed zijn momenteel.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:04

Liselot schreef:
Om strooien effectief te laten zijn moet het zout wat gestrooid wordt uitgereden worden. Nu met de lockdown is er haast geen verkeer op de weg (iig savonds met de avondklok) en zijn de wegen gewoon heel slecht. Wij komen ook echt de wijk niet uit. Er ligt sowieso al 20/30cm en dan ook nog duinen elke paar meter die wel 50/60cm hoog zijn

Hier precies zo.

Ik ben blij dat mijn werkgever alle basisscholen van de stichting dichtlaat morgen...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:06

Ah ok. Ik vond het hier nog best druk op de weg. Ik woon in de biblebelt en dus reden er hier best wat auto’s vanochtend rond 9uur en vanavond rond 6 uur. Tussendoor ook nog best wat omdat er meer diensten zijn vanwege corona. Allemaal reden ze in een treintje.

Hier ook 30cm. En er lag een duin voor onze keukendeur, dus die kregen we vanochtend niet eens open :')

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:14

Ik ben vanmiddag van Utrecht naar Arnhem gereden, was prima te doen hoor :D Heb wel winterbanden natuurlijk. En heb er ruim 1,5 uur over gedaan, we reden 60 op de snelweg. Ik vond het ook nog best druk op de weg, er reden best behoorlijk veel auto's. Gewoon rustig rijden en je focus erbij houden, dan is er echt niks aan de hand hoor..
Laatst bijgewerkt door Silenna op 07-02-21 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:15

Heel eerlijk? Ik ben er zo klaar mee.
Het sneeuwt hier in de kop van Drenthe nog steeds, wind is wel iets afgenomen.
Er zal zo'n 15 cm zijn gevallen maar door alle duinen is de weg amper te doen.
Ik heb er niets mee, merk dat ik naast alle beperkingen vanuit de Covid pandemie niet ook nog eens beperkt wil worden door het weer :D
Anyway, nog even en het is lente!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:17

Nou school van onze dochter blijft gesloten. Belachelijk. Kinderen komen voor 85% of meer uit deze wijk. Dus mensen kunnen ook lopend komen. Ik kan me niet herinneren dat onze school wel eens dicht bleef vanwege het weer. Ze had zich juist zo verheugd. Nog een dagje langer wachten voor
ze iedereen weer ziet.

BigOne

Re: We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:19

Leraren ook allemaal in de buurt wonend Susan ?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:20

Nou idd. De leerlingen kunnen dan wel uit de buurt komen, maar als ik morgenochtend voor de klas had moeten staan, dan hadden ze me hier mooi mogen uitgraven. :Y)

Ladybird
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:22

SusanH schreef:
Nou school van onze dochter blijft gesloten. Belachelijk. Kinderen komen voor 85% of meer uit deze wijk. Dus mensen kunnen ook lopend komen. Ik kan me niet herinneren dat onze school wel eens dicht bleef vanwege het weer. Ze had zich juist zo verheugd. Nog een dagje langer wachten voor
ze iedereen weer ziet.

Nahh ik heb vroeger toch echt wel eens vrij gehad vanwege het weer. Zowel op de basisschool als op de middelbare school. Ik weet dat van een 1x basisschool echt nog goed. We gingen toen een prachtige iglo maken.

Hoeveel er bij ons in friesland gevallen is vind ik lastig ze zeggen. We echt een mooi pak, maar het varieert van 0 tot 40 cm denk ik :') Hangt er een beetje af vanaf de plek waar je meet :=

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:22

bigone schreef:
Leraren ook allemaal in de buurt wonend Susan ?

Denk dat het daarom vooral ook is. Er zijn al zoveel tekorten in het onderwijs, je wilt niet het risico dat iemand nu uit valt door een ongeluk en de vraag is of het personeel zou lukken om op tijd te kunnen komen, hoe vang je dan alle kinderen op?

Het is ook nog afwachten wat het ov morgen doet, vandaag waren de treinen en paar keer uitgesteld en reden uiteindelijk helemaal niet.

Overigens moet ik ook aan het werk en ik heb nog geen idee hoe dat zal gaan.

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:23

Ik moet morgenochtend rond half 7 van de kop van noord-holland naar amsterdam en zie er best wel tegen op moet ik zeggen. Heb een vitaal beroep en kan niet thuis werken of makkelijk zeggen dat ik niet kom. Hopelijk is het een beetje te doen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:25

Fabienne_Z schreef:
Ik moet morgenochtend rond half 7 van de kop van noord-holland naar amsterdam en zie er best wel tegen op moet ik zeggen. Heb een vitaal beroep en kan niet thuis werken of makkelijk zeggen dat ik niet kom. Hopelijk is het een beetje te doen.

Hier hetzelfde -O- vraag me alleen al af of de auto nog open gaat

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:25

Wij worden morgen wel op werk verwacht. Maar ik ga toch echt afbellen. Ik durf zo niet te rijden en dan is t voor iedereen beter dat ik thuis blijf :').

Hier is trouwens niet geruimd en ook niet gestrooid, met de auto de straat uit komen is dus al een uitdaging.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:27

Hier geen auto gebruikt vandaag, denk ook überhaupt niet dat ik de straat uit kom.. Stonden er vanmiddag al meerdere vast in de straat en omgeving. Auto en inrit vrij gemaakt maar de straat ligt een best pak op.
Gelukkig mag en kan ik morgen vanaf huis werken.
Stal kan ik lopend af dus dat is wel heel fijn :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:28

_San87_ schreef:
Wij worden morgen wel op werk verwacht. Maar ik ga toch echt afbellen. Ik durf zo niet te rijden en dan is t voor iedereen beter dat ik thuis blijf :').

Hier is trouwens niet geruimd en ook niet gestrooid, met de auto de straat uit komen is dus al een uitdaging.

I feel you, hier precies zo :') Alleen al hier in de wijk verschillende auto's vastgereden zien staan. Ben heel benieuwd hoe de wegen er morgen bij liggen :=

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:30

Ghostattack schreef:
_San87_ schreef:

I feel you, hier precies zo :') Alleen al hier in de wijk verschillende auto's vastgereden zien staan. Ben heel benieuwd hoe de wegen er morgen bij liggen :=

Ik ben net even buiten gaan kijken, onze straat is een glijbaan, en je kent Rhenen, het is niet bepaald vlak, zeg maar :)).

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:31

Gypsy schreef:
nuscaniels schreef:
Auto staat aan de weg ipv op de oprit zodat ik morgenochtend hopelijkzo weg kan rijden zonder eerst te hoeven steken achteruit over een drempel.
Ik begrijp de logica van rijden nu met dit weer qua snelheid en hoe te remmen maar hoe zit dat met automaat.
Ik moet met stilstaan rem ingedrukt houden en auto wil dan natuurlijk rijden. Kan hem in parkeerstand zetten en heb ook 1e en 2e versnelling maar weet niet wat ik daar mee zou moeten.

Beetje spuit elf maar... Mijn automaat heeft een schakelaar met een w en een s naast de pook, van summer en winter. Zet je hem in de winterstand dan rijd hij in zn 2 weg.

Anders idd gewoon rustig gas geven of in zijn 2 weg rijden.

De 2 Volvo's van mijn ouders zijn allebei ook automaat.. Het is op zich niet super goed voor een automaat om bij langer stilstaan de rem ingedrukt te houden, het is beter om hem dan in de P (parkeerstand) te zetten. Niet alleen bij sneeuw, maar altijd. Als jij de voet op de rem houdt terwijl hij wel in de D (Drive) staat, blijft de auto immers proberen om vooruit te komen en wordt tegengehouden door de rem. Dit kan bij langer stilstaan voor oververhitting zorgen.

De 1 en 2 zijn in principe voor het rijden in de bergen. Als de auto het moeilijk krijgt, kun je hem in de 2 zetten en als hij het echt moeilijk krijgt in de 1. Of bergafwaarts juist zodat je niet met een behoorlijke snelheid naar beneden gaat. Je kunt nu gewoon in de D (drive) wegrijden net als altijd en de 1 en 2 met rust laten, alleen ik zou misschien iets minder veel gas geven dan normaal. :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:34

_San87_ schreef:
Ik ben net even buiten gaan kijken, onze straat is een glijbaan, en je kent Rhenen, het is niet bepaald vlak, zeg maar :)).

Jaa oef, dat zal wel een feestje zijn daar _O- Ik kon vandaag niet naar stal, dus hoop dat het ergens deze week wel mogelijk is :+

Ladybird
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:35

Ik dacht trouwens dat het na vandaag wel klaar zou zijn met sneeuwen, maar het blijft maar sneeuwen zo te zien.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:43

Ghostattack schreef:
_San87_ schreef:

Ik ben ook benieuwd hoe ze erbij liggen morgen. Vanmiddag rond 16u waren ze hier echt slecht. Zou morgen gaan werken op kantoor 30 km verderop maar twijfel als ik heen ga. Opzich redde ze het zonder mij, ben normaal op maandag vrij. En moet daarbij ook aardig vroeg weg (6u) dus dan is er nog bijna geen verkeer om het in te rijden. Maar vind het ook weer zo stom om me als enige af te melden :o

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:45

Tja, ik blijf liever ook thuis maar ik zal wel moeten :+ als je rustig aan doet kom je er echt wel

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:49

Ik ging net even de pony's checken, ik stond gewoon tot mijn knieën in de sneeuw.
Afbeelding

chanicha
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:50

Bopje schreef:
En, is het al vergelijkbaar met ‘79? :):)

Echt niet!
Er reden toen geen bussen of taxi’s en overal lag tot ijs gevroren sneeuw of ijzel.
De Amsterdamsestraatweg in Utrecht is een hele lange doorgaande weg, die zag zwart van lopende mensen met geitenwollen sokken om hun schoenen die naar hun werk gingen lopen.
Net als mijn vader en ik naar het station liepen, het was echt spiegelglad!
Dit komt daar nog niet bij in de buurt.