Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:50

Op de achtergrond nu het debat aanstaan... ben benieuwd wat voor geniale oplossingen de sprekers hebben omdat het nu niet goed lijkt te gaan..

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:57

Cer schreef:
Op de achtergrond nu het debat aanstaan... ben benieuwd wat voor geniale oplossingen de sprekers hebben omdat het nu niet goed lijkt te gaan..

Waar kun je dat volgen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:00

YouTube, bij NOS Live (en volgens mij ook via de tweede kamer website, maar die is heel korrelig)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:00

mariekeoo schreef:
Cer schreef:

Waar kun je dat volgen?

https://nos.nl/uitzendingen/

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:00

Wij zijn gisterochtend heen geweest voor een test (8:45) en kregen beide rond 12u al het telefoontje met een negatieve uitslag. Wel netjes zo snel!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 16:24

Op nos site

Citaat:
Bijna verdubbeling coronapatiënten in ziekenhuizen in twee weken tijd
besmettingen zitten tussen gister en eergister in. -O-

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 16:36

Nederland staat voor Noorwegen op de rode lijst. M'n (Noorse)vriend is net weer terug nasr huis. Zal wel weer een poos duren voor ie weer mag komen.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 16:54

Cookies schreef:
Nederland staat voor Noorwegen op de rode lijst. M'n (Noorse)vriend is net weer terug nasr huis. Zal wel weer een poos duren voor ie weer mag komen.

Hij mag wel komen...maar moet bij terugkeer in quarantaine.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 18:32

Ja het mag wel, maar verzekingstechnisch is het ook nog wel een dingetje.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 20:06

Geweldig die verplichte quarantaine naar contact met een besmette persoon.
Dan kan het hele ziekenhuis staf thuis gaan zitten :=

En alsjeblieft, laat die leraren dit keer niet alweer klagen. De mensen in zorg lopen veel meer risco en blijven wel braaf hun werk doen zonder te klagen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 20:19

Nou dank je :P

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 20:25

Blussem schreef:

En alsjeblieft, laat die leraren dit keer niet alweer klagen. De mensen in zorg lopen veel meer risco en blijven wel braaf hun werk doen zonder te klagen.

Zat mensen die ook niet klagen ;)
Oordelen over een ander zijn zo makkelijk :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 20:29

Ik vind het trouwens niet vreemd, van welk beroep dan ook (zéker ook zorg!) dat mensen bezorgd zijn over hun gezondheid. En dat mogen ze best aangeven. Net als dat idiote gedoe van de mondkapjes in de verpleeghuizen. Hou die mensen alsjeblieft veilig.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 20:31

Sheran schreef:
Ik vind het trouwens niet vreemd, van welk beroep dan ook (zéker ook zorg!) dat mensen bezorgd zijn over hun gezondheid. En dat mogen ze best aangeven. Net als dat idiote gedoe van de mondkapjes in de verpleeghuizen. Hou die mensen alsjeblieft veilig.

Want wat vind je daar precies van? Vertel.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 20:47

Blussem schreef:

Nou ik zou echt niet graag in de schoenen willen staan van de leraren geloof er niks van dat kinderen het minder met zich meedragen.

Ik werk in de zorg en voel mij juist heel veilig ondanks dat we door persoonlijke verzorging geen afstand kunnen houden totaal geen moeite mee ben juist blij dat ik nu wat kan betekenen in deze moeilijke tijd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:29

Blussem , zal het de onderwijzer in de familie vertellen dat ze niet moet zeuren.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:50

bigone schreef:
Blussem , zal het de onderwijzer in de familie vertellen dat ze niet moet zeuren.

Blussum lekker negeren. :(:)

Ik vind dat mensen hun bezorgdheid best mogen uiten, of dat nou mensen in de zorg, het onderwijs, het openbaar vervoer, de horeca of de kinderopvang (zoals enkele van mijn collega's) of een andere beroepsgroep zijn. Door dat zeuren te noemen, neem je hun bezorgdheid niet serieus en dat vind ik best asociaal...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 22:19

Dhr Gommers zit weer bij Op1.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 01:48

Achterom schreef:
Sheran schreef:

Want wat vind je daar precies van? Vertel.

Ik vind bescherming van werknemers erg belangrijk. Ik vond het dus ook zeer kwalijk dat veel zorgmedewerkers in het begin zonder goede beschermingsmiddelen moesten werken. Ik vind het belangrijk dat iedereen zich veilig voelt op zijn werk. Dat vind ik geen zeuren, dat vind ik volkomen terecht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:05

Ik ben wel van mening dat de Jonge wat teveel schreeuwt en dan de boel weer intrekt. Is mij al vaker opgevallen maar dit gezwalk is voor het coronabeleid een slechte zaak.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:12

bigone schreef:
Ik ben wel van mening dat de Jonge wat teveel schreeuwt en dan de boel weer intrekt. Is mij al vaker opgevallen maar dit gezwalk is voor het coronabeleid een slechte zaak.

Helemaal mee eens!!
Maar ja, alles moet in Nederland drie dubbel gedebatteerd worden en geaccordeerd.
En iedereen schuift verantwoordelijkheid maar door.
En door al dat doorschuiven ontstaat er veel ruis op de lijn en weet niemand meer waar die aan toe is.

Kijk naar winkelsluiting in deurningen. Ik sluit niet uit dat er ook andere redenen achter zitten dan dat het te druk zou zijn.
Maar wees dan rechtlijnig en waarschuw en of sluit dan ook vestigingen van grote ketens.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:14

Even goed nieuws tussendoor:

Citaat:
Bloedbank begint met productie coronamedicijn
Bloedbank Sanquin begint met een medicijn te maken tegen corona. Er is nu genoeg bloedplasma van ex-coronapatiënten ingezameld om aan een medicijn te werken. Als het middel goed werkt, kunnen in oktober de eerste hoogrisicopatiënten het toegediend krijgen.
De bloedbank heeft nu zo'n 3000 kilo plasma met antistoffen tot zijn beschikking. In een fabriek worden de antistoffen uit dat plasma geïsoleerd en geconcentreerd. Een ampul met die geconcentreerde antistoffen kan preventief of direct na een infectie met het virus als infuus worden toegediend om weerstand te krijgen. Die antistoffen verdwijnen ook weer uit het lichaam en dus moet het keer op keer worden toegediend tot er een vaccin beschikbaar is.
In totaal 16.000 deelnemers gaven samen tot wel 50.000 donaties in 20 weken tijd. Volgens Merlijn van Hasselt van Sanquin zijn er echter nog 4000 donoren nodig om voldoende plasma te hebben om risicogroepen te beschermen.

Bron: liveblog NOS

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:21

bigone schreef:

Ik vind hem inderdaad vaak onduidelijk..
Gisteren bij het debat vond ik het ook irritant dat iemand Rutte een vraag stelt, hij daar een supervaag antwoord op geeft, en uiteindelijk blijkt dat het antwoord van DeJonge moet komen, en dan de volgende vraagsteller precies dezelfde vraag aan Rutte stelt, waardoor dat hele cirkeltje opnieuw begint.. ZO zonde van de tijd..

Plus, als ik daar zou staan en Piet zou zeggen "alles moet op slot" en daarna zou Jan komen en zegt "je sluit mensen op, het kan niet op slot" dan zou ik aan Piet vragen wat ik tegen Jan moet zeggen en vice versa :') maar ik sta daar gelukkig niet..

Gisteren viel me ook op dat ook overheid niet kan plannen... In mei werd gezegd dat er opgeschaald zou worden voor GGD medewerkers.. nu zijn die extra mensen er niet, en dat komt ongeveer door 'tijdens te weinig corona gevallen kon er niet ingewerkt worden' en nu is het weer knetterdruk en is er geen tijd om in te werken.. Eh.. ja duh.. :') Inwerken levert geen FTE op, dat kóst FTE (maar dat snappen ze hier in het bedrijfsleven ook niet trouwens).
Daarnaast begreep ik dat je 11 euro bruto per uur kunt verdienen als je HBO hebt en het liefst 2 vreemde talen spreekt terwijl je het risico loopt besmet te worden met Corona...
Dat de politici dan vragen "hoe komt het dat er niet genoeg testers zijn".. eh ja, wat denk jij zelf?? 8)7 :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:41

Ggd ging van de tijd uit die ze nodig hadden voor contactonderzoek tijdens de lock down, rekenfout van een beginner. Je kunt toch op je klompen aanvoelen dat bij opening van de maatschappij het aantal contacten vertienvoudigd. Waar is in hemelsnaam het gezonde verstand bij veel van die overheidsinstellingen.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:59

tienus63 schreef:
bigone schreef:

Helemaal mee eens!!
Maar ja, alles moet in Nederland drie dubbel gedebatteerd worden en geaccordeerd.
En iedereen schuift verantwoordelijkheid maar door.
En door al dat doorschuiven ontstaat er veel ruis op de lijn en weet niemand meer waar die aan toe is.

Nou, buiten dat om zijn de plannen van de Jonge zijn ook niet echt doordacht. De Jonge schreeuwt: Verplichte quarantaine. Krijgt hij vragen vanuit de kamer over hoe dat praktisch uit te voeren is, maar daar heeft hij dan weer niet goed genoeg over nagedacht en kan hij niet helder op antwoorden. Laat hem dat dan eerst uitwerken, voordat je het in de kamer bespreekt.