Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LadyMadonna schreef:vraag:
Mijn man heeft af en toe acute bronchitis als reactie op huisstofmijt. Heeft daar een puffer voor, die hij alleen dan gebruikt.
Ook heeft hij een auto-immuun ziekte (psoriasis).
Hij is verder kerngezond, sportief, eet gezond... maar krijgt wel elk jaar een oproep voor een griepprik.
Is hij nu risico patiënt of niet? En als hij Corona zou krijgen, is het dan te verwachten dat hij er meer last van krijgt of is dat echt glazenbol werk?
Mijn man heeft af en toe acute bronchitis als reactie op huisstofmijt. Heeft daar een puffer voor, die hij alleen dan gebruikt.
Hij is verder kerngezond, sportief, eet gezond... maar krijgt wel elk jaar een oproep voor een griepprik.
Is hij nu risico patiënt of niet? En als hij Corona zou krijgen, is het dan te verwachten dat hij er meer last van krijgt of is dat echt glazenbol werk?
Popstra schreef:Dit vind ik een goed stuk. Slaat op velen
Is wss al eerder gedeeld maar het topic is niet bij te houden![]()
https://www.volkskrant.nl/cs-be0d70b9
colinneke schreef:IKEA is per direct ook gesloten
Citaat:vraag:
Loretta schreef:colinneke schreef:IKEA is per direct ook gesloten
Vraag me af waar die grote groepen waaghalzen nu weer op gaan duiken.
Loretta schreef:
bigone schreef:Loretta schreef:
Geen leugen, ze hebben vanaf het begin gezegd dat 80 % van de jongeren milde klachten krijgt, dan kun je toch nagaan dat 20% wat zieker word en daarvan een aantal zeer ziek. Een dubbele longontsteking maakt iedereen ziek .alleen is deze door een virus ipv bacterie veroorzaakt. Zeggen dat een organisatie liegt is wat anders dan dat ze het niet weten omdat ze de cijfers niet hebben, uit China kwam dat vooral ouderen het loodje legden. Met nadruk op vooral dus ook jongere en vitale mensen.
Solistar schreef:Ik vraag me ook steeds meer af of het virus al verder verspreid is voor de eerste gevallen bekend werden. Familielid van mij is echt heel ziek thuis gekomen van carnaval met hoge koorts en hard hoesten. Kennis van hem waarmee hij samen was, precies hetzelfde verhaal en gelijke symptomen incl. benauwd. Huisarts vond het niet nodig te testen, omdat ze niet in Tilburg waren geweest. Dus het was griep. Prima, na een tijd weer hersteld (wel flink wat afgevallen ook), maar aangenomen dat het griep is.. Nu betwijfel ik dat.
Het is jammer dat er nog geen test is die aantoont of je het virus gehad hebt, daar ben ik wel heel benieuwd naar.