Ergernis in het verkeer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kirrietje
Berichten: 561
Geregistreerd: 09-11-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:02

Ben altijd als de dood voor dieren in het verkeer, ik rem altijd voor dieren, krijg het echt niet over mn hart om door te rijden -O-

Wat ik nou nog steeds niet kan begrijpen is waarom grote vrachtwagens elkaar moeten gaan inhalen op een drukke 2 baans snelweg. Echt wat is het nut daar van?

fjordjes

Berichten: 12086
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:05

Kirrietje schreef:
Ben altijd als de dood voor dieren in het verkeer, ik rem altijd voor dieren, krijg het echt niet over mn hart om door te rijden -O-

Wat ik nou nog steeds niet kan begrijpen is waarom grote vrachtwagens elkaar moeten gaan inhalen op een drukke 2 baans snelweg. Echt wat is het nut daar van?


Omdat de ene dan bijv 83 km/u rijd en ze staan meestal afgesteld op 85 km/u en dus gaan ze inhalen omdat diegene dan net wat sneller kan.

Zoolgangster

Berichten: 9755
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:18

Als je binnen de bebouwde kom met je scooter netjes zoals aangegeven
het fietspad op moet, en noodgedwongen dat wat langzamer doet (haakse bocht, kan echt niet sneller) waardoor een driftkikker van een automobilist je oren er zowat aftoetert.

Ineke2

Berichten: 33171
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 07:09

Jammer dat er op zulke momenten nou (bijna) nooit politie rijd.
Die automobilist had van mij een prent mogen hebben wegens het veroorzaken van onnodig gevaar.

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 08:19

Zoolgangster schreef:
Als je binnen de bebouwde kom met je scooter netjes zoals aangegeven
het fietspad op moet, en noodgedwongen dat wat langzamer doet (haakse bocht, kan echt niet sneller) waardoor een driftkikker van een automobilist je oren er zowat aftoetert.

-O- Dat is ook niet echt charmant.

Ik ben sowieso geen fan van de frequente toeteraars. Maar loop er wel met enige regelmaat tegenaan. Of nouja, zij lopen bijna tegen mij aan. :') Onze oprit komt uit op een rotonde, wat vroeger een T-splitsing was als je naar de wegen kijkt, en een kruising als je de oprit mee zou tellen. Paralel aan de weg loopt een fietspad, welke dus ook voor onze oprit langs loopt. Als ik dus vanaf de rotonde onze oprit op wil draaien, moet ik het fietspad oversteken (en andersom). De fietsers hebben voorrang, dus als er een fietser aankomt moet ik even wachten. Hoe vaak het wel niet gebeurd dat mensen bijna in mn kofferbak zitten terwijl ik netjes de richting aangeef en op de rotonde vaak express al wat rustig rijdt zodat het verschil in snelheid niet zo groot is als ik wel op de rem moet voor de eventuele fietser. Dan zijn ze boos joh, en wordt er dus ook regelmatig getoeterd. Dat snap ik dan weer niet, of misschien toch ook wel. Ik zie namelijk dat veel mensen onze "afslag" gewoon niet als "afslag behandelen, dus heel vaak de knipperlichten al aan doen terwijl ze eigenlijk eerst nog langs onze afslag komen voordat ze daadwerkelijk afslaan. Hierdoor merk ik dat mensen dus mijn knipperlicht ook al snel niet juist interpreteren en alsnog verrast zijn als ik een geen halve, maar kwartrotonde neem.

Als de brug hier tegenover open is wordt het trouwens al helemaal feest. Tijdens de spits staat het dan namelijk aan alle kanten vast. Nu is er de onofficiele regel dat als je op de rotonde staat en moet wachten voor de brug, je aan de buitenkant gaat staan en de toegangswegen vrij houdt. Zo kunnen auto's die niet de afslag hoeven te nemen die leidt naar de openstaande brug, gewoon doorrijden. Soms staat iemand dan pal voor onze oprit, maar meestal kan ik mezelf er wel langs manouvreren. Echter, als het eenmaal gaat rijden wordt het echt lastig. Omdat ik ook het fietspad in de gaten moet houden, en moet voorkomen dat ik over een fietser heen rijdt, is het zo moeilijk soms om ertussen te komen. Zoveel bestuurders die vooral alleen maar bezig zijn met zelf zo snel mogelijk van a naar b te gaan. Ik denk ook niet dat het een bewuste actie is hoor, zelfs als ze mij afsnijden wanneer ik net goed en wel optrek om de rotonde op te gaan en zij nog even het gas open gooien om wat voor reden dan ook. Ik denk dat ze me oprecht niet herkennen/zien staan en veel met hun eigen dingen bezig zijn. Soms komt er een empathische bestuurder langs, die verder kijkt dan zn neus lang is en herkent dat de situatie niet echt ideaal is, en als die dan ook even het gas los laat is er al meteen genoeg ruimte voor mij om ertussen te komen. Maar met stip op 1 zijn toch wel de vrachtwagenchauffeurs, die laten me eigenlijk altijd voorgaan als ik daar weer eens sta te wachten. Misschien dat die door hun hogere positie mij en mn situatie al eerder herkennen? Geen idee. Meestal probeer ik dingen zo te regelen dat ik niet weg hoef te rijden als het zo druk is, en als het wel zo druk is, dan hoop ik gewoon dat ik snel een vrachtwagen langs zie komen. _O-

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:29

Ik heb gister een lexusrijder zwaar vervloekt (en de volgauto achter mij liet duidelijk ongenoegen horen dmv. zijn claxon).

We reden als derde auto van vijf in een rouwstoet. Op een rotonde komt er een Lexus aan die zich nog even voor ons propte. Mevrouw op de bijrijdersstoel keek mij recht aan. Als blikken konden doden....

Het was echt een gevalletje ik heb meer geld, dus ik mag voor. We hadden allemaal een zwart vlaggetje aan het bestuurders raam, dus waren herkenbaar. Ik kan me daar dan op dat moment zo triest door voelen.

Valerie93

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 12:35

Wielrenners. Wat een vreselijke mensen....


Moest er even uit. Sorry voor wel de opgevoede wielrenners.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26786
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:33

Domino_2006 schreef:
Ik heb gister een lexusrijder zwaar vervloekt (en de volgauto achter mij liet duidelijk ongenoegen horen dmv. zijn claxon).

We reden als derde auto van vijf in een rouwstoet. Op een rotonde komt er een Lexus aan die zich nog even voor ons propte. Mevrouw op de bijrijdersstoel keek mij recht aan. Als blikken konden doden....

Het was echt een gevalletje ik heb meer geld, dus ik mag voor. We hadden allemaal een zwart vlaggetje aan het bestuurders raam, dus waren herkenbaar. Ik kan me daar dan op dat moment zo triest door voelen.


Jeetje... en dat terwijl in de autorijles al leert dat je een rouwstoet niet mag doorkruisen... Bovendien vind ik dat toch wel getuigen van geen respect hebben.

Kidde
Berichten: 3481
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:55

JPitty schreef:
Domino_2006 schreef:
Ik heb gister een lexusrijder zwaar vervloekt (en de volgauto achter mij liet duidelijk ongenoegen horen dmv. zijn claxon).

We reden als derde auto van vijf in een rouwstoet. Op een rotonde komt er een Lexus aan die zich nog even voor ons propte. Mevrouw op de bijrijdersstoel keek mij recht aan. Als blikken konden doden....

Het was echt een gevalletje ik heb meer geld, dus ik mag voor. We hadden allemaal een zwart vlaggetje aan het bestuurders raam, dus waren herkenbaar. Ik kan me daar dan op dat moment zo triest door voelen.


Jeetje... en dat terwijl in de autorijles al leert dat je een rouwstoet niet mag doorkruisen... Bovendien vind ik dat toch wel getuigen van geen respect hebben.


Ik heb het net toevallig opgezocht, maar doorkruisen op een gelijkwaardige kruising mag inderdaad niet. Maar op een rotonde moet een rouwstoet wel gewoon voorrang verlenen aan andere weggebruikers. Al is me niet helemaal duidelijk of jullie al op de rotonde reden of er juist op wilden? Buiten dat is de manier waarop natuurlijk ook niet netjes!

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:07

Wat ik de afgelopen weken niet gemist heb in het verkeer zijn de les auto's!

Ik weet het heb het zelf ook moeten leren. En dat is echt nog niet zo heel lang geleden.

Maar alsjeblieft rij-instructeurs probeer je les-klant allereerst dat doorstroming van het verkeer van al gemeen belang is.

En echt dat gehakketak een kruising over is nergens voor nodig. Evenals het drie keer dubbel kijken binnen spiegel, buiten spiegel en over de schouder dat dus 3x al voor je mag gaan is echt een crime je maakt de lesser er eerder schijt bang mee en ze gaan al twijfelend en hakkelend een kruising over of van baan wisselen.
Daarnaast is verkeer veel sneller dan dat je op die manier 3x moet kijken.
Kijken moet uiteraard! Maar zoals ik het geleerd heb als in; Het nieuwe auto rijden.
Dat is echt irritant om achter te rijden als rijbewijs houder en gebruik maker van verkeer.

En oja, de gene die mij op de snelweg niet liet invoegen.
Ik versnellen, hij versnellen dus liet m'n snelheid wat afzwakken zodat ik er dan maar achter kon. Liet hij zijn snelheid ook zakken.
Daarnaast kon hij ook nog prima aan baan opschuiven zodat ik normaal kon invoegen..
Het is mij uiteindelijk gelukt in te voegen alvoor de invoegstrook op hield.
Maar was wel een ergernisje!

xPabloBokt

Berichten: 9524
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:40

Het CBR wil toch wel degelijk dat je zo spiegelt.. anders zak je gewoon hoor :+

MairiMacBran
Berichten: 959
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 06:25

xPabloBokt schreef:
Het CBR wil toch wel degelijk dat je zo spiegelt.. anders zak je gewoon hoor :+


Dit. Jij kunt wel vinden dat het anders moet, maar die rijinstructeurs leren hun leerlingen niet voor de kat z’n viool aan dat het zo moet. Dat wil het CBR.
Ik erger me nooit aan lesauto’s. Gewoon genoeg afstand houden en een beetje geduld en inlevingsvermogen. Chauffeurs die gaan zitten drammen achter een lesauto omdat ze niet snel genoeg optrekken/te voorzichtig rijden/het andere verkeer nog niet snel genoeg kunnen overzien, daar erger ik me pas aan.

xPabloBokt

Berichten: 9524
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:04

MairiMacBran schreef:
xPabloBokt schreef:
Het CBR wil toch wel degelijk dat je zo spiegelt.. anders zak je gewoon hoor :+


Dit. Jij kunt wel vinden dat het anders moet, maar die rijinstructeurs leren hun leerlingen niet voor de kat z’n viool aan dat het zo moet. Dat wil het CBR.
Ik erger me nooit aan lesauto’s. Gewoon genoeg afstand houden en een beetje geduld en inlevingsvermogen. Chauffeurs die gaan zitten drammen achter een lesauto omdat ze niet snel genoeg optrekken/te voorzichtig rijden/het andere verkeer nog niet snel genoeg kunnen overzien, daar erger ik me pas aan.


Helemaal mee eens. Mijn instructeur zei zelfs tegen mij, je kunt echt stoppen met "schoolspiegelen" als je je examen gehaald hebt. Maar het is wel wat het CBR verwacht tijdens je examen(s).

Ik kijk echt niet meer over mijn schouder als ik naast een geluidswal rij op de snelweg en de uitvoegstrook op moet. Maar dat moest toen wel, gewoon om te laten zien dat je de capaciteit hebt om te rijden en tegelijkertijd je omgeving in de gaten te houden.

Ik heb ook regelmatig agressieve bestuurders gehad toen ik nog met de grote blauwe L reed. Mijn instructeur was een hele fatsoenlijke, nette jongeman maar ik heb toch twee keer een middelvinger omhoog zien gaan tegen iemand die mij niet met rust liet :+

Nayomie
Berichten: 32795
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:20

Ja en je weet niet hoe lang iemand al lest. Dan kun je nog zo flink over doorstroming praten, maar als diegene 2 lessen heeft gehad, ligt de focus eerder op het bedienen van de auto.

MyWishMax

Berichten: 25539
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:56

Nayomie schreef:
Ja en je weet niet hoe lang iemand al lest. Dan kun je nog zo flink over doorstroming praten, maar als diegene 2 lessen heeft gehad, ligt de focus eerder op het bedienen van de auto.


Maar dan moet de instructeur ook wel zo eerlijk zijn om bepaalde wegen te vermijden.

Op de een of andere manier zit ik nu continu achter mensen die minimaal 10 maar vaker richting de 20/25 km/h langzamer rijden als de maximum snelheid. Echt verschrikkelijk irritant. Vooral als ze bij een stoplicht met 2 banen dan links gaan staan en vervolgens niet vlot optrekken en dan dus te langzaam blijven rijden. Ik snap dat niet, ga dan rechts staan en wat is het probleem om gewoon even de snelheid e rijden die je mag. 55 op een 80 kilometer weg, gisteren zelfs 30 op 60 km weg...

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:57

Ben het helemaal eens met mn voorgangers, iedereen moet het een keertje leren en in het begin gaat het gewoon allemaal niet zo soepel omdat er nog zoveel is waar je aan moet leren wennen en rekening mee moet houden. Tja, dan gaat het misschien dus wel iets langzamer, maar daar kun je als bestuurder ook rekening mee houden. Niet voor niks staat er een grote L op de auto. Mijn rij-instructrice vertelde destijds ook wel dat het meerdere keren voorgekomen was dat een auto achterop de lesauto knalde omdat de bestuurder achter hen gewoon vol het gas open gooide als het groen werd/kruising overgestoken kon worden terwijl de lesklant nog niet zo soepel en behendig wegreed en dus langzamer ging. En ik kan me nog goed herinneren dat het mij echt even een tijdje heeft gekost voor ik de motoriek onder de knie had van over je schouder kijken en het niet in dezelfde richting mee laten draaien. Of het inschatten of je nog over kunt steken/af kunt slaan op een weg terwijl er iemand aankomt. Dat is iets wat je echt alleen maar leert door het heel veel te doen. Nu kan ik dat binnen een paar seconden, kijken, inschatten, checken, optrekken en gaan. Maar ik ga van een lesauto niet verwachten dat ze met hetzelfde gemak die handeling al uit kunnen voeren, en dat zit echt niet alleen in het vele kijken, alles gaat bij een lesklant nog langzamer. Ik denk dan ook niet dat lesauto's ineens beter doorstromen als je dat uitvoerige kijken zou weghalen. Even los van dat wij daar nu eenmaal niks aan kunnen veranderen.

Als ik een lesauto zie rijden houd ik altijd ietsje meer afstand en houd ik er rekening mee dat de dingen ietsje langzamer gaan. En vergeet ook niet dat bij beginnende lesklanten de auto nog wel eens af wil slaan. Als jij niet genoeg tijd/afstand hebt om daarop te reageren is het toch ook echt je eigen schuld. En ja, ook ik heb wel eens haast gehad en gedacht; verdomme, zit ik net nu achter een lesauto. Maar die frustratie is niets meer dan dat, en de daadwerkelijke vertraging die je hebt is gevoelsmatig veel groter dan dat het daadwerkelijk is. Dat gefrustreerde gevoel houd ik dan ook gewoon bij mezelf en ga ik niet bij hen neerleggen. En het helpt ook als je niet teveel aandacht aan die frustratie geeft, door bijvoorbeeld te denken dat het wel sneller zou kunnen als ze maar zus of zo. Zo is het nu eenmaal niet, beter een paar keer rustig in en uitademen, snelheid en afstand afstemmen op de voorganger en beseffen dat jij ooit ook in die positie zat en het fijn vond als andere weggebruikers daar rekening mee hielden.

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:01

MyWishMax schreef:
Nayomie schreef:
Ja en je weet niet hoe lang iemand al lest. Dan kun je nog zo flink over doorstroming praten, maar als diegene 2 lessen heeft gehad, ligt de focus eerder op het bedienen van de auto.


Maar dan moet de instructeur ook wel zo eerlijk zijn om bepaalde wegen te vermijden.

Op de een of andere manier zit ik nu continu achter mensen die minimaal 10 maar vaker richting de 20/25 km/h langzamer rijden als de maximum snelheid. Echt verschrikkelijk irritant. Vooral als ze bij een stoplicht met 2 banen dan links gaan staan en vervolgens niet vlot optrekken en dan dus te langzaam blijven rijden. Ik snap dat niet, ga dan rechts staan en wat is het probleem om gewoon even de snelheid e rijden die je mag. 55 op een 80 kilometer weg, gisteren zelfs 30 op 60 km weg...

Dat is lastig, maar iemand moet het wel leren, en je kan niet leren rijden op hogere snelheid met meer verkeer om je heen om rekening mee te houden als je dat op een achterafweggetje doet. Op rustige wegen is het veel minder moeilijk om wat snelheid te maken en dat zal zeker de eerste stap zijn geweest, maar als je onzeker ingesteld bent en je zit op een weg met veel verkeer om je heen dan is dat een stuk spannender. Toch moet je dat ook leren. Reken maar dat iemand aangesproken word op het feit dat hij of zij onder de snelheid zit door de instructeur, want ook daar wordt naar gekeken. Maar dat iemand dat als leerpunt heeft betekend niet dat hij of zij het dan ook maar gewoon ineens kan.

MyWishMax

Berichten: 25539
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:05

Serenity350 schreef:
MyWishMax schreef:

Maar dan moet de instructeur ook wel zo eerlijk zijn om bepaalde wegen te vermijden.

Op de een of andere manier zit ik nu continu achter mensen die minimaal 10 maar vaker richting de 20/25 km/h langzamer rijden als de maximum snelheid. Echt verschrikkelijk irritant. Vooral als ze bij een stoplicht met 2 banen dan links gaan staan en vervolgens niet vlot optrekken en dan dus te langzaam blijven rijden. Ik snap dat niet, ga dan rechts staan en wat is het probleem om gewoon even de snelheid e rijden die je mag. 55 op een 80 kilometer weg, gisteren zelfs 30 op 60 km weg...

Dat is lastig, maar iemand moet het wel leren, en je kan niet leren rijden op hogere snelheid met meer verkeer om je heen om rekening mee te houden als je dat op een achterafweggetje doet. Op rustige wegen is het veel minder moeilijk om wat snelheid te maken en dat zal zeker de eerste stap zijn geweest, maar als je onzeker ingesteld bent en je zit op een weg met veel verkeer om je heen dan is dat een stuk spannender. Toch moet je dat ook leren. Reken maar dat iemand aangesproken word op het feit dat hij of zij onder de snelheid zit door de instructeur, want ook daar wordt naar gekeken. Maar dat iemand dat als leerpunt heeft betekend niet dat hij of zij het dan ook maar gewoon ineens kan.


Dat onder de snelheid waren geen les auto's hoor. Dan vind ik het minder erg ;)

De instructeur kan wel rekening houden met waar je rijdt als je pas net 2 lessen hebt gehad. Daar reageerde ik op.

Nayomie
Berichten: 32795
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:12

MyWishMax schreef:
Nayomie schreef:
Ja en je weet niet hoe lang iemand al lest. Dan kun je nog zo flink over doorstroming praten, maar als diegene 2 lessen heeft gehad, ligt de focus eerder op het bedienen van de auto.


Maar dan moet de instructeur ook wel zo eerlijk zijn om bepaalde wegen te vermijden.

Op de een of andere manier zit ik nu continu achter mensen die minimaal 10 maar vaker richting de 20/25 km/h langzamer rijden als de maximum snelheid. Echt verschrikkelijk irritant. Vooral als ze bij een stoplicht met 2 banen dan links gaan staan en vervolgens niet vlot optrekken en dan dus te langzaam blijven rijden. Ik snap dat niet, ga dan rechts staan en wat is het probleem om gewoon even de snelheid e rijden die je mag. 55 op een 80 kilometer weg, gisteren zelfs 30 op 60 km weg...

Doorstroming is van toepassing op elke weg. Wegen vermijden is altijd een ding, maar dat kun je niet voor eeuwig uit de weg gaan. Men moet het ook leren. Er kan in zekere zin rekening gehouden worden, maar dat is niet altijd een optie. Door mijn ongeluk in mijn eerste lessen kreeg ik een angst voor rotondes. Ja leuk dat ik die kreeg maar ik kwam mijn wijk niet uit zonder een rotonde te passeren.

Serenity, ik heb dus inderdaad in een van mijn eerste rijlessen een auto op de achterkant gehad want de bestuurder achter mij was even afgeleid.
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 12-05-20 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:14

MyWishMax schreef:
Dat onder de snelheid waren geen les auto's hoor. Dan vind ik het minder erg ;)

De instructeur kan wel rekening houden met waar je rijdt als je pas net 2 lessen hebt gehad. Daar reageerde ik op.

Ah, dat was mij niet duidelijk inderdaad. +:)+

Van weggebruikers met rijbewijs verwacht ik ook wel dat ze rekening houden met de gebruikelijke snelheid indien er geen sprake is van bijzondere omstandigheden zoals zeer harde wind of slecht zicht/slecht wegdek.

Wat betreft het rijden op welke wegen wel en niet. ik denk dat daar ook zeker wel rekening mee gehouden wordt, maar iemand moet op een gegeven moment ook die overstap maken van rustig en afgelegen naar wat drukker. Zeker als het de eerste of tweede keer is dat je op een drukker gedeelte rijdt is dat best indrukwekkend en lastig. Voor de ene zal dat makkelijker opgepakt worden dan voor een ander. Natuurlijk ga je met iemand niet meteen de eerste les een drukke 80-weg op, maar diegene zal toch ook op een gegeven moment voor het eerst zo'n weg op moeten gaan. En als dat tijdens de les zo bijzonder moeilijk voor de lesklant blijkt te zijn dan kun je er vanuit gaan dat de instructeur dat in de volgende lessen echt wel zal proberen op te bouwen. Maar iedereen moet het toch een keertje proberen, dus voorkomen ga je het niet. :n

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:17

Ik snap dat gezeur over les auto's echt niet. Iedereen heeft het moeten leren. Daarnaast is aangegeven snelheid een max snelheid, niet een minimale snelheid. Als je zelf haast heb moet je eerder van huis :7

MyWishMax

Berichten: 25539
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:27

Precies, als je je rijbewijs al hebt vind ik dat je gewoon de snelheid moet rijden die aangegeven wordt. (oke, op de snelweg is het anders, tenzij je daar graag 70 gaat rijden...) Als je nu 70 op een 0 weg rijdt, oke, maar 60 of lager :n Maar als je bij een stoplicht komt of een rotonde met 2 banen, blijf dan rechts als je niet doorrijdt en ga niet links staan omdat er rechts toevallig ook 1 auto staat als je zelf niet vlot op wilt trekken naar de toegestane snelheid.

Princess, het heeft niks met haast te maken. Het is gewoon irritant en dit is een ergernis topic. :+ Als je zo lekker langzaam wilt rijden, zoals 30 op een 60 weg dan is dat gewoon storend. Of je gaat maar gewoon op de fiets of scooter als het je niet uitmaakt. :D

Qua lesauto's; laat ik het zo zeggen. Ik kom hier in de buurt soms lesauto's tegen op plekken waar je vaak 2 of 3 opties hebt. Als je nog weinig lessen hebt gehad moet de instructeur je niet de moeilijke optie laten nemen. Dat zie ik hier wel, de auto slaat op een normale kruising al af (30 km/h zone), maar dan wel de sluiproute naar een 80 km/h weg nemen waar je vanuit een zijweg de weg moet oversteken om de juiste kant op te gaan. Lastig om te zien, want verkeer van rechts moet je half omgedraaid voor zitten. Diezelfde weg kan je ook op draaien bij 2 verschillende stoplichten vandaan. Of de 100km/h N weg, waar je een oprit hebt die heel kort is en een klein stukje verder veel langer en dus makkelijker. Die laatste had ik tijdens mijn rijlessen. Ik deed een spoedcursus met iemand anders samen. Het was de 2e dag in de auto, dus 5e uur oid. Zij moest die N weg op, dus voor het eerst een echte oprit en voor het eerst 100 km/h. Het was eigenlijk niet eerlijk dat ze via die korte oprit moest.
Over zulke voorbeelden heb ik het en ik zal het heel makkelijk hebben hier hoor. Groene hart in de Randstad, dus veel drukke wegen, maar ook veel rustigere plekken en vaak meerdere manieren om ergens te komen. Die spoedcursus was eigenlijk ideaal, omdat je lang in de auto zit kan je ook echt veel verschillende situaties tegenkomen. Met mijn lessen heb ik ongeveer alle grote steden hier gehad met instructeur ernaast.

EDIT: Maar ik erger me dus niet aan de lesauto's :+ Eerder medelijden in situaties zoals hierboven.

Nayomie; een rotonde vind ik nog een ander verhaal zelfs. Daar moet iedereen afremmen en moet je sowieso altijd goed opletten, want daar komt het gewoon echt vaak voor dat iemand nog snel op de rem moet. Ik houd altijd extra afstand bij een rotonde :j Het niet vlot optrekken maakt me ook niet uit, tenzij je dus op de linkerbaan gaat staan en dan ook nog niet de toegestane snelheid gaat rijden. Maar gewoon niet vlot optrekken, maar wel richting de normale snelheid, geen probleem.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 12-05-20 09:35, in het totaal 2 keer bewerkt

mvdende

Berichten: 5758
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:31

Ik rijd niet meer met L op het dak, maar ik ben echt nog een beginnende bestuurder.

De rijlessen liggen al 6 jaar achter me, maar pas vanaf eind januari dit jaar aan het rijden.

Dus ook ik val in het plaatje, niet hard optrekken en soms te lang wachten bij een rotonde of kruising.

Heb 4 lesjes gehad voordat ik zelfstandig weer ging rijden, maar dat is natuurlijk nooit genoeg om weer alles goed erin te krijgen.

Maar so what dat ik soms even wacht op een andere auto terwijl ik er ook voor had gekund?

Ik heb geen haast en andere auto's wachten dan maar die 30 seconden.

Liever 1 auto te veel wachten dan verkeerd inschatten en hem ervoor gooien wat niet past en een ongeluk veroorzaken.

N0a
Berichten: 4771
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:35

Dat nu het op de snelweg 100 is, en ik netjes 104 rijdt. Maar met inhalen je dan in je nek gehijgt wordt door andere auto's die nog 130 rijden. En het is irritant, maar voel me dan ook opgejaagd :')

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:48

N0a schreef:
Dat nu het op de snelweg 100 is, en ik netjes 104 rijdt. Maar met inhalen je dan in je nek gehijgt wordt door andere auto's die nog 130 rijden. En het is irritant, maar voel me dan ook opgejaagd :')

Dat zag ik ook toen het nog 130 was. :') Zijn altijd mensen die net iets sneller willen en dan gaan lopen drammen. Ik mag trouwens ook graag het gas opengooien en heb een heel zware rechtervoet, maar ik ga niet lopen drammen. Dat is voor mij alleen maar heel vermoeiend (dicht op je voorganger zitten is echt wel stressvoller) en voor de ander alleen maar extra afleidend.


mvdende schreef:
Ik rijd niet meer met L op het dak, maar ik ben echt nog een beginnende bestuurder.

De rijlessen liggen al 6 jaar achter me, maar pas vanaf eind januari dit jaar aan het rijden.

Dus ook ik val in het plaatje, niet hard optrekken en soms te lang wachten bij een rotonde of kruising.

Heb 4 lesjes gehad voordat ik zelfstandig weer ging rijden, maar dat is natuurlijk nooit genoeg om weer alles goed erin te krijgen.

Maar so what dat ik soms even wacht op een andere auto terwijl ik er ook voor had gekund?

Ik heb geen haast en andere auto's wachten dan maar die 30 seconden.

Liever 1 auto te veel wachten dan verkeerd inschatten en hem ervoor gooien wat niet past en een ongeluk veroorzaken.

Goed bezig dat je nog even weer wat lessen hebt genomen om het bij te spijkeren. +:)+ En ammehoela, ik heb echt nog wel een jaar na mn rijexamen gehad dat ik dingen niet zo vlot en snel kon als ik dat nu doe. En dat terwijl ik wel meteen heel veel kilometers heb gemaakt. Ik zie trouwens in het rijgedrag van andere mensen een groot verschil tussen gewoon (nog) niet zo vlot of ietwat voorzichtig en mensen die afgeleid zijn en met heel andere dingen bezig zijn waardoor de boel niet soepel gaat. De eerste categorie heb ik geen problemen mee, ik vind het ook prettiger als mensen het veilig houden en geen overmatige risico's nemen. Kun je het nog niet goed inschatten, dan zou gewoon gaan met die banaan inderdaad slecht kunnen aflopen. Maar mensen die afgeleid zijn vind ik onvoorspelbaarder, omdat ik niet weet wat ze gaan doen, ze vaak "ineens" iets anders doen (omdat ze te laat beseffen dat ze iets moeten doen) en daardoor kan ik er niet goed op anticiperen. Dat is gewoon gevaarlijk,