Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 23:10

Electra63 schreef:
Ach, ik heb mijn vakantie van mei al geheel betaald en die van juni gedeeltelijk.
Ik heb daar niet echt last van, dan ben ik volgend jaar goedkoop uit, omdat een deel al betaald is.

Dit denken wij ook maar. Dit jaar een financiële meevaller, want geen kosten van vakantie, Gardinië is gratis. En volgend jaar een goedkope vakantie :+ moet toch iets doen om het positief te zien.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 23:22

secricible schreef:
Electra63 schreef:
Ach, ik heb mijn vakantie van mei al geheel betaald en die van juni gedeeltelijk.
Ik heb daar niet echt last van, dan ben ik volgend jaar goedkoop uit, omdat een deel al betaald is.

Dit denken wij ook maar. Dit jaar een financiële meevaller, want geen kosten van vakantie, Gardinië is gratis. En volgend jaar een goedkope vakantie :+ moet toch iets doen om het positief te zien.

Ja, zo denk ik ook.
Reis en verblijf dan al betaald en volgend jaar dan alleen eten en drinken.
Ik hoop wel van de winter misschien nog een weekje zon tussendoor te kunnen pakken.
Wij hebben een ontzettend druk jaar achter de rug.
Maar het zijn luxe-problemen, dat realiseer ik me heel goed.

Jolliegirl

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 23:30

Wij weten ook niet wat we met onze vakantie half Juni aanmoeten..
Auto met boot erachter naar Kroatië....

Vrees dat we moeten annuleren.
Gelukkig een fijne camping waar we al jaren komen. Tot 24 uur vantevoren kostelood annuleren.

Dus we gaan afwachten tot sowieso 20 mei..

T is allemaal rot voor iedereen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 07:58

Ook al mag je straks wel op vakantie, ik weet nog niet of ik er op zit te wachten om met 300 man in een vliegtuig gepropt te worden....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:21

LadyMadonna schreef:
Ook al mag je straks wel op vakantie, ik weet nog niet of ik er op zit te wachten om met 300 man in een vliegtuig gepropt te worden....

Eens. Ik hoop dat Sunweb een beetje coulant is en niet eerst het volledige bedrag eist voor er een voucher gegeven kan worden. Ik vraag me sowieso af of Spanje wel zit te wachten op toeristen in augustus. En hoe de reisorganisaties daar dan mee omgaan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:25

Ik vraag me ook af hoe de mensen er daar over denken, denk dat veel mensen in Italië en Spanje ook leven van het toerisme. Ik wil niet met het vliegtuig maar ik hoop misschien in de zomer nog met de auto te kunnen gaan wildkamperen. Maar ja daarvoor hoef ik ook niks te boeken dus kan het niet dan kan het niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:37

Ik reken er meer en meer op dat onze vakantie in Kreta (half juli) niet door kan gaan. Overweeg in plaats daarvan naar mijn vriendin in Hongarije te gaan. Dat kan met de auto en we hoeven er niets voor te boeken.
Zouden daar eigenlijk over twee weken geen gaan.
Wat me nog tegen houdt (buiten het hele corona verhaal om) is dat het daar in de zomer gerust 40/45 graden kan worden

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:43

LadyMadonna schreef:
Ik reken er meer en meer op dat onze vakantie in Kreta (half juli) niet door kan gaan. Overweeg in plaats daarvan naar mijn vriendin in Hongarije te gaan. Dat kan met de auto en we hoeven er niets voor te boeken.
Zouden daar eigenlijk over twee weken geen gaan.
Wat me nog tegen houdt (buiten het hele corona verhaal om) is dat het daar in de zomer gerust 40/45 graden kan worden

Heeft Hongarije de grenzen niet gesloten voor toeristen? Of is dat alleen Tjechie?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:45

Nu wel, dan geen idee...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:03

Een van onze kids heeft een rondreis met allerlei extra’s naar Thailand geboekt. Begin juli weg en al een flinke klap aanbetaald. Zij worden door de organisatie goed op de hoogte gehouden. Ze heeft zoiets van kan het niet dan knappen we de tuin wel op. Ook al drie bruiloften van vriendinnen die niet door gaan. Eentje had samen met haar vriend vijf jaar gespaard voor een droomhuwelijk in het buitenland, alles gereserveerd en dat valt totaal in het water.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:07

LadyMadonna schreef:

Wordt bewust niet veel over gesproken , want er is veel , erg veel geld mee gemoeid
maar iedereen
weer bij elkaar proppen staat haaks op alle maatregelen kwa afstand
Dan kun je alle openlucht evenementen ook door laten gaan daar ben je dan veel veiliger
Afbeelding

Wordt dit het nieuwe vliegen...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:11

Ik zou totaal niet bang zijn om in een vliegtuig te stappen. Dat is sowieso kleiner dan op een evenement, want je gaat nog altijd min of meer gefaseerd aan boord.
Daar 1.5m van elkaar zitten gaat economisch nooit haalbaar zijn, net als met het ov. Dat is gemaakt voor massavervoer.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:23

Kan wel hoor, moeten de ticketprijzen omhoog. Op een festival oid sta je in ieder geval nog in de buitenlucht, in een vliegtuig wordt dat gecirculeerd. Dus of je daar dan beter zit betwijfel ik.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:25

germie schreef:
Ik zou totaal niet bang zijn om in een vliegtuig te stappen. Dat is sowieso kleiner dan op een evenement, want je gaat nog altijd min of meer gefaseerd aan boord.
Daar 1.5m van elkaar zitten gaat economisch nooit haalbaar zijn, net als met het ov. Dat is gemaakt voor massavervoer.

Wat dacht je van de lucht die daar circuleert? Dat is al een risico op zich...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:29

germie schreef:

Toch wordt er echt nog niet gevlogen als dat niet verantwoord is. Voorlopig zou ik er dus niet op rekenen.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:32

Daar heeft ze het toch ook niet over? Ze zegt alleen dat als we weer zouden mogen vliegen dat ze dan niet bang zou zijn om in te stappen. Ik zou ook gemak instappen hoor.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:38

Mijn schoonzus had de camping in Spanje besproken voor 7 weken, vrienden staan bijna het hele jaar op de camping in Spanje maar ze zitten allemaal noodgedwongen thuis.
Ik hoop op volgend jaar maar moet eerst nog maar zien hoe het gaat lopen in Spanje maar zou nu echt niet op een vliegtuig stappen voor de lol.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:39

Achterom schreef:
germie schreef:

Wat dacht je van de lucht die daar circuleert? Dat is al een risico op zich...

Nee hoor, want ik heb al bericht gehad van Singapore Air dat ze speciale hepa filters geinstalleerd hebben zodat de lucht net zo schoon is als in een operatiekamer. Dus schoner dan buiten.
Ook KLM heeft al extra filters geinstalleerd las ik ergens.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:13

Tot je naast een besmet persoon zit , urenlang. Dan heb je totaal niets aan die extra filters, hooguit dat diegene op enkele meters afstand niet besmet raakt.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:01

Als de luchtvaartmaatschappij waar wij in juli mee naar Thailand zouden gaan vliegen besluit te gaan, dan gaan wij ook. Mits we niet bij aankomst 2 weken in quarantaine hoeven natuurlijk.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:05

En testen voor dat je aan boord van een vliegtuig stapt? Zou dat kunnen?

kost uiteraard nog meer tijd met inchecken.

maar dan weet je wel dat op dat moment de mensen die aan boord stappen niet bemsmettelijk zijn.

Toch? Of denk ik nu te simpel?
(Waarschijnlijk :') )

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:15

Ja want voor je de uitslag hebt duurt wel even. Ik meen 24 uur?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:17

Uitslag duurt inderdaad te lang om het ter plekke voor het boarden te testen.

Ik zou dik tevreden zijn als het virus in Europa zo onder controle is dat we met de auto nog even op vakantie kunnen, maar reken nergens op.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:19

SusanH schreef:
Ja want voor je de uitslag hebt duurt wel even. Ik meen 24 uur?

Bij het diergeneeskundig lab in Deventer heb je de uitslag eind van de middag als je voor 12 uur aanlevert. De GGD neemt dagen de tijd....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:22

En dan gaan bvb in het vakantieland naar keuze de grenzen open en word er vanuit Nederland of Duitsland , België niet op gevlogen . Niet elk land heeft dezelfde besmettingen of openheid over dit virus .