Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:Kimbers dan heb je toch ook gezien en gehoord dat kinderen een minimaal risico lopen op besmetting en doorgeven van het virus? Wat maakt dan dat je denkt dat je kind een proefkonijn is? Oprechte nieuwsgierigheid omdat ik het wil snappen. En niks veranderd zou ik ook niet willen zeggen, ze hebben berekend dat zonder maatregelen 23.000 IC opnames nodig zouden zijn geweest in de afgelopen periode. En je ziet dagelijks het aantal ziekenhuisopnames en IC opnames teruglopen nu. De besmettingsgraad ligt al een tijd onder de 1.
Citaat:Voor ouderen in verzorgings- en verpleeghuizen is een RS-virus (verkoudheids virus) infectie wereldwijd de tweede meest voorkomende veroorzaker van uitbraken van infectieziekten. In Nederland wordt geschat dat in sommige seizoenen zelfs meer oudere mensen aan RSV overlijden dan aan griep (influenza).
miramii schreef:Heftig Sizzle! Puur vanwege RSV of door onderliggende ziekte?
miramii schreef:Maar dat laatste bereik je alleen door te proberen. Dus een groep zal ergens de “proefkonijnen” moeten zijn, anders kom je niet aan die kennis.. hoewel het heel begrijpelijk is dat men zegt; mijn kind niet, maar dan blijkbaar wel oké om andere kinderen dat wel te laten zijn..