Echte liefde, bestaat dat nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 16:08

Jis_ schreef:
Mijn clitoris doet het ook heel goed bij 1 partner.

Er staat toch ook niet dat het perse met meerdere partners moet ? Of lees ik nou zo scheef...

Citaat:
Wellicht dat Huertecilla het een walhalla zou vinden. Gewoon meerdere vrouwen ter beschikking.

Deze snap ik al helemaal niet... ?

Ik lees overigens nog steeds in de berichten van HC dat het eigen keus is, niet dat iets perse moét?
Ik merk zelf ook dat mijn relatie heel fijn is, sinds wij besloten hebben het anders te doen dan de algemene standaard.. ik zie om mij heen veel mensen die niet écht met elkaar praten, ik vind dat jammer.. maar ik zeg niet dat iedereen het zo moet doen :j wel zouden veel mensen beter met elkaar kunnen praten... daarmee preek ik niet voor een bepaalde parochie..

het zal wellicht de toon zijn?

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 16:10

Cer, het is ook met een dikke knipoog bedoelt. In die tijd waren er, vermoed ik, vrij weinig monogame relaties. Juist omdat hij zo predikt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 16:12

Ja geen idee.. ze hadden iig nog geen Tinder of Second Love :')

Maar gezien de grotten/huttencultuur waarschijnlijk wel minder schaamte? :P

NB: ik heb net een podcast gehoord over heul lang geleden en 1 van de redenen dat men uiteindelijk geen grote snijtanden meer had zou kunnen zijn vanwege minder strijd om relaties.. Dus sja :P

present

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 16:16

martine0503 schreef:
Cer, het is ook met een dikke knipoog bedoelt. In die tijd waren er, vermoed ik, vrij weinig monogame relaties. Juist omdat hij zo predikt.

Jaja, het was een grapje zeker? Nee, die opmerking van jou is gewoon zwaar onder de gordel.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 16:17

Dat denk ik ook ja. Ik heb het idee dat er helaas steeds meer schaamte komt, mede veroorzaakt door social media.

present

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 16:25

Jis_ schreef:
Beetje flauwekul, onvoorwaardelijk betekent voor mij precies wat Angelique zegt, dat je beide kunt vergeven, en ook dat er geen oude koeien uit de sloot komen later, dat is killing. Bij ziekte/zwaar ongeluk het niet af laat weten.

Zodra er iets te vergeven valt lijkt de liefde mij per definitie niet meer onvoorwaardelijk. Waarmee ik niet wil zeggen dat die liefde niet echt, waar, genoeg of de moeite waard is (voordat er iemand over valt), maar onvoorwaardelijk niet in elk geval. Misschien is onvoorwaardelijke liefde ook niet per iets om na te streven. Ik denk dat de liefde voor een kind er nog het meest bij in de buurt komt.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 16:42

Present, als je mijn eerdere reacties hebt gelezen, maakt het mij totaal niet uit hoe iemand zijn/haar leven leidt en met voor een soort relatie(s). Als een sarcastische opmerking niet geplaatst mag worden naar iemand die wel steeds uithaalt naar andere mensen die niet zijn levensstijl ook hebben dan mag hij ook zijn mond gaan houden. Ik keur zijn levensstijl niet af. Hij keurt wel andermans levensstijl af. Ik vind dat nog veel erger dan een sarcastische opmerking.

Echter dwalen we nu af van het hoofdonderwerp. Dat is niet erg, maar we moeten ook weer terug gaan. Liefde is namelijk iets heel erg moois.

Cer

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 16:44

Dat lees ik nu eigenlijk nergens, dat hij andermans levensstijl afkeurt?

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 16:46

Jis_ schreef:
Beetje flauwekul, onvoorwaardelijk betekent voor mij precies wat Angelique zegt, dat je beide kunt vergeven, en ook dat er geen oude koeien uit de sloot komen later, dat is killing. Bij ziekte/zwaar ongeluk het niet af laat weten.
.

Het niet laten afweten bij ziekte/zwaar ongeluk zit wel een kleine kanttekening. Wanneer het zo'n overgave wordt voor de ander dat ie er zwaar onder gebukt gaat, denk ik dat je er anders over kan/mag denken. Als je zelf ten onder gaat door de ziekte/ongeval van een ander is houden van ook loslaten. Liefde mag nooit ten koste gaan van een ander.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 16:48

Cer schreef:
Dat lees ik nu eigenlijk nergens, dat hij andermans levensstijl afkeurt?

Hij promoot zo zijn levensstijl en dat anderen die niet die levensstijl hebben zichzelf tekort doen is in mijn ogen zo goed als andermans levensstijl afkeuren.

Waar ik hem in topics tegenkom waar het over liefdesrelaties gaat, krijg ik die smaak altijd in mijn mond.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 16:49

Huertecilla schreef:
superpony schreef:
Mannen hoeven hier nou eenmaal niet op jacht om een vrouw te vangen en aan hun haren mee te sleuren naar hun hut om te verkrachten.

Triest voorbeeld van culturele programmering.

Vrouwen hebben een clitoris bv om de motivatie (plezier) voor paren met verschillende mannen groter te maken en zo het nageslacht een zo groot mehelijke genetische variatie te geven. Dat is evolutie.
De genen van o.a. de neandertaler en denisovan in ´ons´ moderne DNA zijn een _/-\o_ voorbeeld.

Cultuur is sexclusieve monogamie om vererving via de mannelijke lijn zeker te stellen. Religie speelde en speelt daar een cruciale rol in van vrouwenbensijdenis tot psychologische castratie zoals in de joodse en katholieke/christelijke.

Lees daar svp geen waardeoordeel in :)*
Het is zoals het is en we zijn allemaal een product van onze genen x ervaring/opvoeding/cultuur.
Zo lang er sprake is van vrijwilligheid is er geen enkel beter/best in de invulling van hoe je wel/niet samenleeft.

Geen triest voorbeeld. Als je zo geinteresseerd bent in culturen en de liefde, weet je ook dat dit zeker wel gewoon is in bepaalde culturen.

En de clitoris is een geweldige uitvinding, maar zelfs anno 2020 zijn ook westerse mannen niet allemaal handig genoeg om die goed te behandelen. Nog steeds zijn er vrouwen die faken, nooit of zeer weinig een orgasme krijgen etc.

Zoals ik eerder schreef, is er al een experiment geweest dat sexen, doet sexen. Waar mensen stoppen met sex, verdwijnt ook vaak de zin tot sex. En waar mensen weer het sexen oppakte, kwam er ook weer meer zin in sex.

In een relatie zit je beiden met andere achtergronden, andere opvoeding en soms ook andere cultuur.

En geloof me..........Ik doe niks zoals mijn ouders het deden. Juist als je vertrouwd met elkaar bent, samen ontwikkelt, kan je samen tot nieuwe dingen komen en hoef je niet te blijven hangen in wat je als voorbeeld had, wat je gewend bent of denkt dat geaccepteerd is.

Sex onder dwang/verkrachting zou volgens onderzoeken veel vaker een andere oorzaak zitten dan de behoefte aan sex. Dan is er dus geen sprake van een relatie. Tenzij het binnen ene relatie gebeurt natuurlijk.

Liefde kan in alle vormen voorkomen en dat kan ook los staan van een relatie. Liefde kan er ook zijn in een familie, waar je absoluut niet voor elkaar kiest.
Dat wordt ook opgedrongen als; het is familie, dus je moet ervan houden........Dat vind ik misschien wel erger, want die mensen kies je niet en gaan in principe een leven lang mee ( op papier )

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 17:02

martine0503 schreef:
Hij promoot zo zijn levensstijl en dat anderen die niet die levensstijl hebben zichzelf tekort doen is in mijn ogen zo goed als andermans levensstijl afkeuren.

Ah oke, zo vat ik m niet op :)

Wel kan ik me voorstellen dat iemand soms kan suggeren om dingen anders te bekijken. niet perse om het anders te doen, maar om het eens te bekijken..
Als ik vertel over mijn relatie krijg ik ook wel eens "IEUW GATVER, lekker makkelijk dan, zo vreemdgaan".. en dan zeg ik 'nou nee, zo werkt het niet, bekijk het eens zo en zo'..

Citaat:
Waar ik hem in topics tegenkom waar het over liefdesrelaties gaat, krijg ik die smaak altijd in mijn mond.
Dat is in relatie tot dit onderwerp wel weer een beetje.. gekkig :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 17:04

chanicha schreef:
Pppffff word je nou nooit moe van jezelf Huertecilla :roll:
Ik ontstip want het leuke is van dit topic af.

Je kunt hem ook foeien. Heb ik ook gedaan, wát een rust :')

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 17:27

Cer, ik snap je wel hoor. Mensen hebben nu eenmaal snel een oordeel. In mijn ogen is echter niks gek en ik vind echt dat iedereen moet doen wat bij hem/haar past zolang er maar gelijkwaardigheid is. Voor de een werkt dit en voor de ander werkt dat. Hoe mooi kan het dan zijn als je een gelijkgestemde vindt waar dan iets moois opbloeit. Zolang in een relatie van beide kanten maar hetzelfde wordt verwacht van elkaar. Of dat nu monogaam, open, polygaam of wat dan ook is. Ik krijg alleen vreselijk jeuk als een ander je wil gaan overtuigen dat je echt iets mist omdat je vrijwillig in een monogame relatie zit. Daar stopt bij mij het respect hebben voor een ander. Bij jou, Cer, heb ik dat gevoel totaal niet. Bij Huertacilla wel en wat ik zo lees, ben ik daar niet de enige in. Heb respect voor ieder zn keuze. Maakt de wereld veel mooier.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 17:35

superpony schreef:
En de clitoris is een geweldige uitvinding, maar zelfs anno 2020 zijn ook westerse mannen niet allemaal handig genoeg om die goed te behandelen. Nog steeds zijn er vrouwen die faken, nooit of zeer weinig een orgasme krijgen etc.

Even voor de lichte noot... Ik moest aan deze denken :D
Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 17:47

Ja maar vrouwen die faken kiezen daar zelf toch voor? Zeg dan gewoon wat je lekker vindt. Dat verschilt ook nog wel eens, breng die vingers of weet ik veel wat waar het wezen moet, enz. Help die mannen een beetje. :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 18:10

Cer schreef:
Jis_ schreef:
Mijn clitoris doet het ook heel goed bij 1 partner.

Er staat toch ook niet dat het perse met meerdere partners moet ? Of lees ik nou zo scheef...

Oh nee hoor niet persé, wat mij betreft ook niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 18:51

Jis_ schreef:
Ja maar vrouwen die faken kiezen daar zelf toch voor? Zeg dan gewoon wat je lekker vindt. Dat verschilt ook nog wel eens, breng die vingers of weet ik veel wat waar het wezen moet, enz. Help die mannen een beetje. :D

Ja en dan raggen ze er als een lompe koe overheen zeker. Laat dan maar zitten. Als ik ze moet vertellen hoe het moet dan hoeft het al niet meer. Daar droog je spontaan van op.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 18:56

Suzanne F. schreef:
Jis_ schreef:

Ja en dan raggen ze er als een lompe koe overheen zeker. Laat dan maar zitten. Als ik ze moet vertellen hoe het moet dan hoeft het al niet meer. Daar droog je spontaan van op.

Alsof alle vrouwen precies hetzelfde riedeltje lekker vinden... Als je elkaar nog leert kennen is het toch niet heel raar om sturing te geven?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:01

Suzanne F. schreef:
Jis_ schreef:

Ja maar je kan toch niet verwachten dat een partner van tevoren perfect weet wat jij allemaal prettig vindt? Dat is compleet onrealistisch. Iemand kan wel een beetje een idee hebben van wat er ongeveer fijn moet zijn maar hoe en wat precies verschilt ontzettend van persoon tot persoon. Jij mag dit zo ervaren natuurlijk maar ik kan me voorstellen dat prettige seks met een partner heel lastig wordt met zo'n instelling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:32

Huertecilla schreef:
superpony schreef:
Mannen hoeven hier nou eenmaal niet op jacht om een vrouw te vangen en aan hun haren mee te sleuren naar hun hut om te verkrachten.

Triest voorbeeld van culturele programmering.

Vrouwen hebben een clitoris bv om de motivatie (plezier) voor paren met verschillende mannen groter te maken en zo het nageslacht een zo groot mehelijke genetische variatie te geven. Dat is evolutie.
De genen van o.a. de neandertaler en denisovan in ´ons´ moderne DNA zijn een _/-\o_ voorbeeld.

Cultuur is sexclusieve monogamie om vererving via de mannelijke lijn zeker te stellen. Religie speelde en speelt daar een cruciale rol in van vrouwenbensijdenis tot psychologische castratie zoals in de joodse en katholieke/christelijke.

Lees daar svp geen waardeoordeel in :)*
Het is zoals het is en we zijn allemaal een product van onze genen x ervaring/opvoeding/cultuur.
Zo lang er sprake is van vrijwilligheid is er geen enkel beter/best in de invulling van hoe je wel/niet samenleeft.

Ik geloof daar dan weer niet in. In principe heeft het voor een vrouw geen nut om met meerdere mannen te paren voor het nageslacht. Ze werpt er maar een per jaar, dus meer mannen tegelijkertijd is totaal overbodig evolutionair gezien.

De mannen van tegenwoordig weten de clitoris amper te vinden, ook al krijgen ze dat heden ten dage gewoon op school in de biologie les. Ik geloof niet dat de neanderthaler destijds beter op de hoogte was of zich uberhaupt maar bekommerde om het vrouwlijk orgasme. Dus jouw uitspraak slaat imo kant nog wal.

present

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:00

superpony schreef:
Ik heb zo vaak een man gesproken die aardig leek en of knap etc, waarvan ik na een kort gesprek al dacht; godzij dank ligt dat niet 's ochtends naast me.....En er is er nooit eentje waar ik kriebels van krijg of wel even meer mee zou willen.

Er is er misschien nog nooit eentje geweest, maar of dat zo blijft kun je natuurlijk niet weten. Zou je het vervelend vinden? Ik heb soms het idee dat veel mensen die in een relatie zitten er echt niet aan moeten denken om verliefd te worden op een ander. Terwijl het toch heerlijk is om verliefd te zijn en je altijd nog de keuze hebt om er iets mee te doen of niet.

Huertecilla schreef:
@niet-chanicha:
Net een liefdestegenvaller.
Had voor vrijdag een medische afspraak in regio-centrum. Lief aldaar woont er op loopafstand van.
Helaas, afspraak afgezegd wegens Covid19 drukte.
Ben er niet geheel ongelukkig mee want het is wel risicomijden maar wat de liefde betreft onleuk. Schrijven dus <3

Dat is balen. Schrijven, appen, (video)bellen, het is allemaal leuk, maar het is niet hetzelfde. Zelf merk ik dat ik mijn tweede liefde helemaal niet per se heel vaak hoef te zien, maar het helpt wel ontzettend om iets in het vooruitzicht te hebben, ook al duurt het nog even. Dat gebrek aan perspectief vind ik sowieso het meest deprimerende aan die hele virusuitbraak. Ik had vandaag wel het geluk dat we elkaar eindelijk weer even live konden zien en dat was fijn. Ik heb het zo te pakken hè, moet er soms van giechelen, kun je nagaan. :')

Huertecilla schreef:
De huidige verplaatsingsbeperkingen vallen steeds zwaarder bij iedereen. Twee ex-lieven (hou nog steeds van hen doch de relatie is ´non-aktief´) delen/uiten geestelijke eenzaamheid door die isolatie van vrienden/familie. Dat geeft een best lastige emotionele verwarring.

In welke zin vind je dat verwarrend?

martine0503 schreef:

Vinden dat iemand zichzelf tekort doet staat toch niet gelijk aan afkeuren? Ik vind ook dat veel mensen zich onnodig dingen ontzeggen, maar dat neemt niet weg dat iedereen dat lekker zelf moet weten.

Blue_Eyes schreef:
chanicha schreef:
Pppffff word je nou nooit moe van jezelf Huertecilla :roll:
Ik ontstip want het leuke is van dit topic af.

Je kunt hem ook foeien. Heb ik ook gedaan, wát een rust :')

Als iemand zo ontzettend in je allergie zit kan het heel interessant zijn om voor jezelf eens na te gaan waar dat nou precies in zit. Vaak leer je dan interessante dingen over jezelf.

Suzanne F. schreef:
Jis_ schreef:

Een perfecte illustratie van hoe de verwachting de teleurstelling al in zich draagt.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:58

Present, jij staat dus min of meer achter Huertacilla dat een open relatie een verrijking is in je leven en dat mensen die monogaam kiezen zichzelf onnodig dingen onthouden? Ik die in een monogame relatie zit heb totaal niet het gevoel dat ik mij iets ontzeg. Sterker nog de gedachte dat mijn partner met een anders samen is, maakt mij diep ongelukkig. Zelf ook geen behoefte aan iemand anders. Ik denk niet dat je moet denken dat je jezelf iets onthoud in een monogame relatie maar meer moet denken aan waar je jezelf het meest prettig/gelukkig voelt ongeacht of dat de monogame of open relatie of welke vorm dan ook. Niks is fout en alles is goed. Net als de een op blond valt en de ander op donker. Alleen van dien stamde dat je wel in een relatie moet zitten waar beiden dezelfde opvattingen hebben en dezelfde behoeften hebben.

Wat betreft aangeven wat je lekker vind, waarom niet. Je eet toch ook niet elke dag een boterham met hagelslag. Soms wil je ook gewoon wat anders. Daar is niks mis mee.

present

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:05

Ongetwijfeld zullen de meeste mensen die afspraken maken over exclusiviteit binnen hun relatie op dat moment niet het gevoel hebben dat ze zichzelf en elkaar dingen ontzeggen, al doen ze dat feitelijk natuurlijk wel. Wat zulke afspraken risicovol maakt is dat ze je maakt voor je toekomstige zelf en je kunt nu eenmaal niet weten welke behoeften er in de toekomst nog ontstaan. Je kunt er het beste van hopen, maar de praktijk wijst uit dat mensen nogal eens van gedachten veranderen. Dat hoeft niet erg te zijn, maar als je, zoals vaak gebeurt, het lot van je relatie aan het vasthouden aan deze afspraak verbindt maak je het elkaar wel tamelijk lastig om nog op dit onderwerp terug te komen. Daarmee leg je op het moment dat je die afspraak maakt de basis voor een extra laag op de pijn en het verdriet als zich die situatie voordoet waarvan je nu eenmaal weet dat die zich kán voordoen. Het is denk ik goed om je daarvan bewust te zijn.

Dat gezegd hebbende heeft iedereen die evengoed zulke afspraken wil maken mijn zegen hoor. Ik gun het ze van harte om nooit gevoelens te krijgen voor iemand anders dan hun partner. Ook al voelt dat voor mij gek, omdat er in mijn beleving niets mooier is dan te ervaren wat voor een storm aan positieve gevoelens een ander in je kan losmaken. Mensen zoeken soms met alles wat ze in zich hebben naar liefde, maar zodra ze het gevonden hebben hopen ze het nooit meer ergens anders tegen te komen. Dat vind ik bijzonder. Maar nogmaals, als dat is wat iemand wil dan hoop ik dat die wens mag uitkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:38

present schreef:
Ongetwijfeld zullen de meeste mensen die afspraken maken over exclusiviteit binnen hun relatie op dat moment niet het gevoel hebben dat ze zichzelf en elkaar dingen ontzeggen, al doen ze dat feitelijk natuurlijk wel. Wat zulke afspraken risicovol maakt is dat ze je maakt voor je toekomstige zelf en je kunt nu eenmaal niet weten welke behoeften er in de toekomst nog ontstaan. Je kunt er het beste van hopen, maar de praktijk wijst uit dat mensen nogal eens van gedachten veranderen. Dat hoeft niet erg te zijn, maar als je, zoals vaak gebeurt, het lot van je relatie aan het vasthouden aan deze afspraak verbindt maak je het elkaar wel tamelijk lastig om nog op dit onderwerp terug te komen. Daarmee leg je op het moment dat je die afspraak maakt de basis voor een extra laag op de pijn en het verdriet als zich die situatie voordoet waarvan je nu eenmaal weet dat die zich kán voordoen. Het is denk ik goed om je daarvan bewust te zijn.

Dat gezegd hebbende heeft iedereen die evengoed zulke afspraken wil maken mijn zegen hoor. Ik gun het ze van harte om nooit gevoelens te krijgen voor iemand anders dan hun partner. Ook al voelt dat voor mij gek, omdat er in mijn beleving niets mooier is dan te ervaren wat voor een storm aan positieve gevoelens een ander in je kan losmaken. Mensen zoeken soms met alles wat ze in zich hebben naar liefde, maar zodra ze het gevonden hebben hopen ze het nooit meer ergens anders tegen te komen. Dat vind ik bijzonder. Maar nogmaals, als dat is wat iemand wil dan hoop ik dat die wens mag uitkomen.

Toch bevat je bericht een hoog 'agossie' gehalte hoor.

Dat jij vind dat mensen zichzelf feitelijk iets ontzeggen door monogaam te zijn en er dan maar het beste van moeten hopen, het klinkt me allemaal wat neerbuigend in de oren.

Verder er leven veel mensen in het, nu, je hebt nu eenmaal weinig vat op de toekomst, dus om alles af te stemmen op wat er in de toekomst eventueel kan gebeuren, wat een zonde van de tijd en moeite.