Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:25

mvdende schreef:
Ja én?

Ik geef hierboven al aan dat ik het mentaal gewoon even nodig had. En het was erg rustig in de trein....

Voorlopig blijf ik weer in mijn eigen omgeving, maar zodra de campings en horeca weer open gaan, trek ik er echt wel weer op uit.

Dit is dus een typisch voorbeeld van een onnodige verplaatsing en hierdoor kan het aantal besmettingen onnodig oplopen.
Laatst bijgewerkt door Ann op 30-03-20 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:26

Dan hoop ik maar dat de campings en horeca nog een heeeeele tijd dichtblijven. Niet voor die mensen hoor. Of ja, toch wel. Om ze te beschermen tegen mensen zoals mvdende. Ik lees al even mee en serieus... hoe haal je het in je hoofd?!
Behalve “de regels en richtlijnen van het RIVM” is er ook nog zoiets als “gezond verstand” en “better safe than sorry”, maar vooral dat gezonde verstand lijkt nogal te ontbreken.
Je hebt toch een hond en zo’n leuk speelveldje voor de deur? Is dat niet effe genoeg nu? Druk kan het daar niet zijn, zeker om bijvoorbeeld oh... 7 uur ‘s morgens niet.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:26

Ik ken er ook die beweren het mentaal nodig te hebben om net wat boven de snelheidslimiet te rijden. Niet achter anderen aan rijden, gewoon effe de open weg gebruiken en ontspannen in de auto. Ik kan me van jou erg zware veroordelingen herinneringen. Grappig dat je de vergelijking eerder al negeerde.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:31

Echwel schreef:
180 km het gevaar lopen iemand te besmetten of besmet te worden

Je gaat naar het oosten waar weinig besmettingen zijn

Ik hoor je echt alleen maar over jezelf praten...

Wijzen je ouders er niet op dat je het niet moet doen

Waar ik heen ging waren meer besmettingen dan waar ik vandaan kom hoor.

En ik weet redelijk zeker dat van alle mensen in de trein meer dan 90% daar "voor de fun" in zat. Ik was echt niet de enigste.

En het RIVM heeft nog steeds geen regel dat je niet mag reizen. Ze vragen het te beperken, maar het is niet zoals in België dat het verboden is....

En ik beperk het wel degelijk. Met mijn weekend vrij abonnement afgelopen 2 maanden maar één keer in de trein gezeten: afgelopen zaterdag. Dus het is niet zo dat ik ieder weekend de hort op ben gegaan.

Hilary

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:33

Daar komt ie weer: als al die mensen in de plomp springen, ga je er dan vrolijk achteraan? Of meer on topic: als al die mensen over een met Corona-besmet oppervlak likken, lebber je er dan zelf vrolijk achteraan?

Besmettingen meer of minder kun je niet weten, daar wordt niet genoeg voor getest.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:35

Het is nog niet verboden, maar als te veel mensen zich niet aan het advies om het NIET te doen houden wordt dat het vanzelf wel...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:35

Citaat:
En ik weet redelijk zeker dat van alle mensen in de trein meer dan 90% daar "voor de fun" in zat. Ik was echt niet de enigste

Nogmaals als zij in de gracht springen,spring jij er dan achteraan

Kijk naar jezelf niet naar anderen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:36

Niemand van mijn gezin gaat nu met het openbaar vervoer...
Als ze ergens naar toe moeten (mijn zoon moet straks een x naar school net zoals mijn meiden), dan breng ik ze met auto en blijf daar wachten (in de auto.. en ja dat is dan 2 uur).

Ik wandel alleen in mijn eigen omgeving (woon buitenaf bij een natuurgebied).
Normaal kom je geen hond tegen en van het weekend stonden er in eens veel auto's met "vreemden" die hier gezellig kwamen wandelen en laten de kinderen in de speeltuin spelen.
Want ja, dat mag dus doen zij dat ook.
Dan ga ik dus daar niet heen en word ik "gedwongen" op de weg te blijven.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:37

Hilary schreef:
Daar komt ie weer: als al die mensen in de plomp springen, ga je er dan vrolijk achteraan? Of meer on topic: als al die mensen over een met Corona-besmet oppervlak likken, lebber je er dan zelf vrolijk achteraan?

Besmettingen meer of minder kun je niet weten, daar wordt niet genoeg voor getest.

Kennelijk jij wel. Want waar iedereen "thuis zou blijven" daar loopt jij dus wel achteraan.

Dat het merendeel van de mensen nu (anfstvallig) in huis blijft zitten, hoeft niet te betekenen dat iedereen dat dan maar MOET doen. Zeker als het RIVM aangeeft dat je je nog mag verplaatsen als je dat nodig acht...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:38

Nee niet wanneer jij het nodig acht
Maar als het in het belang is. o m het land door te laten draaien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:39

IHN schreef:
ok... ik vind het nu toch niet fair, hoor... trein? Nee, niet nodig idd.
Funshoppen? Daar heeft mvdende het niet over gehad, dat was ik (en nee.. ik doe dat ook niet, was een voorbeeld).
4uur wandelen in natuurgebied in je eentje??? JuIST dat is intelligente lockdown...
mensen massaal op parleerplaats en hutje mutje looen:dom
frisse neus halen in je woonwijk waar iedereen dat doet? dom
uitgestorven gebied lekker rondstruinen? Heel slim!

Je zorgt namelijk voor je eigen welzijn en houd rekening met dat van anderen omdat besmettingsgevaar 0 is.

Ik loop ook elke dag uren door het bos... kom nooit iemand tegen. En als dat xo is, pak ik ff ern zijweggetje of maak plaats dat iemand ruim kan passeren. Daar doe je niemand kwaad mee en dat is intelligent.

massaal binnenblijven omdat iemand de regels zo opvat is gewoon kuddegedrag. Daarbij... binnenijven is erg slecht voor je weerstand... frisse neus is nodig... is dat blokje om in je woonwijk echt verstandiger dan in een uitgestorven gebied denken jullie???

nadenken!! Gewoon zelf!
en ja.. ik had het weekend graag naar prachtig gebied gewilt, maar vlakbij nederlandse grens. Normaal is het er rustig, maar ik had een vermoeden en heb politie gebeld hoeveel volk er was.. veel en allemaal nederlanders was hun antwoord. Ik ben dus ergens anders heengegaan...dat is volgens mij de bedoeling van een intelligente lockdown... nadenken!

MvandeEnde noemde het woord funshoppen het eerst in dit topic en jij pas voor het eerst in gequote post. Dus daar zit je verkeerd.

Verder is een trein of langs een drukke parkeerplaats idd dom ;)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:40

Ik hoop dat men in Nederland snel begint om, zoals in België, boetes uit te schrijven. Sorry, maar wat jij allemaal schrijft is compleet van de pot gerukt. Je hebt het echt niet begrepen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:41

Echwel schreef:
Nee niet wanneer jij het nodig acht
Maar als het in het belang is. o m het land door te laten draaien

Of voor een eerste basis behoefte. Dat wil zeggen eten en drinken, mocht je dat niet begrijpen.... niet wandelen omdat jij het even niet aankan naar het parkje in de buurt te gaan. Hoor je jezelf wel bezig? Heb je enig idee hoe verwend en oppervlakkig je klinkt hier? IK heb het mentaal nodig. Wel andere mensen hebben het fysiek nodig dat jij eens even doet wat de wetgeving van je vraagt. En dan echt doen wat ze vragen he, niet wat jij ervan maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:42

mvdende schreef:
Dank je.

Tja de trein.... had niet helemaal nodig geweest.

Maar hier thuis lopen toch echt meer mensen in het bos rond dan daar op de Veluwe.

Ik had zn dagje weg mentaal even nodig, zeker omdat zn beetje alles wat ik gepland had deze lente is gecanceld.

Ja, en je bent niet de enige waar dingen gebeuren momenteel die niet fijn zijn, dus kom toch eens uit die slachtofferrol. En waarom dingen doen die idd niet nodig zijn, om een punt te maken of gewoon om een dikke middelvinger naar iedereen?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:42

mvdende schreef:
Hilary schreef:

Kennelijk jij wel. Want waar iedereen "thuis zou blijven" daar loopt jij dus wel achteraan.

Dat het merendeel van de mensen nu (anfstvallig) in huis blijft zitten, hoeft niet te betekenen dat iedereen dat dan maar MOET doen. Zeker als het RIVM aangeeft dat je je nog mag verplaatsen als je dat nodig acht...

Huh?
Als ik als braaf schaapje achter de thuisblijf-kudde aan moet hobbelen om mijn directe collega’s (ja, ik werk in de zorg) te steunen en te ontzien, ben ik graag een schaapje :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:49

mvdende schreef:
Echwel schreef:
180 km het gevaar lopen iemand te besmetten of besmet te worden

Je gaat naar het oosten waar weinig besmettingen zijn

Ik hoor je echt alleen maar over jezelf praten...

Wijzen je ouders er niet op dat je het niet moet doen

Waar ik heen ging waren meer besmettingen dan waar ik vandaan kom hoor.

Dat willen je dorpsgenoten denk ik graag zo houden. Het is niet lollig om besmettingen mee te nemen naar je eigen woonplaats. Daarom moet iedereen ook zoveel mogelijk in zn eigen woonplaats blijven. Zodat besmettingen niet het hele land door gaan.

Citaat:
En ik weet redelijk zeker dat van alle mensen in de trein meer dan 90% daar "voor de fun" in zat. Ik was echt niet de enigste.

Die mensen zijn ook allemaal niet slim bezig.

Citaat:
En het RIVM heeft nog steeds geen regel dat je niet mag reizen. Ze vragen het te beperken, maar het is niet zoals in België dat het verboden is....

Zouden ze wel moeten doen, blijkbaar is NL niet intelligent genoeg voor een intelligente lockdown.

Citaat:
En ik beperk het wel degelijk. Met mijn weekend vrij abonnement afgelopen 2 maanden maar één keer in de trein gezeten: afgelopen zaterdag. Dus het is niet zo dat ik ieder weekend de hort op ben gegaan.

Chapeau

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:56

Jongens, met de hakken in het zand bereik je echt níks. Het belangrijkste nu is luisteren óók als je mening afwijkt (juíst als je mening afwijkt) van die van de tegenpartij en begrip opbrengen voor de problematiek waar iedereen mee te maken heeft. Je weet niet wat anderen tot beslissingen drijft, je kent ze niet. Hou daar alsjeblieft ook rekening mee.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:00

mvdende schreef:
IHN schreef:
ok... ik vind het nu toch niet fair, hoor... trein? Nee, niet nodig idd.
Funshoppen? Daar heeft mvdende het niet over gehad, dat was ik (en nee.. ik doe dat ook niet, was een voorbeeld).
4uur wandelen in natuurgebied in je eentje??? JuIST dat is intelligente lockdown...
mensen massaal op parleerplaats en hutje mutje looen:dom
frisse neus halen in je woonwijk waar iedereen dat doet? dom
uitgestorven gebied lekker rondstruinen? Heel slim!

Je zorgt namelijk voor je eigen welzijn en houd rekening met dat van anderen omdat besmettingsgevaar 0 is.

Ik loop ook elke dag uren door het bos... kom nooit iemand tegen. En als dat xo is, pak ik ff ern zijweggetje of maak plaats dat iemand ruim kan passeren. Daar doe je niemand kwaad mee en dat is intelligent.

massaal binnenblijven omdat iemand de regels zo opvat is gewoon kuddegedrag. Daarbij... binnenijven is erg slecht voor je weerstand... frisse neus is nodig... is dat blokje om in je woonwijk echt verstandiger dan in een uitgestorven gebied denken jullie???

nadenken!! Gewoon zelf!
en ja.. ik had het weekend graag naar prachtig gebied gewilt, maar vlakbij nederlandse grens. Normaal is het er rustig, maar ik had een vermoeden en heb politie gebeld hoeveel volk er was.. veel en allemaal nederlanders was hun antwoord. Ik ben dus ergens anders heengegaan...dat is volgens mij de bedoeling van een intelligente lockdown... nadenken!

Dank je.

Tja de trein.... had niet helemaal nodig geweest.

Maar hier thuis lopen toch echt meer mensen in het bos rond dan daar op de Veluwe.

Ik had zn dagje weg mentaal even nodig, zeker omdat zn beetje alles wat ik gepland had deze lente is gecanceld.

Denk je niet dat half Nederland alles heeft moeten cancellen? Die gaan toch ook niet allemaal iets anders doen dan geadviseerd wordt met de trein. THUIS BLIJVEN!. En intelligent vind ik het ook al niet. Wel berekenend voor je eigen ikke. We hebben het helaas zo gedaan als maatschappij, heel veel - ik ben het middelpunt van het universum personen- gecreeerd. Mensen die niets uit kunnen stellen of af kunnen zien maar er acuut zeker iets anders voor in de plaats moeten hebben en altijd daardoor zielig zijn als het niet precies zo gaat als dat ze zelf in het hoofd hebben. En o ja, mocht er wat mis gaan dan ligt het ook niet aan hen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:11

Sheran schreef:
Jongens, met de hakken in het zand bereik je echt níks. Het belangrijkste nu is luisteren óók als je mening afwijkt (juíst als je mening afwijkt) van die van de tegenpartij en begrip opbrengen voor de problematiek waar iedereen mee te maken heeft. Je weet niet wat anderen tot beslissingen drijft, je kent ze niet. Hou daar alsjeblieft ook rekening mee.

Goh, op het moment dat dierbaren ziek worden en sterven, of dierbaren van jouw dierbaren, is er m.i. nog weinig begrip voor dit soort fratsen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:11

Oef, dames blijf even een beetje aardig tegen elkaar, ik denk dat de boodschap inmiddels wel is overgekomen.

Hoofdmoot is 'Blijf thuis'. En indien nodig kun je een frisse neus halen, maar dan niet het hele land doorkruisen.

Over het OV staat letterlijk het volgende op de website van de overheid: (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ar-vervoer)
Citaat:
Het openbaar vervoer blijft rijden en de stations zijn open, maar u mag alleen met het ov reizen als het een noodzakelijk reis is. Bijvoorbeeld als u een cruciaal beroep heeft en naar uw werk moet reizen. Ov-bedrijven hebben de dienstregeling aangepast.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:14

Tieneke schreef:
Sheran schreef:

Goh, op het moment dat dierbaren ziek worden en sterven, of dierbaren van jouw dierbaren, is er m.i. nog weinig begrip voor dit soort fratsen.

En dat is het moment dat je dus een beetje boven jezelf uit moet gaan stijgen. Ik zeg niet dat je het met de ander eens hoeft te zijn. Ik heb er ook wel een duidelijke mening over. Maar 'tegen' werkt alleen maar 'tegen' in de hand en mensen sluiten zich dan af voor argumenten.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:16

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:19

mvdende schreef:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2812496798800297&id=167630069953663

Deze al gezien?

Afkomstig van het RIVM.

Daar wordt alleen gerept over blijf tuis, als je klachten hebt en een mooi plaatje erbij met welke klachten je thuis moet blijven. Ik heb géén van die klachten (chronische verstopte neus, maar géén loopneus.)

Dus volgens het RIVM heb ik het juiste gedaan, ik heb namelijk een rustige omgeving opgezocht...

De eerste zin die ik lees is; het is belangrijk zoveel mogelijk thuis te blijven. Zoveel mogelijk. Dus tenzij het niet anders kan. Hetzelfde dus zoals overal gezegd wordt en een gezellig treinritje voor een wandeling valt daar absoluut niet onder.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:20

Sheran schreef:
En dat is het moment dat je dus een beetje boven jezelf uit moet gaan stijgen. Ik zeg niet dat je het met de ander eens hoeft te zijn. Ik heb er ook wel een duidelijke mening over. Maar 'tegen' werkt alleen maar 'tegen' in de hand en mensen sluiten zich dan af voor argumenten.

Punt bij mij is gewoon dat andere mensen onnodig risico lopen door zulke 'domme' acties en daar kan ik moeilijk mee omgaan in deze tijd.
Als mensen alleen zichzelf onnodig risico laten lopen, is het een heel ander verhaal.
Laatst bijgewerkt door Ann op 30-03-20 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:21

mvdende schreef:
Dus volgens het RIVM heb ik het juiste gedaan, ik heb namelijk een rustige omgeving opgezocht...

Yep.. net als alle "vreemden" die hier komen wandelen (want het is hier lekker rustig) waardoor de buurtbewoners niet de deur uit kunnen.
-O-