Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:55

OMG ik gebruik nooit boter. Ik ben echt officieel dom en bungel onderaan de samenleving.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:56

lenaa_tje schreef:
Jessix schreef:
Ik eet juist veel minder en gezonder nu ik de deur bijna niet meer uit kom. Anders was ik altijd veel onderweg en had ik vaak lekkere en makkelijke trek. (heb ik nu nog, maar dan heb ik gewoon pech)

En het scheelt heel veel traktaties op het werk :')

Nou, hier juist alleen maar nóg meer taart, chocola, energierepen en what not. Heb maar een fitbit aangeschaft om op de dagen dat ik wel thuis ben toch genoeg te blijven bewegen :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:56

rien10 schreef:
OMG ik gebruik nooit boter. Ik ben echt officieel dom en bungel onderaan de samenleving.

Ik ook niet, vandaar mijn nonmaster opmerkingen, hoe is het met je zwager vandaag?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:57

MarlindeRooz schreef:
@elnienjo dat het bij jouw ah en jumbo zo is zegje niks. Oh ja want dat is een referentiekader voor heel Nederland. Maar ik ga niet eens in discussie met mensen die de geschiedenis van de EU niet kennen. Mensen die roeptoeteren over eigen land eerst en blijkbaar te lamlendig zijn om eens de geschiedenis door te lezen zijn niet bijzonder intelligent. Verdiep je eens in wat er gebeurd zou zijn zonder EU. Iets met landen die failliet gaan en ongelijke handelsverdragen. Dan zouden we als land zwaar geleden hebben. Denk alleen maar aan oost-Europese landen waar we dan niet meer tegen zouden kunnen concurreren. Als die geen regels voor bijvoorbeeld lonen en belasting zouden hebben vanuit de EU zouden veel takken van de economie daar heen gaan. Of bijvoorbeeld naar Azië.

Wat voor kleur de jeugd tot 25 jaar ook heeft die bij de AH of Jumbo , ik gok dan zeker 75% gewoon de Nederlandse nationaliteit heeft en hier geboren is. :Y)

neetoch

Dat is ook zo lady Madonna, wij zijn als land veel te afhankelijk vd export. Misschien zou het wel een idee kunnen zijn om toch op grote schaal te gaan omschakelen en meer te gaan produceren op eigen land gericht. Maar goed dat is niet zomaar geregeld natuurlijk. Vind het wel bijzonder dat de overheid het de boeren nog steeds onmogelijk maakt.

Mijn punt was ook meer dat ook ik kan begrijpen dat er steeds meer geroepen wordt om versoepeling vd regels en dat het echt niet voor iedereen zo makkelijk is als je geen inkomen en of ruimte hebt.

Destination

PSvanLot schreef:
G*dver... meen je dat ik dus 2x teveel betaald heb???

Het spijt me :(:) Maar jij heb wel een dubbele, ik krijg maar een enkele.

Over de asielzoekers die schoonmaken; Dit gebeurt onder andere in Ter Apel, zie de video in de link.
https://nos.nl/video/2328437-asielzoeke ... laars.html

PSvanLot

rien10 schreef:

Ik gebruik ook geen boter, maar ik dacht die masters moet ik hebben!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Ik let ook erg op wat ik eet nu. Op Nu.nl staan tips die je met de kinderen kunt doen in de meivakantie, zijn het alleen maar dingen om te koken en bakken staan er in het artikel. Lekker maar niet gezond.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:58

Niemand iets bij de roomboter gekregen..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:58

bigone schreef:
rien10 schreef:

Ik ook niet, vandaar mijn nonmaster opmerkingen, hoe is het met je zwager vandaag?

Nou, eigenlijk een piep klein stukje beter. Hij begint mee te ademen met de apparatuur en dat vind men een goed teken.
Ik heb stiekem hoop dat...... (durf het nog steeds niet uit te spreken).

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:00

Ik denk dat je Zweden inderdaad slecht kunt vergelijken met Nederland. Zowel qua gezondheidszorg als qua bevolkingsdichtheid. En dan nog een stukje gehoorzaamheid wellicht..

Net in de AH was het ook weer dringen geblazen. Echt niemand die op 1,5 meter afstand bleef. Toppunt was een ouder stel wat samen met een medewerker van de AH pontificaal voor een schap ging staan, iets opzoeken. Daarachter stond de grote vulkar van de medewerker en hoppa, pad verstopt.

Ik ben érg benieuwd naar morgen. Gevoelsmatig denk ik wel dat een en ander versoepeld zou kunnen worden, maar tegelijkertijd.. geef ons volkje een vinger en ze nemen de hele hand := Lastige afweging, want je ziet nu ook nu de cijfers dalen mensen zichzelf al veel meer vrijheden toekennen.

Wat dat betreft ben ik wel benieuwd naar de mening van mensen die in voorgaande topics heel (heel!) stellig riepen dat het allemaal verschrikkelijk mis zou gaan, de gezondheidszorg het hoe dan ook niet zou trekken en er vreselijke keuzes op de IC gemaakt zouden worden. Natuurlijk zijn we er nog niet, maar we lijken wel de piek gehad te hebben en de zorg staat nog overeind.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:00

Nou we blijven duimen hoor

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:01

Alleen als hagelslag op brood heb gebruik ik boter dus bijna onderaan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:01

Ja, berdien, ik snap wat je zegt. Er werd toch ook gezegd dat de piek eind april zou komen? Maar ben ik nou zo abuis... we zijn toch al over een piek heen. Ik zeg bewust een piek en niet DE piek, want ik denk dat coron misschien nog wel vaker gaat pieken.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:02

lenaa_tje schreef:
Die beter gewoon aan school zouden kunnen werken om 10 uur s ochtends op een doordeweekse dag zoals van hen wordt verwacht. Ook dat is niet zo gek er zijn namelijk niet zo veel asielzoekers centra in Nederland. Maar hier in de provincie dus wel.

*woord vergeten

Ik zit tussen 2 grote centra in, maar heb deze mensen ook nog nergens zien werken hoor. Nu niet, anders ook niet.
Er is wel een beveilger in de Lidl geplaatst, dat dan weer wel. Al voor de corona.
Ja omdat er teveel overlast was van het AZC. Maar dat mag je niet hardop uitspreken.
Gelukkig gaat dat centrum sluiten, dat weer wel. Burgemeester start niet door, teveel problemen. Hulde aan hem.
En ja ik ben daar eerlijk in, die lui hoeven van mij hier niet te komen. Dat zijn geen vluchtelingen.
Geef dat geld maar aan ondernemers die nu de kop over gaan.
Maar dan discrimineer je. Ook goed, dan discrimineer ik maar.
Mijn mening en je hebt gelijk die had ik voor corona al en word nu alleen maar versterkt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:02

Ik begreep dat mei een piek kwam..

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:05

Echwel schreef:
Ik begreep dat mei een piek kwam..

Is dat niet weer terug genomen?
.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:07

bigone schreef:
In de omgeving van Stockholm zitten de meeste corona gevallen. En de premier was een week geleden nog wel bang dat er alsnog harder ingegrepen moest worden. Maar het lijkt goed te gaan, komt ook omdat zweden zon beetje de beste gezondheidszorg ter wereld heeft. En dus een fikse stroom patienten aan kan.
Land is groot en maar de helft minder inwoners . Dus kn je het misschien ook gecontroleerd besmet laten worden.

Ik zit op Discord in een groep waar we Frans met elkaar praten. Mensen uit de hele wereld posten daar waaronder ene Heleen die in Zweden woont. Van haar heb ik begrepen dat ook al mag meer als elders in de wereld, mensen gewoon thuis zitten in principe en dat het buiten dood en dood stil is. Dus er is (ook al hoeft het niet) meer lock down als je aan de buitenkant zou denken.

Nu ik het toch over die discord groep heb. Er zit ook ene Jessi in die Italiaans is. Zij veegt de vloer aan met de Italiaanse regering, die werkelijk niets maar dan ook niets doet voor de bevolking en dat al jaren lang en mede door de opstelling van die regering zaken zo uit de klauwen zijn gelopen rondom de corona. Het is één corrupt zooitje vertelde ze mij, toen ik mijn excuses maakte voor onze regering die zich wel heel pittig opstelt als het om de ondersteuning van oa Italië gaat en dus niet solidair. Ze vertelde mij, dat zij en vele anderen in Italië juist heel blij zijn met de opstelling van Nederland en Duitsland want zo hopen ze dat het geld eens niet verdwijnt in de zakken van de corrupte regering, maar het én gevolgd gaat worden én bij de mensen aan gaat komen die het zo vreselijk hard nodig hebben. Die voorwaarden die Nederland wil stellen worden dus volgens haar, door een groep mensen omarmt.

Het feit dat Macron dan zo uithaalt oa richting Nederland, daarbij vraag ik me dan af→ het Franse volk heeft overal nee op gezegd de laatste jaren en het land plat gegooid. In Nederland is echt veel bezuinigt zoals later met pensioen (in Frankrijk nog steeds met 62 jaar of eerder!) Dus vraag ik me af, Macron voel jij de bui ook al hangen en ga je daarom zo te keer omdat Frankrijk ook steun nodig gaat hebben uit dat fonds wegens falend beleid (mede door de bevolking zijn de veranderingen niet doorgevoerd).

Dus die Corona, ook economisch gezien, Eu gezien, daar komt nog een hele riedel achteraan. Dat is zo maar niet gedaan.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:08

rien10 schreef:
Ja, berdien, ik snap wat je zegt. Er werd toch ook gezegd dat de piek eind april zou komen? Maar ben ik nou zo abuis... we zijn toch al over een piek heen. Ik zeg bewust een piek en niet DE piek, want ik denk dat coron misschien nog wel vaker gaat pieken.

De IC piek werd rond 6-7 april verwacht en die hebben de meeste ziekenhuizen rond die tijd ook wel gehad geloof ik.

Ik hoop vooral dat er over 2-3 weken niet weer een nieuwe piek aan komt want ziekenhuizen beginnen toch langzaamaan af te schalen omdat er minder patiënten binnen komen. Daarnaast worden medewerkers moe. De adrenaline is op, de rek is er uit en ook onder het personeel zijn er relatief veel mensen ziek. Ons ziekteverzuim is ongeveer 3x zo hoog als normaal.

En wellicht is er nog een andere piek, maar die heb ik dan persoonlijk even gemist. Ik volg het dagelijkse nieuws niet heel strikt meer.

Fijn trouwens om te horen dat het langzaamaan toch iets beter lijkt te gaan. Hopelijk zet het herstel goed door!
Laatst bijgewerkt door Blacky94 op 20-04-20 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:08

Berdien schreef:
Ik denk dat je Zweden inderdaad slecht kunt vergelijken met Nederland. Zowel qua gezondheidszorg als qua bevolkingsdichtheid. En dan nog een stukje gehoorzaamheid wellicht..

Net in de AH was het ook weer dringen geblazen. Echt niemand die op 1,5 meter afstand bleef. Toppunt was een ouder stel wat samen met een medewerker van de AH pontificaal voor een schap ging staan, iets opzoeken. Daarachter stond de grote vulkar van de medewerker en hoppa, pad verstopt.

Ik ben érg benieuwd naar morgen. Gevoelsmatig denk ik wel dat een en ander versoepeld zou kunnen worden, maar tegelijkertijd.. geef ons volkje een vinger en ze nemen de hele hand := Lastige afweging, want je ziet nu ook nu de cijfers dalen mensen zichzelf al veel meer vrijheden toekennen.

Wat dat betreft ben ik wel benieuwd naar de mening van mensen die in voorgaande topics heel (heel!) stellig riepen dat het allemaal verschrikkelijk mis zou gaan, de gezondheidszorg het hoe dan ook niet zou trekken en er vreselijke keuzes op de IC gemaakt zouden worden. Natuurlijk zijn we er nog niet, maar we lijken wel de piek gehad te hebben en de zorg staat nog overeind.

de gezondheidszorg in Zweden is een van de beste ter wereld. En wat jij zegt, mensen zijn er behoorlijk volgzaam. Vrienden van me wonen daar en noemen dat altijd een van de fijne dingen van de Zweden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:09

Ze hebben volgens mij een hele tijd gezegd dat eind mei de piek verwacht werd. Die heb ik de hele tijd niet zo goed gesnapt want als je uitgaat van enigszins werkende maatregelen + incubatietijd + verblijfsduur op IC enzo, dan leek dat wel erg ver weg gerekend.

Ik hoop dat het aantal blijft zakken, maar realistisch is dat niet denk ik als we weer wat losser gaan worden de komende tijd.... ik hoop persoonlijk dus ook echt dat de school nog even dicht blijft of we er in ieder geval onderuit kunnen komen om die kleine er naartoe te brengen.

Heb geen behoefte om bij die volgende piek te zitten :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:10

pien_2010 schreef:
bigone schreef:
In de omgeving van Stockholm zitten de meeste corona gevallen. En de premier was een week geleden nog wel bang dat er alsnog harder ingegrepen moest worden. Maar het lijkt goed te gaan, komt ook omdat zweden zon beetje de beste gezondheidszorg ter wereld heeft. En dus een fikse stroom patienten aan kan.
Land is groot en maar de helft minder inwoners . Dus kn je het misschien ook gecontroleerd besmet laten worden.

Ik zit op Discord in een groep waar we Frans met elkaar praten. Mensen uit de hele wereld posten daar waaronder ene Heleen die in Zweden woont. Van haar heb ik begrepen dat ook al mag meer als elders in de wereld, mensen gewoon thuis zitten in principe en dat het buiten dood en dood stil is. Dus er is (ook al hoeft het niet) meer lock down als je aan de buitenkant zou denken.

Nu ik het toch over die discord groep heb. Er zit ook ene Jessi in die Italiaans is. Zij veegt de vloer aan met de Italiaanse regering, die werkelijk niets maar dan ook niets doet voor de bevolking en dat al jaren lang en mede door de opstelling van die regering zaken zo uit de klauwen zijn gelopen rondom de corona. Het is één corrupt zooitje vertelde ze mij, toen ik mijn excuses maakte voor onze regering die zich wel heel pittig opstelt als het om de ondersteuning van oa Italië gaat en dus niet solidair. Ze vertelde mij, dat zij en vele anderen in Italië juist heel blij zijn met de opstelling van Nederland en Duitsland want zo hopen ze dat het geld eens niet verdwijnt in de zakken van de corrupte regering, maar het én gevolgd gaat worden én bij de mensen aan gaat komen die het zo vreselijk hard nodig hebben. Die voorwaarden die Nederland wil stellen worden dus volgens haar, door een groep mensen omarmt.

Het feit dat Macron dan zo uithaalt oa richting Nederland, daarbij vraag ik me dan af→ het Franse volk heeft overal nee op gezegd de laatste jaren en het land plat gegooid. In Nederland is echt veel bezuinigt zoals later met pensioen (in Frankrijk nog steeds met 62 jaar of eerder!) Dus vraag ik me af, Macron voel jij de bui ook al hangen en ga je daarom zo te keer omdat Frankrijk ook steun nodig gaat hebben uit dat fonds wegens falend beleid (mede door de bevolking zijn de veranderingen niet doorgevoerd).

Dus die Corona, ook economisch gezien, Eu gezien, daar komt nog een hele riedel achteraan. Dat is zo maar niet gedaan.

Dit is natuurlijk al even zo. Zeker sinds die Conte aan de macht is. Italië heeft gewoon de financiën niet op orde en heeft jaren lang iedereen zwart laten werken, ze hebben nagelaten bij een grote groep belasting te innen etc. En daar zouden wij dan nu voor moeten opdraaien? Dat slaat natuurlijk nergens op. Het voorbehoud, dat NL heeft gemaakt lijkt me zeer schappelijk. Geld voor de gezondheidszorg staat klaar; geld om de economie van Italië op gang te helpen, daar zijn een hoop restricties aan verbonden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:12

pmarena schreef:
Ze hebben volgens mij een hele tijd gezegd dat eind mei de piek verwacht werd. Die heb ik de hele tijd niet zo goed gesnapt want als je uitgaat van enigszins werkende maatregelen + incubatietijd + verblijfsduur op IC enzo, dan leek dat wel erg ver weg gerekend.

Ik hoop dat het aantal blijft zakken, maar realistisch is dat niet denk ik als we weer wat losser gaan worden de komende tijd.... ik hoop persoonlijk dus ook echt dat de school nog even dicht blijft of we er in ieder geval onderuit kunnen komen om die kleine er naartoe te brengen.

Heb geen behoefte om bij die volgende piek te zitten :n

Precies. Zo zie ik dat ook.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:13

[url]Openbaar Vervoer Nederland: richtlijnen nodig voor wie met ov mag reizen - https://nos.nl/l/2331078[/url]

Dit vind ik ook wel een dingetje...

Kabinet moet gaan bepalen wie wel en niet met het ov mag gaan reizen straks.

Dan kan je er wel donder op zeggen dat alleen de vitale beroepen met het ov mogen en dat het voor dagjesmensen verboden gaat worden.

Lekker dan, dan is bijvoorbeeld de dierentuin straks weer open, mag je er niet naar toe met het ov.

Ik woon in een klein platteland dorpje, ben hier komen wonen omdat er iig nog een bus rijdt.

Als ik straks niet meer met het ov kan, zit ik dus wel een beetje opgesloten hier.

Heb nu wel een auto, maar langere stukken dan 20 minuten heb ik nog nooit gereden en in je eentje in een auto is toch ook wel een heel pak duurder dan een trein dagkaartje van €19 als je een flink eind de hort op wil.

Nu nog niet, maar als straks de maatregelen versoepeld worden in juli of augustus, dan ga ik toch graag weer met de trein weg.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:14

Even weg uit al het gekibbel uit dit topic, waar ik heel verdrietig van word trouwens. De laatste cijfers uit Spanje, waar vorige week enorm veel getest is. Daardoor in eerste instantie een toename van het aantal coronagevallen, maar vertekend natuurlijk. Goed nieuws is dat het aantal doden aanzienlijk afneemt, vandaag voor het eerst onder de 400 (op 47 miljoen inwoners).

Het aantal doden, vandaag 399, het beste cijfer sinds 4 weken.

Afbeelding

Het aantal nieuwe gevallen, na een piek vorige week in verband met meer testen, nu een daling. Ben benieuwd of dat vooral ligt aan het niet testen in het weekend of dat het ook met veelvuldig testen doorzet.

Afbeelding