Hoe beinvloedt het corona virus de economie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:28

mvdende schreef:
En precies hierom wil ik eigenlijk dat er géén €1 meer naar Italië en Spanje enzo gaat!

Hun lekker geld ontvangen en het begrotingstekort maar op laten lopen, want geld uit je burgers kloppen, nee dat is echt onmogelijk!

En wij Nederlanders mogen weer krom liggen, niet alleen voor het geld dat we door ONZE crisis missen, maar óók voor het geld dat naar de zuidelijke EU landen gaat..

Nee! Gewoon NEE!

En mocht de woonlasten voor huurders ook zo omhoog gaan, dan verzin ik wel iets waardoor ik in aanmerking kom voor de vrijstelling. Ik zit nu steeds op het randje en moet steeds betalen, maar meer dan die €416 die ik dit jaar moet betalen, kan ik echt niet missen.

Iets verzinnen om in aanmerking te komen voor vrijstelling?
Dus gewoon fraude?
Dat mag van mij heel hard aangepakt worden.
Je verwijt zuidelijke landen iets, wat je zelf ook eigenlijk wil doen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:28

Ladybird schreef:
germie schreef:
En dan willen ze volgend jaar de ozb verdubbelen. Omdat er nu parkeergeld e.d. misgelopen wordt. Echt, dat kun je als gemeenten niet gaan maken. Dit is dan inderdaad puur en alleen maar over de rug van de normale mens die niet eens ziek is.
https://www.telegraaf.nl/financieel/796 ... erdubbelen

Maar het is toch logisch dat we dit samen dragen? Of is dit de schuld van mensen die ziek zijn (geweest) en misschien wel overleden zijn? Iedereen zal hier aan meebetalen moeten. Dat heeft niks met ‘alleen maar over de rug van de normale mens die niet eens ziek is’. te maken.

Mijn vermoeden ligt ook dat volgend jaar de zorgverzekering bijv behoorlijk stijgen gaan.

Alsnog is dat best zuur natuurlijk... Al járen voelen we alles in onze portemonnee, hebben we als burgers niet bepaald kunnen profiteren van de economische groei, ieder jaar moest er meer betaald worden. Achteraf is dat misschien ons geluk geweest want nu is er een behoorlijke buffer.

Echter nu worden we allemaal enorm geraakt (overheid én burgers) en zou een flinke verhoging van de lasten dat alleen maar erger maken voor de burger. En ik maak me daar eerlijk gezegd wel zorgen om. De financiële impact die dit gaat hebben. Want ja, we moeten dit allemaal dragen, maar dat moet ook wel kunnen.

Ik hoop nu maar heel hard dat Nederland niet akkoord gaat met EU bonds.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 09-04-20 08:30, in het totaal 2 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:30

mvdende schreef:
En mocht de woonlasten voor huurders ook zo omhoog gaan, dan verzin ik wel iets waardoor ik in aanmerking kom voor de vrijstelling. Ik zit nu steeds op het randje en moet steeds betalen, maar meer dan die €416 die ik dit jaar moet betalen, kan ik echt niet missen.

Dat is natuurlijk gewoon achterlijk.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:31

mvdende schreef:
En precies hierom wil ik eigenlijk dat er géén €1 meer naar Italië en Spanje enzo gaat!

Hun lekker geld ontvangen en het begrotingstekort maar op laten lopen, want geld uit je burgers kloppen, nee dat is echt onmogelijk!

En wij Nederlanders mogen weer krom liggen, niet alleen voor het geld dat we door ONZE crisis missen, maar óók voor het geld dat naar de zuidelijke EU landen gaat..

Nee! Gewoon NEE!

Je hebt een uitkering..dus hoezo ons geld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:32

Echwel schreef:

Dit vind ik echt een heel gemene opmerking. Absoluut onnodig en op de man.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:34

Ik denk dat niemand zit te wachten op verhoging van lasten.

Maar iedereen zal toch begrijpen, dat alle nationale hulp-maatregelen uiteindelijk door de burgers betaald zullen moeten worden.
Zeker als dit lang gaat duren en er bijv. bedrijven failliet gaan en de werkeloosheid stijgt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:34

Ik dacht eerst ook dat de pensioen leeftijd omlaag zou gaan omdat er meer mensen overlijden maar ik begrijp nu dat het waarschijnlijk juist weer omhoog zou gaan omdat er geld nodig is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:35

_San87_ schreef:
Echwel schreef:

Precies, en ja, er zijn mensen met een uitkering die een schop onder de kont verdienen, maar er zijn er ook die wel willen maar echt niet kunnen. En als je dan dus ook extra moet gaan betalen en al helemaal niets leuks meer kunt, dan is dat helemaal zuur.

Maar ik ben het er mee eens hoor, wij hoeven niet voor de landen te betalen die niets gespaard hebben.

karuna
Drukke kabouter

Als het de ozb niet is is het wel het afval of de rioolrechten die ze omhooggooien. Dingen waar je niks tegen kunt doen. Maar dat gebeurd nu ook al afgelopen jaren. -O-

Ellende is, gemeentes krijgen door de landelijke overheid steeds meer dingen op hun bordje die ze geld kost. Maar het mislopen van parkeergeld of toeristenbelasting, hoeveel zou dat per gemeente zijn op hun jaar budget? Op een gegeven moment is hun inwoner gemiddeld kaalgeplukt. -O-

_Penotti

_San87_ schreef:
Echwel schreef:

Vind ik ook.
Mensen met een uitkering worden er door de tijd heen vaak ook niet rijker op.

Ik denk dat we best als Nederland zijnde eens aan onszelf mogen denken.
Jaren hebben we de belofte gekregen er op vooruit te gaan, en waar we dan inderdaad ergens een tientje meer kregen gin het er elders met 30 vanaf.

En misschien niet iedereen, maar wij merken het toch echt flink in wat we kunnen uitgeven, nu of jaren terug.
En ja daar zouden we nu dan eens een keer wel de vruchten van kunnen plukken en geven we het weer weg naar landen die er geen zak voor gedaan hebben. Voor mij voelt dat echt niet eerlijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:36

Electra63 schreef:
Ik denk dat niemand zit te wachten op verhoging van lasten.

Maar iedereen zal toch begrijpen, dat alle nationale hulp-maatregelen uiteindelijk door de burgers betaald zullen moeten worden.
Zeker als dit lang gaat duren en er bijv. bedrijven failliet gaan en de werkeloosheid stijgt.

Dat weet ik. En begrijp ik ook. Alsnog vind ik het wel zuur, waarom heb ik al uitgelegd in mijn vorige post.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:37

Het zou sowieso eerlijk zijn om niet meteen met lastenverhogingen te komen. Maar dat eerst een paar jaar niet doen en dan over vele jaren uitspreiden. Waarom? Mensen krijgen nu allemaal een enorme klap. Is het niet financieel, dan wel geestelijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:38

karuna schreef:
Als het de ozb niet is is het wel het afval of de rioolrechten die ze omhooggooien. Dingen waar je niks tegen kunt doen. Maar dat gebeurd nu ook al afgelopen jaren. -O-

Ellende is, gemeentes krijgen door de landelijke overheid steeds meer dingen op hun bordje die ze geld kost. Maar het mislopen van parkeergeld of toeristenbelasting, hoeveel zou dat per gemeente zijn op hun jaar budget? Op een gegeven moment is hun inwoner gemiddeld kaalgeplukt. -O-

Heel erg veel. Ik heb voor een kleinschalig vakantiepark gewerkt (16 woningen x max 6 personen). Ik had jaarlijks al zo'n 11.000 overnachtingen a 1,50 per nacht.

Kan je nagaan wat parken als Landal en Roompot met tussen de 300 en 700 woningen binnenbrengen. De gemeente Zeeland, of toch iig Zeeuws-Vlaanderen, breidt de begroting rond toeristenbelasting.

karuna
Drukke kabouter

Re: Hoe beinvloedt het corona virus de economie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:40

Geen idee hoe zich dat verhoud tot het jaarbudget van een gemeente. Voor waar ik nu woon zou dat een flink stuk budget zijn. Voor de buurgemeente echt een heel minimaal deel van hun jaarinkomsten.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:42

En de mensen die hier het hardst klagen gaan paar keer per jaar op vakantie, doen van alles enz..

Dit is dus een wake up call om te minderen ...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:43

Echwel schreef:
En de mensen die hier het hardst klagen gaan paar keer per jaar op vakantie, doen van alles enz..

Je weet ook niet wat die mensen voor hun leuke dingen laten. Zo oordelen is wel heel gemakkelijk.
Wie weet is hun woning wel helemaal uitgeleefd, staat er een oude auto voor de deur, en dat alleen maar om een leuke vakantie te kunnen betalen. Van het geld waarvoor een ander een hond op jaarbasis onderhoudt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:44

germie schreef:
Het zou sowieso eerlijk zijn om niet meteen met lastenverhogingen te komen. Maar dat eerst een paar jaar niet doen en dan over vele jaren uitspreiden. Waarom? Mensen krijgen nu allemaal een enorme klap. Is het niet financieel, dan wel geestelijk.

Denk dat dat ook heel lastig is ik heb het gevoel dat de vorige crisis net pas een beetje echt voorbij was. Ze proberen denk ik dan weer zo snel mogelijk zoveel mogelijk te krijgen voor er weer een crisis komt. Het voelt een beetje als leven van crisis naar crisis met daar tussen af en toe wat ruimte.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:44

Echwel schreef:

Weet jij de uitgaven van mensen en hoe vaak ze op vakantie gaan?
Wat ze bijvoorbeeld laten om wel een paard te hebben?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:45

Luxe kost geld, vakantie is luxe..paard is luxe
Iedereen moet inbinden

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Echwel schreef:

Dat is wel heel makkelijk. Weet jij hoe hard anderen werken en wat ze moeten laten om een paar keer per jaar op vakantie te gaan of om een paard te kunnen houden :)?

Zullen we anders gewoon eens wat minder aannemen en de discussie op de bal houden?
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 09-04-20 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Electra63 schreef:
mvdende schreef:

Nee! Gewoon NEE!

Iets verzinnen om in aanmerking te komen voor vrijstelling?
Dus gewoon fraude?
Dat mag van mij heel hard aangepakt worden.
Je verwijt zuidelijke landen iets, wat je zelf ook eigenlijk wil doen?

Nee hoor, dat kan volkomen legaal.

Als je ergens een lening hebt lopen, kan je daar ook gewoon op aflossen..

En zoals ik al heb gezegd, ik zit al jaren op het randje van wel of geen kwijtschelding krijgen.

Maar het voelt wel echt zuur dat iemand met een gat in zn hand wel de kwijtschelding krijgt, en ik die ook nog iets spaargeld probeer aan te houden, voor als bijvoorbeeld de wasmachine stuk gaat, wél de gemeente belasting moet betalen.

Kwa inkomen zit ik ver binnen de marge om voor kwijtschelding in aanmerking te komen, maar Ik leef zuinig, zodat ik af en toe ook nog leuke dingen kan doen. En daardoor staat er een te hoog bedrag op mijn rekening...

En ja, ik zet iedere maand geld appart voor de jaarlijkse lasten zoals eigen risico en de gemeente belasting. Maar daardoor kom ik wel regelmatig geld te kort aan het eind van de maand en moet ik iets van mijn spaarrekening afsnoepen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:49

Echwel schreef:
Luxe kost geld, vakantie is luxe..paard is luxe
Iedereen moet inbinden

Je weet niet wat de mensen er allemaal voor laten voor dat ene lolletje.
Echt, sommigen betalen 150 euro in de maand voor een hond. Als iemand anders dat niet doet, en elders zuinig leeft kan het best zijn dat die andere dus eens op vakantie gaat.
Over een hond zegt nooit iemand dat het luxe is, maar over een paard of vakantie wel. Terwijl die mensen met paard misschien wel nooit uit eten gaan en echt alle spullen en kleding van de kringloop halen.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:57

Ik begin iets heel raars in dit hele gebeuren te ontdekken....

Inmiddels wordt een groot deel van zorgpersoneel opgeofferd aan een doelgroep kwetsbare mensen.
Ze staan vaak onbeschermd in de frontlinies.

Ik vraag me af wat er gebeuren gaat met de schade die dat aan de maatschappij toebrengt wordt gedaan.
Verpleegtehuizen die al met tekort aan mensen kampt, wie moet de clienten gaan helpen, als ze langdurig uitvallen.
Wie gaat de schade voor langdurige ziekte of dood van deze doelgroep opvangen.

Met de groep verpleeg, verzorgingtehuizen en de instellingen waar gehandicapte mensen wonen, daar gaan nu harde klappen vallen, vanwege het door te weinig testen en te weinig beschermingsmateriaal, gevallen gat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:00

Het gaat er niet om wat iemand wel of niet moet laten om wel of niet leuke dingen te doen.
We zitten in een crisis met grote economische gevolgen.
Ongeacht of er geld (uit de EU-pot) naar zuidelijke landen gaat, zal ook in Nederland de boekhouding weer op orde gemaakt moeten worden.
Er wordt immers nu heel veel uitgegeven aan nood-maatregelen.

Het is ook wel te verwachten dat de grootste klagers in alle Corona-topics ook hierover weer het hardste roepen. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:04

Rakkie123 schreef:
Ik begin iets heel raars in dit hele gebeuren te ontdekken....

Inmiddels wordt een groot deel van zorgpersoneel opgeofferd aan een doelgroep kwetsbare mensen.
Ze staan vaak onbeschermd in de frontlinies.

Ik vraag me af wat er gebeuren gaat met de schade die dat aan de maatschappij toebrengt wordt gedaan.
Verpleegtehuizen die al met tekort aan mensen kampt, wie moet de clienten gaan helpen, als ze langdurig uitvallen.
Wie gaat de schade voor langdurige ziekte of dood van deze doelgroep opvangen.

Met de groep verpleeg, verzorgingtehuizen en de instellingen waar gehandicapte mensen wonen, daar gaan nu harde klappen vallen, vanwege het door te weinig testen en te weinig beschermingsmateriaal, gevallen gat.

Ik denk inderdaad dat er in de zorg nog wel aardig wat klappen gaan vallen. Er was al onderbezetting, dat zal nu alleen maar meer worden denk ik.