[HK] Thuiszijn en bezigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

musiqolog

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 23:00

Als jullie toch zo zitten te ouwekletsen over nagels: ik ben bang dat ik binnenkort ook een nepnagel moet. Afgelopen januari had ik mijn vinger tussen de deur, op het scharnierpunt. Heel erg au en een blauwe duim. En wat er daarna weer aangroeide, was van steeds slechtere kwaliteit (brokjes keratine met bloed vermengd, die er spontaan uitvallen). Ik moet nog maar zien of daarachter weer een normale nagel groeit.

Ik heb me al op het ergste voorbereid, maar als ik straks een nepnagel nodig heb en Lady Madonna en haar conculega's zijn niet open, dan ben ik natuurlijk de sjaak.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 07:31

Ik heb wel eens blauwe teennagels gehad, maar daar groeide dan een nagel onderdoor. Schimpieachtige toestand wordt het dan... Maar keurige nagels terug gekregen.

Mijn vader heeft regelmatig blauwe vingers, maar ook die nagels zijn niet heel lelijk geworden daarna.
Het ziet er gewoon in het begin heel lelijk uit.

Misschien is dat eerst een stukje troost?

Weet natuurlijk niet of het vergelijkbaar is... Heb geen beeld. :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 08:42

musiqolog schreef:
Als jullie toch zo zitten te ouwekletsen over nagels: ik ben bang dat ik binnenkort ook een nepnagel moet. Afgelopen januari had ik mijn vinger tussen de deur, op het scharnierpunt. Heel erg au en een blauwe duim. En wat er daarna weer aangroeide, was van steeds slechtere kwaliteit (brokjes keratine met bloed vermengd, die er spontaan uitvallen). Ik moet nog maar zien of daarachter weer een normale nagel groeit.

Ik heb me al op het ergste voorbereid, maar als ik straks een nepnagel nodig heb en Lady Madonna en haar conculega's zijn niet open, dan ben ik natuurlijk de sjaak.

Doe eens een foto?

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:03

Ik weet niet of ik een foto wil maken van deze toestand... de brokjes zijn intussen er los uitgevallen, zodat je nu het blote nagelbed (of hoe heet dat?) ziet. Er zat ook geen hoornlaag over die brokjes. Die "blote" plek heeft nu de omvang van een flink maantje.

Ik heb na een beetje rondlezen wel goede hoop. Vorige week kon ik de nagelplooi wegduwen en zaten daaronder nog meer van die brokjes. Nu kan ik dat niet meer en er lijkt weer een normale nagel te groeien. Moet nog wel zien hoe dat gaat als de ouwe en de nieuwe nagel elkaar gaan tegenkomen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:33

Vanaf een foto kan ik je misschien adviseren... mag ook per pb hoor....

Zo, nu alles in het toilet afgeplakt zodat ik het hout kan verven

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:36

Hoppa! (Plinten liggen buiten te drogen)

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:03

Netjes! Wij zijn t kippenhok aan het kitten :z.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:11

Kittende kippen :')

Ik moet nu alleen het klapraam en de deur nog. Heb al een diamond painting liggen met een vaas met blauwe bloemen, maar dan moet eerst die waar ik nu mee bezig ben af zijn ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:19

Ik begreep je opmerking over de plinten niet en vroeg me dus af waarom je dat niet even zou afwerken :')

Lekker bezig hoor! San ook!

Ik mocht vandaag weer naar kantoor voor een weekje... Toch ff wennen. Wel lekker om thuis te komen in een net huis. In tegenstelling tot mijn laatste kantoordag met een half uitgesloopte keuken. :')

Al even de plantjes water gegeven. Nu omkleden en nasi taart in de magnetron en dan ff paardrijden. Heerlijk!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:13

Afbeelding
Afbeelding

Plafond en binnenkant helemaal afgetimmerd, nu nog kitten en dan is ie klaar voor kippies <3.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:09

Dat is echt een waar kippenpaleis San!

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:26

Joh San, daar wil ik bijna zelf wel wonen! (Afhankelijk van de huur die je ervoor betaalt.)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:58

Goed bezig san! Kit je wel alle kiertjes goed af ivm luis?

Hier weer een stuk van de salon geschilderd
Afbeelding

Had nogal wat plekken can doorslaand vocht

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:09

@Ontherun en Musiqolog, gaaf he :D. Zijn er heel blij mee.

LadyMadonna schreef:
Goed bezig san! Kit je wel alle kiertjes goed af ivm luis?

Hier weer een stuk van de salon geschilderd
[ [url=m/sMFGiQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Had nogal wat plekken can doorslaand vocht

Daar zijn we nu mee bezig :j. Staat ook onder de foto's dat we dat gaan doen :D.

Mooie kleur heb je uitgekozen :D.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:58

Afbeelding

Netjes gekit *\o/*.

Afbeelding

Raam en kozijntjes geplaatst :D. Er komen nog twee gekruisde latjes op. En het raam in de deur moet nog :').

Het is wel echt heel veel werk... Morgen verder met de tweede ruit, de zitstokken en het loopplankje :).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:01

Echt leuk :j

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:51

Heel gaaf San! Ben benieuwd wat de kipjes ervan vinden <3

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:53

Dat is geen kippenhok, maar een kippenpaleis.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:06

Thanks! We zijn er ook heel blij mee. De kipjes hopelijk ook straks :)).

Zal wel blij zijn als t klaar is... Het puntdak moet nog wel, maar dat is een lastige met zagen, dus dat gaat vriendje in de loop van de komende maand doen. Het platte dak functioneert nu prima. De vloer, wanden en t platte dak zijn trouwens geïsoleerd.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:54

Oké, ik wilde even een grove schets maken en die opsturen naar een professor met de vraag of mevrouw mijn promotor wil worden. Alleen: "even" is er niet bij. Ik dacht in een dag of twee klaar te zijn, maar ik ben nu al een week bezig en ik heb zeker nog wel een paar dagen nodig. En die "schets", die gaat ook wel ettelijke tientallen pagina's lang worden. Ja, en het eigenlijke schrijf- en studiewerk (althans: de kern van mijn onderzoek) moet dan nog komen hè. Goed om te weten toch....

Intussen heb ik ook mijn tweede Coronabagatel gecomponeerd. Voor harp. Als er hier harpisten met interesse zijn, dan hoor ik het wel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 14:49

Ik merk dat ik wel wat meer buiten kom en ook durf te komen. Dus een fietswandeltochtje gemaakt door de polder. En wat is de wereld weer mooi! We heebben hier echt waanzinnig mooie polders. En de lucht is zo helder en zo intens blauw, echt geweldig. 't Is dat alle uitkijkpunten nu natuurlijk dicht zijn, maar volgens mij kun je nu echt kilometers en kilometers ver zien.

Afbeelding

Afbeelding
Ganzenzoekplaatje.

En verder moest ik gaan Zentanglen van mijn tante (haha nee, moest niet, maar is wel grappig)

Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:01

Zentanglen??

Mooi he dat koolzaad, hier staat het er ook vol mee

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:01

Shadow0 schreef:
Ik merk dat ik wel wat meer buiten kom en ook durf te komen. Dus een fietswandeltochtje gemaakt door de polder. En wat is de wereld weer mooi! We heebben hier echt waanzinnig mooie polders. En de lucht is zo helder en zo intens blauw, echt geweldig. 't Is dat alle uitkijkpunten nu natuurlijk dicht zijn, maar volgens mij kun je nu echt kilometers en kilometers ver zien.

[ [url=m/Si85Bh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0ZFe2L.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ganzenzoekplaatje.

En verder moest ik gaan Zentanglen van mijn tante (haha nee, moest niet, maar is wel grappig)

[ [url=m/zLoLAT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zentanglen is zo zen 8-) .

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 18:17

Sheran schreef:
Awww <3
Wat fijn voor je Faelynn, dat verdien je! Wat een heerlijk nieuws en wat lief van je stalgenootje. Wat had je gemaakt?

Ja echt heel lief en super fijn! Ik had foto's gemaakt van haar paard en daarna van een van de foto's een groot acryl schilderij gemaakt en van een andere foto een aquarel tekening.

Ik had jullie verteld over de extra werk uren, maar stond toch wel even verbaasd toen ik de eerste dag (woensdag) aan kwam, ze hadden mij al wel verteld dat het een andere functie is dan ik uitvoer op zondag, maar ik ben nu dus proces begeleider van een groep van 11 mensen, dat voelde toch wel even gek, word nu ingewerkt, maar moet dus leiding geven aan die groep en zorgen dat alles in goede banen loopt, mensen er op aanspreken als er dingen niet kloppen of goed gaan etc. Ik had natuurlijk pas 3 dagen er op zitten bij dit bedrijf en de mensen die ik nu aanstuur werken er al veel langer en zijn ook echt wel een stukje ouder. Wel een hele leuke uitdaging, ik denk ook wel dat ik dit kan, maar het is toch ook wel spannend, iets totaal nieuws voor mij.
Medewerkers kennen allemaal goed hun taak gelukkig, dus aan mij om de percentages goed te houden en te zorgen dat alles blijft draaien.

Verder heb ik mijn zelf gebouwde salontafel inmiddels in elkaar zitten, ben er wel trots op, hij staat er stevig en is goed strak in elkaar gezet. Nu nog schuren, beitsen en schilderen etc :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 21:46

Heb je een foto van je salontafel :D?

Ons kippenhok is klaar, of nou ja, gereed voor de kipjes. Het puntdak komt nog. Ik zal morgen foto's van de buitenkant maken, daar is t inmiddels te donker voor :+.

Afbeelding
Dak van de legnesten (het dakleer gaat vriendje morgen opnieuw leggen, hij heeft t fout gedaan zei hij :)) ), er komt nog daklood van het hout naar het dak.

Afbeelding
Onder het dak een ruimte om wat voer en eierdoosjes op te slaan.

Afbeelding
In het hok. Zitruimte voor vijf kippen, we nemen er vier.

Afbeelding
Close-upje legnesten.

Afbeelding
En een hoekje ren, omgespit, boomschors erop en twee mooie stammen :D.