Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mariekeoo schreef:Cer schreef:Op de achtergrond nu het debat aanstaan... ben benieuwd wat voor geniale oplossingen de sprekers hebben omdat het nu niet goed lijkt te gaan..
Waar kun je dat volgen?
Blussem schreef:Geweldig die verplichte quarantaine naar contact met een besmette persoon.
Dan kan het hele ziekenhuis staf thuis gaan zitten
En alsjeblieft, laat die leraren dit keer niet alweer klagen. De mensen in zorg lopen veel meer risco en blijven wel braaf hun werk doen zonder te klagen.
Sheran schreef:Ik vind het trouwens niet vreemd, van welk beroep dan ook (zéker ook zorg!) dat mensen bezorgd zijn over hun gezondheid. En dat mogen ze best aangeven. Net als dat idiote gedoe van de mondkapjes in de verpleeghuizen. Hou die mensen alsjeblieft veilig.
Blussem schreef:Geweldig die verplichte quarantaine naar contact met een besmette persoon.
Dan kan het hele ziekenhuis staf thuis gaan zitten
En alsjeblieft, laat die leraren dit keer niet alweer klagen. De mensen in zorg lopen veel meer risco en blijven wel braaf hun werk doen zonder te klagen.
bigone schreef:Blussem , zal het de onderwijzer in de familie vertellen dat ze niet moet zeuren.
Achterom schreef:Sheran schreef:Ik vind het trouwens niet vreemd, van welk beroep dan ook (zéker ook zorg!) dat mensen bezorgd zijn over hun gezondheid. En dat mogen ze best aangeven. Net als dat idiote gedoe van de mondkapjes in de verpleeghuizen. Hou die mensen alsjeblieft veilig.
Want wat vind je daar precies van? Vertel.
bigone schreef:Ik ben wel van mening dat de Jonge wat teveel schreeuwt en dan de boel weer intrekt. Is mij al vaker opgevallen maar dit gezwalk is voor het coronabeleid een slechte zaak.
Citaat:Bloedbank begint met productie coronamedicijn
Bloedbank Sanquin begint met een medicijn te maken tegen corona. Er is nu genoeg bloedplasma van ex-coronapatiënten ingezameld om aan een medicijn te werken. Als het middel goed werkt, kunnen in oktober de eerste hoogrisicopatiënten het toegediend krijgen.
De bloedbank heeft nu zo'n 3000 kilo plasma met antistoffen tot zijn beschikking. In een fabriek worden de antistoffen uit dat plasma geïsoleerd en geconcentreerd. Een ampul met die geconcentreerde antistoffen kan preventief of direct na een infectie met het virus als infuus worden toegediend om weerstand te krijgen. Die antistoffen verdwijnen ook weer uit het lichaam en dus moet het keer op keer worden toegediend tot er een vaccin beschikbaar is.
In totaal 16.000 deelnemers gaven samen tot wel 50.000 donaties in 20 weken tijd. Volgens Merlijn van Hasselt van Sanquin zijn er echter nog 4000 donoren nodig om voldoende plasma te hebben om risicogroepen te beschermen.
bigone schreef:Ik ben wel van mening dat de Jonge wat teveel schreeuwt en dan de boel weer intrekt. Is mij al vaker opgevallen maar dit gezwalk is voor het coronabeleid een slechte zaak.
tienus63 schreef:bigone schreef:Ik ben wel van mening dat de Jonge wat teveel schreeuwt en dan de boel weer intrekt. Is mij al vaker opgevallen maar dit gezwalk is voor het coronabeleid een slechte zaak.
Helemaal mee eens!!
Maar ja, alles moet in Nederland drie dubbel gedebatteerd worden en geaccordeerd.
En iedereen schuift verantwoordelijkheid maar door.
En door al dat doorschuiven ontstaat er veel ruis op de lijn en weet niemand meer waar die aan toe is.