Beleggers op het forum?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 16:25

Wij hebben Intel (deels) als dividend bedrijf. Ze betalen niet enórm veel, maar het is wel een redelijk betrouwbaar bedrijf dat het niet slecht doet en nog niet enorm duur is (al staan ze wel op hun top momenteel).
En Verizon, dat is ook een stabiel bedrijf dat leuk dividend geeft.
De meeste dividend bedrijven hebben we inmiddels verkocht, maar vooral omdat we wat meer met andere strategieën bezig zijn.

Lielle, welkom!
Er komen redelijk wat interessante boeken voorbij in het topic.

Het ligt er aan welke strategie je wil volgen. Zo proberen wij vooral aan value investing te doen en dan is het boek Rule #1 bijvoorbeeld interessant.
Een deel van de verzameling van mijn vriend, wie weet heb je er wat aan:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 06-04-21 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 16:29

Luxorvalkje

Toevallig zit ik nu al uurtje achter de pc om beslissing te maken of ik voor dividend ga mijn oog is gevallen op flowtraders zij keren 2.52€ uit per aandeel moet ik ze wel voor 9-4 in bezit te hebben en dan klein ritje naar boven.

Verder twijfel ik om kleine positie in te nemen in de TSMC, Boskalis, IS shares, Plug Power en Trivago en is mijn geld alweer op ik heb wat dividend ontvangen en ga workhorse verkopen want dit duurt te lang
Maar laten ik eerlijk zijn ik zit in de aandelen om er zelf beter van te worden..... geloof nog steeds in ASML maar toch stap ik er niet in dadelijk heb ik spijt.

En er is geen boek die zegt welk aandeel je moet kopen en waar je winst uit krijgt best jammer :D
Laatst bijgewerkt door tita op 06-04-21 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 16:31

Tja welke aandeel je moet hebben voor dividend is wel een dingetje sommige aandelen keren extra uit of slotdividend of eenmalig extra dividend

Mijn persoonlijk favoriet voor dividend is HAL weet niet of er beter bestaat.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 16:48

Lielle schreef:
ik haak ook eens aan hier. Heb sinds vorige week een beleggingsrekening, en ben me wat aan het verdiepen. Iemand tips voor zinninge boeken/cursussen?

Ijk heb deze cursus gevolgd: https://nowherdays.nl/beleggen/

Praktisch ingericht en bereid je simpelweg goed voor op het starten met beleggen :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:17

tita schreef:
En er is geen boek die zegt welk aandeel je moet kopen en waar je winst uit krijgt best jammer :D

New, maar daar heb ik mijn glazen bol voor :9

Dank voor de boeken en link, ik ga er eens voor zitten

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:33

Ik vind de jong beleggen podcast heel fijn :) maar wel echt basis soms bijv wat is een etf

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 08:20

Stephanie_M schreef:
Goedemiddag stille meelezer hier!:)
Beleg nu al enige tijd in aandelen en crypto.
Aandelen doe ik zelf heb een redelijk wisselend pakket van aandelen met verschillende doelen. Daarnaast stop ik eigenlijk winst van verkochte aandelen en zo nu en dan een pluk geld in beleggingsfondsen/etf.

Paar jaar geleden al crypto gehad, na de grote crash een hele tijd niet meer naar omgekeken. Nu sinds een week samen met mn vader weer opgepakt. We storten samen in, ivm de hogere kosten op sommige aankopen (koop nu vooral via Uniswap in m’n metamask) en dan praat je wel eens over 50 - 150 dollar aan kosten. Heb geen bitcoin zelf hier, zit nu voornamelijk in nieuwere projecten. API3/MAPS/HBAR en nog een paar. Heb ook redelijk wat in BNB zitten:). Heb hier vooral ook deels het geluk dat ik tussen wat mensen zit die weer met goede fundamentele tips komen, scheelt mij hoop uitzoekwerk.

Blij met je BNB?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 08:45

Hier blijft alles op en neer gaan :)) Gelukkig meer op dan neer, maar niet meer zo gigantisch als vorige maand.
Ik ben benieuwd naar de cijfers van Shell aan het eind van de maand. Hopelijk zijn ze positief, schiet de koers even omhoog en kunnen we alles verkopen :))

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:15

Marjolein schreef:
Stephanie_M schreef:
Goedemiddag stille meelezer hier!:)
Beleg nu al enige tijd in aandelen en crypto.
Aandelen doe ik zelf heb een redelijk wisselend pakket van aandelen met verschillende doelen. Daarnaast stop ik eigenlijk winst van verkochte aandelen en zo nu en dan een pluk geld in beleggingsfondsen/etf.

Paar jaar geleden al crypto gehad, na de grote crash een hele tijd niet meer naar omgekeken. Nu sinds een week samen met mn vader weer opgepakt. We storten samen in, ivm de hogere kosten op sommige aankopen (koop nu vooral via Uniswap in m’n metamask) en dan praat je wel eens over 50 - 150 dollar aan kosten. Heb geen bitcoin zelf hier, zit nu voornamelijk in nieuwere projecten. API3/MAPS/HBAR en nog een paar. Heb ook redelijk wat in BNB zitten:). Heb hier vooral ook deels het geluk dat ik tussen wat mensen zit die weer met goede fundamentele tips komen, scheelt mij hoop uitzoekwerk.

Blij met je BNB?

Momenteel wel ja, gaat lekker stabiel omhoog en via Binance kan je ze op “spaar”rekeningen storten zo noem ik ze maar even. Krijg je rente terug of “nieuwe” muntjes.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:32

8nnemiek schreef:
Hier blijft alles op en neer gaan :)) Gelukkig meer op dan neer, maar niet meer zo gigantisch als vorige maand.
Ik ben benieuwd naar de cijfers van Shell aan het eind van de maand. Hopelijk zijn ze positief, schiet de koers even omhoog en kunnen we alles verkopen :))

Als je de tussentijdse update ziet niet.

Ik wacht nog even en stap dan weer in in shell

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:13

We zien wel. Het voordeel van een lagere winstverwachting is dat de koers extra stijgt als de omzet toch ineens 'boven verwachting' is aan het eind van het kwartaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:26

Lielle schreef:
Iemand tips voor zinninge boeken/cursussen?

Als je het serieus neemt dan (natuurlijk) het "Chartered Financial Analyst" program (CFA) wat de gold-standard is in de financiele wereld:
https://www.cfainstitute.org/en/programs/cfa

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:33

Heb wat aandelen gekocht puur dividend hopelijk stijgen ze nu beetje en na de uitkering weer eruit
Meeste aandelen zakken in

Vind wel een gokje :D zal wel fout gaan zakt mijn portefeuille van dat aandeel 240€ krijg ik 250€ dividend en dan de kosten broker :D

Ik ga nu weer paar maanden sparen
Wellicht stap ik nog in op Shell om mijn GAK naar beneden te krijgen

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 11:41

De eerste signalen komen van een aankomende crash.

Hoe denkt bokt hier over?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:08

Vertel Robert, wat zie je gebeuren?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:13

Ja Robert ik heb geen premium dus kan niks lezen wat anderen denken

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 15:06

Mag ik mij hier ook melden? Ik ben bezig met het opbouwen van een portfolio in aandelen met ETF's en losse aandelen, hiernaast ook gestart met crypto omdat ik dat erg interessant vind :)

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 15:09

Ik heb besloten even niet meer te kopen, omdat ik ook wel aardig wat tekenen van een aankomende crash zie. Al zijn sommige van die tekenen altijd aanwezig, als je maar bearish genoeg bent. :o

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 15:19

Ik denk dat het in ieder geval voor iedereen slim is om wat extra cash achter te houden. Niet alleen om in te leggen op een dieptepunt, maar vooral ook zodat je wat buffer hebt voor áls het eens echt hard zou klappen en je ineens een grote onvoorziene uitgave hebt. Dan hoef je in ieder geval niet met een hoop verlies te verkopen. Bij een echt harde crash kan het bij sommige aandelen zomaar eens 5 of 10 jaar duren voordat je je inleg terug hebt.
En of die echt binnenkort gaat komen.. geen idee. Maar het zou me niet verbazen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 15:22

Frost schreef:
Mag ik mij hier ook melden? Ik ben bezig met het opbouwen van een portfolio in aandelen met ETF's en losse aandelen, hiernaast ook gestart met crypto omdat ik dat erg interessant vind :)

Welkom :D

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 20:08

Luxorvalkje schreef:
Zijn er volgens jullie aanraders wat betreft dividend aandelen?

Ze hoeven geen grote sommen geld uit te keren (ben juist blij als ze ook in zichzelf investeren).
Dus een betaalbaar aandeel dat een beetje 'gratis geld' geeft.
Ik heb eigenlijk alleen trackers en een paar plukjes losse aandelen. Die laatste kocht ik wel eens als ik geld 'over' had. bijv. 13 shell, 8 unilever.

PostNL is ons dividend aandeel geloof ik, en Shell hadden we.

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:13

Ik heb op dit moment Shell en KPN erin zitten, die keren beide dividend uit. Volgens mij zijn er ook wel ETF's die dividend uitkeren, maar ik zou zo niet kunnen zeggen welke dat zijn.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:16

Gebruikt iemand hier de app Bots toevallig? Ervaringen?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:42

Welkom Frost!
Ik niet Prairy, kan je niet helpen...

Ik heb vanochtend nog een aandeel ASML gekocht. Prijs staat al hoog, maar ik hoop dat 'ie blijft groeien. Mijn vorige aandeel van hen is in anderhalve maand met 8% gestegen. Hopelijk zet die trend nog even door.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:27

tita schreef:
Tja welke aandeel je moet hebben voor dividend is wel een dingetje sommige aandelen keren extra uit of slotdividend of eenmalig extra dividend

Mijn persoonlijk favoriet voor dividend is HAL weet niet of er beter bestaat.

Hal kende ik nog niet.

Frost schreef:
Ik heb op dit moment Shell en KPN erin zitten, die keren beide dividend uit. Volgens mij zijn er ook wel ETF's die dividend uitkeren, maar ik zou zo niet kunnen zeggen welke dat zijn.

Ik heb shell, unilever en postnl. Alleen kleine plukjes omdat ik alleen kan beleggen met geld dat écht over is. postnl heb ik er bijvoorbeeld 13 van, dus dat is niet zo interessant. En zij keren eens per jaar uit. Dus hard gaat dat hier niet. Shell en unilever achteraf te duur gekocht. Maar omdat het niet om hele grote bedragen gaat zit ik ook niet op de schopstoel om ze te verkopen. Laat die dus lekker staan.